Tätä en toivoisi pahimmalle vihollisellenikaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lazarus
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vuoden verran ollut nyt selkä aika töötissä, tiedän mitä sille pitäis tehdä ja tiedän hyvän ryhdin tärkeyden. Puolisen vuotta sitten palattuani parin kuukauden Aasian reissulta onnistuin kuitenkin saamaan vatsani sekaisin ja veikkaisin ärsyyntyvää paksusuolta tjsp (IBS). Enää ei uskalla syödäkkään melkeen mitään ja ryhdin pitäminenkään ei oikeen onnistu kun maha on aamusta iltaan mallia koripallo. Lisää siihen vielä kuukauden jatkunut nuha ja silmän karsastus, mikä olisi jo vauvana pitänyt leikata, mutta lääkärit tyri......Syö miestä.

Alkoi pelottamaan tuo ensi vuodelle speksattu 3kk Aasian reissu :eek:

Joskus krapulassa join pilaantunutta marjamehua -> oksensin jotain puolituntia. Oli aika kiva olo maata vessan lattialla kun maha kouristelee ja yökit jotain vatsahappoja.

Mullei ei ole kauheita sattunut, mutta veljelle on.

Veli heräsi ja valitti kovista kivuista lantion seuduilla. Lääkäri epäili umpisuolta ja se leikattiin. Kivut kuitenkin jatkuivat mutta broidi ei puhunut asiasta. Lopulta parin päivän kuluttua hän kertoi niistä ja mentiin lääkäriin. Kyseessä oli kiveksen kiertymä ja toiseen kivekseen oli tullut kuolio. Kives poistettiin leikkauksella.
Jos broidi olisi ihan aluksi uskaltanut sanoa, että kipu tulee kiveksistä, niin kaikki olisi mennyt ihan hyvin.

Iriitti.

Sitä ei voi uskoa kuinka paljon ihmistä voi sattua SILMÄÄN. Täysin holtti pois, pahimmassa tapauksessa kuukausia... Ja tautihan ei vissiin koskaan parane lopullisesti, voi yhtäkkiä tulla stressin tms. seurauksena takaisin. Lisäks, se on autoimmuunitauti vähän niinkuin reuma, joten lääkettä ei oikeastaan ole.

Sitä en toivoisi kellekkään, kun vierestä olen seuraillut kaverin pyörivän tuskissaan... :(

Vyöruusu! se on niin vittumainen että! varsinkin kuumana kesäpäivänä,kun sairaus itsessään hikoiluttaa ihan sikana, et saa nukuttua kun särkee kylkiin,ihan kun joku ois potkinut ne kasaan.voimat katoaa ihan totaalisesti ym shittii. tätä en toivoisi kenellekkään.

Mulla oli kans vyöruusu. Olin 4 tai 5v vanha sillon. Musta otettiin jopa jotain kuviakin lääkärien kirjoihin koska ton ikäsellä kuulemma äärettömän harvinainen on se vyöruusu. No jokatapauksessa mulla ei ollu oikeastaan mitään oireita. Muutenkin oon aika jännä sairastaja.. jos on jotain rokkoja tms ollut niin muita oireita ei ole kun ne yleiset punottavat pilkut iholla ja sitten lievä kuume ja sekin ehkä päivän vaan kestäny. Ilmeisesti poikkeuksellisen vahva puolustuskyky tai jotain mulla. Semmonen ihan TOSI sairas en ole tainnut koskaan olla vaikka on ollut kaikenlaisia tuommosia sairauksia.

Vesirokko aikuisiällä osaa olla aika vittumainen.

Mut hammassärky on kyllä pahinta mitä mulle on sattunu. Kolme hammasta on tarvinnu juurihoidon ja ne kivut ennen hoitoonmenoa on olleet aivan käsittämättömiä. Se kun kunnolla juilii, niin ei voi tehdä muuta ku öllöttää paikoillaan suu auki ja toivoa, että ees vähän helpottaisi. Ja mikään lääke ei kunnolla auta.

Viimekertanen oli pahin. Lääkäri vielä osas tuikkasta poralla oikein hermoon. Koko maailma välähti valkeaksi. Yks kaveri kerran sanoikin, että silloin ku hammaslääkäri oikein jutkasee hermoon, tuntuu, että Jumala ois ottanu oikein ison valokuvan.

Eli peskää hampaanne! Älkääkä syökö makijaisia liikaa.

Paniikkihäiriötä en toivo kellekään, on niin perin vittumainen (henkinen) sairaus, joka vaikuttaa liian moneen asiaan eli elämään yleensä. Ja on piiiiitkä prosessi tervehtyä. Nimim. pitkän tien alkutaipaleella vasta.

Tätä en toivoisi kellekkään:

Turun Sanomat sanoi:
Jonni Mäkinen, lahtelainen asianajaja, vietti toista vuotta sitten joululomaa Khao Lakin paratiisirannalla perheensä ja koko sukunsa kanssa. Kun tsunami iski, hän menetti kaikki läheisensä: vaimon, kolme pientä lasta, molemmat vanhemmat, anopin, langon ja koko tämän kolmilapsisen perheen. Kahdenkymmenen hengen lahtelaisseurueesta jäi eloon vain kolme: pahoin loukkaantunut Jonni ja hänen lankonsa appivanhemmat.

Tuo on Uuteen alkuun -nimisen kirjan arvostelusta. Kirjassa kerrotaan edelleen kuinka tuo mies makasi liikkumiskyvyttömänä viidakossa about vuorokauden, ja sai hampaita kalisuttamalla pidettyä käärmeet ja muut elukat loitolla, sai nestettä imettyä joidenkin kasvien lehdistä ym. Löytyyhän näitä tarinoita tietenkin sotakuvauksista ynnä muualta, mutta että paratiisilomalla voi tapahtua jotain tollasta. Henkinen kipu on aina fyysistä kamalampaa.

Tulehtunutta pottu varvasta ku mulla leikattiin niin tuntu oikeen muikealta :)

ne ei voinu antaa siihen oikeen puuduttavaakaan ku se oli niin tulehtunut.

leikkasivat ensin kynnen puoliks varpaasta ja sitten alkoi kaapimaan jotain juttuja sieltä pois. ja lopuks ompeli umpeen.

Hammassärky on kyllä yksi pahimmista jos se on tosi paha. Kyllä sitä toisaalta joillekin pahimmille vihollisille voisi silti toivoa. :evil:

edit. Hehheh, krapessa hiukan evil-fiilis. Toinen paha on oikeastaan kaikki krooniset jutut, varsinkin sellaiset mitkä alkavat yhtäkkiä ja jatkuvat enemmän tai vähemmän pysyvästi. Ei sen puoleen että lapsesta saakka alkaneet sen parempia ovat mutta tuo kroonisen sairauden yhtäkkiä alkaminen antaa tavallaan vertauskohtaa kun muistaa sen hyvän kunnon ja vertaa sitä tämänhetkiseen paskaan kondikseen.

Kännisekoilu vol. 1:
Painoin exää ihan turkasen tuiskeessa kuivana kakkoseen. Sen verran sekasin, etten älynnyt lopettaa kipuun. Noh, seuraavana päivänä kun heräsi, ei edes muistanut asiaa. Kunnes suihkussa paljastui, että iho oli poissa, juuri siitä.. Sen lisäksi kaikkia tulehduksia sitten saanut kokea sen seurauksena.. Yksi tulehdus oli lääkärin mielestä kondylooma, jonka seurauksena sain sitten Condylinea laittaa iholle jossa ei ollut kondyloomaa (tietämättömille : kys. aineitta ei saa laittaa muualle kuin kondyloomaan, ja kun mulla ei sellasta ollutkaan..). Tästä seurauksena iho meni entistä paskempaan kuntoon jne.. noh, tapauksesta on 5 vuotta ja edelleen piinaa. Uskomatonta kipua välillä, verta tihkuu jne.. on se seksi vaan niin kivaa ;) "Sattuuks sua?" "Ei.. mä itken onnesta... :itku: "

leikkasivat ensin kynnen puoliks varpaasta ja sitten alkoi kaapimaan jotain juttuja sieltä pois. ja lopuks ompeli umpeen.

Minulla on kokemusta vastaavasta, taudin nimi taisi olla joku kiilainjektio tms. eli isovarpaan kynsi kasvaa sisäänpäin varpaaseen joka aiheuttaa tulehduksen ja valtavan kivun jos esim. varvas osuu kevyesti kynnykseen.
Minulle on isovarpaisiin tehty 3 leikkausta, yhteensä 5 varvasta leikattu. Leikkauksessa kynttä tosiaan leikataan pois ja kaavitaan vielä syvemmältäkin vähän...
Kuhunkin varpaaseen laitetaan 2 puudutuspiikkiä, ja kun piikki tökätään sisään, varpaasta purskahtaa verta, ei todellakaan mukavalta tunnu...

Noh ei nämä ole kyllä edes pahimpia minulle sattuneita juttuja...

Halvaantumista en toivoisi kenellekään.

Ei todellakaan, ei kenellekään... silti niin kävi, osui vielä niin läheiselle ihmiselle että sitä on vaikea ymmärtää. Tapahtuneesta kohta vuosi, syksyinen puhelinsoitto aamuyöstä on ja pysyy mun painajaisten n:o 1.

Tuntuu kaikki omat ja toisten valittamiset niin hiton pieniltä.

Välkommen till klubben. Sisäänkasvanut varpaankynsi vaivasi joskus yläaste-lukioikäisenä peräti parin vuoden ajan. Tuntui että tulee kaikki aivojen mätä aines varpaan kautta ulos.. ;)
Terveyskeskuslääkärien hoitokeino oli kynnenpoisto puolen vuoden välein, koska kynnenretale kasvoi aina samaan suuntaan.
Nautinnollisin leikkaus oli se kerta, jolloin tulehduksen hoitaneen antibioottikuurin lopetus oli ajoitettu niin, että tulehdus oli palannut varpaaseen parahiksi leikkauspäiväksi. Seurauksena oli, ettei puudutus tehonnut, joten kynsi revittiin irti käytännössä "kylmiltään". Sellaista kipua en ole sittemmin kokenut.
Vaiva parani vasta mentyäni jalkahoitajalle, joka pakotti kynnen asentoon sen päälle liimattavalla "jousella". Suosittelen ilmolle, mikäli vaivaa vielä.

Kännisekoilu vol. 1:
Painoin exää ihan turkasen tuiskeessa kuivana kakkoseen. Sen verran sekasin, etten älynnyt lopettaa kipuun.

:offtopic:

Pakko kysyä, et sitten edes älynnyt lopettaa edes sen exän kipuun, vai miten tuollanen edes onnistuu ilman jälkiseurauksia myös vastapuolelle? :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom