- Ikä
- 51
Aloitin tuossa lokakuussa taas aktiivisen treenaamisen parin kuukauden tauon jälkeen. Ennen taukoa oli takana n.vuosi tiukempaa treeniä. Treenaillut olin jo enemmän tai vähemmän satunnaisesti jo ennen tuota vuoden tiukempaa ajanjaksoakin,tosin silloin ei mistään johdonmukaisesta ohjelmasta tai tavoitteista voinut puhua. Taukoa edeltävään kuntoon pääsi suht nopeasti mutta nyt tuntuu että homma junnaa paikallaan ja joissakin liikkeissä (esim.penkki) näyttää tulevan jopa takapakkia:itku:
Tosin selkäliikkeissä on tullut jopa hieman lisäystä sarjapainoihin.
Tämänhetkinen jako on seuraavanlainen:
ma: rinta,hauis
ti: jalat
ke: lepo
to: ojentajat,olkapäät
pe: selkä
la: lepo
su: lepo
Sarjoja lihasryhmästä riippuen n.6 - 12/lihasryhmä ja toistoja sarjaa kohti 5 - 12
Treenikertoja tulee siis 1/lihasryhmä/viikko ja noin joka neljäs viikko on kevyempi.
En usko että tällaisella kierrolla saisi itseään ylikuntoonkaan, joten missähän mättää? olisiko 2kertaa/vko/lihasryhmä hyvä keino potkia kehitystä eteenpäin? Aikanaan sain parannettua penkkitulosta,joka oli mielestäni jäljessä muusta kehityksestä,kurittamalla rintaa pari kertaa viikossa. Silloin vielä tosin penkkipunnerrustulos oli kaiken a&o Nyt olisi tarkoitus saada koko kroppa nousujohteiselle uralle.
Niin että olisiko ideoita tai vastaavia kokemuksia tuosta paikalleen jämähtämisestä. Ihmetyttää vaan kun homma alkoi tökkimään ikäänkuin yhtäkkiä, ohjelmaa olen mielestäni vaihdellut riittävän usein ja ruokapuoli pitäisi olla ihan kunnossa. Lieneekö sitten niin, että minun lihakset vaativat sitä kuritusta pari kertaa viikossa?
Niin, ja pituus on 180 ja paino 83
Tosin selkäliikkeissä on tullut jopa hieman lisäystä sarjapainoihin.
Tämänhetkinen jako on seuraavanlainen:
ma: rinta,hauis
ti: jalat
ke: lepo
to: ojentajat,olkapäät
pe: selkä
la: lepo
su: lepo
Sarjoja lihasryhmästä riippuen n.6 - 12/lihasryhmä ja toistoja sarjaa kohti 5 - 12
Treenikertoja tulee siis 1/lihasryhmä/viikko ja noin joka neljäs viikko on kevyempi.
En usko että tällaisella kierrolla saisi itseään ylikuntoonkaan, joten missähän mättää? olisiko 2kertaa/vko/lihasryhmä hyvä keino potkia kehitystä eteenpäin? Aikanaan sain parannettua penkkitulosta,joka oli mielestäni jäljessä muusta kehityksestä,kurittamalla rintaa pari kertaa viikossa. Silloin vielä tosin penkkipunnerrustulos oli kaiken a&o Nyt olisi tarkoitus saada koko kroppa nousujohteiselle uralle.
Niin että olisiko ideoita tai vastaavia kokemuksia tuosta paikalleen jämähtämisestä. Ihmetyttää vaan kun homma alkoi tökkimään ikäänkuin yhtäkkiä, ohjelmaa olen mielestäni vaihdellut riittävän usein ja ruokapuoli pitäisi olla ihan kunnossa. Lieneekö sitten niin, että minun lihakset vaativat sitä kuritusta pari kertaa viikossa?
Niin, ja pituus on 180 ja paino 83