Taistelusukeltaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkkas
  • Aloitettu Aloitettu
Sinnehän sitä tässä ollaan hakemassa. Kovaa treenii vedetty 1-2 kertaa päivässä eli ei pitäis ainakaa jäädä fysiikasta kiinni jos sinne ei pääse.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sinnehän sitä tässä ollaan hakemassa. Kovaa treenii vedetty 1-2 kertaa päivässä eli ei pitäis ainakaa jäädä fysiikasta kiinni jos sinne ei pääse.

Millon oot alotellu reenaamisen? Ja minkälaista urheilutaustaa? Ootko kauan vetäny tolla tahdilla? Ois kiva saada taas keskustelua tännekin!

Oon pelannu futista jonku 11v, hiihtäny junnumpana jokatalvi ja uinu oo kans kesäsin aina melko paljon. Tosta kesäkuun puolestavälistä asti oon vetäny suunnilleen tolla tahdilla. Eniten kehitettävää on uinnissa vaikka kyllä mä jo nyt ne testi rajat rikonkin, mut pistetä en uinnista viel hirveesti saa eli sitä tässä oon nyt kovasti kehittänyt.
Lisäks haluisin kysyy et miten tota hengenpidätystä voi treenata ja miten sitä kannattaa treenata. Olis erittäin hyvä jos saisin tohon jotain neuvoja!!

Itekki harrastanu fudista saman verran! Ja kannattaa lueskella edellisiä viestejä siellä on tietoa hengenpidätyksen harjottelusta. Esimerkkinä toi apnoe kävely, jossa pidätät hengitystä samalla ku kävelet ja sitte tauko ja uudestaan. Mistä päin oot ku aika samanlainen tausta mulla. Ite vielä tosin 17v mut kaikki aikanaan.

Oon Kanta- hämeestä. Lisäks olis kiva tietää joltain joka tuol on ollu, että kuinka koville se ottaa kun kaikki fyysiset testit tehään samana päivänä?

Oon Kanta- hämeestä. Lisäks olis kiva tietää joltain joka tuol on ollu, että kuinka koville se ottaa kun kaikki fyysiset testit tehään samana päivänä?
Tulee olemaan aivan perseestä. Juuri tuolla testaavat todellista fyysistä ja henkistä kuntoa laittamalla kaikki lajit samalle päivälle. Hyvät yöunet testejä ennen ja mukaan palkkaria yms. testien väliin.

Ei se rankkaa ole. Kannattaa kokeilla tehdä kaikki testit saman päivän aikana suunnilleen samassa järjestyksessä niin saa jonkunlaisen käsityksen rasituksesta ja omista pisteistä.

Tänä vuonnahan nuo soveltuvuustestit ja haastattelut ovat vasta myöhemmin. Sinne kutsutaan erikseen (todennäköisesti ne jotka läpäisivät fyysiset :D) . Mielestäni tuo entinen menettely että kaikki samassa köntissä on parempi, sillä kun on kovan fyysisen rasituksen jälkeen, huonolla unella yms. niin tulee se todellinen luonto esiin. Voi olla että pelastaa jotkut, voi olla että ei ole merkitystä, mutta näin ajattelin.

Hämeensanomat 8.7.2012 löytyy juttua Taistelusukeltajista. Käykää lukemassa :D

ja (jank): kyllä

Viitsisikö joku kopsata tuota nettiin kun ei lähikirjastosta ainakaan löydy. Onko kukaan lukenut kirjaa Erikoisjoukot - Mike Ryan? Onko tuossa mitään Suomen taistelusukeltajista, kun kuulemma ainakin karhuryhmästä on? Kiitokset.

Morjesta!

Yksi uusi raivaajasukeltajaksi pyrkivä ilmottautuu! :D Tosiaan, vuoden alusta lihaskuntoo tullut reenailtua. Valmiusjoukkojen testit on jo läpäisty ja siinä mielessä ei "Jännitä" kyseiset testit niin paljoa ku yhdet jo alla. Uinnissa on vielä hieman hakemista, vaikka sitä on tullut harrastettua monta vuotta nuorempana. Juoksussa ei ole mitään ongelmaa, viitenä päivänä viikossa heti aamusta tullut juostua vuoronperään painonkanssa ja ilman yli 10km. Lihaskuntokin muuten kunnossa, paitsi penkkiä pitää vielä kohentaa ja enemmän saatava leukoja tohon riipuntaan mukaan (vain muutaman leuan saan vedettyä jotta jaksaa roikkua yli tuon 1,30min) Ahkerasti vaan uintia tässä viimeisten viikkojen ajan harjoittelemaan!! :D harmittaa vaan ku ei täällä ole mitään allasta, missä olisi edes se 4m syvyys poiminnan ja etsinnän harjoittamista varten.

Hakupaperit laitettu. Alkaakohan PV postittamaan noita kutsuja valintakokeisiin heti kun haku on päättynyt, vai onko jotkut täällä jo saaneet kutsun?

Itekin laitoin paperit viime alkuviikosta kohti öbistä, nyt toivotaan että jalat kestää, alkanut melkeen poikkeuksetta pidemmällä lenkillä penikat huutamaan ärräpäitä, treenaaminen muutenkin jääny vähän,kun sai hyvän duunin,mutta 12 h päivät fyysistä työtä ei paljon jätä energiaa treenille, mutta eiköhän noista rääkeistä läpi mennä sisun avitusella, jollei nyt pääse niin sitte vaan uudestaan :/

Morjes, olen nyt satunnaisesti tätä aihetta lueskellut läpi, kun on kova kiinnostus "mennä" sukkiin.
Ikää on vasta 17v. Mutta kuntoa on saatava paljon lisää. Uinti itsessään sujuu hyvin, aikaisemman uintitaustan takia.
Olisko teillä konkareilla mitään vinkkejä kiteytettynä, mitä kannattaisi tehdä. :) Asenne on että sukkiin mennään vaikka apinanraivolla. :rock:
Ps: olen kyllä lukenut satunnaisia vinkkejä palstalta, mutta antakaa vinkkejä juuri aerobisen kunnon nostoon.

Eikös noi testit ollu 1.-5.10 ? Ketäs kaikkia täältä oli ja miten meni? Kestikö paikat ? Kertokaas yleisesti testeistä ja fiiliksistä. Ois tosi hyvä jos joku innostuisi tekemään vaikka sellasen aikataulun testien ohjelmasta ja samalla omista kokemuksistaan ja pisteistä. Montako hakijaa ja yleinen taso? Oliko yhtään naista? Kiitos!

Fyysiset meni ainakin omalta osalta ihan hyvin vaikka parissa lajissa olisi ollutkin mahdollisuudet parempaan. Fyysiset testit alkoivat maanantai aamuna Cooperin testillä ja päättyivät yöllä tiistain puolella klo 3 aikoihin. TI,KE ja TO oli lääkärintarkastuksia ja painekammiotesti. Pois päästiin jo torstaina puolenpäivän aikoihin.

Mulla oli tänään kutsunnat sain sen hakulomakkeen erikoisjoukkoihin. Lääkärintarkastuspaperikin oli kunnossa, ainut mikä siinä oli niin näkötestin tulokset ovat hiukka vanhat ja huonot (o/v: 1.0/0.6). Uudemmissa näkötesteissä, mitä ei ole merkitty mihinkään lääkärintodistuksiin, olen saanut siristelemättä tuloksia luokaa o/v: 1.2/1.0. Joten haittaako paperiin merkitty huono näkö joka on nykyään parempi. Vai karsiiko ne mut samantien pois joukosta ennen varsinaista valintakoetta jossa on myös lääkärintarkastukset? Tai pystynkö uusimaan lääkärintodistuksen jotenkin kun se on puolustusvoimien lomake?

Suosittelen että hoidat itsellesi sellaisen lääkärintodistuksen missä näkösi on vähintään 1.0 molemmissa silmissä ja lähetät sitten sen hakupapereiden kanssa eteenpäiin, niin ei tule myöhemmin ongelmia.

Moi,

nyt on alkanut kiinnostamaan myös tuo laskuvarjojääkärin homma. Vaikeaa päättää kumpi parempi.. Itse en ole uimari joten sukeltajaksi vaaditaan rutkasti vielä uimataidon hiomista. Jääkäriksi pääsisin myös suoraan ylioppilastutkinnon jälkeen, kun taas Taistelusukeltajaksi tulisi odottaa noin 1,5 vuotta, kun ei raivaaja kiinnosta. Jääkärinä on myös mahdollisuus edetä RUK:kiin vuoden aikana, mikä ei SUKK:issa ole mahdollista. Jääkäreillä harjoittelualueena koko Suomi? Ja kaupunkitaistelua on kaiketi myös enemmän kuin sukeltajilla. Nyt siis kaipaisin HYVIÄ perusteluja siihen miksi juuri Taistelusukeltaja eikä Laskuvarjojääkäri. Kauemmin haaveena ollut Sukk on nyt saanut rinnalleen kovan vastustajan. Erikoisjoukkoihin olen joka tapauksessa päättänyt pyrkiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom