Taistelusukeltaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkkas
  • Aloitettu Aloitettu
hmm, jag tycker att det är viktigt att man har en struktur i sin träning. Alltså så att man inte bara tränar när det passar en.. Med ett träningsschema ser du tydligt vad som ska tränas och vilken mängd! :) Men vi är alla olika!
Mitt tips är att man modifierar detta träningsschema så som man vill ha det. Till exempel att man lägger till mycket mer simning (varje dag minimum 1h)

Hur tränar ni?
Sorry att jag skriver på svenska:P
/Jansson

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ai miten me treenataan. Mä odotinkin että tätä kysytään:D Tänään juostaan meinaan yhteensä 15km lenkki meren rantaan, jossa käydään kavereiden(kaikki tulossa sukkiin) kanssa uimassa. Ulkona jotain -5c pakkasta, vesi on onneks lämpimämpää:D Ainiin ja lenkki vedetään tietysti maiharit jalassa, niin kuin kirjeessä kehotettiin. Lenkin jälkeen värikuulasotaa ja saunomista.

Me ollaan aika paljon treenattu kaikkea mitä niissä haaste-dokumenteissa näkyy.

Joo o... mä vedän roberton kanssa samalla tahdilla tota treeniä ja hyvin se toimii, joka päivä kun treenaa niin tietää ainakin aina tehneensä jotain:D sitten kun tulee sellasia päiviä et tuntuu et nyt on vedetty tarpeeks niin yks lepopäivä ja sit jatkuu :D tänään tosiaan ollaan aamusta asti koko päivä juostu ja vedelty paintballia sun muuta:D

Palvelukseenastuminen 7.1.2008 ja 88 oon ite ja sitä ikäluokkaa suurin osa on. Muutama skappari ja yks reserviläinen haki kans kurssille et ne on sit vähän vanhempia mut niiden sisään pääsystä ei oo tietoa

Okey, men hur vet du vad du ska göra varje dag och hur ser en av dina träningsveckor ut?
Hur många timmars träning blir det varje vecka?

Mulla ainakaan ei ole mitään kovin selkeää ohjelmaa. Yritän käydä joka päivä juoksemassa ja 4 kertaa viikossa uimahallilla. Puntilla en ole nyt käynyt kuin kerran tai kaksi viikossa. Itse en usko että lihaskunto tulee olemaan minulle se vaikeuksia aiheuttava asia kurssilla, lihaskunto testit ainakin oli aika "iisi biiisi". Kimppatreenit on ollu tähän mennessä tosi suuri juttu minulle, koska sillä tavoin saa itsensä tekemään paljon enemmän kuin mitä muuten tekisi. Kokovartalokrampit ja paha olo on tuttu juttu, oksentamiselta olen vielä välttynyt:D

HUOMIO! Niistä kimppa treeneistä. Varmaan voitaisiin mennä jonnekkin uimahallille ja vetää uimista ennen vaikka joku pieni juoksu lenkki...? Minulle itselleni käy paikkana parhaiten mäkelänrinteen tai kirkkonummen uimahalli. Kävisikö porukalle ajankohtana joko joulukuun viimeinen tai ensi vuoden eka viikonloppu?

Joo o. Kyllä nyt kelpaa onnitella itteensä jos sisään on päässy. Sisään on otettu 16 henkeä joista 4 kantahenkilökuntaa! Eli meistä varusmiehistä 12 otettu sisään!! Ja Aarnion klaani vei niistä paikoista 4!:rock::kippis1:

Joo o. Kyllä nyt kelpaa onnitella itteensä jos sisään on päässy. Sisään on otettu 16 henkeä joista 4 kantahenkilökuntaa! Eli meistä varusmiehistä 12 otettu sisään!! Ja Aarnion klaani vei niistä paikoista 4!:rock::kippis1:

Onko noi jossain näkyvissä vai miten oot saanu tietää?

Olitkos sä Slauri se jolla oli edulliset sukulaissuhteet ;)
Ilmankos olet aina tiennyt heitellä montako hakijaa ja sisällepääsijää oli jne.

Elämä se vaan on epäreilua alusta lähtien. Noh. Ei voi valittaa, jokaisella on valttikorttinsa... :offtopic:

Ëi en ole se jolla on edulliset sukulaissuhteet:D Se ei oo täällä palstalla jolla ne suhteet on.. Pikkuhiljaa alkaa tekee mieli jo päästä kurssille! Perkele vaan ku on penikkatauti kummaski jalassa:itku: Oon nyt ollu juoksemattaki jo niin kauan et juoksukunto ihan nollissa.:hyper: Ku vaan sais jalat kuntoon ettei sen takia kurssi jäis kesken!:jahas:

No niin alkaa olemaan jalat kunnossa pikkuhiljaa:dance: Vähän alko jo ketuttaa pikkuhiljaa ku tuntu silt ettei parane millään.. Mikäs muiden tilanne on, miten on kulkenu treenit? Ja mitä meinaatte nyt tehdä ennen kurssia? kaks viikkoo aikaa enää.. ite varmaan viimeset neljä päivää tms oon tekemättä mitään ja siihen asti silleen järkevissä rajoissa ettei iske ylikunto tai joku turha loukkaantuminen..

Ressu

Tuossa jossain vastauksessa sanottiin että joku reserviläinenkin oli hakenu kurssille. Onko täällä kellään tietoa onko toi muka oikeasti mahdollista? Onko SUKiin mahdollista siis päästä vaikka onkin jo suorittanut varusmiespalveluksen?

Joo jotakuinkin noinhan toi kait menee.. en kylläkään tiedä että pääskö se reserviläinen mutta kyllähän sopimussotilaaks sinne pääsee jos vaan testit läpäsee.

Tuossa jossain vastauksessa sanottiin että joku reserviläinenkin oli hakenu kurssille. Onko täällä kellään tietoa onko toi muka oikeasti mahdollista? Onko SUKiin mahdollista siis päästä vaikka onkin jo suorittanut varusmiespalveluksen?

Ei tosiaankaan pääse. Eli jos oot vaikka suorittanu 6kk tykkimieslinjan vekaralla ja päätätkin muutamanvuoden kuluttua että haluat sukkiin niin ei onnistu. Ja tää perustuu siihen että yhden varusmiehen koulutus maksaa valtiolle monia tuhansia euroja, saatika sitten taistelusukeltajan. Eli valtio tuskin kustantaa tuommosta harrastusta.

Otin asiasta sillon selvää kun suoritin oman varusmiespalveluksen sissik:ssa ja olisin halunnu myöhemmin pyrkiä ljk:n.

Sanoivat että voin varusmiespalveluksen _aikana_ hakea ljk:n ja jos testit menee läpi niin sitten palvelu keskeytettäisiin ja alotettaisiin alusta Utissa. Mutta varusmiespalveluksen suoritaminen kahteen kertaan ei onnistu.

Ei tosiaankaan pääse. Eli jos oot vaikka suorittanu 6kk tykkimieslinjan vekaralla ja päätätkin muutamanvuoden kuluttua että haluat sukkiin niin ei onnistu. Ja tää perustuu siihen että yhden varusmiehen koulutus maksaa valtiolle monia tuhansia euroja, saatika sitten taistelusukeltajan. Eli valtio tuskin kustantaa tuommosta harrastusta.

Otin asiasta sillon selvää kun suoritin oman varusmiespalveluksen sissik:ssa ja olisin halunnu myöhemmin pyrkiä ljk:n.

Sanoivat että voin varusmiespalveluksen _aikana_ hakea ljk:n ja jos testit menee läpi niin sitten palvelu keskeytettäisiin ja alotettaisiin alusta Utissa. Mutta varusmiespalveluksen suoritaminen kahteen kertaan ei onnistu.

Näinhän se minunkin käsityksen mukaan pitäisi mennä. Tosi inttifiilistelijähän ensin menee vaikkapa SissiK:n heinäkuun saapumiserässä. Sieltä Sissi RUK:n jälkeen hakee LjK:hon tammikuussa. Aloittaa palveluksen LjK:ssa ja perushyppykoulutuksen jälkeen vuorossa SUK:n testit. Näin ollen voisi intissä viettää leppoisat 2.5v + yyber Goran Klakhan menisi suoraan Muukalais legioonaan SUK:n jälkeen ja siellä sitten hamaan loppuun .;)

Näinhän se minunkin käsityksen mukaan pitäisi mennä. Tosi inttifiilistelijähän ensin menee vaikkapa SissiK:n heinäkuun saapumiserässä. Sieltä Sissi RUK:n jälkeen hakee LjK:hon tammikuussa. Aloittaa palveluksen LjK:ssa ja perushyppykoulutuksen jälkeen vuorossa SUK:n testit. Näin ollen voisi intissä viettää leppoisat 2.5v + yyber Goran Klakhan menisi suoraan Muukalais legioonaan SUK:n jälkeen ja siellä sitten hamaan loppuun .;)
Mun käsitykseni mukaan kantahenkilökunta voi sinne hakeutua (kadetit, sopparit..?), ja skappareista tässäkin topicissa puhuttiin että ois joku sinne päässy. Ei siis reserviläisistä.

Käsittääkseni kukaan ei ole puhunut varusmiespalveluksen suorittamisesta kahdesti. Reserviläinen on siis suorittanut varusmiespalveluksen ja päättää haluavansa SukK:iin. Sitte se hakee sopimussotilaaksi, ei siis varusmieheksi. Ei siis suorita varusmiespalvelusta uudestaan vaan on "töissä" sopimussotilaana siellä. Eli saa siitä jonkun määrän palkkaa. Ei kylläkään oo koko meidän koulutusta mukana, mutta kuitenkin suurimman osan.

Juurikin näin. En sitten tiedä kuinka ne suhtautuu miehistöön eli semmosiin jotka ei oo suorittanu aukkia tai rukkia. Tuosta taistelusukeltaja-dokumentistakin jo näkee että ainakin yks niistä palvelee sopimussotilaana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom