Tänne kaikki painajaismaiset jalkatreenit suoraan helvetistä!!! PRKL!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuli sitten juuri tehtyä tuo Meathangerin jalkatreeni seuraavasti.

-lämppärinä kuntopyörää 10 min.
-prässiin niin isot painot ettei olisi montaa kertaa pystynyt alas asti viemään.
-sarjat 1x15, 1x15, 1x10 ja 1x8.
-painoa en lisännyt ja palautuminen noin minuutti.
-liikerata oli enemmän kuin tuo 10 senttiä...ehkä 30-40 senttiä.
-tämän jälkeen ojennusta koneessa kolme sarjaa ja reidet huusivat armoa.
-jälkilämppärit kuntopyörällä 10 min.

Nyt on jalat aivan kuitit.Ei jaksa kunnolla kävellä eli perille meni. Tiskaa oli, mutta tämän otan käyttöön nyt toistaiseksi. Aikaa salilla ei paljon mennyt ja todellakin sopii tällaisille laiskoille jalkojen treenaajille:)

abine sanoi:
joo ittellä kun oon aloittelia niin ottanu vähä rennommin noi jalkatreenit vielä :whip: Niin että mihkäs päin tätä pitäis kehittää kun jalkatreeni on nyt tän näköinen.
-syväkyykky 2*15
-etukyykky 2*15
-pohjekyykky (tai sellaanen että varpaat kakkosnelosen päälle ja siitä nostaan) 2*15

Eli mitä lisää? Ja nämäkin jo tuntuu vitulta että silleen.
Kotona treenailen että mitään prässiä ei oo!

Noh???? :curs:

abine sanoi:
Noh???? :curs:
:)

Voisit laittaa tohon vielä SJMV:n. Pari sarjaa, ja vielä niin, että saat sen tuntumaan siellä takareisissä eikä vain alaselässä. Kun tekee kunnolla, mulla ainakin takareidet huutaa armoa. :evil:

Itsellä tällainen suoritus:

Kuntofillari 15-20Min

Reiden ojennuskone 3x15
Koukistus 3x15

Kyykky 4x15

Ja prässis päälle 3x10.

Itse en juuri tuosta pienpiä toistoja käytä koska pelkään paikkojen hajoavan...

Kertokaapa muuten perseettömälle, miten noiden pakaroiden pitäis alkaa turpoamaan oikein huolella?

Maxima sanoi:
Kertokaapa muuten perseettömälle, miten noiden pakaroiden pitäis alkaa turpoamaan oikein huolella?

Jalat leveelle kyykyissä ja prässeissä ja niin syvälle, et perskarvat ottaa maahan kiinni.

Penneck sanoi:
Tuli sitten juuri tehtyä tuo Meathangerin jalkatreeni seuraavasti.

-lämppärinä kuntopyörää 10 min.
-prässiin niin isot painot ettei olisi montaa kertaa pystynyt alas asti viemään.
-sarjat 1x15, 1x15, 1x10 ja 1x8.
-painoa en lisännyt ja palautuminen noin minuutti.
-liikerata oli enemmän kuin tuo 10 senttiä...ehkä 30-40 senttiä.
-tämän jälkeen ojennusta koneessa kolme sarjaa ja reidet huusivat armoa.
-jälkilämppärit kuntopyörällä 10 min.

Nyt on jalat aivan kuitit.Ei jaksa kunnolla kävellä eli perille meni. Tiskaa oli, mutta tämän otan käyttöön nyt toistaiseksi. Aikaa salilla ei paljon mennyt ja todellakin sopii tällaisille laiskoille jalkojen treenaajille:)
:offtopic: Toimii hyvin muuten myös pohkeille (ainakin mulla). Sentti tai jopa pari tuli lisää kuukaudessa. Isot painot ja parin sentin hidasta nykytystä, sarjat samat kuin prässissä. Ja reisitreenin jälkeen vaikeuttaa kävelyä entisestään :thumbs:

Saakeli en meinannut päästä sängystä ylös tänään. Koskaan ei ole ollut näin paskana reidet eli treeni ei ole aikaisemmin mennyt perille:)

Kokeilin tossa ekaa kertaa etukyykkyä. Sellanen tuli mieleen että miten te jotka etukyykkyä teette, pidätte tankoa kiinni? Aika vaikeeta tuntu olevan oikeanlaisen tekniikan löytäminen, itse kyykyt tuntuivat todella hyvin reisissä mutta tanko painoi aika pahasti olkapäitä/solisluita. Sellaisella ristiotteella mitä esim exrx.net kuva näyttää, tuntui aika huteralta vaikka painoa ei paljon edes tangossa ollut.

Viimeksi muokattu:
Tämänpäivän kuntopiiri oli suoraan helvetistä. Normaalisti treenaan toistoalueella 4-12 nyt 20-30. Liikkeitä 13 ja palautukset max 1 min. Kierroksia 4.

Painoja ei hirveästi, mutta vastaavan kokeilleet ymmärtävät ;)

Bricktop sanoi:
Kokeilin tossa ekaa kertaa etukyykkyä. Sellanen tuli mieleen että miten te jotka etukyykkyä teette, pidätte tankoa kiinni? Aika vaikeeta tuntu olevan oikeanlaisen tekniikan löytäminen, itse kyykyt tuntuivat todella hyvin reisissä mutta tanko painoi aika pahasti olkapäitä/solisluita. Sellaisella ristiotteella mitä esim exrx.net kuva näyttää, tuntui aika huteralta vaikka painoa ei paljon edes tangossa ollut.
Yritä pitää tankoa etuolkapäillä niin että takaepäkkäät (traps 3 ja 4) venyvät. Eli niin että on olkapäät edessä. Silloin pystyt olkapäiden liikkeellä siirtämään tankoa niin että se tulee lähemmäksi tai kauemmaksi kurkkua. Itse suosittelen että tanko olisi koko ajan solisluiden takana, niin että tanko hieman painaa kaulaa mutta ei paljon. Pidä myös sellaista painetta koko kropassa ja myös kaulan lihaksilla niin että tanko on paketissa.

2 juttua mielestäni auttaa hieman: T- paita jossa on kangasta kaulan kohdalla, eli tarpeeksi korkea paita. Ja vielä se että tangossa ei ole pahemmin karhennusta siinä keskellä (niin kuin on voimanosto tangossa).

Ja vielä: Kun otat tangon telineestä niin katso pikkasen ylöspäin niin että kaulan iho on pitkänä, muuten tangon karhennus puree kiinni ihoon ja vetää rullalle.

Suosittelen että aloittaa suht. pienellä painolla ja että tekee lyhyttä sarjaa niin että yläselkä (ja alaselkä) pysyvät paketissa. Esim 3 -5 toistoa ja monta sarjaa niin oppii tekemään valmistelut kunnolla, samalla kun liikerata pysyy hyvänä. Tsemppiä vaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ämmbee sanoi:
Yritä pitää tankoa etuolkapäillä niin että takaepäkkäät (traps 3 ja 4) venyvät. Eli niin että on olkapäät edessä...

Eli tekeekä tää exrx äijä tota oikein?
http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBFrontSquat.html
Onko etukyykyissä ja normaaleissa muuta eroa kun se että etukyykky tuntuis ainakin ottavan itsellä paremmin etureisiin ja pakaroihin kun normaali.
Tuntuu kyllä aika mahdottomalta idealta pistää isoja rautoja tolleen kaulalle...

Minä otan etukyykyssä tangosta kapean myötäotteen(käsienväli n.20-25cm) tanko tohon kaulan alle kyynerpäät eteen, sormet on tangon ja solisluiden välissä ja ei tunnu pahalta(paitsi jaloissa tietenkin).

Mulla etukyykyssä 'painonnosto-ote', eli hiukan hartioita leveämpi myötäote, ranteet aika mutkalla, kyynärpäät ylhäällä. Ekat kerrat sattuu ranteisiin helvetisti, mutta sitten helpottaa.

Tuolla vähän lisäinfoa asiasta, ja täällä :kuvia:

Bricktop sanoi:
Tekee, mutta bodi-tyylillä. Itse kun olen jonkinlainen painonnostaja niin teen etukyykyt ihan tavallisella otteella eli pidän tangosta kiinni molemmilla käsillä myötäotteella. Ote on aavistuksen verran leveempi kuin hartia leveys niin että osoitussormi (vai mikä se nyt onkaan) on karhennuksen puolella noin 5 cm.
Bricktop sanoi:
Onko etukyykyissä ja normaaleissa muuta eroa kun se että etukyykky tuntuis ainakin ottavan itsellä paremmin etureisiin ja pakaroihin kun normaali.
Tuntuu kyllä aika mahdottomalta idealta pistää isoja rautoja tolleen kaulalle...
Ensin se onkin mahdoton idea, mutta kaikkeen tottuu. Siihen tunteeseen ainakin tottuu ja oppii saamaan tanko oikeeseen paikkaan (hyllylle) eikä se enää ole niin paha. Oikeastaan se on ihan mukava liike. Kun tanko vaan pysyy etuolkapäillä. Huono juttu taas on jos tanko on ylärinnan päällä, mikä on tyypillisesti aloittelioiden virhe. Silloin paino on enemmän tai vähemmän ranteiden varassa, kunnes ne sanoo naps.

Sanoisin että etukyykky on sellainen liike että siinä joutuu väkisin nostamaan jaloilla koska kun yläselkä pyöristyy niin menee aika vituiksi. Jossain vaiheessa voi jopa alaselkä mennä pyöreäksi, mutta silloin yleensä tanko tipahtaa alas.

Eli sanoisin että kokeilemalla ja treenaamalla pienillä painoilla niin oppii vähitellen etukyykkäämään, toinen asia on että joillakin näyttää olevan sellainen rakenne että selkä ei pysy kasassa etukyykyssä. Eli ehkä se ei kaikille sovi.

Sellaanen tuli vaan mieleen etttä kun mun jalka treeniin kuuluu toi syväkyykky että pitäiskö tehdä normaalia takakyykkyäkin ja kuinka paljon molenpia sitte tulis?? :evil:

Täällä on juttua painonnostomallin etukyykystä. Itse teen tuolla painonnosto-otteella ja homma toimii kuin junan vessa. Muutaman totuttelukerran jälkeen se ei ota enää ranteisiin lainkaan ja tanko tuntuu pysyvän paikoillaan erittäin helposti. Mun ote on sellanen, että etusormet ovat muutaman sentin karhennuksen puolella. Kyynärpäät pitää työntää mahdollisimman paljon eteen ja ylös. Siten paino lepää lähes täysin olkapäillä. Sormien päät pitävät vain tankoa paikoillaan.

Onko ton etukyykyn tilalle mitään hyvää liikettä kun ei oikeen tuppaaa luonnistumaan otteen ja muunkaan takia. :curs:
Ja voiko jalkatreenipäivän jakaa kahteen osaan että perjantaine oli kyykky ja pohkeet ja lauantaina olis etukyykky( tai jokin muu etureisi liike), ja maasta veto suorana selkä?? :eek:

abine sanoi:
Onko ton etukyykyn tilalle mitään hyvää liikettä kun ei oikeen tuppaaa luonnistumaan otteen ja muunkaan takia. :curs:
Ja voiko jalkatreenipäivän jakaa kahteen osaan että perjantaine oli kyykky ja pohkeet ja lauantaina olis etukyykky( tai jokin muu etureisi liike), ja maasta veto suorana selkä?? :eek:

Vaikkei se parilla ekalla kerralla onnistukaan hyvin, ei kannata heittää kirvestä kaivoon. Kun muutaman kerran teet niin tekniikka paranee ja kroppa tottuu liikkeeseen sen verran, että varmasti alkaa kyykkäily sujumaan. Kärsivällisyyttä, kärsivällisyyttä...

No ei kannata jakaa jalkoja kahdelle peräkkäiselle päivälle. Tuskinpa lauantain etukyykyt tai maastavedot kulkee edellisen päivän kyykkäilyjen jäljillä. Jos tekee jalkoja kahdesti viikkoon, niin sitten mahd. pitkä väli niiden väliin, esim. ma ja to.

No niin. Nyt on sitten Jlkatreeni saanut tässä osoitteessa ihan uuden mittakaavan.

Olen dieetannut ja on tullut PALJON aerobista harjoittelua, joten jalat on kuosissa ja veri kiertää.

Reiden loitontajat 3x15
Lähentäjät 3x15

Takareisi 3x15

Kyykky 3x10

ja lopuksi prässi 3 X 10.

Voin kertoa, että kipu ON kivaa!!!! :whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom