Tämä uusi Black FPS, hyvä eller ej?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on PS2-demo. En tykännyt. FPS-pelit on tarkoitettu pelattavaksi hiirellä ja näppiksellä. Ei tateilla onnistu sitten yhtään. Henki lähtee heti ja jo tähtäämiseen kuluva aika on yli kymmenkertainen verrattuna "oikeisiin" ohjaimiin, eli siihen hiireen ja näppikseen.

Kyse on varmaan osaamisestkin, mutta en osannut pelata sitten yhtään. Peli näyttää ja kuulostaa hienolta. Ja on varmaankin aika hyvä, jos sitä osaisi pelata, mutta mulla kontrollien vaikeus vei 70 prosenttia pisteistä.

Kyllä pelattava peli jos on tottunut noita vääntämään padilla. Halon jälkeen tosin mikään konsolipeli ei ole saanut minua syttymään ohjattavuuden kannalta.
Kaiken tossa pelissä tuntuu saavan paskaksi, mutta aika paljon tuntuu olevan sitä valmiiksi purkitettua "lohkeamista".
Odotin tätä peliä julkaistavaksi xbox360 mutta ei niin ei.
Ei jostain syystä nämä tänä vuonna julkaistut fps-pelit eivät ole saaneet minussa mitään riemun kiljahduksia aikaan. Loppuvuodesta tosin pitäisi tulla muutama isompi herkku pöydälle.
FPS-genre on vähän kuollut, sillä uusia ideoita ei oikein ole keksitty. FEAR oli kiva poikkeus, niin oli myös Far-Cry.
Kannattaa kokeilla demoa ennen kuin ostaa itse peliä tai sitten waretat kuten minä.

Onko pleikkariin mahdollista saada hiirtä ja näppistä USB:N kautta?

Pitää jossain testata vielä ennenkun ostan tän boxille. Suurin osa peleistä on nykyään semmosta kuraa ettei niistä jotain kuuttakymppiä viitti maksaa. Vaikuttaa kyllä hyvältä, kunnon fps-peli ilman mitään väkinäisiä haistapaska-puzzleja.

lej sanoi:
FPS-pelit on tarkoitettu pelattavaksi hiirellä ja näppiksellä. Ei tateilla onnistu sitten yhtään. Henki lähtee heti ja jo tähtäämiseen kuluva aika on yli kymmenkertainen verrattuna "oikeisiin" ohjaimiin, eli siihen hiireen ja näppikseen.
Just eilen testailin boxilla call of duty 2:sta, ja kylläpä harmitti:
Grafiikka aivan käsittämättömän hyvän näköistä, mutta koitappa liikkua ja tähdätä yhtäaikaa. Verrattuna hiiri&näppis-yhdistelmään on peukaloilla ohjattavat tatit niin tuskaa kuin olla ja voi.

Käsittääkseni ainakin x360:een pitäisi saada joitakin hiiriä ja näppäimistöjä kiinni, en tosin ole varma. Jostain vain satuin lukemaan, että esim. Livessä ei pysty 3d-räiskintöjä pelaamaan hiirellä, kun etu on liian iso peukalolla tähtääviin.

:offtopic:
Fight Night Round 3 on muuten ostoslistan kärjessä. Rantautuu suomeen ihan lähipäivinä :thumbs:
http://www.easports.com/fightnightround3/index.jsp

heh, :offtopic:
mutta meikä on vieläpä niin konservatiivi,
että kun aikanaan Commodore 64:llä oppi pelaamaan
autopelejä näppiksellä, niin en halua niitäkään pelata kuin näppiksellä.
Ei mitään ratti-polkimet-virityksiä.
Mutta FPS:sissä vallankin kyllä ois hyvä olla hiiri ja näppäimistö. ja kolmas käsi että vois vaihdella aseita lennossa ilman että pitää irrottaa hiirestä tai nuolinäppäimistä.

SerialLoser sanoi:
heh, :offtopic:
mutta meikä on vieläpä niin konservatiivi,
että kun aikanaan Commodore 64:llä oppi pelaamaan
autopelejä näppiksellä, niin en halua niitäkään pelata kuin näppiksellä.
Ei mitään ratti-polkimet-virityksiä.
Mutta FPS:sissä vallankin kyllä ois hyvä olla hiiri ja näppäimistö. ja kolmas käsi että vois vaihdella aseita lennossa ilman että pitää irrottaa hiirestä tai nuolinäppäimistä.
:offtopic:
Kuusnepan joysticit oli niin paskoja (tac2:sta lukuunottatta), että oli pakko pelata näppiksellä.

Korvaa sinäkin hyvä mies nuolet wasd-näppäimillä. Miljoona kertaa ergonomisempi ja paremmin muita näppäimiä ympärillä, jolloin voi jopa ne aseet vaihtaa lennosta.

Itse heivasin xboxin mäkeen juuri sen ohjaimen takia. Ei enää vanha oikein oppinut näppiksen ja hiiren kanssa. Nyt kun on tollanen convertteri, niin voi harkita uudestaan. Xbox360 toi tuskin käy?!

Olenkohan pelannut nyt 4 kenttää läpi. Miulla tippu kiinnostus tosi rajusti alkuinnostuksen jälkeen. Toisaalta hyvä, että on tuommoinen suoraviivainen, mutta ehkä sen takia ei innostus kestä pitkään. Viholliset kestävät aika paljon osumaa, mutta grafiikasta täytyy antaa pisteet. On nimittäin tosi hienon näköinen.

Jonny sanoi:
Olenkohan pelannut nyt 4 kenttää läpi. Miulla tippu kiinnostus tosi rajusti alkuinnostuksen jälkeen. Toisaalta hyvä, että on tuommoinen suoraviivainen, mutta ehkä sen takia ei innostus kestä pitkään. Viholliset kestävät aika paljon osumaa, mutta grafiikasta täytyy antaa pisteet. On nimittäin tosi hienon näköinen.

Onko sulla pleikka vai xbox versio?
Laskeeko siinä kuinka paljon fps kesken pelin? Eli hidasteleeko peli.
Itekkin odottelen, että hinta vähän tippuis, ei viittis täyttä hintaa tosta maksaa.

Wintikka sanoi:
Itse heivasin xboxin mäkeen juuri sen ohjaimen takia. Ei enää vanha oikein oppinut näppiksen ja hiiren kanssa. Nyt kun on tollanen convertteri, niin voi harkita uudestaan. Xbox360 toi tuskin käy?!

En usko että toimii xbox360 kanssa.

J_mp sanoi:
Onko sulla pleikka vai xbox versio?
Laskeeko siinä kuinka paljon fps kesken pelin? Eli hidasteleeko peli.
Itekkin odottelen, että hinta vähän tippuis, ei viittis täyttä hintaa tosta maksaa.

Xbox versio on kyseessä. Ei kyllä ole hirveästi tahmannut vaikka porukkaa vilistää ruudulla ja räjähdyksiä on eli ihan siinä mielessä nautittavaa pelattavaa.

Jos oikein olen ymmärtänyt niin kaikki vanhat xbox pelit toimaa 360:ses jos vain hankkii kiintolevyn? voin tietenkin olla väärässä.. Mutta ton takia itteeni kyl himottas ostaa 360 jos vanhat pelit saa toimaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom