Tallentavista dvd-asemista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 41shots
  • Aloitettu Aloitettu
Oon vähän kahden vaiheilla, että pitäiskö ostaa vai ei, enkä oikein osais päättää mitä teen. Mitä mieltä yleensä olette? Onko turha koko laite?

Onhan noita toisaalta kovalevyllisiä tallentavia digiboksejakin. Niissä vaan on huonona puolena ikuinen valinta: antenni vai kaapeli? Minullakin muuttoja tulee harva se vuosi ja ostapa nyt sitten 600 eskon digiboksi antenniverkkoon ja kaupittele sitä sitten hetken päästä, kun siinä uudessa kämpässä on tietenkin kaapeli. Siksi oon ajatellut että töllöohjelmia olis järkevämpi tallennella dvd:lle tai sen kovalevylle ja pitää digiboksit halvempina perusversioina.

Ilman kovalevyä siinä soittimessa on melko vähän tallennuskapasiteettia, eli kovalevyllinen varmaan olis järkevä. Levylle kun mahtuu se max 6 tuntia(?). Oon ajatellut jotain 80 gigaista, kun ovat sopivimman hintaisia. Olisko toivoakaan saada 300-400 eurolla kohtuullista kovalevyllä varustettua tallentavaa dvd-soitinta? Jos tulee joku merkki tai malli mieleen niin sanokaa ihmeessä ja kertokaa muutenkin mielipiteitänne aiheesta.

:zzzz: mitkä selitykset...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin eli tarkoitat television kaveriksi hankittavia tallentavia dvd-soittimia. Käsitteitä käytetään varmaan sekaisin, mutta mulle tulee tallentavasta dvd-asemasta ensimmäisenä mieleen pc ja sisäiset dvd-asemat (sama kävi ilmi myös googletuksella).

Mitä olen joskus kokeillut polttavaa cd-soitinta niin jos polttavien dvd-soittimien käytettävyys on samaa luokkaa vielä tänä päivänä niin ainakaan mulla ei riittäis hermot niiden kanssa säheltämiseen, jos polttohommat on mahdollista hoitaa pc:llä ja kunnon poltto-ohjelmistoilla.

Toisaalta ne levytkin maksaa, silloin kun niitä tarvitsee niitä ei yleensä ole ja vievät ylimääräistä säilytystilaakin. Sitä paitsi noilla tallentavilla dvd-soittimilla ei taida onnistua edes kopiointisuojattujen levyjen varmuuskopiointi(?), mikäli tähän on tarvetta.

Kiintolevy olisi ainakin oma valintani.

Juuri tallentavaa dvd-soitinta tarkoitan. Puurot ja vellit... :nolo: Soitinta tosiaan tulisi käytettyä lähinnä myöhällä tulevien ohjelmien tallentamiseen ja katsomiseen. Sen jälkeen ne voisikin aina poistaa.

Niin no kiintolevyllinenhän ajaa asian mainiosti, jos tarkoitus ei ole kerätä dvd-kokoelmaa pölyttymään. Ja eikös noilta kiintolevyiltä ole mahdollista ainakin kalleimmissa malleissa siirtää ohjelmat tarvittaessa pc:lle... ei tosin tietoa miten helposti / hankalasti tuo käy.

On se varmaan mahdollista. Mulle ei ainakaan varmaan tule tarvetta sellaiseen. Sääli vaan, että analogisten lähetysten loputtua ei pysty katsomaan yhtä ja tallentamaan toista kanavaa. Noh, kaikkea ei voi saada.

Olisiko jollain suositella jotain mallia tuohon hintahaarukkaan? Pioneerit ja Sonyt kiinnostaa eniten, muitakin voi tietenkin ehdotella, jos vaikka kokemusta löytyy jostain.

On se varmaan mahdollista. Mulle ei ainakaan varmaan tule tarvetta sellaiseen. Sääli vaan, että analogisten lähetysten loputtua ei pysty katsomaan yhtä ja tallentamaan toista kanavaa. Noh, kaikkea ei voi saada.

Jos sulla on digiboksi missä on kaksi viritintä niin onnistuu ko. homma vallan mainiosti.

Jos sulla on digiboksi missä on kaksi viritintä niin onnistuu ko. homma vallan mainiosti.
Mulla on "digiboksi" josta voi nauhottaa helposti 3 kavanaa samalla kun katselee 4:ttä :rock: Minkä merkkinenkö? Linux-PC kahdella DVB-viritinkortilla ja VDR-ohjelmistolla :)

Back
Ylös Bottom