Tahtoo syväkyykkyyn...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja makew
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin kertotaas miten saa lantion notkeeksi että pääsen kunnolla syväkyykkyyn? Eli mitä lihaksi pitää venyttää erikoisesti, että lantiosta tulee notkeampi?
olen 176 ja välityksetkin on hyvät. Alaselkä vain alkaa pyöristyä pohjiin mentäessä.

Levennä jalka-asentoa ja kyykkää jalkojen väliin niin pitäisi mennä syvälle. Itse olen ehkä eräs Suomen jäykimmistä henkilöistä ja aika syvälle pääsen kuitenkin.

Joo mut se ottaa enemmän perseeseen ku kapea jalkaasento ja kehonrakennus on mun heiniä. En tartte isoa persettä!

Originally posted by makew
Joo mut se ottaa enemmän perseeseen ku kapea jalkaasento ja kehonrakennus on mun heiniä. En tartte isoa persettä!

Lihasta se kuitenkin on ja voit sitten dieettaa? Ei se perse nyt tajuttoman suureksi voi paisua, ottaa se reisiin kuitenkin perkeleesti :)

Koitappa tämmöstä: ota joku keppi,vaikkapa harjanvarsi tai vastaava. Laita se normaalisti hartioille. Nosta sen jälkeen kädet suoraksi ylös niin että keppi jää käsien ja hartioiden väliin. Sitten vaan laskeudut kyykkyyn niin että selkä pysyy suorana.

Mikä asenne toi on. Jos hauista ja ojentajaa pitää reenata kumpaakin, niin kyllä pitää reisien yhteydessä reenata yhtä lailla pakaroitakin.

Ei mitään lihas epätasapainoa pidä tavotella!!!!! :mad2:

Ei suoraan liity aiheeseen miten pääsee syväänkyykkyyn, mutta itselläni tulee alaselkä aivan sairaan kipeäksi kun teen syviä.

Asennon pitäisi olla ihan ok. Ainakin kun pyysin muuan voimanostajaa katsomaan.

Sama käy vaikka tekisin smitissä ja jalat edempämä.

Missä vika?

Originally posted by Pertti 123
Mikä asenne toi on. Jos hauista ja ojentajaa pitää reenata kumpaakin, niin kyllä pitää reisien yhteydessä reenata yhtä lailla pakaroitakin.

Ei mitään lihas epätasapainoa pidä tavotella!!!!! :mad2:

No kyllä kapea syväkyykky mun mielestä pakaroihin ottaa vai kuinka?
:confused:

tuskin ne pakarat kokonaan jää treenaamatta...

edit: eikä oo kivaa kun luulee tehneensä hyvän etureisitreenin niin ainoastaan pakarat ja takareidet on kipeenä seuraavana päivänä :mad2:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

No kyykky ei sitten välttämättä ole sulle oikea liike. Kyykky rasittaa vyötäröä, persettä ja takareisiä ennemminkin kuin etureisiä.

Kuinka monen bodarin olet nähnyt tekevän kyykkyä tosissaan? En nyt tarkoita mitään tanko melkein korvissa-jalat yhdessä 100kilolla nitkutusta...

Kovan kyykyn ja vedon kanssa saa melko varmasti leveän vyötärön ja ison perseen, ei kauhean esteettistä jos haluaa bodariksi.

Originally posted by edelbrock
No kyykky ei sitten välttämättä ole sulle oikea liike. Kyykky rasittaa vyötäröä, persettä ja takareisiä ennemminkin kuin etureisiä.

Kuinka monen bodarin olet nähnyt tekevän kyykkyä tosissaan? En nyt tarkoita mitään tanko melkein korvissa-jalat yhdessä 100kilolla nitkutusta...

Kovan kyykyn ja vedon kanssa saa melko varmasti leveän vyötärön ja ison perseen, ei kauhean esteettistä jos haluaa bodariksi.

No ku ei oo oikee vaihtoehtoja tehä muuta on niin askeettinen sali sieltä löytyy: paskaakin paskempi 45 asteen prässi -> se vasta käy pakaroihin ja takareisiin, hirveä hack: liian pystykulma
-> kukaan ei pysty tekee sillä mitään eli ei jää vaihto ehtoja paljon paitsi jalan ojennukset.
Tuli muuten mieleen et Hack kyykkyhän on alunperin tää liike http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBHackSquat.html

Vai kuinka? onko kellään kokemuksia tästä liikkeestä?

edit: en oo hirveästi nähny kenenkään tekevän jalkoja kunnolla ku ei sillä salilla pysty muuta tekee kuin kyykkyä ja monet ei siitä pidä mutta kyykky on koko voimailun kuningasliike ainakin mun mielestä, missään muussa liikkeessä ei saa niin paljon painoa kropalla ja kyykkyssä joutuu pitämään koko kroppaa jännityksessä, ei siellä ylhäällä mitään lepoo pysty juuri pitää

Varmaankin meni sekaisin lantio ja vyötärö. Eli lantiota se rasittaa.

Mä kyllä haluaisin kans vähän perusteluja tolle väittämälle?
Kyllä kyykky rasittaa vyötärön seudun tukilihaksia rajusti, ei se ole pelkästään "jalkaliike". Perusteluja ei varmaan tarvitse laittaa sen enempää, ota vaikka 200 niskaan ilman vyötä ja fiilistele vatsan seudun lihaksien toimintaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom