Mä eilen primeroin kylppärin lattioita kun tänään tulee lattiamies tekeen kaatokorjaukset.. Alkaa kyl todellakin olemaan välillä aika kikkeliotsassa pyörimistä tuo työmaalla käynti. Hupellakin vittu talo muuttokunnossa jo vuosi sitten ja vielä se rakentaa... Mä en uskalla edes kuvitella kuin vitun kauan meillä tossa vielä menee. Nyt teossa ulkopuolen panelointi ja sisällä 1000+1 asiaa kesken ja vaiheessa. Väsyttää+vituttaa+ahdistaa, mutta täytyy vaan koittaa tsempata että kai tää joskus loppuu.
Pojalta tos yks päivä kysyin sen kaverin isästä että oliko se kotona? Poika (4v.) vastas vaan että " Ei ollu, se oli varmaan töissä tai tontilla"... No niin, siellähän ne isät yleensä luuraa...
Onneksi et varmaan tee laatoituksia itse ... :D
Mulla meni varmaan parin kuukauden aikana eräskin ilta kun takkaleivinuunia+piippua laatoittelin "pitkästä" pala kerrallaan samalla suunnitellen. Siinä on pari kolmion muotoista syvennystä ja luukutkin on sisällä (rungon tasalla) eli yläpintaa + sivureunat vinot
Jos et halua päätyä Hupen jamaan, tee talo valmiiksi ennenkuin muutat. Tämä täällä tullutkin useampaan otteeseen, mutta jos suinkin mahdollista niin älä muuta keskeneräiseen. Se on vaan niin vitun hidasta sen jälkeen ja kun ne hommat ei lopu taloon.
Meilläkin puuttui muutossa vain vaatehuoneen hyllyt, saunan lauteet, kodarin + yhden mh:n listoista osa, kaikki ikkunalaudat + ulko-ovikynnykset sekä autotallista ikkuna/ovilistat, alareunojen pellitykset yms. viimeistelyä. Jussin alla muutettiin, auto pääsi talliin marraskuussa ja pääsiäisen korvilla oli viimeinen noista tehtynä.
No, huhtikuussa alkoi sitten pihan ja terassien teko joka jatkunee pitkälle syksyyn eli vaikka mökki olisi valmis niin ulkona saa tehdä yhden puoli vuotta sen päälle (jotta saa siis peruspalikat paikalleen).
Muksut on sitten oma juttunsa, ne perkeleet kasvaa eli varo ettet ole leikeissä ja jutuissa huomaamattas 2v perässä
EDIT: Talo oli siis muuttovaiheessa ulkoa kokonaan valmis ja kertaalleen maalattu. Nuo tehtiin itseasiassa jo 2009 kevät-kesällä.