Talon osto (omakotitalo) helppiä

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kannattaa oikeasti miettiä se, että missä se torppa sijaitsee. Jos alkaa laittamaan paljon rahaa korjaukseen, niin arvoa sillä ei välttämättä saada taloon jos paikka on kaukana. Joskus sen myyminen voi tulla eteen ja siinä voi tulla takkiin jos sitä ei ole mietitty.

Kyllä nyt saa taloja lähempääkin sopivaan hintaan ja sellasta on eri aina myydä kuin kauempaa olevaa. Paikka on aina tärkein tekijä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kannattaa oikeasti miettiä se, että missä se torppa sijaitsee. Jos alkaa laittamaan paljon rahaa korjaukseen, niin arvoa sillä ei välttämättä saada taloon jos paikka on kaukana. Joskus sen myyminen voi tulla eteen ja siinä voi tulla takkiin jos sitä ei ole mietitty.

Kyllä nyt saa taloja lähempääkin sopivaan hintaan ja sellasta on eri aina myydä kuin kauempaa olevaa. Paikka on aina tärkein tekijä.

Jep, Muutama asia mitkä vaikuttavat tuohon etäisyyteen.
-Minkälaiset kulkuyhteydet (jos se on jonkun ison päätien vieressä niin 25-30km ei meinaa juuri mitään jos taas sinne saa ajaa kärrypolkua viimeisen 20km niin myynti on taatusti haastavaa). Olin itse aikoinaan ostamassa ihan korvesta taloa ei tullut sen kummemmin edes mietittyä näitä, luojan kiitos esitely päivää edeltävänä yönä oli tullut hitosti lunta ja jo sinne mennessä totesin ettei helvetti täällä voi asua.
-Onko lähellä mitään, kauppoja kioskeja bensa-asemia?

-Onko lähellä mitään, kauppoja kioskeja bensa-asemia?

Vähän maalta kotoisin olevaa taas naurattaa nämä jutut. Joo kyllä lähellä palveluja kämpästä saa/joutuu maksamaan enemmän. Varmaan helpompi myydäkin, esim jollekin vuokralordi-wannebe:lle. Mutta sitten on myös porukkaa joka nimenomaan haluaa asua sivummalla ja nauttii omasta tilasta ja rauhasta, olettaisin että Jennike kuuluu tähän porukkaan. Täällä ei taas oikein näy kuin kaupunkilaisten mielipide.

Vähän maalta kotoisin olevaa taas naurattaa nämä jutut. Joo kyllä lähellä palveluja kämpästä saa/joutuu maksamaan enemmän. Varmaan helpompi myydäkin, esim jollekin vuokralordi-wannebe:lle. Mutta sitten on myös porukkaa joka nimenomaan haluaa asua sivummalla ja nauttii omasta tilasta ja rauhasta, olettaisin että Jennike kuuluu tähän porukkaan. Täällä ei taas oikein näy kuin kaupunkilaisten mielipide.

Väitän silti että se lähellä oleva pikku kioski/kauppa on vain ja ainoastaan hyvä asia asunnon myynnin suhteen.. Se ei ole välttämättömyys mutta plussa se on varmasti suurimmalle osalle ihmisiä.

Ps, asun itsekkin maalla ;)

Väitän silti että se lähellä oleva pikku kioski/kauppa on vain ja ainoastaan hyvä asia asunnon myynnin suhteen.. Se ei ole välttämättömyys mutta plussa se on varmasti suurimmalle osalle ihmisiä.

Ps, asun itsekkin maalla ;)

Ei sitä nyt kannata sen varaan laskea, että se pikku kioski siinä vielä myyntihetkelläkin vaikuttaa. Mieluummin lähteä siitä oletuksesta ettei enää ole olemassakaan koko putiikkia ni ei tuu ikäviä yllätyksiä.

Ei sitä nyt kannata sen varaan laskea, että se pikku kioski siinä vielä myyntihetkelläkin vaikuttaa. Mieluummin lähteä siitä oletuksesta ettei enää ole olemassakaan koko putiikkia ni ei tuu ikäviä yllätyksiä.

Woot, nyt ilmeisesti puhutaan siitä kun asuntoa myydään eikä ennusteta kristallipallolla tulevaa?

Woot, nyt ilmeisesti puhutaan siitä kun asuntoa myydään eikä ennusteta kristallipallolla tulevaa?

Nyt puhutaan selkeesti eri kieltä. Mä ymmärsin, että tarkoitit, että joku pieni putiikki talon lähellä on hyvä asia sitten kun siitä aikanaan haluaa päästä eroon ja kommentoin sitä.

Nyt puhutaan selkeesti eri kieltä. Mä ymmärsin, että tarkoitit, että joku pieni putiikki talon lähellä on hyvä asia sitten kun siitä aikanaan haluaa päästä eroon ja kommentoin sitä.

Jepa, mä taas puhun nykyhetkestä ja siitä jos olisin ostamassa taloa korvesta niin antaisin ison plussan sille että on suht lähellä edes joku paikka mistä saa vaikkapa maitoa , ettei tarvitse lähteä 30km päähän joka kerta jos ja kun jotain tarpeellista unohtuu ostaa.

Mä oon tosiaan asunut 22km päässä lähimmästä kaupasta/kioskista ja olihan se perseestä, hivenen harmitti mun muistilla vähintään kerran viikossa lähteä hakemaan tupakkaa tai vastaavaa ns kylältä-

Mutta se isoin asia mulle noissa maaseutukämppien valinnoissa olisi edelleen tuo teiden talvikunnossapito.. Nykyasunnossa ja sijainnissa ei ole mitään muuta huonoa kuin se että työmatkalla on noin 20km tietä joka on varmaan kiireysluokassa viimeinen aurattava. Tämä tarkoittaa sitä että joka talvi on aamuja jolloin joutuu varaamaan aikaa töihinmenoon paljon enemmän kuin normaalisti.

Valintakysymyksiä missä haluaa asua, mutta ei sellasesta paljoa kannata maksaa jos sen korvesta haluaa. Ei niistä helpolla eroon pääse. Niin kuin kiinteistönvälittäjät sanovat, että kämpän kolme tärkeintä asiaa ovat, paikka, paikka ja paikka.

Niitä taloja, jotka ovat kaukana jossain saa aivan pilkkahinnalla. Mikäs siinä jos siellä viihtyy, mutta en mä ainakaan maksaisi sellasesta paljoakaan ja ostain hyväkuntoisen. Ei maksa vaivaa alkaa sellasta remppaamaan. Ainakaan isommin. Nyt on lisäksi ostajan markkinat ja tuollaisista periferiassa olevista kämpistä kannattaa tarjota mahdollisimman vähän. Jos sinne siis halajaa.

"Tarkista ihan ensimmäisenä että kyseiselle rakennukselle on olemassa rakennuslupa, pyydä kiinteistövälittäjältä lupapaperit nähtäväksi."
"Mielestäni kohteenne eivät ole erityisen edullisia, vaikka itse sitä mieltä tunnuit olevan."

Onko jokin erityinen syy miksi ne paperit täytyy olla, tuleeko vaikeuksia lainhuudossa tms?? Siis nämä tällaiset asiat on vähän hämärässä vielä, kaikki vaadittavat asiakirjat, lunastusoikeudet ja muu kiinteistökaupan ympärillä pyörivä paperisota.

Tuo hinta nyt ainakaan tossa ekakohteessa ei ihan olekaan kohdallaan ja varmasti saa tinkaamalla tarpeeksi pois, jos ei saa niin ei osteta. Ei nämä nyt mitään ilmasia ole, mutta kuitenkin 20-30 minuutin säteellä Turun keskustaan ja toinen aika liki moottoritietä, niin heti nostaa hintaa.. Mutta omaan makuun ei vielä liian kalliita, kunhan sitä hintaa vielä vähän saa tipautettua, varsinkin siinä tapauksessa jos siellä tutkimuksessa sitten jotain hälyttävää löytyy..

Mikäli kiinteistövälitysliike toimii myyjän edustajana on sen velvollisuutena toimittaa kaikki pyytämäsi kiinteistöä koskevat asiakirjat nähtäväksesi (mm. lupapaperit, rasitustodistukset, mahdolliset panttivelkakirjat, kiinteistön piirustukset), tämä kuuluu hyvän välitystoiminnan piiriin.

Hinta on hyvinkin kiinteästi kytköksissä sijaintiin ja karkeasti voisi arvioida että jokainen 10km lisää Turusta poispäin, samaan suuntaan, laskisi hintaa suhteessa 10km=10000 euroa. Tietenkin tiettyyn rajaa saakka.

Itselläni on tällä hetkellä talo jossa asumme ja talo joka on pitkän oikeudenkäyntiprosessin (ei hometalo) tuloksena palautumassa meille takaisin. Tämä talo sijaitsee noin 50min ajomatkan päässä Turun keskustasta. Laitoin tämän vertailun vuoksi tähän koska kyseessä on omakotitalo 220 neliömetriä kolmessa kerroksessa + erillinen autotalli, puukeskuslämmitys + ilmalämpöpumppu, yli hehtaarin oma tontti ja täysin omassa rauhassa tien päässä. Sijaintinsa vuoksi realistinen myyntihinta tälle on noin 100 000 euroa. Nyt itse mietinkin kannattaisiko laittaa talo vuokralle vai yrittää myydä, vuokralainen löytyisi varmasti lähes heti, mutta vuokraamisessa on omat rasitteensa. Eli JenniKe lähde reilusti vain tinkimään kohteistasi. :) "Tontun persiissä" olevia kämppiä ei ole vain kovin helppoa saada kaupaksi, ostajakuntaa kyllä on mutta se on vain niin kovin pieni.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
16 km ja 16 min Turun keskustasta 70-luvun lopun kellarillinen kivitalo puolen hehtaarin tontilla karvan alle 170k€ vähäisillä remonttitarpeilla, tähän peilaten tuollaiset aloittajan esittelemät projektit on melko suolaisiksi hinnoiteltu.

70-luvullahan tuo rakentamisen jalo taito vasta kohdillaan olikin :D
Pitää paikkansa, mutta kaikkiin taloihin ei silloinkaan tehty valesokkelirakennetta ja tasakattoa. Kun yläpohjakin on paikalla valettu ja ikkunat vaihdettu niin ainoa "miinus" on ilmatiiviys, painovoimainen ei toimi kun korvausilma on vähissä. LTO on siis laitettava.

Itse asun kuusi kilometriä Turun keskustasta vanhalla ok talo alueella ja täälläkin on taloja muutamia myynnissä ollut jo pitemmän aikaa. Aluksi hinta ollut kolmensada tonnin paikkeilla. Kun kauppa ei käy, niin hintaa lasketaan tasaisin väliajoin. Tämä on ollut aina haluttua asuinseutua, mutta kyllä nyt on vaikeaa myyminen. Tuttu kiinteistönvälittäjä sanoi, että ei ollu 90 luvun laman aikaankaan näin hiljasta. Nyt siis todella ostajan markkinat ja nämä kauempana olevat kämpät ovat todella vaikeita myytäviä.

Kun ostaa talon kaukaa jostain, niin kannattaa muistaa, että jos jotain remppaakin siellä on, niin ammattimies ottaa jo matkakuluina ison siivun sinne tullessaan. Kannattaa tosiaan pyrkiä löytämään talo suht läheltä palveluita. Jokunen vuosi eteenpäin, niin valtio säästää noissa kilometrikorvauksissa ja vie ne pois. Silloin ei noista taloista enää pääse eroon kuin lahjoittamalla.

Tietysti jos on esim. Laivalla hommissa ja ei joudu joka päivä kulkemaan töihin, niin mikäs siinä on asua maaseudun rauhassa jossain tontun pukamassa. Saa edullisesti toimivan talon ja viihtyy siellä, ettei ketään tuttu jaksa käydä kyläilemässä ja ketään muukaan ei häiritse. Silloin voi olla hyvä ratkaisu ostaa pienellä lainalla tölli perähikiätä. Makukysymyksiä.

Saas nähdä miten käy kun tulee tuo lainakatto 2016 voimaan, Kiinteistövälittäjäthän ovat ennakoineet että tuo saattaa olla aikamoinen boosteri näille syrjäseutujen asuntojen myynnille.
Yksi mikä on yllättänyt meikäläisen niin tuolla "korvessa" missä itse asuin ensimmäisen 18v niin on ollut jonkun verran okt:tä myynnissä ja melkein mahdottomia myydä 22km pikkukylään matkaa 32km isompaan kaupunkiin.
Jengi on yrittänyt myydä noita useita vuosia pahimmillaan ilman kiinnostusta mutta samantien kun ovat laittaneet vuokralle niin asukkaat ovat löytyneet ja kysyntä on ollut aika kovaa.
Esim mun serkun taloa, täysin kunnostettu 150m2 okt oli myynnissä toista vuotta en muista varmaksi mutta taisi 2 tai 3 huonoa tarjousta tulla, no se laitettiin sitten vuokramarkkinoille niin ensimmäisessä näytössä oli ollut yli 10 pariskuntaa ja samantien vuokrattiin.

Saas nähdä miten käy kun tulee tuo lainakatto 2016 voimaan, Kiinteistövälittäjäthän ovat ennakoineet että tuo saattaa olla aikamoinen boosteri näille syrjäseutujen asuntojen myynnille.
Yksi mikä on yllättänyt meikäläisen niin tuolla "korvessa" missä itse asuin ensimmäisen 18v niin on ollut jonkun verran okt:tä myynnissä ja melkein mahdottomia myydä 22km pikkukylään matkaa 32km isompaan kaupunkiin.
Jengi on yrittänyt myydä noita useita vuosia pahimmillaan ilman kiinnostusta mutta samantien kun ovat laittaneet vuokralle niin asukkaat ovat löytyneet ja kysyntä on ollut aika kovaa.
Esim mun serkun taloa, täysin kunnostettu 150m2 okt oli myynnissä toista vuotta en muista varmaksi mutta taisi 2 tai 3 huonoa tarjousta tulla, no se laitettiin sitten vuokramarkkinoille niin ensimmäisessä näytössä oli ollut yli 10 pariskuntaa ja samantien vuokrattiin.

Hyvä pointti tuo lainakatto minkä mainitsit. Saattaa tosiaan vilkastuttaa kauppaa edullisissa maaseudun\haja-asutusalueen taloissa.

Jos vaikka etuovesta tai oikotiestä rajaa vuokratalojen hakua omakotitalo,yli 150 neliötä, tontin koko 5000 neliötä-hehtaari ja varsinais-Suomi niin osumat on aika vähissä. Tarjonta on niin olematonta että vuokralle menevät saman tien.

Zone-sarja -42%

Kiintoisaa. Minkälaiseen vuokratuottoon tossa pääsee? Ihmiset haluavat asua korvessa, mutta eivät uskalla ostaa. No fiksumpi kaveri ostaa näitä töllejä pilkkahinnalla ja vuokraa eteenpäin.

Kiintoisaa. Minkälaiseen vuokratuottoon tossa pääsee? Ihmiset haluavat asua korvessa, mutta eivät uskalla ostaa. No fiksumpi kaveri ostaa näitä töllejä pilkkahinnalla ja vuokraa eteenpäin.

Tossa serkun kohteessa oli vuokra 850€ en tiedä paljon nykyään, vuokraan ei kuulunut sähkö. Serkku valitteli sitä että olisi pitänyt laittaa isompi pyynti.
Okt on aika iso riski vuokrata mun mielestä, tosin riskiinhän voi vaikuttaa paljon sekin ketä sinne valitsee.
Pariskunta joka sen kohteen vuokrasi ovat ilmaisseet kiinnostuksensa kyseisen töllin ostoon kunhan saavat pankista lainaa, luottotiedot menneet.

edit: ja Talon olisi saanut 130 000€ omaksi 145 oli pyynti.-

Tossa serkun kohteessa oli vuokra 850€ en tiedä paljon nykyään, vuokraan ei kuulunut sähkö. Serkku valitteli sitä että olisi pitänyt laittaa isompi pyynti.
Okt on aika iso riski vuokrata mun mielestä, tosin riskiinhän voi vaikuttaa paljon sekin ketä sinne valitsee.
Pariskunta joka sen kohteen vuokrasi ovat ilmaisseet kiinnostuksensa kyseisen töllin ostoon kunhan saavat pankista lainaa, luottotiedot menneet.

Hyi helvetti. Olen aina miettinyt, millaiset ihmiset vuokraa taloja jostain sivummalta ja ajatellut heidän olevan hieman erilaisia... "Luottotiedot menneet", "ei saa 130k€ lainaa"... En koskaan ainakaan kohtuu kuntoista omistamaani taloa tuollaisille vuokraisi. Mutta joo, valintojahan nämä.

Kohta luottotiedot menneet kuulostaa aika pahalta.

Toisaalta laskelma (850*12)/130000 antaa vuokratuotoksi mahtavat 7.8%. Hiukka harhaanjohtava laskelma, kun omakotitaloon ei löydä mistään järkevää vastiketta. Jos laskee 300€/kk virtuaalivastiketta jää silti (550*12)/130000 tuli vuokratuottoa 5.1%. Ei huonoja tuottoja lainkaan.

Back
Ylös Bottom