Talon rakentaminen/rakennuttaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu
Minkähän piuhan operaattori on toimittanut, tavallinen parikaapeli (= puhelinkaapeli) ? Jos puhutaan parikaapelin päässä olevasta xDSL-liittymästä, pitää liittymään laittaa tietenkin ensin DSL-modeeemi ja siitä edelleen RJ-kaapeli tuohon sinun kytkimeen.

CAT6:sta tulee tuonne IT-kaappiin operaattorilta.

Niin tietenkin eli tuo kytkin ei osaa hoitaa tuota modeemin virkaa. Aiemmin kerrostaloissa missä olen asunut, on tainnut tuo modeemi olla jossain talon yhteisessä tilassa eli nyt ei riitä pelkkä kytkin, vaan joku modeemi tuohon varmaan sitten pitäis vielä ostella...

Pahoittelen Off topiccia, mutta mun mielestä on ihan hanurista tuo blogien mainostaminen. OK, on toki fiksua mainostaa muutaman kerran, että tällainenkin blogi on olemassa, mutta se oman blogin jatkuva tarjoaminen ja esille nostaminen on syvältä. Blogista kiinnostuneet löytävät kyllä omatoimisesti perille.

Eli siis on hanurista tulla tähänkin ketjuun katsomaan uudet viestit, joiden informaatioarvo lähentelee nollaa sisällön ollessa vain blogi päivitetty. Ja ei, ei tämän viestin tarkoitus ole olla henkilökohtainen hyökkäys Timba sua kohtaan. Keskustelu keskusteluna ja mainostaminen mainostamisena. :)

En yhdy Kimmelin Jimmyyn. En jaksa säännöllisesti seurata mitään blogeja, joten jos esim tässä thredissä joku yhdellä lauseella kuvaa, millaisella asialla on bloginsa päivittänyt, niin voin sitten vilkaista blogia, jos aihe minua kiinnostaa.

En yhdy Kimmelin Jimmyyn. En jaksa säännöllisesti seurata mitään blogeja, joten jos esim tässä thredissä joku yhdellä lauseella kuvaa, millaisella asialla on bloginsa päivittänyt, niin voin sitten vilkaista blogia, jos aihe minua kiinnostaa.

Juurikin näin ja olen itse täysin samaa mieltä.

Päinvastaista mieltä, jos haluaa tässä thredissä jotain kertoa niin kertoo täällä eikä linkkaile muualle.

Blogeista sen verran että niitä on hauska seurata jos on kiinnostava kohde. Mieluusti siinä vaiheessa kun alkaa olla kohde valmis ja kuvia esillä jolloin voi kiinnostuksesta sitten vilkaista myös työvaiheista kuvia tai juttua jos on jotain erikoisempaa. Mutta sellaiset "tänään koolasin kattoa" päivitykset ei oikein viihdettä tarjoile.

En mä jaksa samoja juttuja kirjoittaa moneen paikkaan. Kirjoitan tonne ja linkkaan tänne ja sitten keskustellaan jos on aihetta. Olen myös kirjoitellut tänne tiivistelmiä jos erikoista tapahtunut. Itse tykkään seurata muiden blogeja, mutta en jaksa mitään sähköpostispämmejä tilailla kun niitä tulee niin törkeesti muutenkin joten itse olen tykännyt esim. Hupen ja Samon jutut käydä lukemassa nimenomaan tän ketjun kautta ja itsekin tehnyt siitä syystä samoin.

Vaikka tuolla on nuot pari mainosta niin nuot Orot ja kumppanit on projektin alusta sovittuja tuotealejuttuja, eli nuot on vaan tuolla edelleen enkä kostu niistä mitään. Eli ei tuosta blogista ole mulle kuin iloja ja kuluja. Noilla kuvamäärillä ja kävijöillä taitaa 300 euroa vuodessa kustantaa tuon pitäminen linjoilla...että tappiolla menee vaikka "mainostankin".

Mun mielestä näin on hyvä. Ei sitä linkkiä tarvi klikata jos ei kiinnosta. Itte kun rakentelee kanssa niin kiinnostaa kyllä todella paljon muiden tekemiset ja niistä saa paljon hyödyllistä tietoa. Isot propsit siitä, että päivityksiä tulee tasaisesti. Timban viimeinen päivitys ei vaan toimi mulla millään koneella. Ilmeisesti kuva on viallinen.

Hupen blogia olen seurannut alusta asti. Muut bloggaajat eivät ole jaksaneet kiinnostaa satunnaisia vierailuja lukuunottamatta.

Mun mielestä näin on hyvä. Ei sitä linkkiä tarvi klikata jos ei kiinnosta. Itte kun rakentelee kanssa niin kiinnostaa kyllä todella paljon muiden tekemiset ja niistä saa paljon hyödyllistä tietoa. Isot propsit siitä, että päivityksiä tulee tasaisesti. Timban viimeinen päivitys ei vaan toimi mulla millään koneella. Ilmeisesti kuva on viallinen.

Hupen blogia olen seurannut alusta asti. Muut bloggaajat eivät ole jaksaneet kiinnostaa satunnaisia vierailuja lukuunottamatta.

En muuten ollut huomannutkaan että tuo viimeisin artikkeli sotki koko etusivun. Ei toiminut siis mullakaan ainakaan duunikoneella. En keksinyt kuvissa vikaa, mutta löin välilyönnit sinne ja nyt näyttäs ainakin duunikoneella toimivan. Että viittitkö kattoo toimiiko nyt sinulla?

Ja siis vielä tuosta kirjoittamisesta. En mä viittis päivitellä raksatapahtumia vain tänne. Mistä helvetistä mä löytäisin ne vanhat jutut jostain 10.000 viestiä pitkästä ketjusta johon kaikki muutkin kirjoittaa omiaan ja kommentoi? Eli tuolta mä löydän itse myös omat juttuni. Eli homma on niin että jatkan tälleen tai stiten mun rasksaa voi seurata vain seuraamalla mun blogia ja tänne ei tule siitä juuri mitään. Tuskin palvelee tuokaan ketään. Mutta kaksinkertaista kirjoitustyötä en ala tehdä.

Taasen blogissa kommentointi ja keskustelu on aivan perseestä, joten täällä se puoli taas menee sujuvasti. Molempi parempi mielestäni.

Nyt toimii. Aika kallista tuo blogin pito jos 300 euroa uppoaa vuodessa. Itse lätkinyt kuvia kuvat.fi palveluun sukulaisten ja kavereiden katsottavaksi. Ja muutenkin kuvia siellä joten rakennusprojekti ei mitenkään muuttanut kustannuksia. Kustantaa 20e vuosi. Saa sinnekkin tekstiä mutta eihän se yhtä hieno ole kuin blogit.

Seurailen monia blogeja vaikka en itse rakennakkaan ja minusta on mukava kun blogia pitävät pistävät viestiä tänne kun ovat päivittäneet niin ei tarvi varta vasten mennä sivustolle katselemaan josko siellä olisi jotain uutta. Timbakin edellisessä blogipäivitysviestissä mainitsee että piharakentamiseen liittyvää asiaa laitettu, jos ei piharakentaminen kiinnosta niin pakkoko sinne blogiin on klikata?

edit. Huppe ja Timba voisi alkaa rakentamaan piakkoin uusia taloja että saisi tuoreita blogeja luettavaksi. ;)

Seurailen monia blogeja vaikka en itse rakennakkaan ja minusta on mukava kun blogia pitävät pistävät viestiä tänne kun ovat päivittäneet niin ei tarvi varta vasten mennä sivustolle katselemaan josko siellä olisi jotain uutta. Timbakin edellisessä blogipäivitysviestissä mainitsee että piharakentamiseen liittyvää asiaa laitettu, jos ei piharakentaminen kiinnosta niin pakkoko sinne blogiin on klikata?

edit. Huppe ja Timba voisi alkaa rakentamaan piakkoin uusia taloja että saisi tuoreita blogeja luettavaksi. ;)

Onhan tässä vielä raksaamista jäljellä. Nuot pihat ja terassit sun muuta. Tai siis terassin keiteita.

Kyllä mä vähän kyttää jos tuosta naapurista menis tontteja kaupan niin ne joutuu kuitenkin tuleen multa hakeen nimmarit lupalappuihin. Voi vähän haastatella jos joku innostuisi siihen että kävisin kuvailemassa ja kirjottelemassa jonkun muun raksasta. Siitä pitäisi tosin sitten saada joku tavarantoimittajadiili niin että saisi ylläpitokulut pois ja kunnon kamera hankituksi. Muuten menisi vain kivana harrastuksena jos siis olisi ihan tuossa kävelymatkan päässä kotoa.

En mä varmaan jaksa uutta alkaa itte tekeen ennenkuin joskus tyyliin 3-5 vuode kuluttua. Ehdottomasti tehtävä niin että on vuorotteluvapaalla. Ikinä en ala töiden ohessa tekeen. Pitäs mielellään olla se vuosi vuorotteluvaata, vaikka kahdessa pätkässä tai jotain.

Tuo päätypontattu on helppoa tavaraa, kun ei tarvi tähdätä jatkoskohtia kattotuolin kohdalle eli hukka on olematon ja tuosta on nopea tehdä.

Puoli ullakkoa tuli tehtyä lauantain helteissä ja tosiaan tuo hukka on aika vähäistä. Joka kolmannesta rivistä jää 20cm pätkä lautaa yli.

Mitä materiaalia laitan parvekkeen kattoon? Säältä suojassa siis. Ajattelin jotain n. 20cm leveää "paneelia" n. 10mm raoilla. Haluaisin aivan sielää ja ilman näkyviä ruuvinkantoja. Kestääkö tavallinen vaneri maalattuna? Alunperin ajattelin sahauttaa Luja -levystä noita "lankkuja", mutta niiden kiinnitys pitää tehdä "Kelluvaksi", eli ruuvinkantoja ei saa piiloon.

Muita vaihtoehtoja?

Tänään tuli viimeinen piste i:n päälle eli etupihan ajotie asfaltoitiin. Mikään ei muuta "työn alla" olevaa taloa niin nopeasti valmiiksi/viimeistellyksi kuin tuo. Lemminkäisen jätkien viimeistelyäkään ei voi kuin kehua; millintarkkaa työtä ja jopa luonnonkivien/lohkareiden välit joihin osa ajotiestä rajoittuu oli tehty vimpan päälle. Hintakin kohdallaan kun naapuriyhtiön kanssa kimppaprojektissa tuota tehdään kuitenkin jonkin matkaa yli 1000 neliötä. Suosittelen :thumbs:

Sama proggis ja varmaan samat Lemminkäisen kaverit tulossa ensi viikolla tännekin. Vielä tänään kaivurikuskin kanssa viimeistellään toi pohja... Sit ois tie tehty, mutta piha kaipaa laatoitusta.

Onkos tuonne IT-kaapin sisälle olemassa mitään kätevää kaapelointia, vai pitääkö ostaa jotain puolen metrin (tai 25cm) RJ45-piuhoja vaan hirveä kasa ja vedellä niillä yksittäin reitittimeltä huoneisiin menevien piuhojen liittimiin? Nippusiteellä sitten voi vähän ryhdittää kasaa jne...

Back
Ylös Bottom