GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Täydellinen peppu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja user...
  • Aloitettu Aloitettu
..oletetaan että urheillaan muutenkin niiden askelkyykkyjen lisäksi ;)
Askelkyykkyä voi tehdä muutamalla eri tavalla kuten, smith:issä, askelkyykky-kävelyä (käsipainot käsissä), vuorojaloin...jne.

Oon hämilläni ja yllättynyt siitä että takamukseni ei saanutkaan julmaa kritiikkiä, mitä pelkäsin kun täällä varmasti upeita peppuja löytyy monelta...kiitti ettette murskannu mun unelmaa :D

Sori, mä jotenkin kaipaan tosi konkreettiset neuvot...eli jos nyt teen askelkyykkyjä, kyykkyjä yms. peppuun kohdistuvia liikkeitä pari kertaa viikossa ja esim kävelen 40-30min parina päivänä viikossa, niin miten sit syömiset? pitääkö esim. diettaa tai lisätä protskupitoisten ruokien määrää? no herkut ainakin pitää jättää :itku: ...siitä sitten varmaan tilitän epätoivoisena jossain toisessa threadissa :D

Ei kannata kahta kertaa viikossa tehdä jalkoja/mitään muutakaan. Jää palautuminen aika heikoksi muuten (joka taas on se oleellisin juttu sen kannalta jos haluat saada lisää lihasta sinne pakaran seudulle....)
Kerran viikossa kun jumppailet ne salilla, ja teet lisäks jotain aerobista niin hyvä tulee. :thumbs:

Ei kannata kahta kertaa viikossa tehdä jalkoja/mitään muutakaan. Jää palautuminen aika heikoksi muuten (joka taas on se oleellisin juttu sen kannalta jos haluat saada lisää lihasta sinne pakaran seudulle....)
Kerran viikossa kun jumppailet ne salilla, ja teet lisäks jotain aerobista niin hyvä tulee. :thumbs:

Tääkin on tietysti aika henk. koht. Aloittelijalle pääpiirteittäin noin joo, mutta kyllä ainakin allekirjoittaneella nykyään jalat palautuu n. 2 vuorokaudessa edellisestä.

OK. Jos kovaa treenaa jalat, niin itse ainakin oon sitä mieltä että viikon vaatii palautuakseen kunnolla, vaikka se "puudutus" katoaiskin parissa päivässä, ei ne kintut ainakaan mulla ole täysin palautuneet... Tästä voi olla tietysti montaa mieltä...
Mutta mä ainakin tekisin tässä tapauksessa kerran viikossa kunnon jalkatreenin salilla, ja vaikka sit lisäks jotain lenkkiä/tai muuta... Mutta riippuu tietysti ihan ihmisestä. Kaikki ollaan erilaisia juu.

OK. Jos kovaa treenaa jalat, niin itse ainakin oon sitä mieltä että viikon vaatii palautuakseen kunnolla, vaikka se "puudutus" katoaiskin parissa päivässä, ei ne kintut ainakaan mulla ole täysin palautuneet... Tästä voi olla tietysti montaa mieltä...
Mutta mä ainakin tekisin tässä tapauksessa kerran viikossa kunnon jalkatreenin salilla, ja vaikka sit lisäks jotain lenkkiä/tai muuta... Mutta riippuu tietysti ihan ihmisestä. Kaikki ollaan erilaisia juu.

Joo siis jos jalkatreeniksi lasketaan vain salilla tehty treeni (kyykky, askelkyykky) eikä laisinkaan esim. kovaa loikkatreeniä. En mäkään puntilla niitä kahteen kertaan viikko vedä, mutta esim. alkuviikosta (ke) tehty loikkatreeni, ja sitten vaikkapa sunnuntaina väännetty (sali)jalkatreenit toimii mulla näin kesäisin.

Edit: Ja nyt täytyy kyllä vielä mainita, että itsellä on kilpaurheilijan tausta takana, eli nää vinkit ei nyt ehkä auta ketjun aloittajaa!

...juu, sitä just mäkin tarkotin.. :) pointti oli se että tekisin yhen PUNTTItreenin jaloille...ja lisäks jotain muuta, vaikkapa aerobista, tai loikkatreeni, miten vaan.. Mutta viikossa kahta kovaa punttitreeniä ei kyllä varmaan monenkaan jalat jaksa täysillä vääntää. (kenenkään?) eikä ehkä ole niin hyötyäkään siitä.

mä en ainakaan ole huomannut että ne jalat "palautuis" sen nopeammin nykyään, kun esim. 5v. sitten...melkeennpä vaatii enemmän palautumista, mitä kovempi treeni.
Mutta ettei mene kaksin keskusteluks, niin muutkin varmaan antaa vinkkejä.
tsemppiä Malenalle pakaroiden kasvatukseen :rock:

...juu, sitä just mäkin tarkotin.. :) pointti oli se että tekisin yhen PUNTTItreenin jaloille...ja lisäks jotain muuta, vaikkapa aerobista, tai loikkatreeni, miten vaan.. Mutta viikossa kahta kovaa punttitreeniä ei kyllä varmaan monenkaan jalat jaksa täysillä vääntää. (kenenkään?) eikä ehkä ole niin hyötyäkään siitä.

mä en ainakaan ole huomannut että ne jalat "palautuis" sen nopeammin nykyään, kun esim. 5v. sitten...melkeennpä vaatii enemmän palautumista, mitä kovempi treeni.
Mutta ettei mene kaksin keskusteluks, niin muutkin varmaan antaa vinkkejä.
tsemppiä Malenalle pakaroiden kasvatukseen :rock:
Teen nykyisin kaksi kovaa (mitä tämä nyt sitten itse kullekin tarkoittaa) jalkatreeniä viikossa sarjapituuksia vaihdellen (ensimmäisessä pitempää sarjaa, toisessa lyhyempää) ja voisin väittää, että hyvin jaksaa ja lihaskasvun kannalta hyöty on ollut huomattava verrattuna kinttujen kerran viikossa rääkkäämiseen. Aikoinaan jalkojen palautumiseen saattoi hyvinkin mennä se kokonainen viikko, mutta treenifrekvenssiä nostamalla elpyminen on nopeutunut niin, ettei koivet ole yleensä enää yhtään tukossa, kun on seuraavan treenin vuoro. Jalkajumppien väliin jää kuitenkin 2-3 päivää aikaa, mikä ainakin omalla kohdallani riittää.

Kenties kahden viikottaisen treenin systeemiä ei kannata aloittaa kylmiltään (ts. katsoo vaikka ensin tuottaako yksi järkevistä liikkeistä koostettu ja kunnolla tehty jalkajumppa haluttuja tuloksia), eikä se välttämättä sovi kaikille (tosin uskallan väittää, että useimmissa tapauksissa vastustusta tarjoaa takuulla enemmän henkinen kuin fyysinen puoli), muttei tuota vaihtoehtoa kannata missään nimessä hylätä mahdottomana kokeilematta.

Siis hetkinen...

Kyllä miekin treenan koko kropan 2 kertaa viikossa läpi (paitsi nyt viime aikoina salilla on tullu käytyä vain kolme kertaa viikossa). Eli esim. maanantaina jalat puntilla, tiistaina yläkroppa, torstaina jalat ja viikonloppuna taas yläkroppa.

En oo kyllä koskaan aatellu, et siit ois jotain haittaa...Jos jostain syystä jalat on tavallista enemmän jumissa/kipeet teen sitten jotain kevyempää tai pidän väliä.

Ja oon kyllä ihan alottelija vielä...noh, voi sitten olla että metsään menee.

Mutta, jotta ei ihan kokonaan off-puolelle menis...ni en kylä usko, että kaloreita tarvii kummosesti Malenan tapauksessa vähentää, jos sitä muotoa kerta haluaa lihaksen avulla sinne takamukseen saada. Ja kyllä nuo moneen kertaan mainitut askelkyykyt, kyykyt jne. on kyllä tehokkaita.

Siis hetkinen...

Kyllä miekin treenan koko kropan 2 kertaa viikossa läpi (paitsi nyt viime aikoina salilla on tullu käytyä vain kolme kertaa viikossa). Eli esim. maanantaina jalat puntilla, tiistaina yläkroppa, torstaina jalat ja viikonloppuna taas yläkroppa.

En oo kyllä koskaan aatellu, et siit ois jotain haittaa...Jos jostain syystä jalat on tavallista enemmän jumissa/kipeet teen sitten jotain kevyempää tai pidän väliä.

Ja oon kyllä ihan alottelija vielä...noh, voi sitten olla että metsään menee.
:offtopic: Jos minulta kysyttäisiin, niin mieluummin suosittelisin aloittelijalle (jollaiseksi itsenikin lasken) 1- tai 2-jakoista ohjelmaa kuin jotain häsmänkäkkärää, jossa on peukalon koukistajalihakselle oma päivä. Toisia vaan tuntuu puistattavan pelkkä ajatuskin noista harvempijakoisista ohjelmista, joten tuolla mun aiemmalla kommentilla oli tarkoitus rohkaista kokeilemaan, miltä tiheämpifrekvenssinen treenaus tuntuu, mikäli sitä ei ole vielä koskaan testannut. Sillä varoituksella kylmiltään aloittamisesta hain lähinnä sitä, että jos suoraan sohvan pohjalta ponnistaa tekemään kintuille 2 tappotreeniä viikossa, saattaa innostus loppua lyhyeen (tai sitten ei). Mutta tosiaan voihan sen toisen jumpan ottaa kevyemminkin tai välillä skipata kokonaan, jos tuntuu, ettei jalat kanna. Mun pääpointti oli siis vaan tehdä epäilijöille tiedoksi, että kaksikin kovaa jalkatreeniä onnistuu ja tuottaa tulosta.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Koko edellinen postaus...
Täysin samaa mieltä Maddoxin kanssa! :thumbs: Harvempijakoisella perusliikkeisiin rakentuvalla ohjelmalla pääsee mielestäni pitkälle niin aloittelija kuin kokeneempikin. Itsekin treenaan 2-jakoisella, joten alakropalle tulee kaksi punttitreeniä viikossa. Toinen raskas (toistot 4-8), toinen volyymitreeni (10-15). Hyvin sujuu! :hyvä:

Selvä se :D tehkää te niin....mä teen näin ;)
(vaikka tekis 3- tai 4-jakoisella ei se tarkota että pitäis tehdä jotain "peukalonkoukistajaliikkeitä"... eiköhän niillä perusliikkeillä jo saa ihan kivasti täytettyä treeniin.)
Topikin aloittaja löytää varmasti itselleen parhaiten sopivan treenin kokeilemalla, ja etsimällä tietoa.

toi perse kysymys onkin jännä meillä naisilla...kuka siit haluaa ja minkälaisen...miehille kun kuitenkin kelpaa millanen vaan;)

ensimmäinen kuva:ei mielestäni suurta vikaa.kyykkyä ja yhden jalan liikkeitä niin luulisi et kyl se siitä....

...mutta itselläni tuo ei pelkästään toimi vaan on kikkailtava kaikkea mahdollista jotta percceen tulis se niin sanottu hyppyri.kolme vuotta ja kehitys viel täysin kesken!et siis ole ainoa ongelmiesi kanssa!

Mä väitän, että mitä enemmän treenaa ja mitä isompaan ja kovempaan rääkkiin kroppa tottuu, sitä nopeammin se myös palautuu. Ja HUOM! En suosittele kovaa rääkkiä (treeniä tyyliin joka päivä, monta kertaa päivässä) aloittelijoille. Pakko on se yksi lepopäivä viikossa pitää, mutta silti, kun tulee vedettyä pari tuntia päivässä jotain jumppaa ja siihen vielä punttitreenit tai jotkut omat reenit päälle niin jos kroppa vaatisi palautuakseen pari päivää ei tätä hommaa voisi tehdä.

Että varovainen aloitus ja kyllä se sitten siitä lähtee..

...ja alkuperäiseen asiaan palatakseni...
Jätä vaan herkut pois, niillä voi olla yllättävänkin suuri merkitys. Ja toki, iltapalana esim rahka+marjat voi olla toimivampi kuin esim. leipä tms.
Ja jos haluat jumpissa vielä hinkata lisäksi berberiä ni valikoi ihmeessä joku reisi-pakara-hässäkkä jos mahd tai teet sitten kotona isolle pakaralihakselle jumppaliikkeitä :)

Ps. niin muuten, kannattaa sitten myös VENYTELLÄ hyvin !!

Tehokas peppu-etureisitreeni

Ensin smithissä comboliike: askelkyykky takajalka korokkeella (molemmat jalat vuorotellen), ala-asennossa polvi hipaisee lattiaa, ja sen perään syvä kyykky niin että persus koskettaa koroketta. Tämä on yksi sarja eli liikkeet tehään peräkkäin ilman suurempia taukoja. Kolme sarjaa riittää meikäläiselle.

Tämän jälkeen askelkyykkyjä kävellen. Itse teen käsipainoilla koska sali on niin pieni ettei mahdu tekemään tanko niskan takana. Kävelly salin päästä päähän ja laskenu sen yhdeks sarjaks. Näitä 4 sarjaa.

Kyllä saa hyvän poltteen aikaiseksi ja jos kunnolla teet niin tuon jälkeen tuntuu että kuolema korjaa :)

milloin kannattaa venytellä? tarkoitan että ennen vai jälkeen treenien vai kokonaan erikseen?

Ensin smithissä comboliike: askelkyykky takajalka korokkeella (molemmat jalat vuorotellen), ala-asennossa polvi hipaisee lattiaa, ja sen perään syvä kyykky niin että persus koskettaa koroketta. Tämä on yksi sarja eli liikkeet tehään peräkkäin ilman suurempia taukoja. Kolme sarjaa riittää meikäläiselle.

Tämän jälkeen askelkyykkyjä kävellen. Itse teen käsipainoilla koska sali on niin pieni ettei mahdu tekemään tanko niskan takana. Kävelly salin päästä päähän ja laskenu sen yhdeks sarjaks. Näitä 4 sarjaa.

Kyllä saa hyvän poltteen aikaiseksi ja jos kunnolla teet niin tuon jälkeen tuntuu että kuolema korjaa :)

Hui, kuulostaa tehokkaalta :D

milloin kannattaa venytellä? tarkoitan että ennen vai jälkeen treenien vai kokonaan erikseen?

Ennen treeniä vähän, treenin jälkeen vähän enemmän, ja vielä erikseen paljon... :whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom