Taisteluprojekti tangolla ja renkailla

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Noh, it didn't. eli tuossa tapauksessa tuo meinaa sitä että käsien päällä 3sek pitoja lantio/jalat niin ylös kun saa. Eli ei kovinkaan ylös. Vielä.

Huh. Minä jo säikähin että mitähän helvettiä minä teen väärin ku ei mee manna millään. V-sitissä kyllä pysyy mutta manna...Huh.

Missä teillä on ne renkaat, taitaa oviaukossa tulla liian matalalle?

Oon 181cm, oviaukko noin 190cm. Hyvin mahdun pyöriin leverpulleja sun muita, ja jos teen german hangejä niin riipun tangosta. Ainoa mitä tuossa nyt ei voi tehdä on ihan viimisen päälle oikeaoppiset muscleupit.

Nyt jos voisin valita ilmaseksi renkaat itelle, ne ois noi harjoittelunetin power renkaat. Ihan vaan siksi koska ne on tyyliin TITAANIA ja ihan vitun miehekkään näköset.

Mutta compact power-rings mitkä saa melkeinpä mistä vaan "compact" voimakaupasta (ufs, harjoittelutnet, gb) on ihan asialliset. Tuola Merkkarin WBG thredissä on pari sissiä jotka on tehneet ite jostain risuista ja männynkävyistä renkaat ja ilmeisesti toimii vähemmän paskemmin.

Ja kuten sanoin tossa ylhäällä (tai en ilmeisesti ihan tarpeeksi selkeästi): Renkaat on leuanvetotangossa kiinni. Mitä korkeammalla ne on sitä epätasapainosemmat ne on = vaikeampi hallita = enemmän jerkkua lyhyemmässä ajassa. Nyt kun kämppä on rakenteilla niin käskin raksamiesten pistään proput kattoon rakennusvaiheessa, niin lyön renkaat keskelle olohuonetta :D Pitäs riittää tila prkl.

Tuli tässä mieleen et miten tällanen treeni mahtaisi toimia kamppailulajien seurana? En oo koskaan kuullut et kukaan olisi koittanut mut periaatteessa tämäntyyppisessä treenissähän on paljon kehonhallintaa ja tällaista muuta mitä kamppailulajeissakin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
pistä vaikka youtubeen hauks "st.pierre gymnastics" ja kato tärppääkö :)

Ihan mielenkiintoinen tämä Merkkarin projekti. Miten homma jaksaa nykyään?
Itse olen treenaillut oman kehonpainolla viimeisen vuoden ajan epäsäännöllisesti, mutta ilman renkaita. Renkaat kiinnostaisi nyt - mutta ei ole mitään hyvää paikkaa mihin ne saisi kiinni (ellen heitä pokkana vuokrakämpän kattoon jotain proppuja ja koukkuja tai parvekkeen kaiteeseen ja kellu osittain alakerran naapurin ilmatilassa ;). Noissa aikaisemmin mainituissa esim. Compactfitin renkaiden selosteessa lukee, että voi kiinnittää esim. oven karmeihin helposti. Se on ihan ok, mutta ohjeiden mukaan ovi pitää sitten laittaa kiinni, joten siinä ei noita perinteisiä riipuntoja, pyörintöjä yms. paljon harrasteta tai ainakin luulisi että ovi selässä kiinni häiritsee? Liikkeet taitaa rajoittua erilaisiin etuviistoon tapahtuviin sellaiseen. Oviaukot ei kestä perinteistä leuanvetotankoa (kierrettävä) ja oviaukot on niin matalat, että jos kiinnittää sellaiseen leuanvetotankoon, joka tulee karmin päälle, niin jää aika nihkeästi tilaa tietyille liikkeille. Yksivaihtoehto olisi tietysti virittää renkaat aina läheisessä metsikössä johonkin puuhun tms., mutta voi olla ainakin talvella kohtuu ankeaa (minnekkään lastenleikkipaikan kiipeilytelineeseen ei kehtaa ainakaan alkuvaiheessa). Stana pitää varmaan tässä vaiheessa unohtaa noi renkaat.

http://www.pakkotoisto.com/treeni/101651-handbalancing-yhden-kaeden-kaesillaeseisonta-jne/

http://www.pakkotoisto.com/treeni/91982-westside-barbell-gymnastics/

noin se jakselee, eli tää ketju on aikansa elänyt ja unohdettu. Tuo planche ei todellakaan mene vielä pitkiin aikoihin, mutta toki se siintelee horisontissa. Olen siis siirtynyt enemmänkin nyt tähän yhden käden käsinseisonnan treenaukseen sekä muihin tasapainoilujuttuihin, toki pelleilen renkailla viikottain, ja front leveriä yritän hioa täydelliseksi.

Back lever, muscle-up, oli ne ensimmäiset oikeasti voimisteluliikkeet renkailla mitä opin ja mistä olin aikanaan enemmän kuin ylpeä ja innoissani. Molemmat kuitenkin lähes 90kilosena. Sittemmin on siis painoa tiputeltu vajaat kymmenen kiloa ja vielä pitäisi tiputella viitisen kiloa.

edit: ja HOMMAA NE RENKAAT HETI niin saat oikeasti kehitystä aikaan. kynnys on iso mutta äkkiä ne voimatasot kasvaa. Tsemppiä treeneihin! Pelkästään dipit ja leuat on huomattavasti haastavampia renkaissa, eli renkaat on paras tapa IMHO päästä nopeasti alkuun näissä hommissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom