Taisteluprojekti tangolla ja renkailla

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tota muscle uppia kannattaa alkaa treenaamaan joustavilla rekkitangoilla niin siitä saa vähän vauhtia liikkeeseen, mulla meni repimällä 3 muscle uppia peräkkäin, vaikka leukoja meni silloin 14 täysin puhtaasti leuka tangon yli ja ala-asennossa kädet rennoiksi.

Mä varmaan vetelisin noilla leukamäärillä noita muscle uppeja 10 :worship:

Helpoin tapa saada ensimmäinen voimakääntö on heilua n. 50cm eestaas jalkojen kanssa, kun liike lähtee tulemaan taaksepäin käännetään kädet vähän koukkuun ja siitä väännetään niin kovaa kuin käsistä lähtee alaspäin(samalla tavalla kuin ylätaljassa tekisi ensin myötäote-leuanvetoliikkeen ja sen jälkeen ojentaja push-downia)

Samalla nostetaan jalkoja eteen/ylös että painopiste ei kaatua taakse, koska muuten kierähtää takaisin alas kuin kivi.

Toivottavasti joku tajusi mun selityksestä jotain :)

Tota muscle uppia kannattaa alkaa treenaamaan joustavilla rekkitangoilla niin siitä saa vähän vauhtia liikkeeseen, mulla meni repimällä 3 muscle uppia peräkkäin, vaikka leukoja meni silloin 14 täysin puhtaasti leuka tangon yli ja ala-asennossa kädet rennoiksi.

Mä varmaan vetelisin noilla leukamäärillä noita muscle uppeja 10 :worship:

Helpoin tapa saada ensimmäinen voimakääntö on heilua n. 50cm eestaas jalkojen kanssa, kun liike lähtee tulemaan taaksepäin käännetään kädet vähän koukkuun ja siitä väännetään niin kovaa kuin käsistä lähtee alaspäin(samalla tavalla kuin ylätaljassa tekisi ensin myötäote-leuanvetoliikkeen ja sen jälkeen ojentaja push-downia)

Samalla nostetaan jalkoja eteen/ylös että painopiste ei kaatua taakse, koska muuten kierähtää takaisin alas kuin kivi.

Toivottavasti joku tajusi mun selityksestä jotain :)

Jep. Kippauksen kun saisi kuntoon ensiksi: http://www.performancemenu.com/exercises/videos/bigFatPullup.mov

Tosta ei kovin pitkä matka ole enää tangon päälle..

Roikunnasta heilumatta tuo muscle-up tuskin koskaa tulee meikäläisellä menemään.

Olen nyt kerenny reenaamaan kerran-pari muutamaa liikettä per viikko, ja hyvää tekee näköjään tämä kiirus töiden puolesta, voimatasot on noussu selkeesti, kokeilin pitkästä aikaa yhen käen punnerruksia ja meni heleposti(?) 5x5. Jalkoja en ole satunnaisten yhen jalan kyykkyjen lisäksi reenannut valjakon perässä ylämäissä juoksun lisäksi mitenkään, eturistisiteet perkeleet kun vieläkin vihottelee välillä pahasti.

Tänään kerkesin tekemään

5x5 leuanvetoja 5sek pidolla yläasennossa pyyhkeestä roikkuen (eli pyyhe kattopalkin päältä, ja molemmilta puolilta kiinni käsillä). Leuanvetotankoa täälä ei ole, eikä niitä renkaita vieläkään ole kotoa rovaniemeltä saanu haettua, mutta tuo toimii, ja puristusvoimaakin tulee näppeihin lisää.

5x5 yhden käden punnerruksia (ekat 3sarjaa toinen jalka ilmassa)

5x3 hspu

Muscle up ei vielä luonnistu, olen tehnyt renkaissa negatiivisina, ei se kaukana ole mutta kuitenkaan ei vielä..

Sain vihdoinkin tehtyä pikkunojat (paralletit) itselleni, niistä on suuri apu treenatessa.

Sitten kysymys; otetaan esim. liikkeeksi ring flyes tai tavan käsipaino flyesit. suorin käsin vs. kädet hieman koukussa - suurimmat erot suomeksi selvittettynä? Jto? Joku muu?

"The Back Lever

In the ranking of strength skills on rings, on a scale from A to E, the back lever sits at the A level. This means it is one of the easiest strength skills to perform. That being said, it should also be one of the first skills you master. Especially if you are working towards higher level skills like the front lever (B level) and planche (C level). The back lever builds upper body strength and teaches the important skills of total body tension and coordination."

Nytkun sain nuo renkaatkin tänne, niin BL on luonnollisesti listalla. Tuon pitäisi eritoten vahvistaa hauista tuota planchea silmälläpitäen, mutta minulla on aina pelkästään forkut tulessa, vaikka kädet on suorana ja kämmenet alaspäin niinkuin pitääkin. Hauikset eivät kuitenkaan todellakaan ole tarpeeksi vahvat. Jokin vikana, vai alkaako liike tuntumaan hauiksissa vasta sitten kun pystyn suorittamaan liikkeen jalat täysin suorana ja vartalo vaakatasossa?

Tälläinen treenaminen on kiinnostanut aina minua, mutta tarkoituksena olisi saada massaa, niin ihan painoilla yms. treenailen.
Tavoitteeni saavutettuani tälläisen treenin käyttöönotto olisi erittäin mieluisaa ja mielenkiintoista.

Jos siirtyy massatreenistä tälläiseen joskus, niin eikö ole vaarana tulosten huonominen, lihasten heikkeneminen ja ehkä jopa laihtuminen (lihaskatoa?) jne?
Kun nyt koitan nostaa 71kg -> 74kg ja, jos siirtyisi (tilapäisesti) tälläiseen treeniin sitten?

Form always follows function..

Mulla on lähteny n.2kk parisen kiloa painoa, mutta yläkroppa, etenkin olkapäät ja kädet on turvonnu ihan kiitettävästi. Ja jos lihasten heikkenemistä pelkäät niin saat olla melko huoleti. Omalla kohdalla oli tarkoituksena saada massaa heti alusta lähtien kehonpainotreenillä, mutta kompastuin heti alkuun aivan liian alhaisiin voimatasoihin, joten perus käsilläseisonta, siitä punnerrukset, back lever ym. sekä se CORE(!) on saatava kuntoon ennenkun voi alkaa massapainotteisesti treenaamaan kehonpainolla.

Eikä nuo kehonpainolla koko ikänsä reenanneet kovin pahassa kunnossa ole, Yuri ainakaan:
Yuri_2007DTB41_thumb%5B4%5D.jpg

Munsta nuo näyttää melkoelta rykimiseltä nuo liikkeet tuolla sällillä. Varsinki heti alkuun nuo L-leuat näyttää ihan hirveiltä heijareilta. Sen pitäs mennä niinku hissi.

Ei tuo tyyppi varmaan mitään isometristä voimaa edes yritä reenata, nuo ykpunnerruksetki on melkosia pompsahuksia.

...Tai sitten yrittää. Tulihan tuola hyvääki settiä. :o Melko tiukassa kunnossa sälli, mutta nuo punnerrukset ja vedot ois voinu olla miljoonasti puhtaampia jos allekirjoittaneella läskiperseelläki menee paremmin. :david:

IMO.

EDIT Vielä: Merkkari, hyvä ku kirjotat tänne reeneistä. Mielenkiintosta nähä miten muillaki sujuu hommat :) Oon ite koittanu nyt pitää kehonpainoreenistä kiini mutta pitäs varmaan olkapää käydä tarkastuttaan, veikkaan että on pois paikoiltaan ollu jo pitemmän aikaa tjs.

Bump. Kyllä pistää nöyräksi tuo renkailla treenaaminen. Pari treeniä nyt takana, ja esim dipeissä kädet vatkaa kuin vispilät. Dippejä menee nojapuissa 30kg lisäpainolla 3x6 ihan hyvin, mutta omalla painolla renkailla hädin tuskin 3x5. Kai se tästä lähtee, pitää vaan sinnitellä pikkuhiljaa eteenpäin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vasen ojentaja on vähän kenkkuillut nyt parisen vkoa vaikka treenit jääneet hommien takia kertaan tai kahteen per vko. Jännetulehdusta veikkaan. Kestää ilman kipua staattiset treenit, mutta punnerrukset käsilläseisonnasta poissa treeneistä pariksi vkoksi. Dipissä ei kipua tunnu jostain kumman syystä mutta jätettäkööt sekin pois vähäksi aikaa.

Ojentajat jatkavat turpoamistaan, ja olen hivuttanut itseäni hyppäämällä advanced frogstandiin renkailla, tosin pito pysyy pari sekuntia kerrallaan mutta hiljaa hyvä tulee. Käsilläseisonnassa (vapaassa siis) ennätys edelleen n.10 sekuntia, en ole tosin paljoa sitä treenaillutkaan viimeaikoina.

Elbow leveriä (kyynärnoja?) testasin ja sehän luonnistuu jo helposti. Ranteille on tehnyt hyvää seuraava liike http://www.youtube.com/profile?user=GymnasticBodies#p/u/12/NIeL0AYygiY

Tänään:

L-Leuat 2x5, 3x4
Ring flyes 5x5
Tucked back lever 5x10sek (tällä saa hauikset kipiäksi ja turvoksiin, kourat alaspäin tietenkin)
L-sit pito renkaissa 4x15sek

Hyvä Kipperi!

Päätin kuitenkin kokeilla punnerruksia käsilläseisonnasta hitaalla ja puhtaalla tekniikalla (niinkun aina pitäisi tehä) ja kuulostella miltä tuo ojentaja tuntuu. Kolmoset tuntuivat helpoilta, tein pikkunojissa ja suht leveähköllä otteella. Ojentajassa tuntuu vielä vihlontaa sarjojen jälkeen, mutta ei enää niin paljoa kuin ennen.

Tänään:

HSPU (handstand push-up) nenä maahan 5x3 - sarjojen välissä yhdellä kädellä roikkumista (molemmat kädet tietenkin) 5sek, tarkoituksena saada vasen käsi tuntumaan yhtä vahvalta kuin oikea ennenkuin uskallan alkaa treenaamaan yhden käden leukoja negatiivisina.

Leuanveto räjähtävänä, pito 3sek ylä- ja ala-asennoissa 3x6
cast wall walks 3x2 - muistakaa lukita kyynärpäät!
L-sit lifts polvet rinnassa parin noston sarjoja (lähinnä yrityksiä, ei oikein nouse vielä).

Lopuksi rannehuoltoa ja venyttelyä. Hyvältä tuntuu.

Tarkotus on parinvuoden reenaamattomuuden jälkeen kokeilla uusia metodeja. Eli raakasti "omaa painoa hyväksikäyttäen hankkia massaa" -kokeilu. Leuanvetotanko, sekä voimistelurenkaat välineitä, Pavel Tsatsoulinen ja C. Sommersin kirjojen oppeja soveltaen.

Strategiset mitat, mitattu aamulla tyhjällä vatsalla:

Pituus 175cm
painoa 88kg
rinnanympärys 107cm
reisi 60cm
vyötärö 91cm
hauis 38cm
forkut 30cm
pohje 40cm

Viikko sairaslomaa ja sairaalahoitoa takana verenmyrkytyksen johdosta, joten nyt on hyvin aikaa mittailla :) Treenit ja syöminen siis viikon verran perseellään.

Forkut 31cm
Hauis 39cm
Vyötärö 84cm
Rinnanympärys 108cm
Pohje 38cm
Painoa 83kg

Voimaa on tullut mukavasti lisää liikkeissä, ja lihaa siinä sivussa myös. Päkki ei ole koskaan näkynyt näin hyvin, ja koko yläkropan lihakset ovat mielestäni turvonneet hyvästi vaikka olen tehnyt vain korkeintaan viiden toiston sarjoja kolmisen kuukautta. Syömiset olleen työn takia vituillaan 3kk kuten myös treenit, mutta tulokseen olen tällä hetkellä todella tyytyväinen, ja tästä on hyvä jatkaa paremmalla ruualla ja kovemmalla treenillä kohti kesää. Jos huomenna pystyisi jo jotain tekemään.

Minkälaista rannehuoltoa teet, kun mainitsit sellasta tekeväs treenin lopuks? Itseäkin kiinnostaa tollanen omalla painolla treenailu ja oon huomannu et ranteet on välillä kovilla ku tekee käsilseisontaa, frog standii tai elbow leverii ja muuta missä paino on ranteiden päällä.

Minkälaista rannehuoltoa teet, kun mainitsit sellasta tekeväs treenin lopuks? Itseäkin kiinnostaa tollanen omalla painolla treenailu ja oon huomannu et ranteet on välillä kovilla ku tekee käsilseisontaa, frog standii tai elbow leverii ja muuta missä paino on ranteiden päällä.

Nykyään teen rannehuoltona melkeinpä pelkästään nuita "rannepunnerruksia" (URL muutama posti aikaisemmin) 2x10, ja joskus kuuma/kylmää, venyttelyä ja vanuttelua tietenkin. Nuo rannepunnerrukset ovat melkeinpä pakko ainakin itselle, muuten ranteet saa kyllä kipeiksi ja kunnolla.

Nyt tuntuu että olkapäät alkaa kestämään vähän kovempaa treeniä, joten alotin tuck planche -treenit. Meinasin tehä joka pvä pitkin pvää 5sek pitoja. 12x eli minuutti yhteensä. Vielä 2vkoa sitten en saanu jalkoja ilmaan en millään, vaikka advanced frog standissa meni helposti minuutti yhtäsoittoa. Tekniikkavirhe. kö. köh.

Nuo punnerrukset on auttaneet myös siihen että en käytä pikkunojia enää treeneissä juuri ollenkaan. Hyvin kestää.

Jökötätkö vain siinä frogissa vai pyritkö siirtämään jalat suoriksi taakse ja sitten tekemään pitoja?

http://www.youtube.com/watch?v=1okSA32sFWs tuola on juttua noista planche -progressioista. Tuck planche itsellä menossa, ensimmäinen vko. Ojentajan kipuilun vuoksi olin kk verran tekemättä planche -harjotuksia. Maltti on valttia, ja vaikka olisikin voimaa vedellä straddlea, niin en usko että paikat kestäisi. Olkapäistä saattaisi kuulua naps ja taas otettaisiin takapakkia. 8vkoa taitaa olla suositeltu aika jokaista planche -askelta varten. Siinä yritän pysyä.

HS wall runs - tämä liike on tuonut valtavasti lisää vakautta vapaaseen käsilläseisontaan lyhyessä ajassa. Olen tehnyt tuota liikettä 5 kertaa 20 taputuksen sarjoja. Ammattilaiset tekeepi 10min putkeen, hulluja kun ovat. Ja luin että jossain päin maalimaa sirkuskoululaiset tekevät 30min putkeen tuota, "to make their shoulders bulletproof.". Vapaa käsilläseisonta on nyt 4kk noussut nollasta 20sekuntiin, eli vuoden treenillä 1min? :)

Oon aina skipannut tän tredin luullen että treenaat tyyliin autotallissa painnostotangolla ja autonrenkailla jotain basicliikkeitä:D Mutta ekaa kertaa nyt avasin tän tredin ja vaikuttaa helvetin mielenkiintoselta! Toi omalla painolla treenaus vaikuttaa kyllä niin helvetin siistiltä että todellakin aijon osan peruspunttailusta korvata tällä. Tsemppiä merkkari treeneihin!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom