Liekkö enemmän ruumiinrakenteesta kiinni onko neliöperse vai ei.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Liekkö enemmän ruumiinrakenteesta kiinni onko neliöperse vai ei.
Mutta itse asiaan:
Pakaratreeni on nyt jotenki tullu tutuksi, kun on selaillut aiempia viestejä, mutta miten saa aikaseksi sellaisen kauniin kaaren selän ja persustan välille? Ikään kuin hyppyrin, ha hah, vai miten sen vois sanoa... Itellä toi selkä ja puo tuntuu olevan melko suoraviivaisessa yhteydessä toisiinsa.
Mites noi sisäreidet, mitä harjoituksia suosittelette, että sais timmiä muotoa plösön tilalle?
Niin ja (sori offtopic) miten saa tuollaisen kauniin hartialinjan? Teidänkin kuvissa jokaisella tuntuu sellainen olevan. Pidän tuosta kulmikkuudesta ja ryhdikkyydestä, mutta oman hartialinja on pikemminkin laskeva. Muutenkin toi ryhti olis tärkeä, kun pituutta löytyy 180 cm.
Toivottavasti joku jaksaa vastata!
no se kaari tulee notkosta selästä ja ihan vaan niistä pakaralihaksista. jos se pylly suoraa jatkuu selästä niin sit ne on aika onnettoman kokoset niinku useilla onkin jos niille ei oo mitään tehnyt. reenaamalla tulee sitä muotoa siihenki. sisäreidet timmiintyy jos dieettaat tai hankit lihasta.... niitä on hankala yhtä aikaa tehdä joten siit voi sit valkata kumpaa tahtoo ekana enempi.
hartialinja on pitkälti perinnöllistä, tai jos se ei suora ole niin ei siitä hevillä suora tulekaan. kyllä sitä ryhdikkyyttä pikkuhiljaa silti saa, ihan vaan vaikka jos vähän vahventaa noita keskivartalon lihaksia. ja muutenkin kiinnittää huomiota siihen ryhtiinsä. ja venyttelee sillai et mikään ei kiristä ja sitä kautta huononna ryhtiä (usein esim. rintalihakset vetää hartioita eteenpäin ja se on rumaa)
No pakaralihakset mulla on ihan hyvän kokoset, eli mikään lättäpylly ei nyt oo kyseessä. 10 vuotta harrastin lentopalloa ja sen jälkeen noin pari kertaa viikossa perus lihaskuntojuttuja plus lenkkeilyä. Silti vaan sitä fläskiä löytyy, oon aika perso herkuille... Diettausta oon kyllä aikonu, mut nyt sain oikein lopullisen lähtölaukauksen, kiitoksia siitä. Tää mun pituus varmaan tekee sen, ettei se pyllyn yläosa/selän alaosa oo kauheen napakka, kun selkäkin on niin pitkä.
Ja sit tosta ryhdistä, auttaiskohan leaunvetotangossa roikkuminen?? Ja tietty niitten leukojenkin vetäminen? Vatsalihakset mulla on kanssa hyvässä kunnossa, ja erottuu hyvin, koska rasva kerääntyy just alavartaloon. Selkälihaksiin pitäis kyllä panostaa enemmän. Kiitti vastauksesta!
Tuo hartia linja on itsellä ainakin tullut ihan selkää ja olkapäitä reenaamalla.
Öh, hehe en mää mitenkää ikävästi tota sun viestiä ottanu! mut en ihmettele yhtään, että niin käsitit, mä oon meinaan surkea tsättääjä... parempihan se olis ihmisiltä kasvokkain tällästä kysyä, mut minkäs teet ku nössö oon....mut ainahan kaiken voi ymmärtää vähän ikävämmällä tavalla kun mitään ikävää en varsinaisesti tarkottanut mut miten vaan tykkäät ajatella.
Pakaratreeni on nyt jotenki tullu tutuksi, kun on selaillut aiempia viestejä, mutta miten saa aikaseksi sellaisen kauniin kaaren selän ja persustan välille? Ikään kuin hyppyrin, ha hah, vai miten sen vois sanoa... Itellä toi selkä ja puo tuntuu olevan melko suoraviivaisessa yhteydessä toisiinsa.
Joo, eilen olin lenkillä ja tuli just mieleen että vois loikkia. Tein sit silleen että öbaut minuutin välein loikin noin 16 loikkaa. Joillaki vastaantulijoilla oli vähän hämmentyny lehmä-ilme, tiiättekkö sen, ku silmät ja sieraimet jotenki suurentuu... hah :DJa luistelun lisäksi juoskaa! Esimerkiki muutama ylämäkikiihytys lenkin jälkeen tai iha tasasellaki passaa. Siis näiden askelkyykyn ja kyykyn tueksi, jotka kannattaa tehä vähintää kerran viikossa. Ja erilaisia loikkia suosittelen myös. Kyllä se pakara siitä alkaa pyöristymään. Oon ite juossu kilpaa (100m, 200m) viis vuotta iha tosissaan ja sen ansioista pakarat muistuttaa puolikasta palloa :D
Tuntui tosi tehokkaalle, nimenomaan takalistoa ajatellen, eräs luistelulaite salilla. Miksi sitä kutsutaan? Kuitenkin sellainen muunnelma crosstrainerista. Oulussa muinoin sain sellaista testata..
Heipsansaa.. Mites kun minulla on toinen puoli takalistosta 'löysempi' kuin toinen ja jännittäessä siellä todellakin on paljon pienempi lihas kuin toisessa. Mites se voi olla mahdollista? Teenkö vain reilusti toista puolta sit enemmän vai mikäs neuvoksi? Mielestäni olen tehnyt molempia lihaksia samanverran (punttaillut noin puolisenvuotta), mutta voisiko jossain ihan arki liikkumisessa toinen puoli saada enemmän rasitusta??