Taistelusukeltaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkkas
  • Aloitettu Aloitettu
No niitä psykologisia testejä kun on se kolme ja jokaisessa tyyliin yli 500 kysymystä niin ei niistä oikeen mitään voi kertoa:D Ei niihin auta kun vastata rehellisesti ja toivoo että ei satu olemaan hullu:hyper:. sit soveltuvuustestissä on loogista päättelyä ja muistitestejä yms..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Varmaan riippuu vähän siitä onko leikkaus onnistunut vai ei :D. Huhu kertoo että laserleikkaukesen epäonnistuminen voi ilmetä vasta jälkijunassa, siten että ensiksi näkö on hyvä jonkun aikaa(viikkoja/kuukausia) ja sitten huononee, jopa alkuperäistä huonommaksi. Toisaalta jos näkö korjaantuu hyväksi ja pysyy hyvänä niin mitäpä se sitten haittaa.
Paras kun soitat ja kysyt!

On sellanen lievä odotus täs päällä et ei oikeen saa mitään aikaseks ku koko ajan odottaa sitä kirjettä :D mites muut on tässä ennen kurssin mahdollista alkua meinannu treenata? kohottaa ennestään kujntoa vai pitää yllä ja ottaa vähän rennommin ennen rääkin alkua?

No jonku pari vuotta oon tota varten treenannu :D viimesen vuoden silleen et kaikki treenaus tota ajatellen.. Juoksin painojen kanssa ja ilman ja puntilla kävin paljon ja uin ehkä vähän vähemmän sillon ku nyt testien jälkeen.. nyt lähinnä sukellellu.. jos sais 100 metrii ennen inttiä :D voi kyl jäädä haaveeks mut kuitenki, aina pitää yrittää:D

No jonku pari vuotta oon tota varten treenannu :D viimesen vuoden silleen et kaikki treenaus tota ajatellen.. Juoksin painojen kanssa ja ilman ja puntilla kävin paljon ja uin ehkä vähän vähemmän sillon ku nyt testien jälkeen.. nyt lähinnä sukellellu.. jos sais 100 metrii ennen inttiä :D voi kyl jäädä haaveeks mut kuitenki, aina pitää yrittää:D

Meinaatko pituussukellusta 100 m? Itse sukelsin joskus kilpauimarina 60 m ja siinä kohdassa alkoi tulla liian rento olo, eli vähän kun olisin jatkanut, niin sinne pohjaan olisin voinut jäädä. En todellakaan suosittele enemmän kuin 50 m.

Kyllä mä sanoisin että jotenkuten tiedän. Treenamalla static apneaa eli hengityksen pidätystä ihan ilman rasitusta ja sit harjottelemalla alkuun rentoutta vedessä ja sit hiljalleen lisätä sukellusmatkaa kun static apneakin paranee.. siihen löytyy ihan netistäkin ohjeita. En kylläkään väitä olevani tossa mikään hyvä! Testeis oli yks kaveri joka pidättää hengitystä yli 5 min ja sukeltaa reilusti päälle 100! ja onhan maailmanennätys pituussukellukseski joku yli 200.. et on mulla vielä varaa parantaa :D

Mitä siellä radiossa puhuttiin? Ei kannattais vielä ylpeillä, kun ei voi olla varma että pääsikö sisään vai ei ;).

MadRooster: Eihän siihen static apneaan varsinaisesti "kuulu" mitään joogaa/meditaatiota toki siitä varmasti hyötyy, kun saa ittensä sellaseen oikeen rentoon tilaan. Käykää lukemassa lisää täältä deeperblue.net tai freedivingfinland.net

Ollaan oltu slaurin kanssa harppuunakalastajien treeneissä mukana jo jonkun aikaa ja siellä kyllä löytyy porukkaa joka tietää mitä tekee ja kyllä sitä alkaa ittensäkki tuntemaan jo aika viisaaks noiden vapaasukellus hommien suhteen.
Pituusukellusta on aloittelijan hyvä lähteä treenaamaan, sillä että hakee siellä veden alla sellasta liukua ja rentoutta sukellukseen. Liiallista hyperventilaatiota eli ylihengittämistä kannattaa vältää, kolme syvempää hengitystä ennen sukellusta on hyvä ja kaveri mukaan aina vapaasukellusta treenatessa! Uinnista on myös paljon apua. Kattokaapa miten tämä äijä liukuu tuolla vedessä ja ottakaa siitä mallia :worship:http://www.youtube.com/watch?v=DoodK9JeV90

Kuka ja mitä sinne NRJ.lle on nyt soiteltu? Joku joka oli oikeasti päässyt, sillä luulisi nyt että kaikkien meidän kirjeet lähetetään samaan aikaan..

Noita eri sukelluksia on hyvä harjoitella osaavammassa seurassa, itse käyn vapaasukeltajien kanssa ainakin kerran viikossa sukeltelemassa. Siis muun kuntoilun lisäksi. Mukavaa porukkaa, jotka opastavat mielellään. Tuolta voi ottaa yhteyttä, tai lueskella foorumia ihan muuten vaan. Lähes joka kaupungissa on oma seuransa, joilla omat varauksensa halleihin. (mutta nämä sivut on varmaan muutenkin jo tutut?) http://www.freedivingfinland.net/joomla/

Eihän muuten kenellekään täältä ole vielä tullut kirjettä?

Valintakokelas Nurminen, Tampere

Moro Nurminen! Ei oo viä kirjeistä kuulunu. Varmaan tässä seuraavan kahen viikon aikana tulee, jos nyt aikasempien vuosien saapumis ajan kohdista voi jotain päätellä.

Valintakokelas Savolainen, Inkoon heimovaltio

Suositut

Back
Ylös Bottom