Taistelusukeltaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkkas
  • Aloitettu Aloitettu
Joo no ite soitin sinne just edellisenä päivänä ku sain kirjeen ni äijälä vastas ja sano että kirjeet tulee joulukuun alkuun mennessä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No siis en tiedä kuinka SukK toimii noiden kirjeiden kanssa, mutta esim Utista kaikki kirjeet lähetetään samaan aikaan jokaiselle. Sekä valittu että hylätty saavat samaan aikaa laatikkoonsa ohuen kirjeen (yksi taitettu A4) jossa lukee joko hyväksytty tai hylätty. Sotilaslääni lähettää sitten myöhemmin valituille uuden palvelukseenastumismääräyksen Utista saamiensa listojen mukaan. Samalla tavalla IlmaSK:kin lähettää valituille lentäjilleen tiedon. Mutta enpä tiedä merivoimista.

Vähän kyllä tuli sellainen jännitys. Muuten ei ole jännittänyt valintakokeiden jälkeen, ennen kuin nyt. Saisi pian tulla kirje postista. Täyttä paskaa suorastaan, kun eivät lähetä kaikkia yhtäaikaa. Elämä on epäreilua.

Toi oli api hyvä kommentti! tollanen tuo jotain toivoa lisää :D Teki mieli kysyä kun Äijälä käy mun duunipaikalla (uimahalli) uimassa, että mitäs vittua tää tarkottaa kun ei kirjettä jo kuulu :D Voi olla et ois jäänyki saamatta

Moi! Olen -92 vuonna syntynyt, elikkä tällähetkellä yläasteen 9 luokalla oleva poika ja sukeltaja koulu on ruvennut kovasti kiinnostamaan minua.. voitteko antaa hyviä vinkkejä/neuvoja harjoitteluun. ja onko edes yleensä järkeä alkaa tässävaiheessa vielä reenailemaan. Minävuonna -92 syntyneillä oilisi sitten tämä armeija, elikkä onko meillä raivaaja vai taistelusukeltaja kurssi edessäpäin?

-Hege

Moi! Olen -92 vuonna syntynyt, elikkä tällähetkellä yläasteen 9 luokalla oleva poika ja sukeltaja koulu on ruvennut kovasti kiinnostamaan minua.. voitteko antaa hyviä vinkkejä/neuvoja harjoitteluun. ja onko edes yleensä järkeä alkaa tässävaiheessa vielä reenailemaan. Minävuonna -92 syntyneillä oilisi sitten tämä armeija, elikkä onko meillä raivaaja vai taistelusukeltaja kurssi edessäpäin?

-Hege
Eihän siitä voi olla haittaa, jos aloittaa treenaamaan aikasin.

Tässä lyhyt lista siitä mikä on erityisen hyvää treeniä

-Uinti, etenkin vapaauinti. Myös rintauinti on suositeltavaa, koska siitä on hyötyä vapaasukeltaessa.

-Lenkkeily sekä painojen kanssa, että ilman painoja. 5-20km ja cooper

-Vapaasukeltaminen, AINA KAVERI MUKAAN. Lisää treeni ohjeita vapaasukellukseen liittyen löydät freedivingfinland.net/

-Kuntosali (Leukoja, vatsoja ja penkkiä testejä varten)

*Sukellus-Uinti: Eli vedetään esim. aina 25m sukeltaen ja 25m uiden takas, putkeen esim. 200m tai enemmän. Vaikeustasoa voi säädellä uintinopeudella. (Vaati jo aika paljon uinti ja sukellus kokemusta. Hyvin samantapaista treeniä tullaan tekemään allaskaudella kurssilla.)

Taistelu- ja raivaajasukeltaja linjat ovat vuorovuosina, ja nyt(2007) on meneillään raivaajasukeltajakurssi. Voit itse laskea mikä osuu sinun kohdalle. Kummatkin ovat hyviä kursseja, raivaajasukeltajakurssille plussaa siitä, että siitä saa käsittääkseni (osittain) ammattisukeltaja tutkinnon.

Jos et ole taistelusukeltajista kertovaa dokumettia vielä nähnyt, niin täältä löytyy.

Joo haasteesta minä sen kipinän sainkin. Pitääpä käyttää hyödyksi noita ohjeita... Tässä kaverin kanssa olemme alkaneet jo reenailemaan. Ilmeisesti menen vuonna 2012? ja silloin taitaa olla taistelusukeltaja kurssi? Antakaapa myös hyviä vinkkejä hengen pidätystä varten.

Se psyykkinen koe vähän pelottaa. laittakaapa esimerkki kysymyksiä mitä siellä on ollu.

Muistakaa ihmiset sitten, että sukellusta treenaatte valvojan/kaverin silmien alla. Tänään nimittäin duunipaikalla jouduttiin yksi vapaasukeltaja poimimaan mäkelänrinteen hyppyaltaan pohjasta. Ei hengittänyt eikä sydänkään pumpannut. Onneksi elvytys auttoi suht nopeasti vaikka kaveri oli pohjassa ollutkin reilun minuutin tajuttomana.

Ja toivottavasti ne kirjeet tulee PIAN!
- Svartström

Tätä ja LJK:n trediä lukiessa tulee vaan kauhia hinku päästä jo testeihin. Helvetin hienoa nähdä kun porukka on näinkin motivoitunutta ja auttavaista. Tsemppiä kaikille ja onnittelut SukK:n päässeille sekä niille ketkä parhaansa tekivät ja kunnialla testeistä suoriutuivat.

edit. etukäteen onnittelut siis :D

Mitä ootte mieltä, et pystyykö itse oppimaan uintitekniikat ja sukellustekniikat? Mm. Tästä olen katsonut mallia http://www.youtube.com/watch?v=DoodK9JeV90
Mitä uintityylejä pitää osata sukeltajissa?

Voi oppia pääpiirteissään. Mutta tekniikan hionta vaatii paljon työtä. Mikäli opit perhosen rytmityksen kerran väärin sitä on melko haasteellista korjata jälkeenpäin. Melkein suosittelisin hakeutumaan aikuisten tekniikka ryhmäään. Tai hakeutumaan jonkun kaverisi seuraan joka on uinut kilpaa tms.

jees !

treenit alotettu ja tähtäimessä sukeltajakurssi 2009, elikkä raivaajasukeltaja.
onko täältä ketään joka harjoittelee sukellusta Mäkelänrinteessä?

jees !

treenit alotettu ja tähtäimessä sukeltajakurssi 2009, elikkä raivaajasukeltaja.
onko täältä ketään joka harjoittelee sukellusta Mäkelänrinteessä?

Joo täällä sama homma. Ite en oo vielä vesitreenejä alotellu, oikeestaan tähän asti vaan salilla hikoillu tota kurssia silmälläpitäen. Johtunut lähinnä siitä etten oo saanu useinkaan ketään frendiä lähtemää messiin, kun noita vapaasukellusjuttujahan ei pidä treenailla yksikseen. Mäkelänrinteessä tai ihan missä vaan helsingin uimahallissa aloitan sitten sen aktiivisen pludaamisen kun kaveri löytyy. Jos täällä joku kellä sama ongelma niin ottakaa ihmees yhteyttä!

Joo täällä sama homma. Ite en oo vielä vesitreenejä alotellu, oikeestaan tähän asti vaan salilla hikoillu tota kurssia silmälläpitäen. Johtunut lähinnä siitä etten oo saanu useinkaan ketään frendiä lähtemää messiin, kun noita vapaasukellusjuttujahan ei pidä treenailla yksikseen. Mäkelänrinteessä tai ihan missä vaan helsingin uimahallissa aloitan sitten sen aktiivisen pludaamisen kun kaveri löytyy. Jos täällä joku kellä sama ongelma niin ottakaa ihmees yhteyttä!

Sama homma täällä, tosin en tiedä missä hallissa alottelen sukeltamisen.
Viime kevään olen uinut ja sukeltanut, kesän sukelluskalastanu ja nyt sit ollu kolme kuukautta taukoa sukellushommista ja uinnista. Ei täysin taukoa, mutta en ole säännöllisesti käynyt altaassa/meressä. Lähinnä salia vaan.
Nyt sitten alkaa juokseminen maastossa/suolla ja tiellä, sekä uiminen jos jostain saisi rahaa tohon salikorttiin. sponsoria kaivataan :D

Olisi kova juttu jos samasta hallista löytyisi kaveri treeneihin, yksin ei uskalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom