Tahtoo syväkyykkyyn...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja makew
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Markku
Kyllä kyykky rasittaa vyötärön seudun tukilihaksia rajusti, ei se ole pelkästään "jalkaliike". Perusteluja ei varmaan tarvitse laittaa sen enempää, ota vaikka 200 niskaan ilman vyötä ja fiilistele vatsan seudun lihaksien toimintaa.

Oolrait mutta kyykky on mun treeniohjelmassa ja pysyy siinä niin kauan kuin pystyn suinkin tekee. Täytyy alkaa vaan venyttelee niin maan perkeleesti...

Originally posted by edelbrock
No kyykky ei sitten välttämättä ole sulle oikea liike. Kyykky rasittaa vyötäröä, persettä ja takareisiä ennemminkin kuin etureisiä.
Kovan kyykyn ja vedon kanssa saa melko varmasti leveän vyötärön ja ison perseen, ei kauhean esteettistä jos haluaa bodariksi.

Hmm... Mahtaakos mulla sitten olla tekniikassa pahasti joku pielessä, mutta mulla kyykky ottaa selvästi etureisiin, ja näin järkenikin sanoo - takareidet ja pakarat jarruttaa laskeutumista mutta etureisissähän ne lihakset on jotka jalan ojentaa?

Samoin maastaveto selän lisäksi ottaa mulla etureisiin nousuvaiheen alussa.

Originally posted by makew
Tuli muuten mieleen et Hack kyykkyhän on alunperin tää liike http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBHackSquat.html
Vai kuinka? onko kellään kokemuksia tästä liikkeestä?

Olen tehnyt. Ottaa tod. hyvin etureiskoihin. Vaatii vähän opettelua, ensin meinaa olla pohkeet tiellä. Vetoremmit tuohon liikkeeseen varmasti hyvä apu. Mulla pitää muissa liikkeissä ihan hyvin ote (leuat, mave ym.), mutta tuossa lipsuu turhan ajoissa tanko. Hyvä liike, sisältyy Anonkin reeniohjelmaan :)

Originally posted by Iivili
Olen tehnyt. Ottaa tod. hyvin etureiskoihin. Vaatii vähän opettelua, ensin meinaa olla pohkeet tiellä. Vetoremmit tuohon liikkeeseen varmasti hyvä apu. Mulla pitää muissa liikkeissä ihan hyvin ote (leuat, mave ym.), mutta tuossa lipsuu turhan ajoissa tanko. Hyvä liike, sisältyy Anonkin reeniohjelmaan :)

Ton vois ottaa kokeiluun

Ei taida oikein onnistua... Jos jalat on kapeella, niin ei pääse syvälle - se on varmaa!

Eli - tekniikka että pääsee syvälle: Pitää työntää polvet ulospäin. Tämä pitää selän oikeassa asennossa, eli paketti kasassa. Näin voi mennä niin syvälle kun pääsee *ilman* että selkä pyöristyy, jos tätä harjoittelee, niin pääseekin ajan myötä hieman syvemmälle - jos taas treenaa ilman malttia tai tekniikkaa niin että selkä pyöristyy niin vahvistuvat väärät lihakset ja muodostuu huono lihasmuisti - tästä tulee huono tapa.
Sanon, että on melkein mahdotonta jättää treenaamatta mitään lihasryhmää, kuten pakarat, varsinkin kyykyssä - tee silloin ainoastaan ojennuksia.

Hyvä urheilija treenaa omalla tasollaan ja tekee liikkeet oikein.

Originally posted by Ämmbee
Ei taida oikein onnistua... Jos jalat on kapeella, niin ei pääse syvälle - se on varmaa!

Eli - tekniikka että pääsee syvälle: Pitää työntää polvet ulospäin. Tämä pitää selän oikeassa asennossa, eli paketti kasassa. Näin voi mennä niin syvälle kun pääsee *ilman* että selkä pyöristyy, jos tätä harjoittelee, niin pääseekin ajan myötä hieman syvemmälle - jos taas treenaa ilman malttia tai tekniikkaa niin että selkä pyöristyy niin vahvistuvat väärät lihakset ja muodostuu huono lihasmuisti - tästä tulee huono tapa.
Sanon, että on melkein mahdotonta jättää treenaamatta mitään lihasryhmää, kuten pakarat, varsinkin kyykyssä - tee silloin ainoastaan ojennuksia.

Hyvä urheilija treenaa omalla tasollaan ja tekee liikkeet oikein.

No ei mulla oo tarkoitus "jättää" pois mitään lihasryhmää mutta reidet on kyllä etusijalla, kyl se perse siellä mukana roikkuu :D

kuinka kapeasta jalkojen asennosta puhutaan mun kapea on kengän leveys jalkojen välistä mitattuna mutta hyvä pointti oli tossa sun kyykky hommassa täytyy tehä ihan pienillä painoilla tekniikkaa pari viikkoa

edit: eikö tossa vai kenenkään mielestä ole sitä mahdollisuutta että mulla on jäykkä lantio?

Mä en oo muuta edes tehny ku syväkyykkyä ja tuntuu et siinä se perse vasta kasvaakin!!! Mä teen n. 40-50cm leveellä asennolla ja kyl se kyykky sinne pohjalle pysähtyy ku takareidet ottaa pohkeisiin kiinni:D Etukyykky kyllä kärventää kivasti etureisiä.

Originally posted by sledgehammer
Mä en oo muuta edes tehny ku syväkyykkyä ja tuntuu et siinä se perse vasta kasvaakin!!! Mä teen n. 40-50cm leveellä asennolla ja kyl se kyykky sinne pohjalle pysähtyy ku takareidet ottaa pohkeisiin kiinni:D Etukyykky kyllä kärventää kivasti etureisiä.

eilen kokeilin etukyykkyä ja tuntu pirun hyvältä liikkeeltä, eikä ollu ees vaikee mun mielestä... sitä taidan alkaa tekee ja syväkyykkyä. ja hack kyykky tangolla tuntu pirun oudolta mutta hyvä liike se on varmaa etureiskoille

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No ei mulla oo tarkoitus "jättää" pois mitään lihasryhmää mutta reidet on kyllä etusijalla, kyl se perse siellä mukana roikkuu :D

kuinka kapeasta jalkojen asennosta puhutaan mun kapea on kengän leveys jalkojen välistä mitattuna mutta hyvä pointti oli tossa sun kyykky hommassa täytyy tehä ihan pienillä painoilla tekniikkaa pari viikkoa

edit: eikö tossa vai kenenkään mielestä ole sitä mahdollisuutta että mulla on jäykkä lantio?

Tekniikka vaihtelee vähän päivittäin, joskus on helpompi tulla ylös selän avulla ja joskus asento on aika pystyssä, sama pätee jalkojen asentoon, mutta tosi leveä stanssi (70-90cm) ei mun mielestä enää ole hyvä jos ei ole voiman ostaja. Kapeempi kuin 20 cm on itselleni mahdottomuus. 30cm ja + on paras itselleni.

Tuskinpa jäykkä... jäykkyys on hyvä asia, luulisin että homma on keskivartalosta kiinni, vatsalihasten käyttö on vaikeaa
... Good luck!

Tottakai on paljonkin mahdollista. Huolellista venyttelyä erityisesti alaselän, lonkan koukistajien ja takareisien suhteen, niin syvään kyykkääminen helpottuu kummasti.

Millä perusteella ämmbee väität, että jäykkyys on hyvä asia?

Tottakai on paljonkin mahdollista. Huolellista venyttelyä erityisesti alaselän, lonkan koukistajien ja takareisien suhteen, niin syvään kyykkääminen helpottuu kummasti.

Millä perusteella ämmbee väität, että jäykkyys on hyvä asia?

Jäykkyys (vartalossa kyykätessä) on hyvä, jos on tukilihasten ja hyvän hengitystekniikan aikaansaamaa, mutta lihasjäykkyys, mitä varmaan tarkoitit, taas on huono asia.

Takareisien venyttely on tärkeää ja lisäksi pohkeiden. Näin olen huomannut ainakin omasta kokemuksesta ja muutamien kavereiden. Ei ole väliä onko leveä vai kapea kyykkyasento. Jos ei auta niin pientä koroketta kantapäiden alle tai voi ostaa kunnon kyykkykengät. :D

selvähän se kiitti vinkistä!

venytellään vaikka joka päivä jalat läpi kunnolla.
1 tunti siin voi kyllä mennä helposti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom