Syvät vatsalihakset kotitreenissä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
Millä saa treenattua syvät vatsalihakset kotona, jos omistaa tangon ja käsipainot? Onko mitään osa-alueita joita ei saa treenattua kotona?
Kiitos jo etukäteen.

Noita treenataan lähinnä erilaisilla hengityssysteemeillä eli noilla painoilla ei oikein tee mitään. Kaikissa tavallisissa vatsaliikkeissä ja staattista pitoa vaativissa liikkeissä kannattaa pitää vatsat aika lähellä selkärankaa.

Harjoituksissa ollaan niitä treenattu punnerrusasennossa kyynervarret maassa ja ruoto suorana selän ja vatsanlihakset jännittyneinä, sitten pidät itseäs siinä asennossa vaikka minuutin-kaks putkeen ja sitte tauko ja uudestaan.

Jos käsipainoissa pyörii ne painot, niin tee käsipainoilla voimapyörää. Sen voi tangollakin tehdä, mutta itse pidän käsipainoista. Sitten tuo hengityssysteemi on aika tapposysteemi.

Riiccia sanoi:
Toi ei tee mitään muuta kun pieretä! :lol2:

:D No siitä en tiedä, mutta kyllä ainakin joku palstalainen kehui saaneensa lihaksensa kipeäksi ihan uusistakin paikoista

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sukulaku sanoi:
:D No siitä en tiedä, mutta kyllä ainakin joku palstalainen kehui saaneensa lihaksensa kipeäksi ihan uusistakin paikoista

:lol2:

Tota on yks koulukaveri kehunu kyllä, neuvonu käyttämään tehdessä vatsarutistuksia. Mene ja tiedä, mutta aina mullakin tuntuu tosi v:mäiseltä vetää vatsaa sisään samaan aikaan.

Ymmärsinkö nyt noi ohjeet oikein? Ensin seisotaan hyvässä ryhdissä sitten tyhjennetään kaikki ilmat keuhkoista, sit vedetään maha sisään ja napaa rankaa kohti. Ihan ok tähän saakka, mutta pitääkö tossa pidättää hengitystä se 20sec ? Se viä menee mutta kolmannella viikolla minuutti? Tuntuis vaativan vähän fakiirin taitoja pidättää hengitystä jos keuhkot on eka tyhjennety.
Vai saakos tossa välillä vähän happeekin haukata?

LePale sanoi:
Ymmärsinkö nyt noi ohjeet oikein? Ensin seisotaan hyvässä ryhdissä sitten tyhjennetään kaikki ilmat keuhkoista, sit vedetään maha sisään ja napaa rankaa kohti. Ihan ok tähän saakka, mutta pitääkö tossa pidättää hengitystä se 20sec ? Se viä menee mutta kolmannella viikolla minuutti? Tuntuis vaativan vähän fakiirin taitoja pidättää hengitystä jos keuhkot on eka tyhjennety.
Vai saakos tossa välillä vähän happeekin haukata?

Mun käsittääkseni saa tossa treenissä, se taas on happikännit jos ei saa?

Muakin vähän ihmetytti tuo hengityksen pidätys. Pakkohan siinä on välillä hieman hengitellä.
Toi power breathing näytti kivammalta systeemiltä. Toi linkki vaan ei oikein toiminut. Siinä vedettiin keuhkot täyteen ilmaa ja puhallettii voimakkaasti niin, että hampaat ovat kiinni ja kieli vielä siinä edessä. Semmonen sihinä-ääni siitä pitäisi kuulua. Alussa esimerkkisarjat olivat jotain 5x5x5. Viisi viiden puhalluksen sarjaa, joissa yksi puhallus kestää 5 sekuntia.
Tajusikohan joku jotain:)

Boosterin mainitsema lankku (ite teen tosin kämmenet maassa, etunojapunnerrusasennossa) sekä sivulankku ovat hyviä. Eli sivulankussa ollaan kyljellään, kyynävarsi maata vasten ja sitä vasten nojaten. Siitä sit nostetaan lantio niin, että selkäranka on suorana, pidetään muutama sek, käytetään alhaalla, ylös ja uusi pito. Myös voi vain pitää. Hankala selittää sanallisesti, mutta erinomainen liike.

edit: löysinpäs! liikkeen nimi englanniksi side bridge: http://www.bodybuilding.com/fun/exe...uscle=Abdominals&Equip=&Isolation=&order=Name
http://www.home-exercise-help.com/abdominal.html

mullaki on kai tullu nyt lievää vatsan pullottamista ku oon rykiny noita istumaan nousuja jalat tuettuina sun muuta,eikä oo tuntunu oikee muual ku just lonkan koukistajissa:D luin tän topicin läpi,mut oisko noist "staattisista pidoista" joku suomennos jossai?tai jos joku viittis kertoo mulle:) mulla on englanti sen verra heikko.. entä miten toi tehään missä ollaan punnerrus asennos kyynerpäiden varassa?varpaatko vaan maassa?ja sitte jännitetään vatsat ja siinä ollaan joku tietty aika vatsaa jännittäen?onkoha kuva sarjaa tai jtn. jossai?ja eikö sekin auta tohon pullottamiseen kun en tee enää vatsoja ku voimapyörällä?eli onkoha tuo riittävä reeni vatsoille jos sillä teen?tulipa paljo kysymyksiä:D

Parhaiten on meitsillä toiminut pilates-ohjelma. Voin suositella kaikille Mary Winsorin pilatesta minkä saa netistä imutettua, sitä kun säännöllisesti jaksaa tehdä niin varmasti auttaa joka osa-alueella ja pitää selkävaivatkin loitolla.

Boosteri sanoi:
Harjoituksissa ollaan niitä treenattu punnerrusasennossa kyynervarret maassa ja ruoto suorana selän ja vatsanlihakset jännittyneinä, sitten pidät itseäs siinä asennossa vaikka minuutin-kaks putkeen ja sitte tauko ja uudestaan.

Menee kyynärpää rikki kun tekee nuin.:david:

Originally Posted by Boosteri

Tossa ku vielä vetää navan kohti selkärankaa ni ei tartte kauaa olla ku rupee täristämään=). Joskus oon tehny sillee et oon laittanu jonku levyn soimaa ja ollu aina yhen biisin ajan tossa asennossa, sit yks biisi taukoo ja taas alusta. Vaatii tahdonvoimaa=)

Back
Ylös Bottom