Talon osto (omakotitalo) helppiä

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Hyi helvetti. Olen aina miettinyt, millaiset ihmiset vuokraa taloja jostain sivummalta ja ajatellut heidän olevan hieman erilaisia... "Luottotiedot menneet", "ei saa 130k€ lainaa"... En koskaan ainakaan kohtuu kuntoista omistamaani taloa tuollaisille vuokraisi. Mutta joo, valintojahan nämä.

Noita merkintöjä alkaa olla tosi paljon ihmisillä olikohan jtn 400 000kpl.. En pitäisi itse esteenä jos tuolle merkinnälle on joku ns järkevä syy ja esteet vuokranmaksulle ovat poistuneet. Hekin olivat lapsiperhe jossa molemmat vanhemmat käyvät töissä eli todennäköisesti tulevat ostamaan jossain vaiheessa tuon talon.

Mikki77 vuokratuotollisestihan noi olis hyviä kohteita mutta sitten jos on huono tuuri niin saattaapi olla talo muutamassa vuodessa entinen jos sinne joku idioottilauma muuttaa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kohta luottotiedot menneet kuulostaa aika pahalta.

Toisaalta laskelma (850*12)/130000 antaa vuokratuotoksi mahtavat 7.8%. Hiukka harhaanjohtava laskelma, kun omakotitaloon ei löydä mistään järkevää vastiketta. Jos laskee 300€/kk virtuaalivastiketta jää silti (550*12)/130000 tuli vuokratuottoa 5.1%. Ei huonoja tuottoja lainkaan.

Nettotuottoa huoneistoon verrattuna lisää vielä se, että kiinteistöön saa (pitää) tehdä poistoja. Riskit tietysti ihan eri luokkaa, kun huoneistossa asukas voi rikkoa "vain" pintamateriaalit. Kiinteistössä voi olla myös rakenteet pilalla ennen kuin itse/naapurit kiinnittävät asiaan huomiota.

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom