Taistelusukeltaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkkas
  • Aloitettu Aloitettu
Ihan vain keskustelusta poiketakseni, ja että varmasti vaikuttaisin epätietoiselta, sanokaapa mulle monelta kannattaisi olla maanantaina sielä Upinniemessä? Ja missä ilmoittaudutaan?(no se varmaan selviää kun astuu bussista ulos varuskunnassa) Ilmoitettu että viim 16.00 ja sitten taas jossain lapuissa lukee että saavu jo klo12. Mitä vittua, neljän tunnin heitto... Täältä nyt ihan noin vaan tulla.

Eli siis tällä viestillä haen vain varmistusta sille että on kai ok, kun saavun bussilla helsinki-upinniemi varuskuntaan 13.40. Veikkaan itse myös että kun nousen ulos niin sielä on joku jo huutamassa mortille mitä tehdä.

Mutta niin. Vitut. Vaikka eipä kai kukaan teidä mitä tehdä. SA kertoo kyllä kun on tarve tietää

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu eiks se noin mene. Mitään ei tehdä jos joku ei erikseen käske:D Joo 16 siellä pitää virallisesti olla ja varmastikin riittää toi 13.40. Varmaan se 12 on tarkotettu ettei ihan kaikki tuu just tasan neljältä.. Näin vois ainaki kuvitella..

Mun käsitykseni mukaan kantahenkilökunta voi sinne hakeutua (kadetit, sopparit..?), ja skappareista tässäkin topicissa puhuttiin että ois joku sinne päässy. Ei siis reserviläisistä.

Siis joo kantahenkilökunta pääsee. Olihan viimekurssillakin muutama luutnantti/yliluutnantti mukana. Hyvä kaveri oli myös viimekurssilla mukana ja jää nyt soppariks, meinaa käydä tst koulutuksen siihen kylkiäisiks tämän maanantaina alottavan porukan mukana...

Eikai tätä nyt odotettu ole? :O Tuskallinen vuosi edessä ja yhtään en edes haluais mennä sinne:D Huomen varttii vaille kymmenen roberto asemalla?

Hampaat

Sanovat tua mil.fi :n sivuilla etta karsivia tekioita on hoitamatomat hampaat. Mita lulette ton merkitytksesta lopulliseen valintaan jos pari reikaa on paikattu.

Sanovat tua mil.fi :n sivuilla etta karsivia tekioita on hoitamatomat hampaat. Mita lulette ton merkitytksesta lopulliseen valintaan jos pari reikaa on paikattu.
lääkärintarkastuksessa ku kävin kutsuntoja varten niin lääkäri joka tarkasti oli ollut taistelu- ja raivaajasukeltajien lääkärinä.
Sanoi ja piirsi paperille mikä noissa paikoissa saattaa haitata, mutta oli varma että ne paikat ei oo karsivana tekijänä.
Eli ei ole este.
hoitamattomat hampaat tarkoittaa muutamaa mätää hammasta vai miten sattuu suussa olevia hampaita? mitäköhän tolla tarkalleen tarkotetaan?

sitä että jos on esim huonosti paikattuja hampaita,paikan alla ilmaa,sukelletaan ilma puristuu ja laajenee voi hampaat sanoa poks poks...tai ainakin särkee paaaljon...
turha sitä pelätä että hampaista jää kiinni kurssille pääsy :D

Noniin jätkät, nyt on teidän sukeltajakurssi alkanut niin kertokaas mitä olette tehneet, millaisilla aikatauluilla ja mitkä fiilikset?

Itse oon tyytynyt katselemaan vaan kateellisena vierestä kun jätkät sykkii 24/7 :worship:

onko mitään mahkuja parantaa uimakuntoa sukkiin sopivaksi jos tällä hetkellä uin 200m n. 3min 25sek ja sukeltaa pystyn vajaa 40m ?

onko mitään mahkuja parantaa uimakuntoa sukkiin sopivaksi jos tällä hetkellä uin 200m n. 3min 25sek ja sukeltaa pystyn vajaa 40m ?
No tottakai on ? Noista sä kyllä kehityt melkee tuplasti paremmaksi tässä 9 kuukauden aikana. Uinnissa et ehkä niin paljoa :D

enpä mä tiiä miten oot ennemmin tehny mut asu siellä vedessä ni eiköhä se siinä :)
salitreenit vähemmälle ja enemmän uintia, apnoe-kävelyä ja sukelluksia. kyllä kai se siitä

niin joo ja sen verran tuohon lisäystä,että soitat sukkiin ja pyydät neuvoja. He lähettävät sulle jonkinlaisen ohjelman spostiin.

Nonnii nyt on sukeltajakurssi alkanut ja voin sanoa että toiminta on ylittänyt odotukset jo alokaskauden aikana. Tiedustelu toiminta, suunnistaminen ja muutenkin metsässä sisseily on minun makuuni. Liikunta on ollut näin alkuun suhteellisen kevyttä (ei lepsua kuitenkaan), muutamaa ponnistelua lukuunottamatta. Tällä varmaankin varmistetaan että kaikki pääsevät aloittamaan samalta viivalta. Lisähaastetta on kuitenkin tuonut se, että joka toinen taistelija on sairastellut, flunssa tai penikat vaivaat ja se että unta saa nyt paljon vähemmän kuin siviilissä. Eilen lomille tullessa menin nukkumaan 18:30 (heti pikkukakkosen jälkeen).

Sitten pari tärkeää sanaa teille jotka aikovat hakea kurssille.
Älä hae kurssille jos et kaipaa haasteita. Jos mietit jo ennen kurssin alkua, että olikohan tämä nyt oikea valinta, niin silloin se luultavasti oli väärä valinta. Motivaatiotasi, kuntoasi ja kylmänsieto kykyäsi tullaan koettelemaan olit sitten millainen sissi tahansa. Avanto ei ole vielä mitään, siellä käy ihan mielellään.

Muutama treeni vinkki

-sukellus-uinti/uinti-sukellus (eli uinti 25m-sukellus 25m tai toisin päin)

-hio uimatekniikkasi kuntoon. Etenkin vapaa uinti, mutta myös rintauinnin tekniikka korostuu sukellettaessa.

-Hallille mennessä ui vaikka 1.5km ja 500m uinti-sukelluksia ja sukellus-uinteja.

-juokse paljon kaiken pituisia lenkkejä.

-Huolehdi myös että lihaskunto on kohdallaan.
Lihaskuntoon sopiva treeni ovat punnerrukset, vatsat, kyykkyhypyt, leuat ja selät (mahallaan ylävartaloa maasta nostaen) panosta enemmän kestävyyteen kuin maksimivoimaan. Sillä ei ole merkitystä nostatko penkistä 80kg vai 150kg vaan sillä teetkö 50 vai 250 punnerrusta.

Tsemppiä kaikille kurssille hakijoille:whip:

Mukava kuulla, että pidät paikasta RobertoS :dance:

Voitko kertoa hiukan millasella ohjelmalla itse treenasit SukKia varten ja kuinka kauan (noin suunnilleen) sitten aloitit treenaamisen? Kiitos ja kumarrus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom