Tablet -tietokoneet tulee ja jyrää. Keskustelua Tablet -tietokoneista

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kävin käpistelemässä Sonyn Z tablettia kaupassa ja aika erinomaselta vaikutti, venais vielä seuraavaa versioo ja sitten laittais ostoon. Oli nimittäin ohut ja erittäin kevyt, kuva jees ja ääntäkin päästi mukavasti!

Uuden mallin Nexus 7 (2013) saapui eilen. Ei mitään dramaattista yksittäistä juttua vanhaan verrattuna, mutta paljon pieniä parannuksia
- sleekimpi design, ohuempi ja modernimman oloinen, ylipäätään jämäkämmän ja laadukkaamman oloinen
- tarkempi näyttö, tosin 7 tuuman koossa 720p:kin riittää mainiosti. Näytön max kirkkaus on reilusti aiempaa suurempi eli parempi käytettävyys kirkkaassa valossa
- väritoisto kohdallaan, valokuvat näyttää siltä miltä pitää eli erittäin samalta kuin kalibroidussa desktop monitorissa
- UI on vielä aiempaakin nopeampi ja tehokkaamman CPU:n huomaa. Raskaatkin webasivut rendaantuu silmänräpäyksessä ja raskaammat appsit käynnistyy nopeammin
- kaiuttimien laatu ja max vola parempi kuin vanhassa mallissa

Summa summarum: Nexus 7 on vaan edelleen kuningaslaite erittäin kilpailukykyiseen hintaan, paljon olen eri tabletteja räpeltänyt ja tää on mun käyttöön ihan omassa luokassaan. UPS:n kuriirin pitäisi tuoda Chromecast-dongle tänään ==> nettivideot alkaa hypätä tabilta tykille yhdellä painalluksella.

Oon kyl haaveillu tosta Chromecast, mutta vissiin aika perseestä yrittää saada käsiinsä täällä Euroopassa ellei maksa tupla tai triplahintaa siitä.

Mites tuo poikkeaa jo olemassaolevista ratkaisuista? Onhan androidkännystä ja Ipadistakin saatu kuvaa striimattua ruudulle jo iät ja ajat suoraan.

Mites tuo poikkeaa jo olemassaolevista ratkaisuista? Onhan androidkännystä ja Ipadistakin saatu kuvaa striimattua ruudulle jo iät ja ajat suoraan.
Joo onhan noita. Hinnaltaan tuo on aika eeppinen, ja tuossahan tulee mukana applikaatiokehittäjille suoraan työkalut miten intergroida se appsiin mukaan. Virallisesti se toimiikin vain jos ohjelma/selain tukee sitä, mutta sille on jo olemassa applikaatio (ainakin root + Cyanogenmod) millä saa mitä vain striimaattua Android laitteesta.

Onhan tuo Chromecast erittäin helppo tapa tehdä mistä vaan HDMI paikalla varustetusta töllöstä äly-tv, ja päätelaitteena käy niin tietokone, iLaite, kuin Android. Tuohan on siis vain universaalimpi AirPlay. :)

Joo, eihän se poikkea, onhan noita.

Eka erissä ollut kuulemma jotain häikkää, onko mitään ongelmia tähän asti?
En ole itse mihinkään ongelmiin törmännyt, jostain GPS ja multitouch -ongelmista olen lukenut, mutta nopealla testauksella ei mulla mitään ongelmia ole ollut.
Oon kyl haaveillu tosta Chromecast, mutta vissiin aika perseestä yrittää saada käsiinsä täällä Euroopassa ellei maksa tupla tai triplahintaa siitä.
Tää on tosiaan loppuunmyyty jenkeissäkin ja ei vielä euroopassa jakelussa. Itse maksoin ebay:ssä $59 + kympin postitusta.
Helppous, simppeliys ja suoraviivaisuus. Yhdellä buttonilla ampuu Netflixin, youtuben tai minkä tahansa Chrome-tabin telkkariin, nappaa vielä (jos niin haluaa) automaattisesti telkun inputin. Mulla on ollut erilaisia set top mediaplayereitä jne. vuodesta 1 ja 2, katsellut läppäriltä kaapelilla, mutta tässä Chromecast:ssa kiinnostaa eniten se, että kun tuolla teatterihuoneessa surffailee (oli käytössä sitten läppäri tai tabi) niin törmätessään mielenkiintoiseen videoon voi yhdellä clikkauksella ruveta sitä tykistä katselemaan virittelemättä/säätämättä yhtään mitään. "It just works" on aika moni testaaja todennut ja googlen massalla tuki tuolle ilmaantunee aika pian erilaisiin streaming appseihinkin.

Lg töllö, sen ohjailuun löytyy firman ohjelmat sekä appstoresta että playstä. Ei tämä mirroroi siis mitään, enkä tiedä netflixistäkään, mutta striimit ja muut overraidaa tvn kanavat jos nappia painaa jostain kulmasta. Kake on myös joka vehkeessä. Kai tuohon töllöön saisi netflixin suoraan asennettua, en ole tsekannut.

Ei mirroroi mut striimit heittää ruutuun? Ei siis voi esim. selata nettiä töllös? Mitkä striimit se sit suostuu sinne laittaa, Androidin default videosoittimen videot vai...?

Ei mirroroi mut striimit heittää ruutuun? Ei siis voi esim. selata nettiä töllös? Mitkä striimit se sit suostuu sinne laittaa, Androidin default videosoittimen videot vai...?

Striimi lienee väärä sana koska töllöhän se itse kait lataa wlanilla sen matskun, ipad ja känny lienee vaan remoteja tässä yhteydessä.Mutta siis tarkoitin että youtube, netflix ja muut tarjoaa napin yläreunaan millä matsku toistuu siis samantien ruudussa. En ole lataillut viime aikoina mitään leffoja joten en nyt tiedä löytyykö vakioplayeristä kytköstä töllöön.

Edit. Löytyy toki, olenhan mä omia penkkailuvideota esitellyt suoraan luurista.

Täytyy kuitenkin sanoa että nyt on sellainen vyyhti kun on kaikki kiinni kaikessa etten ole itsekään varma konfiguraatiosta.

Meinasin siis sitä, että molemmat näkyisivät näytöllä yhtä aikaa vierekkäin. SGS3:ssa ei anna spotifyä optioksi, jotta voisi navin rinnalla tuijotella soittolistaa..
Kaveri taas meinasi, että Ipad ei myöskään näyttäisi niitä yhtä aikaa. Printscreen! ;)

iPadissa moni-ikkuna ajo tarvii Jailbreakin, muissa ei vissiin saa toimimaan millään (saa korjata).

Hotspot imee akun puhelimesta aika tehokkaasti tyhjiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom