Talon lämmitysjärjestelmät

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Siis pelkkä pumppu ja asennus pitäisi irrota tolla. Uskon että menee jotenkin näin:

Pumppu 5 - 6000€, reikä 5 - 6000€ (kenttä alle puolet tosta), ja asennukset jokusen tonnin. Lattiakierto sitten talon koon mukaan. 4 - 6000 €.

... paitsi jos hinna on hirveesti muuttuneet viimesen 1,5 vuoden aikana.

Aika lähellä ollaan näissä. Tosin ei sen asennus enää montaa tonnia maksa. Ja kannattaa tuossa selvittää aina, että tuleeko pumppu asennettuna vai ei ja verrata hintoja silleenkin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Aika lähellä ollaan näissä. Tosin ei sen asennus enää montaa tonnia maksa. Ja kannattaa tuossa selvittää aina, että tuleeko pumppu asennettuna vai ei ja verrata hintoja silleenkin.

Tarkotin tolla asennuksella työn lisäksi kuparia, jakotukkeja, paisunta-astioita / kelloja yms. mitä tulee todella iso kasa sisälle, ennenkuin menovesi ja käyttövesi kulkee. Kaivon putkitus ja viinat sisältyy yleensä poraushintaan, mutta tuonti taloon ja pumpun kylkeen maksaa kanssa jotain.

lämmittääkö kukaa palstalainen pelkällä puulla 2000(2010)luvun omakotitaloa?

Minä. Tai 90% puulla. Kuistille rakennettaviin märkätiloihin tulee lattialämmitykset sähköllä.

Zone-sarja -42%
Kyllä normikokoseen taloon pitäisi 4000-5000 eurolla saada lattialämmitys asennettuna kaikkine jakotukkeineen. Sais alta 3000 euronkin yhden tarjuksen perusteella, vaan kuulemma nuo ei ois enää ensvuoden tyyppihyväksyisjuttujen jälkeen käypästä tavaraa. Mutta jos joku halvalla haluaa (varmasti toimivan) lattialämppärin niin voin nakata yhteystietoja. Ei viitti alkaaa mainostamaan firmaa josta ei ole mitään takeita, eikä tuo nyt muutenkaan omia etuja mitenkään ajaisi. Omat lattialämmöt asentaa varmaankin LVI Helin.

Kyllä normikokoseen taloon pitäisi 4000-5000 eurolla saada lattialämmitys asennettuna kaikkine jakotukkeineen. Sais alta 3000 euronkin yhden tarjuksen perusteella, vaan kuulemma nuo ei ois enää ensvuoden tyyppihyväksyisjuttujen jälkeen käypästä tavaraa. Mutta jos joku halvalla haluaa (varmasti toimivan) lattialämppärin niin voin nakata yhteystietoja. Ei viitti alkaaa mainostamaan firmaa josta ei ole mitään takeita, eikä tuo nyt muutenkaan omia etuja mitenkään ajaisi. Omat lattialämmöt asentaa varmaankin LVI Helin.

Muoviputkea saa paketti-auto-asentajalta kyllä varmasti 1500 eurollakin. Itse otin alumiinivahvisteista komposiittiputkea 2x16mm vahvuudella, rosteriset jakotukit jne.
www.itula.fi voi laskeskella noita paketteja muistaakseni, minulla on se Itula Standard -paketti. Sisältää termostaatit ja moottorit niihin.

Kannattaa ehdottomasti asentaa itse, jos tuntuu että osaa. Kuvien mukaan tuo on äärimmäisen helppoa jos on edes kerran nähnyt miten se tehdään. Säästää helposti 2000 euroakin, riippuen tarjouksesta.

Kannattaa varmastia sentaa, ei ole rakettitiedettä. Vaan omalla kohdalle ei varmasti ehdi kun pitäisti tuo laatan valu vielä saada ennen pahinta talvea. Parempi kuin tulee ammamiehet ja vetäsee nuo muutamassa tunnissa kasaan.

Kannattaa varmastia sentaa, ei ole rakettitiedettä. Vaan omalla kohdalle ei varmasti ehdi kun pitäisti tuo laatan valu vielä saada ennen pahinta talvea. Parempi kuin tulee ammamiehet ja vetäsee nuo muutamassa tunnissa kasaan.

2,5 päivää meni meillä. 9 + 3 piiriä (2 jakotukkia), 800m putkea, 163m2 alaa. Tuntimääränä tuo oli noin 36h keikka. (2 päivää 2 ukkoa, yksi ukko puolikkaan, karkeasti).

2,5 päivää meni meillä. 9 + 3 piiriä (2 jakotukkia), 800m putkea, 163m2 alaa. Tuntimääränä tuo oli noin 36h keikka. (2 päivää 2 ukkoa, yksi ukko puolikkaan, karkeasti).

Meillä siis tehtävänä ensiksi alakerta, eli n. 100 m2. Siihen menee kahdella ukolla alta päivä kun nuo vetävät tuohon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meillä siis tehtävänä ensiksi alakerta, eli n. 100 m2. Siihen menee kahdella ukolla alta päivä kun nuo vetävät tuohon.

Putkimiehen kaverina olin niin taisi olla syönniltä valmis putkien veto, alaa juurikin tuo ~100m^2, loppupäivän aikana kytkee jakotukit...

Putkimiehen kaverina olin niin taisi olla syönniltä valmis putkien veto, alaa juurikin tuo ~100m^2, loppupäivän aikana kytkee jakotukit...

No siis meidän timpuri tuosta puhuin kun tuollaiseen n. 100m2 pohjaan Helinin pojat vetivät putket. Autosta kiepiltä vetivät putkea ja toinen laittoi kiinni jakotukkeihin. Sanoi että eniten meni aikaa kun ne kiinnitteli raudoitusverkkoon ne "tatit" joihin putket tuli kiinni. Muistaakseni sanoi että joku 5-6 h tuohon olisi mennyt aikaa.

Meillä meni 9 + 4 piirin, yli 800 metrin ja noin 161 m2 alan asennukseen 1,5 putkarilta noin 13 tuntia. Itse kannattaa laittaa etukäteen raudoituskorokkeet, jos vaan lämmitysputki on sellaista, että ei tarvitse asentaa korokkeeseen kiinni.

Meillä meni 9 + 4 piirin, yli 800 metrin ja noin 161 m2 alan asennukseen 1,5 putkarilta noin 13 tuntia. Itse kannattaa laittaa etukäteen raudoituskorokkeet, jos vaan lämmitysputki on sellaista, että ei tarvitse asentaa korokkeeseen kiinni.

Selvittelen tän kun on ajankohtaista. Jos viikonloppuna pääsis styroxia ja verkkoja laitteleen.

Eikö se ole että EI saa asentaa korokkeen kohdalle sitä putkea, näin ainakin meilläpäin rööriroope neuvoi kun kaverina olin...

Mistä korokkeista te puhutte?

Näistä

raudoituskoroke_pohjalaippa_95.jpg

Mulla lattialämmitysputket tulivat nippareilla suoraan verkkoihin kiinni.

No mulla teräsverkko tuli siis noiden korppujen varaan ja putket sitten teräsverkkoon.

Latest posts

Back
Ylös Bottom