Taistelusukeltaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkkas
  • Aloitettu Aloitettu
Tässä hiukan karkea esimerkkiviikko omista reeneistä pääsykokeita ja kurssia varten. Painotan sanaa karkea, en millään viitsi kirjoittaa kaikkia toistomääriä & painoja tänne. Tätä settiä jatkui semmonen 7kk. Jokainen setviköön itse noit apnoeharjoituksia, ovat aiak yksilöllisiä, kuten reenit yleensäkin. Ei kannata tehdä persääs vaan luoda oma. Kopiointi ei näissä jutuissa toimi :).

Juoksua vedin peruskuntosykkeellä, intervalleja, repun kanssa, pitkiä lenkkejä (yli 20km) ja sitten noita "mehut pois" juoksuja.

Esimerkkiviikko:

Maanantai

Aamulenkki 45min syke 130-150

10:00-11:30 punttis vatsa, penkki, leukapyramidi 1-10-1 toistoa, kyykky

16:15 - 17:45 uinti 20min apnoe + 500m rintaa+selkää, 1000m vapaauinti, 600m lautauinti

Tiistai

10:00-11:30 punttis leuat 15kg lisäpainolla pyramidi 1-7 (tahi 8)-1, kulmasoutua käsipainoilla, ojentajat ranskalainen+ristitalja, alaselkä

17:00 - 18:30 reppujuoksu 12,5kg repulla keskisyke yli 175

Keskiviikko

10:00-11:30 punttis arnold punnerrus, viparit olkapäille, keskitetty hauiskääntö, kyykky

Uinti 20min apnoe, 1000m kevyttä rintaa, vaparia ja selkää + 600m lautauinti

Torstai

10:00-11:30 punttis leukoja 30cm hihnalla pyramidi 1-6-1, kyykky, etureidet, takareidet+pohkeet (melkoista juoksua eestaas)

Lenkki 10-15km syke 150-165

Perjantai

10:00-11:30 punttis leuat pyramidi 1-10-1, vipunostot rintalihaksille , vatsat lisäpainoilla + alavatsat

Uinti 30min apnoe, 2000m perusvälineuitni (räpylät, silmikko ja snorkkeli) täysillä, 500m kevyttä rintaa+selkää päälle

Launatai

Kevyt verryttely ja lämmittely + koko kehon perusteellinen venyttely

Sunnuntai

Reppujuoksu 12,5kg täysillä niin pitkälle ja kauan ku tahtoa riittää eli mehut pois täysin (enkaksi tuli 12,3km/60min)

Anteeksi, että lainaan Rohkaleen parisen vuotta vanhaa postausta.. Tässä on esimerkki treeniohjelmasta johon ei sitten mitään muuta oikein mahdukaan.

Halusin teitä tulevia hakijoita muistuttaa, että tämäntyyppiseen viikko-ohjelmaan ei sitten mahdu mitään muuta kuin tuota treeniä. Tuohon jos yrittää
mahduttaa vielä koulun ja naiskuviot niin jostain on luovuttava, ainakin osittain ja väliaikaisesti. Itse en pystyisi moiseen, eikä ole liiemmin intressejäkään
ja varusmiespalvelukin on suoritettu mutta siellä ei ollut tarvettakaan moiseen fyysisyyteen :D

Hatunnoston arvoinen teko ollut Rohkaleella parisen vuotta sitten ja varmasti ne aamutkin on jo SA-INTin vihreissä pyörähtäneet nolliin :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
?

Moro! täytän kohta 15 ja olen todella kiinnostunut taistelusukeltajan pestistä, en ole uimari ja urheilu on töppinyt mutta ajattelin aloittaa nyt kunnon treenaamisen, joten olisin kiitollinen ja mielissäni jos voisitte antaa hyödyllisiä treeni/harjoitus vinkkejä, mistä on hyötyä, mitä kaikkea siellä tehdään, millaisia testejä ja toimia siellä on yms... käyn kuntosalilla ja olenn urheiluluokilla hengitystä pystyn pidättämää yli 2min uima taitoni on kohtalainen osaan uida hyvin mutta minulla ei ole kova kunto ja tekniikka, jos voisitte pistää vinkkejä ja omia kokemuksia ja infoa tästä olisin kiitollinen :) ja pystyykö kotioloissa harjoittelemaan kirjallisia testejä,miten? ja jos on hyödyllisiä nettisivuja mistä on hyötyä voisiko niitäkin antaa..?

Moro! täytän kohta 15 ja olen todella kiinnostunut taistelusukeltajan pestistä, en ole uimari ja urheilu on töppinyt mutta ajattelin aloittaa nyt kunnon treenaamisen, joten olisin kiitollinen ja mielissäni jos voisitte antaa hyödyllisiä treeni/harjoitus vinkkejä, mistä on hyötyä, mitä kaikkea siellä tehdään, millaisia testejä ja toimia siellä on yms... käyn kuntosalilla ja olenn urheiluluokilla hengitystä pystyn pidättämää yli 2min uima taitoni on kohtalainen osaan uida hyvin mutta minulla ei ole kova kunto ja tekniikka, jos voisitte pistää vinkkejä ja omia kokemuksia ja infoa tästä olisin kiitollinen :) ja pystyykö kotioloissa harjoittelemaan kirjallisia testejä,miten? ja jos on hyödyllisiä nettisivuja mistä on hyötyä voisiko niitäkin antaa..?

Sulla ole mikään kiire. Kasva pari vuotta.

Taistelusukeltajien kuten myös laskuvarjojääkärikoulun suorittaminen on enemmänkin korvien välissä tapahtuvaa. Luonne on tärkein, sama se vaikka olisi millainen kunto mutta jos pää ei kestä niin ei kestä kroppakaan.

Ei se kuntoa nyt todellakaan vaadi sellaista mitä nyt esimerkiksi tuo ylläoleva treeniohjelma edellyttäisi. :D

koulussa en ole kohtalainen onko sillä kuinka paljon merkitystä varsinkin jos haluaa tarkka-ampuja koulutukseen mitä se edellyttää miten kurssilta valitaan siihen??, mutta rohkeutta ja sisua...löytyy kyllä, mutta olen kova urheilemaan ja haluan haastaa itseni:D
oletko itse ollut siellä kurssilla tai siellä?

koulussa en ole kohtalainen onko sillä kuinka paljon merkitystä varsinkin jos haluaa tarkka-ampuja koulutukseen mitä se edellyttää miten kurssilta valitaan siihen??, mutta rohkeutta ja sisua...löytyy kyllä, mutta olen kova urheilemaan ja haluan haastaa itseni:D
oletko itse ollut siellä kurssilla tai siellä?

No snaipperi mun mielestä valitaan sillä perusteella kuka ampuu parhaiten tauluun parhaiten sillä perus rynnäkkökiväärillä.

okei, mut jos mahollist ni jos joku vois kertoo millasii kokeit ja testei on kurssil ja kirjallisiiki kokeit millasii on? ja millasii edellytyksii vaaditaa?

Ihan kuules tasokokeet, testaa opittuja asioita. Kirjalliset kokeet, samoja kun koulussa paitsi sukellusasioihin liittyviä.. Kattele vaikka se taistelusukeltajaksi leffa ja siitähän noi näkee.. Äläkä tossa vaiheessa vielä stressaa niistä asioista mitkä tulee siellä koulussa, ensin pitäisi päästä sisään mikä on aika kova koitos monelle.

Ite olin testeis 2010, keturalleen meni. Kuukausii sit intistä e-papreil pois ku jalka hajos, ja ny treenaan taas uuestaa toho 2011 kurssia varte. Lokakuussa revanssi sukin kanssa, tosin panokset o kovemmat ja työ tuplattu. Siellä nähää jätkät, muistakaa treenata juoksuu, keskimäärin 20 jätkää tippuu jo cooperis, nii tipuin minäki, ja se o viel eka laji.

Ja semmone huomautus, et snipuja koulutetaa vaa joka neljäs vuos. Ne vaihtelee sitä ketä treenataa milläki vuodella. Tämmöse käsitykse mä oon saanu. Ja koulutuksee pääsee ku ampuu hyvi, kaikki ei siihe pysty, meiänki komppanias (150 miestä) vaa parikymmentä ampu täydet ATT:ssä p-kaudella, ja se ei edes yksi riitä snipuks pääsemiseen.

Mikä on apnoekoe? en oo saanu selkoo tost apnoe jutust voiks joku selittää? ja mikä on alaikäraja ku saa hakee taistelusukeltajaks tai laskuvarjo jääkäriks?=)

:puntti:oisko jollain antaa jotai nettisivuja jost vois kattoo vapaasukelluskursseja lahen seudulta tai mahollisimman läheltä, no sori että olen innoissani...

Mikä on apnoekoe? en oo saanu selkoo tost apnoe jutust voiks joku selittää? ja mikä on alaikäraja ku saa hakee taistelusukeltajaks tai laskuvarjo jääkäriks?=)

Apnoekoe on hengenpidätyskoe. Ja alaikäraja on siinä 17-18 vuoden ikäisenä, kun ilmoitetaan halukkuudesta palvella sukissa. Astuttaessa palvelukseen, on ikä kaikilla väh. 18 vuotta.

jos joku haluu treeniohjelman ni muniskä (mika antikainen jos joku tietää) nvoi lähettää sähköpostin=)

pikainen kysymys: elikkä tänään oli kutsunnat ja sain hakupaperit mistä voin hakea sukeltajakouluun, mutta pitäisikö ne paperit lähettää nyt vai ensi vuonna kun palvelukseenastumisaika on tammikuussa 2012?

pikainen kysymys: elikkä tänään oli kutsunnat ja sain hakupaperit mistä voin hakea sukeltajakouluun, mutta pitäisikö ne paperit lähettää nyt vai ensi vuonna kun palvelukseenastumisaika on tammikuussa 2012?

Lähetät paperit vasta ens vuonna.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom