Taistelusukeltaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkkas
  • Aloitettu Aloitettu
Ei vielä ole myöhäistä kehittyä (ainakin toivon niin :D). Minullakin kohosi juoksukunto todella nopeasti kun alkoi oikeasti juoksemaan, nyt juoksen 6-7 kertaa viikossa 6-8km pitusia lenkkejä ja kerran viikossa coopper treeniä. Kannattaa myös juosta pitkiä lenkkejä jotta henkinen kantti kasvaisi, minua ainakin auttoi kun juoksin yli 30km kerran, niin nyt 15km ei tunnu lainkaan pitkältä matkalta. Olen aina ollut sitä mieltä että pitkien matkojen juokseminen on puolet voimasta kiinni ja puolet päästä kiinni :). Ja minulla tuntuu hieman penikoissa kipua (uudet kengät) pitää ottaa hieman kevyemmin nyt pari päivää ettei tule mitään vakavampaa :( .

Erikoislääkärillä pitäs käydä muistaakseni

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin no siis ilman reppua vielä juoksentelen :D en ole kertaakaan reppua ottanut mukaan, ei edes semmosta telaa oo vielä hommattuna. Noi lonkankoukustajat on kyllä tosiaan aika hankala juttu, kuten penikatkin. Helposti kireytyy! Enkä myöskään tosiaan kokeillut edes 15km... Oon varmaan myöhässä :o

Ootteko jo laittaneet hakemusta menemään? :) Ja pitikö siellä erikoislääkärilläkin käydä ennen sen laittoa? :O

Lääkärintodistus (sukelluskelpoisuudesta) ei ole pakollinen koska lääkärintarkastus tehdään siellä kokeissa. Kutsuntalääkärintodistus pitää kuitenkin lähettää. Itse en ole ainakaan hakemusta vielä lähettänyt ja eikä se vielä ole myöhästä jos ei ole juossut vielä 15km. Onhan sitä vielä 2.5 kuukautta treenausta jälellä... :puntti:

Juuh vielähän on aikaa:)
Eikös tuo kutsuntojen lääkärintodistus lähtenyt kutsunnoissa menemään jonnekinpäin? Itsellä sitä ei kyllä ainakaan enää ole..

Mulla se ainakin on tallella. Kannattaa alkaa etsimään :D
Mulla ainakin lähti siellä kutsunnoissa se jonnekkin. Ainoa paperi minkä sain kutsunnoista mukaan oli palvelukseenastumismääräys. Kai se on sitten uusiksi käytävä lääkärissä. Eikös se lääkärintodistus saa muutenkin olla max 3kk vanha. Se edellinen lääkärintodistus täyttää kohta vuoden. :rolleyes:

Mulla ainakin lähti siellä kutsunnoissa se jonnekkin. Ainoa paperi minkä sain kutsunnoista mukaan oli palvelukseenastumismääräys. Kai se on sitten uusiksi käytävä lääkärissä. Eikös se lääkärintodistus saa muutenkin olla max 3kk vanha. Se edellinen lääkärintodistus täyttää kohta vuoden. :rolleyes:

Varusmies 2011 lehti sanoo näin:

"Hakemuksessa on oltava mukana hakulomake erikoisjoukkoihin, (saatavilla netistä ja oman alueen aluetoimistosta), kopio puolustusvoimien lääkärinlausunto terveydentilasta lomakkeesta sekä kopio viimeisestä koulutodistuksesta. Naisten on lisäksi lähetettävä vapaaehtoishakemus. Lääkärintodistusta sukelluskelpoisuudesta ei tarvitse hankkia"

Missään ei mainita onko lääkärintodistuksen vanhuudesta väliä ja muistaakseni minun lääkärintodistus ei lähtenyt sieltä mihinkään (en ole kyllä varma) mutta kotona semmoinen ainakin löytyy.

Joo, taiskin olla niin että ne vaan kirjas koneelle tiedot siitä lääkärintodistuksesta :) Perhana, laittovat muuten tietoihin "polven rakennevamma" kun oli sillon nivelongelmaa siinä, toivottavasti ei karsi heti alkuseulassa :O Voi siitä kai soittaa ja kysyä.

Minkä pitusta juoksulenkkiä teette useimmiten, ja mikä on kilometrivauhti?

n. 8km lenkkejä vauhdilla jolla jaksaisin juosta yli 10km (ajattelen tavoitematkaa) eli n. 35-40min/8km. Pitäis mennä ottaa ajan kanssa joku 15km lenkki ihan mielenkiinnosta, säärissä on vain ikävää kipua uusista kengistä ja rasittavasta työstä :( .

Itelläni muutaman vuoden kilpauinti tausta. Tosin olin vuoden pois altaasta.. mutta treeni taas päällä !

Uinneista tavotteena 4-5 pistettä kaikista
penkkiä menee 22-24 ja vatsoja 30. Vähän lisää treeniä molempiin ja pari pojoa lisää. Leukoja menee 13-15, mutta tuo riipunta mietityttää...
Juokseen olen panostanut enemmän, kun en ole koskaan jaksanut juosta pitkää matkaa.

Tiätääkös joku muuten tuon 200m uinnin aikarajat?

Ajalla 2:20 saa täydet pisteet 200m uinnista! Eli uimarille melko helppo, vaikkei itsellä tuo 200vu mikään päälaji ole ollut :D 1000m uintikin menee varmasti siiehn 14:00 aikaan, mutta pirun epämiellyttävä se on uida kun hengitysputki ahdistaa keuhkot tavallaan astmaatikon tasolle.

Ajalla 2:20 saa täydet pisteet 200m uinnista! Eli uimarille melko helppo, vaikkei itsellä tuo 200vu mikään päälaji ole ollut :D 1000m uintikin menee varmasti siiehn 14:00 aikaan, mutta pirun epämiellyttävä se on uida kun hengitysputki ahdistaa keuhkot tavallaan astmaatikon tasolle.

Onko sinun putkesi venttiilillä vai ilman? Minä pystyn ainakin hengittämään umpinaisella putkella aika normaalisti, saisipa hengitettyä yhtä hyvin normaalissakin uinnissa niin johan pisteet ropisis :D

Oletkos ajatellut hankkia aikuisten snorkkelia :D tuo snorkkelin käyttö ei pitäis kyllä olla mikään ongelma...

Hommaat vaan kunnos snorkkelin ni homma alkaa sujumaan.

Mitenkäs muuten onko tietoa miten ne renkulat on poiminnassa ja etsinnässä? Ei varmaan siistissä jonossa pohjassa? Ihan sikinsokin miten sattuu? Ja mitenkä hyvin niitä näkee? ainakaan 6m niitä ei kuulemma näe ollenkaan, joten eivät taida olla normaaleja uimahallien punaisia renkaita haha

Hommaat vaan kunnos snorkkelin ni homma alkaa sujumaan.

Mitenkäs muuten onko tietoa miten ne renkulat on poiminnassa ja etsinnässä? Ei varmaan siistissä jonossa pohjassa? Ihan sikinsokin miten sattuu? Ja mitenkä hyvin niitä näkee? ainakaan 6m niitä ei kuulemma näe ollenkaan, joten eivät taida olla normaaleja uimahallien punaisia renkaita haha

tuon miesten maailma artikkelin mukaan ne ovat järjestyksessä. etsinnässä taisi olla jonomaisesti, poiminnassa rivissä ja 6m ympyrän muodossa. Levyjen näkyvyydestä en osaa sanoa mitään mutta tuskin kauhean kauas näkyvät

Juu mäkin ymmärtänyt noin.

En muuten löytänyt lääkärintodistusta, ja tarkistin vielä niin taisivat ottaa mukaansa kutsunnoissa. Onkohan väliä millä lääkärillä käy todistuksen hankkimassa? Vai pitäskö vielä yrittää saada se aluetoimistosta takaisin...

Juu mäkin ymmärtänyt noin.

En muuten löytänyt lääkärintodistusta, ja tarkistin vielä niin taisivat ottaa mukaansa kutsunnoissa. Onkohan väliä millä lääkärillä käy todistuksen hankkimassa? Vai pitäskö vielä yrittää saada se aluetoimistosta takaisin...

Soita ihmeessä aluetoimistolle ja kysy sitä takasin. Tai sitten soita Upinniemeen ja kysy, että lähettääkö aluetoimisto sen lääkärintodistuksen niille. Ja en usko että uutta kutsuntalääkärintodistusta saa keneltä tahansa lääkäriltä.

Pitää kai itekkin vaivautua kohta hakemaan uusi lääkärintodistus, kun senhän piti olla alle 3kk vanha? Kohta (syyskuussa) saa muutenkin alkaa lähettelemään hakupapereita, on se jännä miten aika kuluu :)

Pitää kai itekkin vaivautua kohta hakemaan uusi lääkärintodistus, kun senhän piti olla alle 3kk vanha? Kohta (syyskuussa) saa muutenkin alkaa lähettelemään hakupapereita, on se jännä miten aika kuluu :)

Ei tarvii olla 3kk vanha. Riittää vaan kutsuntalääkärintodistus eli se paperi jonka sait sieltä kutsuntatilaisuudesta. Ja Ps. oon huomannu että kaikki jotka tänne kirjottelee on semmosta porukkaa joka ei saa oikein papereita liikkeelle :D kyllähän sitä kohta itekkin pitäis niitä lähetellä...

Oletteko muuten harjoitelleet tuota snorkkeliuintia esim. uppopallossa käytettävällä snorkkelilla , vai ihan uintisnorkkelilla. Ja kumpaa testeissä mahdetaan käyttää?

Itse olen harjoitellut ensimmäisellä vaihtoehdolla.

Oletteko muuten harjoitelleet tuota snorkkeliuintia esim. uppopallossa käytettävällä snorkkelilla , vai ihan uintisnorkkelilla. Ja kumpaa testeissä mahdetaan käyttää?

Itse olen harjoitellut ensimmäisellä vaihtoehdolla.

Ihan semmonen normaali lyhennetty snorkkeli joka on tossa sivussa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom