Taistelusukeltaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkkas
  • Aloitettu Aloitettu
Suurin este voi olla psyykkinen, kun toitotetaan jatkuvasti sitä, että naiset eivät koulutuksesta suoriutuisi, puhumattakaan valituksi tulemisesta. Mene ehdottomasti kokeilemaan, mikäli kiinnostusta löytyy.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tietääkö kukaan, että kannattaako tuonne sukeltajakurssille hakea jos on tullut jo karsituksi valmiusjoukoista peruskokeiden takia? En saanut tietää johtuuko karsiutuminen psykologisista vai muista ÄO testeistä. Kuntotestit meni kyllä läpi täysillä pisteillä.

jURZ: Mun on sinne pitäny soittaa mutta on aina vaan jäänyt.. Soittakaa nyt joku sinne niin saadaan tietää! :D:D

Kulho: No siis nuo valmiusjoukkojen testit on melkolailla helpommat kun nää taistelusukeltajien. Mut jos löytyy motivaatiota treenata niin laita toki hakemusta menemään!

jURZ: Mun on sinne pitäny soittaa mutta on aina vaan jäänyt.. Soittakaa nyt joku sinne niin saadaan tietää! :D:D

Kulho: No siis nuo valmiusjoukkojen testit on melkolailla helpommat kun nää taistelusukeltajien. Mut jos löytyy motivaatiota treenata niin laita toki hakemusta menemään!

En usko että muuttuis noi testit kun varusmies 2011 kirjasessakin testilajit ovat vielä samat kuin ennenkin, mutta tietenkin varminta olisi soittaa. Itse en viitti (lue: uskalla :D) soittaa sinne

Elikkä kun tuolla kysyttiin siitä, mitä eroa on taistelu- ja raivaajasukeltajilla, erona on se, että raivaajille annetaan sissitoiminnan sijasta räjähde ja lisäsukelluskoulutusta, raivaajat sukeltavat 50metrissä seoskaasuilla ja harjoittelevat räjäytystä siellä, taistelusukeltajat saavat aseellista koulutusta ja suljetunkierron happilaite koulutuksen, puhtaalla hapella sukeltamisen raja menee 7-8 metrissä, jonka jälkeen happi muuttuu ihmiselle myrkylliseksi ja näillä aineilla menee taistelusukeltajat. Alokas-ja allaskausi on molemmilla linjoilla sama, jonka jälkeen alkaa erilainen koulutus, taistelusukeltajat harjoittelevat enemmänkin suunnistusta ja paikallaanmakaamista, raivaajat pommien räjäytystä ja sukellusta syvissä vesissä.

lähde: googlesta poiminu eri sivuilta, ihmisten kommenteista, jotka on palveluksena suorittanut jommassa kummassa jne.

Itteä ainakin kiinnostaa raivaaja enemmän, tulee sukellettua enemmän , onhan taistelusukeltajan linja varmasti upea kokemus ja ei yhtään huonompi, mutta raivaaaja vaan iskee muhun :) :worship: sukeltajakurssille pääsijät:worship:, toivottavasti itse pääsen sinne raivaajiin sitte 2013 :D, kova treeni edessä.

200m uinti tulee täksi vuodeksi lautapotkujen ja 50m uinnin tilalle, asia varmistettu.

Onko foorumilla porukkaa PK-alueelta, ketkä ovat hakemassa seuraavalle kurssille?

Mihis aikaan saatte tuon 200m vedettyä? Ite menen huomenna hallille koittamaan kun ei ole ennen tullut ajan kanssa uitua tuota.

Mikäköhän mahtaa olla tuo 200m uinnin aikaraja / rajat. Itseki tosiaan hakemassa 2012 kurssille. Meinas hiukan epätoivo iskeä jossakin kohti tuon cooperin suhteen, kun kesän alussa ei mennyt kun 2820. Mut onneksi joku oli laittanu ton lehtijutun tänne :) Jos sitä nyt sais kirittyä sen tonne 2900 päälle. miten muuten onkohan coopperissa jo käytössä se pisteytys?

Muuten omasta kunnosta: 200 metrin uinti menee about 3:15, pituussukelusta 60m. Leukoja se 15 mut saapa nähdä miten käy ton roikunnan kanssa. 50kg nousee penkistä se 20-25 kertaa ja vatsoista tod. näk. täydet.

Iskekäähän muutki vähä tietoa missä kunnossa ootte... tietää sitte että kannattaako tässä ees haaveilla sisäänpääsystä :) Mutta kokeilemaan tullaan jokatapauksessa. varmasti mahtava kokemus!

Joo piti se itekki rekisteröityy tälle sivustolle ja ilmottautuu. Tosiaan taistelusukeltajaks itekki pyrkimässä tälle -12 vuosikurssille.
Reenaamaan näitä testejä silmällä pitäen alotin vasta todella myöhään, mutta yleiskunto kuitenkin oli jo alkuvaiheessa kuitenkin kohtuu hyvä, joten aivan nollista ei tarvinnut lähteä rakentamaan. Testeissä luultavasti lihaskuntotestit ja sukellukset tulee menemään vahvasti ja heikommin tulee varmaankin menemään 200m uinti ja juoksut.
Kunhan tässä jotain tuloksia saan mittailtua niin postaan ne tänne, mutta joitakin arvioita voisin heittää, leuat varmaankin se 15 roikunnan kanssa, cooper-ennätys 2800 parin vuoden takaa, joten varmaan metrejä tuohon tullut jonkun verran lisää, vatsat täytys vetää varmasti täysil pisteillä ja penkkipunnerrus 50kg:lla varmaan siinä 25 luokkaa.
Paljon on siis tehtävää vielä ennen testejä. :puntti:

Minulla on varmaan eniten treenattavaa leuoissa ja 200m uinnissa. Leukojen tuloksia en kehtaa edes kertoa ja 200m uinnin nopeudesta en tiedä tarkkaan, alle 3min pitäisi mennä. Coopperissa menee yli 3000, vaikea sanoa tarkkaan koska en ole testannut hetkeen ja tulos on varmaan kasvanut. 15km marssista on paha mennä veikkaamaan mitään, mutta nyt jo voin sanoa että tuskaa siitä tulee. Pituussukelluksessa menee lähelle 50m, olen aika luottavainen että testeissa menee 50m päästähän se on vain kiinni :). Muista sukelluksista on paha mennä sanomaan mitään, kun en ole niitä pahemmin reenaillut. Räpyläuinti menee taas hyvin ja 5 pisteen vauhdissa ollaan. Lihaskunnon osalta vatsoista pitäisi saada täydet ja penkkipunnerruksia menee nyt lähemmäs täysiä, mutta sekin pitäisi saada nostettua täysiin vielä ennen testejä. Kolmessa kuukaudessa voi saada vielä yllättävän paljon aikaan, onneksi. Treenattavaa on vielä että saisi varmistettua että myös itse testeissä jaksaa mennä samat tulokset kuin nyt. Tällä hetkellä on tullut treenattua 6-9 kertaa viikossa, noihin sisältyy kyllä myös muu liikunta joka ei suranaisesti liity pääsykoetreeniin

Coopper tulee varmaan myös pisteytetyksi, koska muutenhan maksimipisteitä olisi 5 vähemmän koska 2 pisteytettyä lajia poistui 200m takia.

Tsemppiä kaikille treeneihin :)

Edit. 200m pisterajat voi katsoa tuolla laskimella http://www.swimrankings.net/?page=finaPoints. Katso ensin paljonko FINA pisteitä saisit jos uisit 50m 30sec (5p pääsykokeissa) ja sitten valitset 200m ja syötät 50m saamasi pisteet ja kone laskee kuinka kovaa 200m aikaa tuo 50m pistemäärä vastaa.

Kiitos Kulho tuosta linkistä! Itse en enää ole viitsinyt edes ettiä tietoa puolustusvoimien sivuilta kun ei vuoteen löytynyt mitään. Cooperissa näköjään jänis mukana, hyvä juttu. Muutenkin tosi hyvä pdf!

Itsellä lähtenyt nyt vasta juoksulenkit kunnolla käyntiin. Puntti on jäänyt kevään jälkeen tauolle. Juostessa prakaa nilkat ja lonkankoukistajat, mutta eiköhän ne totu pikkuhiljaa menoon.. :D
Maastomarssin tavote on laskettu näköjään 80 minuuttiin.. Sopii kyllä. Vaikkakin laskee hyvien juoksijoitten hyötyä.. Itsellä 7km vauhti on tällä hetkellä semmonen 35min, eli reilusti pitäs vielä parantaa.. Cooper on vielä täysin hakusessa. Sukelluslajit menee melko hyvällä tahdilla, apnoe ja pituussukellus vaan pääsee aina huononemaan kun ei hetkeen harjottele. Uintilajit menee täysillä pisteillä, niinkun varmaan kaikilla uimareilla. Penkkiä täytyy vielä treenata, meinaan että saa loputkin toistot puserrettua samaan tahtiin. Kyllä tää tästä. Eiköhän sinne pääse jos oikeen kovasti yrittää! Jos ei sitten jää haastatteluista tms, painekammiosta kiinni. Pirun hienoa kyllä olis päästä.

Kiitos Kulho tuosta linkistä! Itse en enää ole viitsinyt edes ettiä tietoa puolustusvoimien sivuilta kun ei vuoteen löytynyt mitään. Cooperissa näköjään jänis mukana, hyvä juttu. Muutenkin tosi hyvä pdf!

Itsellä lähtenyt nyt vasta juoksulenkit kunnolla käyntiin. Puntti on jäänyt kevään jälkeen tauolle. Juostessa prakaa nilkat ja lonkankoukistajat, mutta eiköhän ne totu pikkuhiljaa menoon.. :D
Maastomarssin tavote on laskettu näköjään 80 minuuttiin.. Sopii kyllä. Vaikkakin laskee hyvien juoksijoitten hyötyä.. Itsellä 7km vauhti on tällä hetkellä semmonen 35min, eli reilusti pitäs vielä parantaa.. Cooper on vielä täysin hakusessa. Sukelluslajit menee melko hyvällä tahdilla, apnoe ja pituussukellus vaan pääsee aina huononemaan kun ei hetkeen harjottele. Uintilajit menee täysillä pisteillä, niinkun varmaan kaikilla uimareilla. Penkkiä täytyy vielä treenata, meinaan että saa loputkin toistot puserrettua samaan tahtiin. Kyllä tää tästä. Eiköhän sinne pääse jos oikeen kovasti yrittää! Jos ei sitten jää haastatteluista tms, painekammiosta kiinni. Pirun hienoa kyllä olis päästä.

Tuo 7km/35minhan on todella hyvä aika, jos siis juokset repun kanssa. Muista venytellä lonkankoukistajat hyvin, minulle tuli viime syksynä pieni paussi juoksusta koska koukistajat sattuivat liikaa, koska olivat liian kireät. 80min/5p on ollut vissiin aina rajana ja käsittääkseni tuon saavuttavat ainoastaan todella kovat juoksijat, itselläni tavoite marssista lähinnä läpipääsy, vaikka suht hyvä juoksija olenkin. ilman reppua tuo 15km meni vähän yli 80min, tosin en antanut kaikkeani vaan juoksin 15km ihan treenimielessä, mutta en usko että tulen repun kanssa pääsemään lähellekkään tuota 80min. Pahinta tuon repun kanssa on vauhdin määritys, minä ainakin juoksen repun kanssa alussa liian lujaa, koska tuntuu ettei etene mihinkään :D -->väsyy nopeasti.

Alkaa kyllä jo jännittämään vähän, tuntuu että aikaa on niin vähän, etenkin kun uimahallit ovat kesätauolla :<

Se on kyllä hyvä, että tuo 100m lautapotku-uinti ja 50m vapaauinti vaihdettiin 200m uintiin. Itselläni tuo 200m menee alle 3 minuuttiin joten 3 pistettä pitäis tulla. Pituussukellusta menee 50m ja poiminnat ja etsinnät todennäköisesti lähellä täysiä pisteitä (en ole kyllä ikinä kokeillut, mutta uppopalloa pelailen :)). 1000 metrin perusväline-uintia en ole kokeillut mutta ilman räpylöitä 1000m menee noin 18 minuuttiin. Maastomarssista en tiedä koska en ole kokeillut vielä painojen kanssa tuota 15km (ilman painoja menee kyllä alle 80min). Nyt vähän huolestuttaa kun on tullut noin 3 viikon tauko juoksemiseen koska häntäluu murtui niin verottaa kyllä aika paljon tuosta juoksukunnosta. Voimaa pitäisi saada lisää koska leukoja menee just ja just se 10 + 1.5min. 50kg nousee penkistä 18 kertaa ja vatsoja kerkee tehdä 29 siinä 30 sekunnissa. Cooperi testin olen juossut Valmiusjoukkojen kokeissa 3100m toukokuussa.

Että tuollaisia tuloksia :D. Tahdon kuitenkin muistuttaa, että nämä kuntotesti eivät ole se aino asia joka ratkasee, että pääseekö sisään vai ei. Nuo psykologiset testit ja muut soveltuvuustesti vaikuttavat vähintään yhtä paljon. Itse en läpäissyt valmiusjoukkojen perustestejä (psykologiset ja muut tehtävät/kysymykset). Psykologiset testit ovat pitkät ja tylsät (noin 750 juu/ei kysymystä). Joten muistakaa: TÄYTTÄKÄÄ VASTAUKSET HUOLELLISESTI JA MAHDOLLISIMMAN TOTUUDENMUKAISESTI sillä yksi vahingossa täytetty väärä ruutu saattaa viedä paikan! Ja sittenhän on vielä ne tarkat lääkärintarkastukset... Joten älkää mukavoituko siihen, että pärjäätte hyvin kuntotesteissä, koska myös psykologiset vaikuttavat paljon.

Ei tässä muuta :D Tsemppiä vaan :hyvä:

PS. milloinka tuo hakemus pitää viimeistää lähettää tänä vuonna?

Taitaa tänä vuonna tuon hakemuksen takaraja olla 14.9.

Onko porukka opetellu tuon volttikäännöksen noita 200m uintia ja 1000m perusvälineuintia varten?

Taitaa tänä vuonna tuon hakemuksen takaraja olla 14.9.

Onko porukka opetellu tuon volttikäännöksen noita 200m uintia ja 1000m perusvälineuintia varten?

tottakai, nopeuttaa tosi paljon. Itselläni käännös menee vielä vähän kämysesti, mutta silti huomaa että voltti on nopeampi kuin rintauintikäännös

Tuo 7km/35minhan on todella hyvä aika, jos siis juokset repun kanssa. Muista venytellä lonkankoukistajat hyvin, minulle tuli viime syksynä pieni paussi juoksusta koska koukistajat sattuivat liikaa, koska olivat liian kireät. 80min/5p on ollut vissiin aina rajana ja käsittääkseni tuon saavuttavat ainoastaan todella kovat juoksijat, itselläni tavoite marssista lähinnä läpipääsy, vaikka suht hyvä juoksija olenkin. ilman reppua tuo 15km meni vähän yli 80min, tosin en antanut kaikkeani vaan juoksin 15km ihan treenimielessä, mutta en usko että tulen repun kanssa pääsemään lähellekkään tuota 80min. Pahinta tuon repun kanssa on vauhdin määritys, minä ainakin juoksen repun kanssa alussa liian lujaa, koska tuntuu ettei etene mihinkään :D -->väsyy nopeasti.

Alkaa kyllä jo jännittämään vähän, tuntuu että aikaa on niin vähän, etenkin kun uimahallit ovat kesätauolla :<

Niin no siis ilman reppua vielä juoksentelen :D en ole kertaakaan reppua ottanut mukaan, ei edes semmosta telaa oo vielä hommattuna. Noi lonkankoukustajat on kyllä tosiaan aika hankala juttu, kuten penikatkin. Helposti kireytyy! Enkä myöskään tosiaan kokeillut edes 15km... Oon varmaan myöhässä :o

Ootteko jo laittaneet hakemusta menemään? :) Ja pitikö siellä erikoislääkärilläkin käydä ennen sen laittoa? :O

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom