Taistelusukeltaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkkas
  • Aloitettu Aloitettu
Kyselläänpä nyt täällä huvin vuoksi kun on kiinnostanut....
Tarviiko rannikkojääkärillä olla yhtä kova uimakunto kuin taistelusukeltajilla?
Tarvitseeko rannikkojääkärien osata ruotsia?
Toimivatko rannikkojääkärit edes suomessa? :D Siis, onko suomessa niitä koulutuspaikkoja?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyselläänpä nyt täällä huvin vuoksi kun on kiinnostanut....
Tarviiko rannikkojääkärillä olla yhtä kova uimakunto kuin taistelusukeltajilla?
Tarvitseeko rannikkojääkärien osata ruotsia?
Toimivatko rannikkojääkärit edes suomessa? :D Siis, onko suomessa niitä koulutuspaikkoja?

Rannikkojääkärit ei nykyään eroa mitenkään normaalista rannikon jalkaväestä, ero löytyy ehkä kansainvälisestä koulutuksesta. Ennen ne oli oma erikoisjoukkonsa, mutta nykyään ihan "perusyksikkö", eli kaukana erikoisjoukkotasosta. Yksikössä komentokieli on ruotsi. Ei tarvitse osata uida yhtä hyvin ku SukK:iin, taso on ihan eri luokkaa.
Lisää tietoo löytyy PV:n sivuilta, että sinne kurkkimaan, turhaan täältä sitä tietoo kyselee ja vielä iha väärästä postista.
http://www.puolustusvoimat.fi/porta...9nQSEh/?pcid=13c417804c2b9c54a590afc35e57b1fc

Ite oon ostanut polarsukelluksesta tai varuste.netistä, kaks parasta kauppaa pk-seudulla ainakin valikoiman ja polar palvelun suhteen.

Tarkotat varmaan aikuisten uintiTEKNIIKKA 2 kurssia? :) Itekkin ilmottaudun kohta puolin tommoselle. Varmasti paljon apua, jos ei takniikka aivan kohdillaan.

Juu, se tais olla sen exakti nimi. Kannattaa ilmoittautua ajoissa, menevät suhteellisen nopeesti myydyksi, mikäli tota noitten nettikauppaa osasin yhtään oikein tulkita.

Toi varuste.net taitaa olla mulle helpoin paikka ostaa.

Onkos kellään tietoa siitä että minkä malliset räpylät on testeissä käytössä?

Onko muuten kenelläkään enään pääsykokeiden lajeja ja niitten suoritusohjeita tallessa, kun ovat ilmeisesti poistuneet puolustusvoimien sivuilta?

Muistaakseni jotain 80-100 luokkaa (mutu).

Niin meinasin tossa aiemmassa tarkkaa mallia ja valmistajaa, mutta ei kai sillä niin väliä vaan pilkun nysväämistä. :)

Onkos tämän vuoden testeihin hakeneille jo tullu ilmotusta pääsystä testeihin? Alkaa pikkuhiljaa mietittyttää, että tuleeko sitä kutsua testeihin kun hakuaikakin päättyi jo ja paperit lähetetty ajat sitten, eikä niissä pitäisi olla mitään sanomista... ei edes allergioita tai mitään.

Kuitenkin reilu vuosi treenattu 5-6 päivänä viikossa 2 treeniä päivään testejä ajatellen. Kyllä se vähän alkaa harmittaa jos nyt ei sitten edes testeihin pääse kokeilemaan :(

Siis mitä ihmettä? :D Olet treenannut testeihin yli vuoden! Huh huh. Itse aloin tuossa pari viikkoa sitten vähän treenailemaan. Luulin, että ne testit olisivat oikeasti jotenkin vaikeat, mutta katsoin testejä, niin aika helpoilta näyttää. Olisi muuten kiva tietää mones päivä noi testit on? Lähinnä ajattelin mennä sukeltajiin sen takia, että saa nyt tehä jotain vähän jännempääki ku metsässä ryömiminen.

Siis mitä ihmettä? :D Olet treenannut testeihin yli vuoden! Huh huh. Itse aloin tuossa pari viikkoa sitten vähän treenailemaan. Luulin, että ne testit olisivat oikeasti jotenkin vaikeat, mutta katsoin testejä, niin aika helpoilta näyttää. Olisi muuten kiva tietää mones päivä noi testit on? Lähinnä ajattelin mennä sukeltajiin sen takia, että saa nyt tehä jotain vähän jännempääki ku metsässä ryömiminen.

Usko pois, tolla asenteella et tuu ikinä pääsee sinne. Nöyryyttä. Ne testit vedetää kaikki yhtenä päivänä, herätys 06.00 (et oo nukkunu yhtää edellisenä yönä) ja päivä jatkuu aina seuraavan päivän 04.00 asti, ja kaikki fyysiset testit vedetään silloin, ja voin kertoa se, että jos luulet sen olevan helppoa ni saumat sun sisään pääsemiseen on olemattomat. Testit ite jatkuu pari päivää viel terveystarkastuksil ja psykologisil testeil, ja jos et sen 2h yöunen jälkee oo enää terävänä ni se o monoa persuksille ja testit jää siihen. Äläkä edes unohda painekammiota, vahvemmatki miehet alkaa sekoilee siellä, joten mä toistan sen mitä alussa: NÖYRYYTTÄ!! Muuten tulee karu herätys todellisuuteen.

Ookoo no joo kunhan nyt vähän hassuttelin. Niin ja välineet pitää varmaankin itse ostaa? Ja se päivä olisi myös ihan hyödyllistä tietää. Tieto tulee varmaankin s-postiin piakkoin, mutta mones päivä ne on yleensä olleet, kun nyt sattuu tuossa lokakuussa kaikkea muutakin olemaan? Niin ja kunhan nyt ihan nopeasti sanon, niin tiedän minkä takia suomalaiset epäonnistuvat urheilussa, he ottavat sen liian tosissaan. Katsokaa Usain Bolttia. Itse menen testeihin paineettomana.

Ookoo no joo kunhan nyt vähän hassuttelin. Niin ja välineet pitää varmaankin itse ostaa? Ja se päivä olisi myös ihan hyödyllistä tietää. Tieto tulee varmaankin s-postiin piakkoin, mutta mones päivä ne on yleensä olleet, kun nyt sattuu tuossa lokakuussa kaikkea muutakin olemaan? Niin ja kunhan nyt ihan nopeasti sanon, niin tiedän minkä takia suomalaiset epäonnistuvat urheilussa, he ottavat sen liian tosissaan. Katsokaa Usain Bolttia. Itse menen testeihin paineettomana.

Tiistaina 5.10 alkaa valintakoe ja kutsuja saa odottaa tämän kuun loppupuolelle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom