Tässäkö tarpeeksi päivänsaannista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Shawn
  • Aloitettu Aloitettu
4 lasillista maitoa +

Iso normaali pizza.
Uncel benz riisiä+kanaa iso lautasellinen. Lautasen reunoilla kurkkua ja tomaattia.
Pyttipannua ja munakasta lautasellinen.

+ muut tuotteet: tonnikala, ananas, maitorahka, kalsium-maito, vanilija-jugurtti ja edam juusto

(Arvoihin en pystynyt laskea pizzaa, riisi+kana, pyttipannu+munakas, enkä 4lasillistamaitoa, jotenka niistä tulee vielä aika runsaasti proteiinia, hiilihydraattia ja kaloreita)

Päivänsaanti:

Proteiinia - 167,8
Hiilihydraattia - 223,6
Kaloreita(kcal) - 2062,3

+ Runsaasti vitamiinia ja kalsiumia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Öö? Mites omat mittas? Kaloreiden perusteella rasvaa jotain 50g? Ehei, ei sellasta...

Edit: 55g?

Kaloreista laskin noin~

No eipä sitä tarvitse muuttaa edes, kun olet noin kevyt, jos niin voin sanoa :)

Rasvoja 1g~ painokiloa kohden, mutta tuossahan melkeen jo onkin. Noin 70% hyviä rasvoja, huonojakin rasvoja tarvitsee. Omega 6-3 suhde 3:1. Jotain tuollaista jos hifistellä haluaa. Korjatkaa muut toki minuakin :)

Ihan hyvältä tuo näyttää, kuituja lisäisin.

Ok, kiitos! Kun olen nyt vielä niin aloittelija, niin meniks se nyt silleen että noin toistoilla 4-8 ja sarjoilla 3-4 saadaan sitä voimaa?

Voimaa!!

Voimaa saadaan käyttämällä 70-110% maksimipainostasi. Sarjapituudet ovat tuossa 1-5 välillä ja toistoja kunnostasi riippuen, mutta optimi voisi olla sulle about 3-6.

Esim: Penkki
Kunnon Lämmittely
2x5
1x3
1x2
1x1

...Ehdotan, että luet tuon Wrangen kirjan Massaa!! Voimaa!! aluksi... Saat hieman enemmän tietoa voiman ja lihaksen kehittymisestä ja erilaisista tekniikoista. Ei tämä kuitenkaan mikää raamattu tulisi olla vaan kuuntele kehoasi...

Ps: Alappa heittämään hieman heraa tuohon maidon sekaan.. Ja vaihda Pizzakin johonkin rakentavempaan ruokaan... Vaikkapa Pasta Bolognese, pähkinöillä :-)

Voimaa saadaan käyttämällä 70-110% maksimipainostasi. Sarjapituudet ovat tuossa 1-5 välillä ja toistoja kunnostasi riippuen, mutta optimi voisi olla sulle about 3-6.

Esim: Penkki
Kunnon Lämmittely
2x5
1x3
1x2
1x1

...Ehdotan, että luet tuon Wrangen kirjan Massaa!! Voimaa!! aluksi... Saat hieman enemmän tietoa voiman ja lihaksen kehittymisestä ja erilaisista tekniikoista. Ei tämä kuitenkaan mikää raamattu tulisi olla vaan kuuntele kehoasi...

Ps: Alappa heittämään hieman heraa tuohon maidon sekaan.. Ja vaihda Pizzakin johonkin rakentavempaan ruokaan... Vaikkapa Pasta Bolognese, pähkinöillä :-)

vaihteeks pääsee mainitsemaan, että jos tuon kirjan lukee kunnolla ja ymmärtää lukemansa, ei tuota kirjaa pidä raamattuna vaan hyvänä yleisteoksena... siinä on esimerkkejä, mutta myös maininta että esimerkit eivät toimi kaikilla....

Huuhhuu... Ai että Pizzaa ja pyttipannua! Särähtää ainakin mun korvaan aika pahasti. Ottaisit ne rasvat sitten ihan puhtaasti kapseleina ja juoksevassa muodossa lusikalla vaikka (tai sitte just pähkinöitä). Mutta tommoset paistetut rasvat nyt ei kauheen hyvältä vaikuta. Kalorimäärä on ihan hyvä sun kokoselle kundille. Niinku tossa aikasemmin tulikin esiin ni voisit vaihtaa ton pizzan ihan perus safkaan, jotaan pastaa (proteini pasta?!) ja jauhelihaa, kanaa tai vaikka paistisuikaleita. Kyllä siitä hyvä tulee :)

Ottaisit ne rasvat sitten ihan puhtaasti kapseleina ja juoksevassa muodossa lusikalla vaikka

Mikä tässä öljyn lipittämisessä lusikalla tuntuu niin monia viehättävän? Itse käytän reippaasti kalaöljykapseleita, mutta muun öljyn syömiseen keksin kyllä useita paljon parempia tapoja.

Mikä tässä öljyn lipittämisessä lusikalla tuntuu niin monia viehättävän? Itse käytän reippaasti kalaöljykapseleita, mutta muun öljyn syömiseen keksin kyllä useita paljon parempia tapoja.

Mä en ole itseasiassa koskaan juonut öljyä, joten en voi sanoa. Musta ajatuskin siitä vaikuttaa niin vastenmieliseltä etten sais sitä nieltyä. Mutta pistin sen tohon koska se on halvempi vaihtoehto kun kapselit...

Vahvasti vaikuttaa siltä, että rypsärin ja oliiviöljyn lusikalla ottaminen johtuu yksinkertaisesti siitä, ettei syödä lainkaan salaattia. Sopiva kulhollinen vihreitä vihanneksia ja öljypullo vieressä ei paljon päättelyä kaipaa. Ja voihan sen öljyn paremman puutteessa lorauttaa sinne proteiinipastan sekaankin.

Kylmäpuristettu rypsäri on sen verran karseen makuista, että se on parempi vetästä kerralla lusikasta ilman kummempaa maistelua. Mikäli sen sotkee muun ravinnon sekaan, makuelämystä joutuu sietämään paljon pidempään. Näin ainakin omalla kohdalla.

Rypsärit mulla yleensä rahkan joukkoon, toimii kuin sata jänistä vaikka itsekin vähän neitinä noita öljyjä vierastan (tai no oliiviöljyä oikeastaan).

Ja itse aloittajan jutuista mulla paistoi myös silmään pizzat ja pyttipannut... ei kuulu kunnon treenaajan ruokavalioon. Ja vaikka kaloreita kuuluukin vedellä reippaasti, niitä vedellään fiksusti kanssa, just öljyistä jne. Jos jotkut rasvaset paskaruoat on useinkin osa jokapäiväistä ruokavaliota niin soronoo, kai siitä paino nousee mutta se onkin eri asia näkyykö se lihasmassassa.

Joo kiitos kaikille! Nyt oon vetäny päivässä 50-60g rypsiöljyä suoraan mukista ja siitä saanki suoraan jo ne rasvat. ENÄÄ EI PIZZAA! :D Sitten proteiinit maitorahkasta, maidosta(heraa täytyis ostaa) tonnikalasta ja jugurtista+tietenkin kotiruoista niin ja juustosta. Hiilihydraatit kertyykin jo samoista lisäaine tarvikkeista, kuin proteiinitkin. Kalorit rypsiöljystä, kotiruoista, MAKSALAATIKOSTA ja samoista, kuin proteiinit ja hiilarit. Vitamiinit kapseleina ja kalsiumia maidosta. Olisiko vielä jotain korjattavaa ruoan suhteen?

Kannattaa silti muistaa, että 1g rypsäriä = 9 kcal. Eli jostain 60 grammasta öljyä saat jo reippaat 540 kcal, mikä on ainakin mun mielestä suhteellisen paljon kun se saadaan yksinomaan öljyistä :)

Rasvaa, kyllä!!

Sama juttu täällä. Kapselit menee alas päivittäin... Mutta mikä onkaan parempaa kuin tomaattinen pasta reilulla oliiviöjyllä. Käytä itse myös puhdasta maapähkinä tahnaa -> Tulee paljon hyviä rasvoja proden kera ja luontaiset hormonit tasot nousevat tappiin (maapähkinän luontainen rasva on tutkimusten mukaan tähän parasta)!!

Kyllähän noita huonojakin rasvoja pitää saada, mutta liiallinen käyttö ei hyödytä muuta kuin keskikehon rakennuksessa!!

Ps: Nuo Pizzat ja Spydärit tuppaavat vielä sotkemaan pahanpäiväisesti tuon aineenvaihdunnan. Eli hienoa jos olet päässyt "kunnon" ruokavalioon kiinni!! Olo ja kroppa pysyvät 110% teholla koko ajan ja lihaksen/voiman kasvua ei vain voi estää!!

Moi!
Olen 14v. 175/67 poju...
Onko tämä minulle hyvä ruokavalio? Käytän 1-jakoista ohjelmaa 3x/vko! Lihasmassaa/ voimaa olis tarkotus hankkii!

aamu: 2 vaasan ruisleipää + päälliset, 2desiä jogurttia + 2rkl heraa, 3dl maitoa
päivä: perunaa ja lihaa täys lautasellinen, ruisleipää+päälliset, maitoo
välipala: banaani, 2 ruisleipää + päälliset
ilta: hera 2dl, maito 3dl, 200g rahkaa, raejuustoa + ruisleipää + lihaa vähän

Moi!
Olen 14v. 175/67 poju...
Onko tämä minulle hyvä ruokavalio? Käytän 1-jakoista ohjelmaa 3x/vko! Lihasmassaa/ voimaa olis tarkotus hankkii!

aamu: 2 vaasan ruisleipää + päälliset, 2desiä jogurttia + 2rkl heraa, 3dl maitoa
päivä: perunaa ja lihaa täys lautasellinen, ruisleipää+päälliset, maitoo
välipala: banaani, 2 ruisleipää + päälliset
ilta: hera 2dl, maito 3dl, 200g rahkaa, raejuustoa + ruisleipää + lihaa vähän

Jos todella kasvua haet niin toi on aika vähän... Lisää vaikkapa lounas vielä päivitäiseen ruokavalioosi ja yksi lisävälipala johon sitten tunget proteiini pitoista ravintoa (Proteiini synteesi on näin taattu koko päivän....).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom