Talon lämmitysjärjestelmät

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon miettinyt tätä katastrooffi asiaa. Eikös lattiakierto kuitenkin ole suljettu? Vai olenko ihan väärässä? Jos näin on, niin lattiaan ei mitään hirveää määrää vettä pitäisi päästä. Myös vuotavan kierron löytäminen onnistuu, saattaa tosin olla hankalaa. Siirtoputki on suojaputkessa, eli sen vaihdon pitäisi kyllä onnistua. Vittumainen homma mutta ei varmaan ihan koko taloa tarvi purkaa jos jotain tapahtuu.

Olet oikeassa, on suljettu joten eipä monta litraa tiputa. Korjaaminen on "helppoa": Katsotaan mistä kostuu, piikataan putki esiin ja laitetaan pari jatkoliitintä ja pieni pala putkea sekä pikku pätkä eristettä ja merkataan lvi-piirustuksiin missä kohtaa on käytetty liitosta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Olet oikeassa, on suljettu joten eipä monta litraa tiputa. Korjaaminen on "helppoa": Katsotaan mistä kostuu, piikataan putki esiin ja laitetaan pari jatkoliitintä ja pieni pala putkea sekä pikku pätkä eristettä ja merkataan lvi-piirustuksiin missä kohtaa on käytetty liitosta.
Tuo pitää paikkansa;)
Jos näitä skenaarioita viljellään, niin mitäs sitten jos sähkökaapeli kyrvähtää jostain paikkaa:rolleyes:
Taitaapi olla isompi homma korjata:jahas:

Aika kalliiksi taitaa tulla lattialämmitys jos vertaa ihan patterit + 200L käyttövesiboileri.
+ mikä katastrofi siitä tulee jos lattialämmityspiirissä tapahtuu jotain jännää.

Aika harvinaista että putket menee rikki. Jos jotain on tapahtuakseen, se tapahtuu yleensä valuvaiheessa kun putket paljaana tai sitten huolimattomuuttaan porukka poraa lattiaan ja osuu putkeen tms. Oikein asennettu putkisto on käyttövarma ja pitkäikäinen. Yleisempää on että lattialämmitys piuhat menee poikki.

Patterit on ihan ok, jos ei ulkonäöllisesti haittaa ja saatavana kuumaa vettä. Lattialämmitys on tarkoitettu matalalle lämmölle ja sopii näin paremmin kaikenmaailman lämpöpumpuille.

Ai ne voi fiksatakin? Itse kun olen poraillut kauhunsekaisin tuntein lattiaan reikiä vaikka sun mitä tarkoitusta varten niin olen varautunut piikkaamaan koko 160m2 lattiaa auki jos poraan putkeen :nolo:

Tuolla toi CTC nyt on:

P1030374.jpg

Ai ne voi fiksatakin?
Juuh, henkilökohtaisesti olen 2 paikannut kun porattu reikä putkeen. Tai toisella kerralla piikkauskone oli syyllinen. Lattilämmitysfirmalta saa ihan perus messinkisiä jatkoliittimiä. Ei tarvii olla edes saman firman, kunhan koko on oikea.

Ai ne voi fiksatakin? Itse kun olen poraillut kauhunsekaisin tuntein lattiaan reikiä vaikka sun mitä tarkoitusta varten niin olen varautunut piikkaamaan koko 160m2 lattiaa auki jos poraan putkeen :nolo:

Mä olin kans piikkaamassa koko lattiaa auki, kun meillä vahinko kävi. Soitin pelonsekaisin tuntein putkimiehelle, joka sit sanoi, ettei mitään hätää. Hän tulee korjaamaan sen.

Pienen aikaa oli kylmä hiki ja hirvee meteli päällä. :)

Zone-sarja -42%
Tuolla toi CTC nyt on:

Ei yhtään hassumman näköinen laitos. Meillä tuo on tulossa kodinhoitohuoneeseen esille.
Minkäs merkkinen/mallinen tuo IV-kone muuten oli ja millä perusteilla päädyit siihen?

Ei yhtään hassumman näköinen laitos. Meillä tuo on tulossa kodinhoitohuoneeseen esille.
Minkäs merkkinen/mallinen tuo IV-kone muuten oli ja millä perusteilla päädyit siihen?

Vallox 150 Effect SE... en tiedä, tommosen otin vaan, otin hieman ylisuuren koska en tahdo liian pientä, edes vahingossa. En tahtonut vastavirtakennoa koska se jäätyy, en tahtonut pyöriväkennoista koska siinä on liikkuva osa, joten otin ristivirtakennoisen mallin. Vallox tuntui huoltomiehen mukaan laadukkaammalta kuin Enervent.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pakko kommentoida että ihanan retro keltainen sävy tossa seinässä. Tulee lapsuus mieleen <3

Meneekös tuossa jakotukissa putket niin, että lähtevä on punainen ja sen palaava pää on sininen sitä vastaavalla kohdalla?

Joo, toki, siis tuossa takimmaisessa lattialämmitysjakotukissa. Etummaisethan ovat sitten käyttövesiä ja sinisiä on enempi koska esim. wc-pöntöt.

Tämä on kyllä törkeen hyvä ketju. Täytyy tosissaan muistaa pistää tänne niitä kustannuksia kokonaisuudessaan laitteistosta ja itse käytöstä. Pitää yrittää muistaa laittaa se oma sähkönkulutusmittari tuohon maalämpöpumpulle, niin näkeepähän sitten mitä se oikeasti kuluttaa.

Meillä siis lattialämmitys maksoi 4500 euroa ja sitä tulee siis 165 m2 taloon ja 42 m2 talliin + varastoon. Warmian systeemit.

EDIT: Ja meillä siis tuo pumppu tulee talliin ja sieltä tulee sitten lämmöt kanaalia pitkin taloon. Taloon tullee varmaan lämmitykselle joku pieni varaaja. Tämän pitäisi pienentää huomattavasti tuota kiertovesipumpun pyöritystä. Raportoin sitten kun päästään sinne. Appiukko on alan miehiä ja se nuot säätää, eli mun ei onneksi tartte noista stressata yhtään.

Kohta alkaa olla valmista, huomenna saa ehkä lämmöt lattiaan!

P1030393.jpg

P1030394.jpg

Yllättävän iso homma tossakin.

Kohta alkaa olla valmista, huomenna saa ehkä lämmöt lattiaan!
Yllättävän iso homma tossakin.

Onkos nuo sun vesijohdot komposiittiputkia? Miten noiden kulmien ja liitosten tekeminen onnistuu? Ilmeisesti joku erikoistyökalu tarvitaan millä nuo puristellaan kasaan. Onko putkien hinnassa eroa kupariputkiin verraten, entä työmäärässä?

Sehän noissa ainakin hitsaamiseen on etuna, ettei tarvitse ahtaissakaan paikoissa liekin kanssa sählätä.

Back
Ylös Bottom