Tablet -tietokoneet tulee ja jyrää. Keskustelua Tablet -tietokoneista

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä hommasin ton 32gigasen viime viikolla ja hyvä peli. En osaa paljoa verrata Samsuun mutta ainakin paperilla mylly pitäis olla tehokkaampi Asuksessa.. ja ensifiilikset on kyllä laitteesta hyvät..

Jostain arvosteluista luin, että laitteen oma selain tökkisi huomattavasti raskaammilla nettisivuilla, oletko huomannut tuollaista?

Vitun perse sanon minä. Kuukauden odotellut, että iPad mini lähetetään cellular versiona ja nyt olivat lähettämässä, mutta koska luottokunta ilmoitti tietomurrosta ja mun kortti tässä kuukauden aikana vaihdettiin toiseen, niin Apple ei voinut laskuttaa sitä korttia ja vituiksi meni. Tilaus cancelille ja uutta sisään uudella kortilla. Nyt ollaan taas jossain häntäpäässä tilauksissa ja tulee joulukuun lopulla.

Ei kovin yllattavaa. Kun iPhone tuli aikanaan markkinoille, niin silla ei juurikaan ollut kilpailijoita ja kesti kauan ennen kuin vastaavia tuotteita tuli markkinoille. Nyt Androidin myota markkinat ovat taynna kilpailijoita, jotka julkistavat kilpaa entista tehokkaampia laitteita. Samalla investoinnit ARM-pohjaisiin prosessoreihin seka mobiiligrafiikkapiireihin on kasvanut valtavasti, mika entistaan on kiihdyttanyt tata raudan kehitysta.

iPad1 alkaa olla pian kolmevuotias ja käyttökelpoisuuden rajoilla, eli kyllä. Tosin pelit toimii edelleen loistavasti, lähinnä selain ja app store aiheuttaa harmaita hiuksia.

Itellä ykköspädi reilu puoltoista vuotta ollu nyt käytössä ja varmaan jo puoli vuotta Safarilla netin selaaminen ja muutenkin käyttö ollut vähän tahmeaa.
Pari kertaa oon laittanu laitteen uusiks, viimeks otin ihan "uutena" käyttöön mutta eipä tuo ainakaan tunnu auttavan mitään.
Noh, jossain kohtaan sitten joku uus tilalle.

Hitto, kun ehin jo innostua tuosta ipad 4 retinasta. Vihjasin jo joululahjatoiveeksikin.. Mutta kun kerta porukka linkittelee tollasta tietoa applesta.. No varmaan se androidiki kelpais.. HUoh

Vitun perse sanon minä. Kuukauden odotellut, että iPad mini lähetetään cellular versiona ja nyt olivat lähettämässä, mutta koska luottokunta ilmoitti tietomurrosta ja mun kortti tässä kuukauden aikana vaihdettiin toiseen, niin Apple ei voinut laskuttaa sitä korttia ja vituiksi meni. Tilaus cancelille ja uutta sisään uudella kortilla. Nyt ollaan taas jossain häntäpäässä tilauksissa ja tulee joulukuun lopulla.

Markantalon nettisivut väittää että olis kovastikki varastossa...

Jostain arvosteluista luin, että laitteen oma selain tökkisi huomattavasti raskaammilla nettisivuilla, oletko huomannut tuollaista?
No ei kyllä ole tullut huomattua. Tosin aika vähän vielä käyttökokemusta ja perussurffailuista. Niissä on oma selain toiminut hyvin. Muutamaa muutakin selainta oon käyttänyt mutta enpä nopeudessa oo eroja huomannut.

Hitto, kun ehin jo innostua tuosta ipad 4 retinasta. Vihjasin jo joululahjatoiveeksikin.. Mutta kun kerta porukka linkittelee tollasta tietoa applesta.. No varmaan se androidiki kelpais.. HUoh

?

Paras tabletti se on mitä markkinoilta tällä hetkellä löytyy, ero 3:seen on vain aika pieni.

iPad mini saapui!

Niin saapui mini tännekki. Tietääkö joku miks tää ei lataa ku on usbilla koneessa kiinni, lukee vaan tossa yläkulmassa että ei lataa? Ja toinen juttu, miten näihin saa leffoja yms. sisään? En osannu itunesilla kun äsken kokeilin.

Niin saapui mini tännekki. Tietääkö joku miks tää ei lataa ku on usbilla koneessa kiinni, lukee vaan tossa yläkulmassa että ei lataa? Ja toinen juttu, miten näihin saa leffoja yms. sisään? En osannu itunesilla kun äsken kokeilin.

Helppo homma, Applen tuotteethan on helppokäyttöisiä! iTunesilla se onnistuu nopeasti ja vaivattomasti.

(en itekkään tiiä miten, mut iTunesilla kai?)

Helppo homma, Applen tuotteethan on helppokäyttöisiä! iTunesilla se onnistuu nopeasti ja vaivattomasti.

(en itekkään tiiä miten, mut iTunesilla kai?)
Joo, paska Apple kun ei tee helppoa WARETTAMISESTA. Ite meen vain iTunesiin ja vuokraan leffan. Tai sitten Netflixiin ja kattelen sieltä.

Joo, paska Apple kun ei tee helppoa WARETTAMISESTA. Ite meen vain iTunesiin ja vuokraan leffan. Tai sitten Netflixiin ja kattelen sieltä.

Itsellä iPad vasta eilisestä asti joten pitää kysyä: Kauan toi vuokraus on voimassa? Pystyytkö katsomaan offline?

PC:ssä pitää olla iTunes asennettuna, että pädi suostuisi vastaanottamaan edes sähköä. Näinollen Linux-koneilla ei voi USB-portista ladata iPadia.

iPadiin on todella vaikeaa siirtää varsinkin isoja tiedostoja, mikä tekee esim. Applen oman iWorksin käyttämisestä aika turhauttavaa. Itse olen lähettänyt pädissä tarvitut dokkarit itselleni sähköpostiliitteenä, mikä kieltämättä kuulostaa aika typerältä.

Käyttäjäystävällisin tapa katsoa waretettuja elokuvia lienee jailbreikkaus, mitä en ole itse kyllä kokeillut. Itse olen siirrellyt leffoja AVHDPlayerillä FTP:n yli ja katsonut sillä. DLNA olisi kätevin, mutta ei ole vielä tullut vastaan sovellusta, joka tukisi HD materiaalin rautapurkua, relevantteja koodekkeja ja DLNA:ta. Tai no, VLC oli sellainen, mutta Apple poisti sen app storesta ennenkuin olin oman iPadini ostanut joten luultavasti tällaista ei saa tehdä.

Löytyykö ilmaista ohjelmaa jolla pystyisi konvertoimaan noita videoita iPadille? Just testissä Pavtube converter, mutta vain trial versio joka jättää vesileimat. Lisäksi olisi hyvä, jos tuolla ohjelmalla saisi samalla tekstit lisättyä lopputuotokseen.

Itsellä iPad vasta eilisestä asti joten pitää kysyä: Kauan toi vuokraus on voimassa? Pystyytkö katsomaan offline?
Vuokraus on voimassa muistaakseni about kuukauden, mutta kun alat katsomaan, niin on 48 tuntia aikaa katsoa. Pystyy katsoon offline kun vain antaa ladata loppuun asti.

PC:ssä pitää olla iTunes asennettuna, että pädi suostuisi vastaanottamaan edes sähköä. Näinollen Linux-koneilla ei voi USB-portista ladata iPadia.

Öhh... oikeastiko? Eli jos kaveri tulee pädinsä kanssa luokseni virtaa pyytämään ja ainoa käsillä oleva johto on Windows -peeseekoneessani oleva usbijohto niin minun pitäisi ladata koneeseeni iTunes vain sen takia jotta hän saisi siitä pädiinsä _sähköä_? Sama juttu iphonen kanssako? :D

- H

Öhh... oikeastiko? Eli jos kaveri tulee pädinsä kanssa luokseni virtaa pyytämään ja ainoa käsillä oleva johto on Windows -peeseekoneessani oleva usbijohto niin minun pitäisi ladata koneeseeni iTunes vain sen takia jotta hän saisi siitä pädiinsä _sähköä_? Sama juttu iphonen kanssako? :D

- H

No ei! Se "ei lataa" lukee siitä syystä ettei virta tahdo riittää tietokoneen usbista. Sieltähän tulee 5V 0.5A kun ipadin laturi työntää 5V 2.1A

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom