Tablet -tietokoneet tulee ja jyrää. Keskustelua Tablet -tietokoneista

Johan meni väittelyksi, kun esitin vain omistajien mielipiteitä laitteista :D Ainakin moni kehunu tuota ipad 2 16G?? Tuo Nexus on nimenä ihan uusi!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
LOL, onko noita edelleen uusissakin läppäreissä? :D Ei ole todellista, kohta varmaan joku Acer laittaa Beta-videon läppäriinsä.

Taitaa olla ainakin melkein jokaisessa lenovon koneessa vielä ja toivottavasti pysyy. Kaikista kätevin ja nopein käyttää, etenkin jos kone on sylissä.

Täällä näyttää tietoa näistä vekottimista olevan niin mitäpä suosittelisitte näihin tarpeisiin?
- Sohvasurffailu (läppäri löytyy mutta ei ole aina päällä tahi saatavilla)
- Perheen muksujen elokuvien katselut (Autot ym. piirretyt)
- Satunnaiset pelit jotka ei myllyltä nyt liikoja vaadi tehoa --> tämä toki saattaa muuttua kun perheen pienimmät vanhenee koko ajan tai jos sitä vielä itse innostuisi pelailemaan ;)
- Työmatkoilla elokuvien/sarjojen katselu (ei kovin usein)
mutta ehkä mikä suurin tarve niin liitettävyys tv:hen sillä tapana on aika usein hakea torrenttina esim. sarjoista kokonaisia tuotantokausia
niin kysymys kuuluukin mikä tähän tarpeeseen olisi sopiva tabletti? Mielessä on pyörinyt nuo Nexuksen laitteet mutta 7":ssa ei taida olla hdmi lähtöä, tuo 10" on varmasti hyvä mylly mutta hinta
taitaa olla vielä arvoitus ja sitten on tuo Asuksen 300 sarjalainen. Osaatteko muuten kertoa onnistuuko noiden torrenttina haettujen videoiden pyörittäminen kuinka helposti tableteilla ja saako niihin
mahdollisesti tekstityksiä kuten esim. BSPlayer homman taitaa? Hintahaitari tosiaan ei ihan siellä highend päässä mutta ei kiitos myös kiinakopioillekin..

Osaatteko muuten kertoa onnistuuko noiden torrenttina haettujen videoiden pyörittäminen kuinka helposti tableteilla ja saako niihin
mahdollisesti tekstityksiä kuten esim. BSPlayer homman taitaa? Hintahaitari tosiaan ei ihan siellä highend päässä mutta ei kiitos myös kiinakopioillekin..

Ainakin Androidiin löytyy Play Storesta uTorrent. Voi kyllä olla että torrenttien imuttelu voi olla laitteelle vähän liikaa(vaatii tehoja ja syö akkua aivan tolkuttomasti), eikä niiden kanssa välttämättä jaksa taistella tabletilla. Helpointa on ladata leffat/sarjat ja subit koneella ja siirtää ne tabletille. Tekstitykset toimii ainakin Nexus 7ssa erinomaisesti ja helposti ilmaisellakin soittimella. Rahalla saa varmasti vieläkin parempaa :)

Täällä näyttää tietoa näistä vekottimista olevan niin mitäpä suosittelisitte näihin tarpeisiin?
- Satunnaiset pelit jotka ei myllyltä nyt liikoja vaadi tehoa --> tämä toki saattaa muuttua kun perheen pienimmät vanhenee koko ajan tai jos sitä vielä itse innostuisi pelailemaan ;)
mutta ehkä mikä suurin tarve niin liitettävyys tv:hen sillä tapana on aika usein hakea torrenttina esim. sarjoista kokonaisia tuotantokausia
niin kysymys kuuluukin mikä tähän tarpeeseen olisi sopiva tabletti? Mielessä on pyörinyt nuo Nexuksen laitteet mutta 7":ssa ei taida olla hdmi lähtöä, tuo 10" on varmasti hyvä mylly mutta hinta
taitaa olla vielä arvoitus ja sitten on tuo Asuksen 300 sarjalainen. Osaatteko muuten kertoa onnistuuko noiden torrenttina haettujen videoiden pyörittäminen kuinka helposti tableteilla ja saako niihin

Nexus 10 tai Ipad ja Netflixi kylkeen ni ei tarvii vaivautua warettamaan. Luulis löytyvän tarpeeks leffoja lapsille.

Nexus 7 sai Android 4.2 OTA-päivityksen aamulla. Multiuser tuki lisää tuon laitteen valueta aivan saatanasti; toi on meillä aina olohuoneen pöydällä ja nyt saa omat accot/settarit mulle, rouvalle ja quest acco vieraiden käyttöä varten. Kauniisti muotoiltuna: vitun hyvästä tabletista tuli vitusti parempi. Anteeksi.

Nexus 7 sai Android 4.2 OTA-päivityksen aamulla. Multiuser tuki lisää tuon laitteen valueta aivan saatanasti; toi on meillä aina olohuoneen pöydällä ja nyt saa omat accot/settarit mulle, rouvalle ja quest acco vieraiden käyttöä varten. Kauniisti muotoiltuna: vitun hyvästä tabletista tuli vitusti parempi. Anteeksi.

Todella jees. Olen ihmetellyt miksei tableteissa ole multiuser ominaisuuksia vaikka kuvittelisi sen olevan monessa perheessä osittain myös lasten pelikone. Nyt tämäkin hankinnan este on siis poistunut :)

Voi kyllä olla että torrenttien imuttelu voi olla laitteelle vähän liikaa(vaatii tehoja ja syö akkua aivan tolkuttomasti), eikä niiden kanssa välttämättä jaksa taistella tabletilla. Helpointa on ladata leffat/sarjat ja subit koneella ja siirtää ne tabletille.

Minulla on vanha Asuksen TF101 tabletti ja torrenttien latauksen kanssa ei ole mitään ongelmia. Aluksi itsekin latasin tietokoneelle ja siirsin sieltä, mutta paljon helpommalla pääsee nyt kun suoraan lataa.

Torrenttiohjelmana tTorrent, ilmainen versio rajoitettu 250 kb/s ja maksamalla muistaakseni 2,5 € saa rajoittamattoman vauhdin
Tekstitykset saa ladattua subloaderilla erittäin näppärästi
Ohjelmien katseluun käytän MX-playeria

Vois ostaa tuommosen nexus 7:n tai nexus 10:n inttiin! Vaikuttaa äärimmäisen mielenkiintoiselta laitokselta. Eikä ole hinnalla pilattu.

Ainoa hyvä asia tuossa uudessa ipadissä on näyttö. Muilta osin android menee ohi ja lujaa.

Missä Android menee ohi Applesta? En ole itse ainakaan koskaan Androidin käyttöliittymästä niin paljoa diggaillut.

Missä Android menee ohi Applesta? En ole itse ainakaan koskaan Androidin käyttöliittymästä niin paljoa diggaillut.

Muokattavuus, moniajo, osa ohjelmista ilmaisia kun samat maksaa applelle. Tuossa varmaan suurimmat pointit itse käyttöjärjestelmän osalta. Itse laitteissa taas mahdollisuus muistikortteihin ja hdmi-ulostulot.

Muokattavuus, moniajo, osa ohjelmista ilmaisia kun samat maksaa applelle. Tuossa varmaan suurimmat pointit itse käyttöjärjestelmän osalta. Itse laitteissa taas mahdollisuus muistikortteihin ja hdmi-ulostulot.

+multiuser

Mutta jos on valmiiksi Applen vehkeet niin tietenkään ei ole mitään syytä miksi vaihtaa googleen, tai päinvastoin. Juuri tähän ekosysteemillä pyritään.

Nyt kun olen vähän tutkinut asiaa niin Nexus 7 ja 10 vaikuttavat myös varsin hyviltä kapistuksilta. Ilmeisesti tyytyväisiä Nexus 7:n käyttäjiä täällä on useita. Puhelin ja kotiläppäri on kyllä Applea, eli hyppy Android-maailmaan vähän arveluttaa. Onko noille applikaatioita ja pelejä miten hyvin? Ihan kaikkia samoja ei pikaisen tutkimisen jäljiltä ole, mutta paljon kaikenlaista kyllä. Toinen asia mikä juuri noissa epäilyttää on se, jaksaako käyttää niitä portrait-modessa ollenkaan, kun luulisin sen olevan miellyttävin tapa surffailla, ja Nexukset vaikuttavat turhan kapeilta siihen.

Onko kukaan vielä saanut tuota mini iPadia käsiinsä? Tekeekö sillä mitään vai kannattaako odottaa uudella näytöllä olevaa miniä (tulee ilmeisesti ensi vuoden alussa)?

Onko kukaan vielä saanut tuota mini iPadia käsiinsä? Tekeekö sillä mitään vai kannattaako odottaa uudella näytöllä olevaa miniä (tulee ilmeisesti ensi vuoden alussa)?

Vaikka en ole muutakuin maannut vaivaksi asti muutaman liikkeen esittely tiskillä se kädessä "testaamassa" niin kyllä se saa noi isommat tuntumaan vanhan aikaisilta. Omat lähtee samantien vaihtoon, odotan vaan sitä 3G-versiota. Kuvakkeet on täysin toimivan kokoisia vaikka mullakaan ei ole mikään mailman söpöin ja pienin käsi...

Paikallisessa Gigantissa ainakin oli. Helvetin näpsäkän oloinen laite, mutta en mä oikein itselleni näe käyttöä noin pienellä vehkeellä. Iso on enemmän.

iPhonena tuo menis ;)

Pakko saada tommonen käsiin jostakin.

- - - Updated - - -

Pakko saada tommonen käsiin jostakin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Onko jollain viime hetken vinkkejä että kannattaako tarttua tarjoukseen? Saisin tuon 32gigasen Asuksen TF300t:n 352egeen ja jotenkin tuo laitos vaikuttaisi olevan ihan hyvä vekotin hintaansa nähden. Nexus 10 ei taida ihan vielä Suomeen saapua ja hintakin taitaa mennä reilusti tuon Asuksen yli..

Onko jollain viime hetken vinkkejä että kannattaako tarttua tarjoukseen? Saisin tuon 32gigasen Asuksen TF300t:n 352egeen ja jotenkin tuo laitos vaikuttaisi olevan ihan hyvä vekotin hintaansa nähden. Nexus 10 ei taida ihan vielä Suomeen saapua ja hintakin taitaa mennä reilusti tuon Asuksen yli..

http://www.tietokonekauppa.fi/?koodi=103143 --> 333€ sama laite?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom