Mä olen tämän ennenkin selostanut. Jos sulla on esim Genelecin 5 kaiutinta ja tarttet subbarin, niin ostatko Genelecin subbarin vaiko jonkun toisen valmistajan. Jengi ei vain tajua, että ostopäätöksiä ei kaikki tee suorana lukemalla manuaalista montako gigaherziä nyt laitteessa on, vaan siihen vaikuttaa moni muukin asia kuten yleinen fiilis laitteessa.
Tykkäät Applen tuotteista, se on tullu kaikille selväksi. Onko ne absoluuttisesti parhaita, ei ole. Jollekin W8 tai Android sopii paremmin. Mun mielestä WP ulkoasu on huomattavasti IOS6:tta parempi. Käytännöllisyydeltään en osaa sanoa. Appseja löytyy Applelta enemmän. Airplay toimii myös paremmin, kauanko, sitä en osaa sanoa.
Hinta-laatusuhteeltaan Applen tuotteet tuppaa olemaan nykyään kalliita. Itseasiassa niin kalliita, etten tajua miten niin monella huonotuloisella/opiskelijalla on varaa ostaa kaikki vehkeet Applelta. Tai no, saahan niitä pikavippejä. Sulle hinnalla ei varmaan ole niin väliä, mut sun pitää ymmärtää et helvetin monelle se merkitsee. Etenkin kun nykyään muutkin tabletit alkaa olla oikeasti hyviä vaihtoehtoja, toisin kuin vielä vuosi sitten. Ostaisit varmaan mielummin Lantikan kymppitonnin halvemmalla tai jätät ostamatta jos niissä on sun mielestä toi kymppi ylimääräistä. Samalla tavalla me tähän asiaan kiihkottomasti suhtautuvat ostettais mieluummin Applen tuotteita edullisemmin, koska nykyään ne on ylihintaisia suhteessa rautaan. Applen katteet on ylivertaisia ja niiden hinnan kritisointi ei oo mitenkään muroilua.
Jos sulla on Genelecin 5 kaiutinta ni todennäköisesti sä haluat myös Genelecin subbarin. Monelle kysymys onkin siinä kohtaa et onko enää rahaa ostaa sitä Genen subbaria vai pitääkö sit kuitenkin ostaa yhtä laadukas, mutta halvempi. Jos raha ei oo ikinä ongelma niin mikäs siinä on ostellessa.
Aina kun joku ottaa muokattavuuden esille, vedät säätämisen esiin. Mun mielestä työpöydän itselleen käytännölliseksi tekemisessä ei oo mitään säätämistä, vaan sen pitäis olla jokaisella automaatio, jolla tehdään laitteesta itselleen mahdollisimman hyvin toimiva.
Taisit muutama vuosi sitten suhtautua samalla tavalla Applen laitteisiin, silloin murona. Näin ne mielipiteet muuttuu. Anna muillekin mahdollisuus niin kuin annoit aikoinaan Applelle. Ehkä jo muutaman vuoden sisällä kenttä on kääntynyt.