takareisi liikkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -saku-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SJMV, julle, reidekoukistus. Nämä tuli ekana mieleen.

Eipä nuo sarjat oleellisesti eroa mistään muusta lihaksesta, samanlaista lihaa siellä takareisissäkin on. Itse tykkään tehdä reisille yleensäkin aika pitkiä sarjoja, harvoin alle kympin mennään toistoissa.

Eiköhän täältä kohdasta hamstrings löydy sopiva liike sinullekin. Pakkiksen porukka tuntuu suosivan suorin jaloin maastavetoa. Sarjat ja toistot riippuu sitten siitä mitä treeniltä haluaa; massaa, voimaa, nopeutta, kestävyyttä?

Ovatkohan nuo jalkojen koukistukset (istuen tahi maaten) ihan neiti-liikkeitä verrattuna SJMV:oon? Itse olen jättänyt SJMV:n pois ohjelmasta, kun en ole lukuisista yrityksistä huolimatta saanut sillä rasitusta muualle kuin alaselkään :( Pitänee taas lähiaikoina yrittää harjoitella sitä tekniikkaa, jos ne takareiskat vaikka löytyisi sieltä vielä joskus...

JOJ sanoi:
Ovatkohan nuo jalkojen koukistukset (istuen tahi maaten) ihan neiti-liikkeitä verrattuna SJMV:oon? Itse olen jättänyt SJMV:n pois ohjelmasta, kun en ole lukuisista yrityksistä huolimatta saanut sillä rasitusta muualle kuin alaselkään :( Pitänee taas lähiaikoina yrittää harjoitella sitä tekniikkaa, jos ne takareiskat vaikka löytyisi sieltä vielä joskus...

Pidä kokeeksi vähintään viikon tauko kaikista takareisiliikkeistä. Tee sitten 4-5 tiukkaa kympin sarjaa SJMV:tä ja tuskailet muutaman päivän kun takareidet on pirun kipeenä.

Treenin aikana se ei juurikaan takareisissä tunnu, tai ainakaan mitään pumppia en ole SJMV:llä ikinä onnistunut saamaan, mutta kummasti tuntuu takareisissä seuraavina päivinä. Ja mun mielestä SJMV + koukistukset on ihan ehdoton setti takareiskoille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Timba79 sanoi:
Pidä kokeeksi vähintään viikon tauko kaikista takareisiliikkeistä. Tee sitten 4-5 tiukkaa kympin sarjaa SJMV:tä ja tuskailet muutaman päivän kun takareidet on pirun kipeenä.

Treenin aikana se ei juurikaan takareisissä tunnu, tai ainakaan mitään pumppia en ole SJMV:llä ikinä onnistunut saamaan, mutta kummasti tuntuu takareisissä seuraavina päivinä. Ja mun mielestä SJMV + koukistukset on ihan ehdoton setti takareiskoille.
No empä itsekkään saanut SJMV:llä tuntumaa takareisiin. Suosittelen itse mielummin näin päin: koukistukset + SJMV. Takareidet on nyt sopivasti jo etukäteen rasitettu. Ei sitten mene kaikki rasitus takapuoleen ja alaselkään (ellei tätä nimenomaan halua), kuten mulla tekee.

Toki ne kipeeksi saa kun lisää vaan kovia sarjoja, mutta en viitti rassata montaa kertaa viikossa selkää. kuitenkin painot ovat kohtuu lähellä mavepainoja jo, jos ihan tosissaan tekee.

Weeboomi sanoi:
No empä itsekkään saanut SJMV:llä tuntumaa takareisiin. Suosittelen itse mielummin näin päin: koukistukset + SJMV. Takareidet on nyt sopivasti jo etukäteen rasitettu. Ei sitten mene kaikki rasitus takapuoleen ja alaselkään (ellei tätä nimenomaan halua), kuten mulla tekee.

Teen itsekin välillä koukistukset ensin. Meillä vaan ei koneessa enää painot riitä, joten vähän menee turhaksi nysväämiseksi tuo etukäteisväsytys. SJMV:n jälkeen kun on suurin puhti poissa, niin painot riittääkin mukavasti.

Itse teen muutenkin ton SJMV:n vähän muusta treenistä poiketen, eli teen yleensä n. 10 toiston sarjoja ja lisään aina painoa seuraavaan. Eli ekat sarjat ei mene luonnollisesti loppuun asti. Tämä tuntuu turvallisemmalta kun paikat on varmasti 100% lämpimät ja pienemmillä romuilla saa tuntuman paremmin pysymään takareisissä ja loppua kohden rasittuu sitten alaselkä ja persekin, mutta en kumpaakaan reenaa mitenkään erityisesti erikseen, joten mulle toi sopii todella hyvin.

Nikoliina sanoi:
Yhdyn bojun kysymykseen, elikä mikä se julle on?
Entäpä Fleshin mainitsema colin?

Virtuaalimentor iski jälleen :D

Julle = Hyvää Huomenta, Colin = selitetty mm. ZannaZin ja Lilithin treenipäiväkirjoissa (Lilithiltä taitaa löytyä kuvakin). Sellainen yyberraskas takareisinosto, jota voi helpottaa esim. ylätaljassa. Yksinkertaistettuna sen voisi selittää siten, että käyt lattialle polviseisontaan, laitat nilkat tuen alle, ja siitä sitten lasket itsesi lattiaa kohti ja nostat takaisin ylös. Ei onnistu ainakaan meikäläiseltä... :jahas:

Itselläni ainakin potkii takakyykky takareisiin ihan mukavasti.

Weeboomi sanoi:
No empä itsekkään saanut SJMV:llä tuntumaa takareisiin.

Tämä on saakelin yleinen ongelma. Minullakin on mennyt n. vuosi, että olen tajunnut, miten SJMV tehdään takareisille, eikä selälle.

Minulla auttoi netinselailu ja pienillä painoilla tuntuman hakeminen. Kannattaa lukea seuraava linkki ihan ajatuksen kanssa:
Good morning, or bad!
Linkki on kyllä Hyvää huomenta -liikkeeseen, mutta ei haittane. Täysin samat asiat pätevät SJMV:hen.

Tuossa on mallivideo, miten liike tulisi tehdä.

Noilla avuilla olen itse tajunnut SMJV:n idean ja nytkin on takareidet kipeät eilisestä pumppailusta, vaikka tein pitkää sarjaa ja jätin paukkuja varastoon. Periaatteessa SJMV on vain lantion veivaamista eteen ja taakse.

Gillyanne sanoi:
Virtuaalimentor iski jälleen :D

Julle = Hyvää Huomenta, Colin = selitetty mm. ZannaZin ja Lilithin treenipäiväkirjoissa (Lilithiltä taitaa löytyä kuvakin). Sellainen yyberraskas takareisinosto, jota voi helpottaa esim. ylätaljassa. Yksinkertaistettuna sen voisi selittää siten, että käyt lattialle polviseisontaan, laitat nilkat tuen alle, ja siitä sitten lasket itsesi lattiaa kohti ja nostat takaisin ylös. Ei onnistu ainakaan meikäläiseltä... :jahas:
mites tota vois soveltaa et onks ehdotuksii miten sais ne nilkat tuettuu ilman sitä varsinaista laitetta??onks se vähän niinku vaik voimapyöra jaloilla?(aika huono esimerkki) ja voiks ton tehdä ihan lattial? kiitti jos viitit vastata. :worship:

Huumor: En ole itse tuota Colinia/Glute-Ham raisea koskaan tehnyt, joten valitettavasti en oikein osaa siihen enempää neuvoja antaa. Saisitko kaverin pitämään sinua nilkoista kiinni? Mitään varsinaista laitettahan ei tähän liikkeeseen taida olla, ylätaljassa nuo tytöt ovat tätä tehneet, nilkat reisituen alle tuettuina.

Tässä on kuva liikkeestä: http://www.exrx.net/WeightExercises/Hamstrings/WTGluteHamRaise.html

EDIT: Tuosta kuvasta ei nyt saa oikein selvää, onko kyseessä jonkinsortin selkäpenkki vaiko glute-ham raise -erikoislaite, mutta so not - kunhan nilkat vaan saa tuettua jonkin tukevan esineen alle/kaverin pitämään niistä kiinni, niin lattiallakin onnistuu. Kannattanee kyllä laittaa vaikkapa jumppa-alusta polvien alle. Ja tuota lisäpainoa tuskin tarvitsee, ainakaan aluksi...

ei oo kyl ketään piteleen..siis pitääks ne tossa ylätaljas siit kapulasta kiinni vai kestääks jalat olla vaan nilkoista tuettuina? (tuli aika epäselväst mut toivottavast meni perille)

Back
Ylös Bottom