Tahaton heiluminen leuanvedossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kinaasi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
42
Aloitin pienen tauon jälkeen uudelleen leuanvedot ja jostain syystä alan heilua kesken sarjan. En nyt tarkoita mitään pyristelyä vikojen toistojen saamiseksi, tämä heiluminen tuntuu pikemminkin haittaavan suoritusta. Käytössä leveä myötäote mutta havaitsen saman kapealla vasaraotteellakin. Jos jätän toiston pikkasen vajaaksi ala-asennossa heilumista esiintyy paljon vähemmän. Ilmeisesti pitäisi jotenkin korjata asentoa, jännittää keskikehoa tms.?

rauhallisesti vaan niitä leukoja ilman riuhtomista ja vauhdin kiihdyttämistä.
niin ja tuo varmasti auttaa toi vajaaksi jättäminen.
Itse nostan jalat koukussa eteen niin heiluminen ainaki itselläni vähenee.

En itse asiassa edes riuhdo niitä. Tuntuu vaan, että käsien suoristaminen alhaalla provosoi tätä. Pitää yrittää niin että jalat on koukussa.

Ylihitaat laskut ja parin sekunnin pysäytys ylhäällä ja alhaalla... Ei pitäisi paljoa vahingossa heilua.

Itse kosketan alhaalla maata ja pysäytän sillä heilumisen -- ihan kevytkin kosketus riittää, eikä se varsinaisesti edes kevennä suoritusta, semminkin kun vedän suht rauhallisesti muutenkin.

Itse nostan hieman jalkoja ylös samalla kun nousen ylös. Alaspäin mennessä taas lasken jalkoja alaspäin. En tiedä saiko tuosta tolkkua, mutta tuolla tavalla itse ainakin estän heilumisen..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itellä ainakin heiluminen loppui kun vaan oppi vetämään oikein. Ennen heilui aina, jos sarja oli yli 5 toistoa. Nykyään ei heilu koskaan, teki sitten vaikka vaan pumppailua omalla painolla.

Sen kun kokeilet ja opettelet. Oikeastaan vetämällä vaan paljon leukoja, se hyvä tekniikka hioutuu vähitellen. Ei se mitään taidetta tai tiedettä kuitenkaan ole.

Juuri näin.

Ei ole mitään oikeaa tapaa vetää leukoja (vääriä kai tosin on). Kun vetää niitä leukoja tarpeeksi, niin kyllä sen oman kropan oppii hallitsemaan. Tätä tarkoitan "oppimisella", en sitä että luetaan pakkiksen threadista:

"mutku se sano siel, että kun jalat on vähä koukus ja katot kattoo kohti ja kannattaa antaa räänkin valuu niin sillon en heilu"

Mulla on sama ongelma. Niinkuin porukka on todennutkin, lisäpainot auttaa tohon. Se on niin vittumaista, tän takia ei huvita pahemmin lämppäillä omalla kehonpainoilla, kun alkaa heilumaan :D

Heiluminen on koordinaatio-ongelma, eli kuten jo sanottiinkin, vetotekniikka eli ole vielä kunnossa. Koko kropan ja etenkin jalkojen käyttö on tärkeää. Laskuvaiheessa ei kannata olla kroppa jäykkänä, vaan ennen käsien suoristumista koukistaa hieman lantiota (ts. nostaa jalkoja) ja käsien suoristuessa "työntää" lantio tangon alle. Eli koska alaslaskuvaiheessa painopiste käy tanko-lattialinjan takana, kropan jäykkänä pitäminen saa helposti aikaan heiluriliikkeen.

Comprende?

Jep, kiitos tästä viimeisestä. Pitää tänään kokeilla. Lisäpainoilla joo heiluu vähemmän tai ei oikeastaan havaittavasti (tällöin kyllä toistotkin n. 5-6).

Tuo "kokeilemalla oppii" voisi yhtä hyvin päteä johonkin penkkiin tai keihäänheittoon.

:offtopic:

Aina JOKA IKINEN kerta kun luen tän topicin nimen: TIPATON HELMIKUU!

Suositut

Back
Ylös Bottom