Tablet -tietokoneet tulee ja jyrää. Keskustelua Tablet -tietokoneista

Antakaahan aloittelijalle vinkkiä!! Tarkoitus olisi nyt ostaa tablet, kun helpottaa yliopistolla opiskelua. Niin mikä olisi tällähetkellä hyvä tablet ostettavaksi ja hintta haarukka siinä 250-400 euroon :) ?? Kiitoksia jos joku viitsisi ehdottaa joitakin merkkejä ja malleja ja täsmentää miksi valitsisi juuri sellaisen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olisko se läppäri kuitenkin parempi valinta kun siellä yliopistossa kuitenkin myös tuotetaan tekstiä..? Mutta sun hintahaarukkaan sopii vaikkapa Nexus 7, iPad mini tai ehkä joku käytetty iPad 2/retinanäytöllä.

Itse kovasti käännyn hybridin puoleen, eli tabletti jolla on natiivi keyboard dock. Lähinnä Transformer Bookia odottelen, tai siis että mihin hintaan tippuu halvempi eli i5 versio.
13.3" Full HD ja oikeaa rautaa alla. :kuola:
http://www.asus.com/vivo/en/transformerBook.htm

Toi on kyllä mielenkiintoinen laite. 13,3" on laptopille mun mielestä se oikea koko, mutta onhan toi tablettina sitten auttamatta turhan iso ja painava.

Antakaahan aloittelijalle vinkkiä!! Tarkoitus olisi nyt ostaa tablet, kun helpottaa yliopistolla opiskelua. Niin mikä olisi tällähetkellä hyvä tablet ostettavaksi ja hintta haarukka siinä 250-400 euroon :) ?? Kiitoksia jos joku viitsisi ehdottaa joitakin merkkejä ja malleja ja täsmentää miksi valitsisi juuri sellaisen.

Mikä ala? Jos kotona on jo läppäri tai pöytäkone, eikä sun tarvitse koulussa tuottaa tekstiä tai koodata, niin tollane pienempi tabletti on varmasti kätevämpi. Itsekkin olen harkitsemassa tuota nexus 7. Oma käyttö olis lähinnä pdf:ien lukemista ja kaipa noilla vpn-yhteydenkin pystyy ottamaan, että pääsee e-kirjastoa käyttämään?

Mietin alkusyksystä pitkään minkä laitteen hommaisin juurikin noihin yliopisto-opiskeluihin ja tulin tällaiseen tulokseen:
IMG_0496.jpg

jossa tuo musta systeemi on incasen suojus tolle näppikselle, jonka voi taitella tollaseks "telakaksi".

Toi on kyllä mielenkiintoinen laite. 13,3" on laptopille mun mielestä se oikea koko, mutta onhan toi tablettina sitten auttamatta turhan iso ja painava.
Paitsi jos se tablettiosa on ns. ylimääräinen lisä, eli tarkoitan että tablettia en muuten hankkisi ollenkaan. Siinä mielessä ihan hauskahan sitä on vaikka nojatuolissa istua ja tökkiä vaan menemään. Vajaan kilo se tablettiosa tosiaan painaa.

Ei ole ollenkaan paha tuo Nexus 7 32GB 3G​ hinta Suomessakaan.... 330€....

iPad Mini 32GB 3G maksaa 570€.

Ei ole ollenkaan paha tuo Nexus 7 32GB 3G​ hinta Suomessakaan.... 330€....

iPad Mini 32GB 3G maksaa 570€.

Joo ja HP Spectre maksaa vähemmän mitä iMac. Oli meinaan ihan vitun säälittävä kopio kun pääsi testaamaan livenä. Sitä rautaa kun ei aina voi suoraan verrata. Toisessa Windows, toisessa OSX. Padien kohdalla toisessa iOS ja toisessa mikä lie vitun Android Happy ending bee. Laatu katsokaas maksaa yleensä. Autoissakin on renkaat ja ratti, ei ne kuitenkaan ole samoja kaikki.

HP%20Spectre%20One%202.jpg

imac-21-2012-chart-comparison.jpg

Ei tuo ipad minin näyttö kyllä mitään laatua ole ja hinta ei kuvasta sitä oikealla tavalla. Pitäisi olla halvempi noin huonon reson omaavan näytön kanssa.

"hassuu" et Mike tuli kertoo taas et mikää muu ei voi olla hyvä ku applen tuote.. =)
Nexus vissiin saanu vitusti kehuja ja jos tosissaan laitteilla melkein 250e ero, ni en miettis hetkeäkään kumman puoleen kääntyisin noista kahdesta.. todnäks se ois nexus vaik ois täysin samanhintasii..

"hassuu" et Mike tuli kertoo taas et mikää muu ei voi olla hyvä ku applen tuote.. =)
Ootas kun luen uudestaan......joo, luin uudestaan, käy säkin lukemaan ja sitten se katiska tukkoon, koska en missään sanonut noin. Vittu teitä muroja, aina vääntämässä omaa ja yleensä toisten suuhun.

Nyt kestää noin 10 min ja muutama perusnaama on itkemässä sun perässä.

Murot ei vain ikinä ymmärrä, että ei jengi ole syntynyt tabletti päässä, josta ei pääsisi millään eroon ja siksi sitä kehuisi. Mäkin voisin myydä joka helvetin Applen laitteen pois ja ostaa tilalle 500 Asuksen tietokonetta ja 1000 Kindlen tablettia, mutta kun mä en halua. Mä haluan toimivan käyttiksen, komean laitteen ja yhteensopivuuden muiden vekottimieni kanssa. Se nyt vain ei vittu millään tasolla ole sama asia, eikä voi verrata jotain Markantalon tablettia iPadiin ja sitten sanoa "toi on kalliimpi", totta vitussa se on, se on Apple ja ne on kalliimpia lähes aina. Onko se jollekin vielä tänä päivänä joku saatanan uutinen?

. Mäkin voisin myydä joka helvetin Applen laitteen pois ja ostaa tilalle 500 Asuksen tietokonetta ja 1000 Kindlen tablettia, mutta kun mä en halua. Mä haluan toimivan käyttiksen, komean laitteen ja yhteensopivuuden muiden vekottimieni kanssa. Se nyt vain ei vittu millään tasolla ole sama asia, eikä voi verrata jotain Markantalon tablettia iPadiin ja sitten sanoa "toi on kalliimpi", totta vitussa se on, se on Apple ja ne on kalliimpia lähes aina. Onko se jollekin vielä tänä päivänä joku saatanan uutinen?

Samalla logiikalla Android tabletti (vaikkapa Nexus 7) on oikea valinta Android luurin omistajalle.

Tai vaikkapa WP8 PC + Puhelin + Tablet kombo.

Kyllä mä hyvin ainakin ymmärrän tuon, että haluaa yhdenmukaiset laitteet, mutta mikään noista vaihtoehdoista ei ole ainut oikea.
Jokainen oman mieltymyksensä mukaan näissäkin asioissa.

Mullahan ei tällä hetkellä ole tablettia lainkaan, mutta jos sellaisen hommaan niin on luultavasti joko Android tai Windows. Johtuen siitä, että noita käyttiksiä mulla on jo ennestään olemassa olevissa laitteissa. Ei siksi, että Applen ipadeissa olisi mitään vikaa mun käyttöä ajatellen.

Tais osuu taas herkkään paikkaan =)
Ton sun vuodatuksen ku referoi, ni sieltä tulee taas se sama mantra mitä hoet.. mikään muu ei oo hyvä ku apple (ja apple saakin maksaa paljon)

Joku vertas nexuksen hintaa applen hintaan ni sä kerrot lainauksessa sen jälkeen et halvalla saa paskaa joku spectre-kuva vertaus tuli ja juttua rateista ja pyöristä jne.. ei tosta voi vetää muuta johtopäätöstä ku et sun mielestä muut on paskaa.. myös toi nexus mistä oli alunperin kyse..
Kova jätkä dumaamaan kyl muut laitteet, koska SULLA on kaikki applen vermeet jotka on synkassa toisiinsa

Kuinkahan moni mieltää suuren kysynnän ja kiinnostuksen kohteen nexus 7:n samaks paskaks mitä näitä kiinanihmeitä jne on. (muu kuin sinä ja erä toinen vannoutunut uskovainen)
Mut joo, vänkäys on turhaa.. ja varsinkin tiettyjen kanssa..

STEVE LIVES FOREVER!

edit: ainii tulihan se muro sieltä... :hyvä:

Asiaan: Koskahan Asuksen transformer bookit tulee... ehkä siltikin win8 tabletit kiinnostaa enempi, voi olla et joutuu Airista luopumaan, jos noi osottautuu "lupausten" arvoisiks.

Samalla logiikalla Android tabletti (vaikkapa Nexus 7) on oikea valinta Android luurin omistajalle.

Juuri noin, mutta toi vertailu tuppaa olemaan aina vain Appleen. Apple toki on referenssi, jota kaikki koittaa nokittaa, mutta olis kiva joskus nähdä kun joku leijuu jollain Samsungin tabletilla että se on parempi kuin Nexus kun siinä on yhden printteriportin sijaan kaksi.

Kukaan ei meikääkään pakota ostamaan Applea, vaan ihan itse omine päätelmineni ehdointahdoin maksan enemmän koska se on Apple ja pidän sen tavasta tehdä laitteita.

- - - Updated - - -

Tais osuu taas herkkään paikkaan =)
Voi kyynel, sillä erotuksella, että sinä se aloit taas nalkuttamaan. Koita pysyä niissä laitteissa ja koita päästä eroon tosta henkilökohtaisesta nalkuttamisesta "Mike sitä Mike tätä".

Ennenkuin vastaat, niin koita ajatella, että iPad ei ole mun keksimä, eikä mun vika, joten älä mua syytä siitä jos sua vituttaa se laite ihan älyttömästi.

Juuri noin, mutta toi vertailu tuppaa olemaan aina vain Appleen. Apple toki on referenssi, jota kaikki koittaa nokittaa, mutta olis kiva joskus nähdä kun joku leijuu jollain Samsungin tabletilla että se on parempi kuin Nexus kun siinä on yhden printteriportin sijaan kaksi.

Kukaan ei meikääkään pakota ostamaan Applea, vaan ihan itse omine päätelmineni ehdointahdoin maksan enemmän koska se on Apple ja pidän sen tavasta tehdä laitteita.

Eihän tuo Nexus 7 missään nimessä ole markkinoiden paras tabletti. Se Nexuksen hehkutus perustuu siihen, että tuossa hintaluokassa se on kirkkaasti paras ja kilpailee suht. tasaisesti jopa kalliimpien kanssa. Toki halpa hinta näkyy tiettyjen ominaisuuksien puuttumisessa.
Itse olen enemmän kiinnostunut tulevasta Nexus 10:stä (jonka muuten valmistaa Samsung ;) ), mutta en sen suhteenkaan vielä päätöksiä ole tehnyt.

Mä olen sen monessa keskustelussa aiemminkin todennut, että mulla ei ole mitään Applea vastaan. Tyylikkäitä, helppokäyttöisiä ja toimivia laitteita. Eivät vaan osu omiin käyttötarkoituksiin (ipad voisi osuakin, mutta kun on jo Android luuri, niin appsien takia ei oikein kannattaisi IOS tablettia hommata).
Toki kotoa löytyy ipod nano ja Macbook Pro, mutta jälkimmäinen ei ole pitkiin aikoihin ollut mulla käytössä :D

Kyllä mä hyvin ainakin ymmärrän tuon, että haluaa yhdenmukaiset laitteet, mutta mikään noista vaihtoehdoista ei ole ainut oikea.
Jokainen oman mieltymyksensä mukaan näissäkin asioissa.
Henk. koht. en ymmärrä/näe tuota yhdenmukaisuuden tarvetta lainkaan. Itsellä Winska Desktop PC:n, Linux tiedostopalvelimen, Nexus 7 tabletin ja Galaxy Nexus luurin kanssa ei ole mitään murhetta yhteistyöstä, tavara kulkee levyjakojen, Dropboxin jne. kautta täysin ongelmitta, sama pätee Android puhelimeen. Olen tässä miettinyt tuon uuden Macbook Pro:n hommaamisesta liiketeltavaksi pelikoneeksi ja en keksi miksei se menisi tuossa laitejengissä seurana mainiosti. Win8 puhelin saattaisi tökkiä hetken aikaa puuttuvien softien takia, mutta varmaan aika äkkiä se liittyisi porukkaan ongelmitta.

Ei aukea mulle all-Apple ideologia yhtään sen enempää kuin se että WinPhone 8 tekisi jotenkin onnellisemmaksi PC:n seuralaisena.

Ei aukea mulle all-Apple ideologia yhtään sen enempää kuin se että WinPhone 8 tekisi jotenkin onnellisemmaksi PC:n seuralaisena.
Mä olen tämän ennenkin selostanut. Jos sulla on esim Genelecin 5 kaiutinta ja tarttet subbarin, niin ostatko Genelecin subbarin vaiko jonkun toisen valmistajan. Jengi ei vain tajua, että ostopäätöksiä ei kaikki tee suorana lukemalla manuaalista montako gigaherziä nyt laitteessa on, vaan siihen vaikuttaa moni muukin asia kuten yleinen fiilis laitteessa.

Henk. koht. en ymmärrä/näe tuota yhdenmukaisuuden tarvetta lainkaan. Itsellä Winska Desktop PC:n, Linux tiedostopalvelimen, Nexus 7 tabletin ja Galaxy Nexus luurin kanssa ei ole mitään murhetta yhteistyöstä, tavara kulkee levyjakojen, Dropboxin jne. kautta täysin ongelmitta, sama pätee Android puhelimeen. Olen tässä miettinyt tuon uuden Macbook Pro:n hommaamisesta liiketeltavaksi pelikoneeksi ja en keksi miksei se menisi tuossa laitejengissä seurana mainiosti. Win8 puhelin saattaisi tökkiä hetken aikaa puuttuvien softien takia, mutta varmaan aika äkkiä se liittyisi porukkaan ongelmitta.

Mullahan noin ei ole, mutta kyllä mä sen ymmärrän, että moni haluaa kaikkien laitteiden olevan yhdenmukaisia.

Mullahan on tällä hetkellä työpuhelin WP käyttiksellä ja oma puhelin Androidilla.
Työläppäri Win7, mutta tuleva oma pöytäkone tulee Win8:lla.
Avovaimon käytössä Macbook Pro jne.

Macbook pro:ta en hommaisi pelikoneeksi. Ainakaan tuo, joka meiltä löytyy (2009 late) ei edes uutena toiminut siinä käytössä vaan kävi ihan perkeleen kuumana, ei yksinkertaisesti uskaltanut pelailla, kun alkoi arveluttaa, että palaa koko laite :D Tuossa mallissa vielä erikseen tehokkaampi näytönohjain, eli tehojen puolesta olisi riittänyt, mutta jäähdytys ei pelikäytössä riittänyt vaan lämpö siirtyi suoraan siihen alumiinirunkoon.

Mä olen tämän ennenkin selostanut. Jos sulla on esim Genelecin 5 kaiutinta ja tarttet subbarin, niin ostatko Genelecin subbarin vaiko jonkun toisen valmistajan. Jengi ei vain tajua, että ostopäätöksiä ei kaikki tee suorana lukemalla manuaalista montako gigaherziä nyt laitteessa on, vaan siihen vaikuttaa moni muukin asia kuten yleinen fiilis laitteessa.
Joo, tosin mitä Tableteihin tulee niin tämän vuoden alussa olin Miken kanssa 100% samaa mieltä siitä että iPad on ainut laite, joka noista toimii ja on käytettävä, muut oli aikamoista paskaa. Googlen:n Nexus 7 muutti tämän kesällä ja jossei sitä ole käyttänyt ei kannata muita tabeja tuomita muroroskaksi. Uusi "iso" iPad on edelleen tekniikaltaan kärjessä tai erittäin lähellä sitä, kun taasen iPad mini on pari vuotta vanhaa rautaa Applen logolla liian kalliiseen hintaan; kovasti täytyy iOS:ää rakastaa jos tuon hommaa.

Ylipäätään tabeissa kilpailu on ollut vain hyvästä, käyttäjät saavat hyvällä raudalla/softalla olevia erikokoisia laitteita omien mieltymystensä mukaan. Vuosi takaperinhän tarjolla on vain iPead ja kasa paskaa muilta valmistajilta.

MTM1977 sanoi:
Macbook pro:ta en hommaisi pelikoneeksi. Ainakaan tuo, joka meiltä löytyy (2009 late) ei edes uutena toiminut siinä käytössä vaan kävi ihan perkeleen kuumana, ei yksinkertaisesti uskaltanut pelailla, kun alkoi arveluttaa, että palaa koko laite Tuossa mallissa vielä erikseen tehokkaampi näytönohjain, eli tehojen puolesta olisi riittänyt, mutta jäähdytys ei pelikäytössä riittänyt vaan lämpö siirtyi suoraan siihen alumiinirunkoon.
Ongelmahan tässä on se, että kaikki muut fiksulla näytöllä ja semifiksulla näytönohjaimella olevat läppärit painaa 9 kiloa ja näyttää joltain Lamborghinin pienoismallilta ja/tai niihin ei saa ostettua fiksua takuuta, minimi 3 vuotta, mieluummin 4. Jos takuunalainen laite kärähtää ylikuumenemiseen niin se on voivoi, valmistaja toimittaa sitten uuden.

Ongelmahan tässä on se, että kaikki muut fiksulla näytöllä ja semifiksulla näytönohjaimella olevat läppärit painaa 9 kiloa ja näyttää joltain Lamborghinin pienoismallilta ja/tai niihin ei saa ostettua fiksua takuuta, minimi 3 vuotta, mieluummin 4. Jos takuunalainen laite kärähtää ylikuumenemiseen niin se on voivoi, valmistaja toimittaa sitten uuden.

Laitetaan nyt yksi offtopic vielä :D
Itse ostaisin peliläppäriksi tämän:
http://www.jimms.fi/tuote/GT70-0NE-487NE
Itseasiassa harkitsin vakavasti, ennen kuin päätin laittaa pöytäkoneen.
Tämän hetken tehokkain mobiilinäyttis, ihan kohtuu ok näköinen kone ja painaa alle 4kg.

edit: tuosta on myös malli jossa on SSD (tai 2xSSD RAID 0) + normi kiintolevy.
edit2: tuo -> http://www.jimms.fi/tuote/GT70-0NE-486NE

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom