oikein. mitään ei kannata pureskelematta niellä, ei edes niitä oman lajin mestarin oppeja. usko vain itse toimiviksi kokemasi asiat, mutta muista että et voi mitään tuomitakaan jos et ole tätä asiaa itse kokenut.VKA sanoi:Mies mieletäni ihan aiheesta kyseenalaistaa tuollaiset klipit.
ITse teen ihan samoin, tosin en ehkä yhtä kärkkäästi.
kyllä kehoa voi huijata hyvin monella erilaisella tavalla, mutta systemassa käsittääkseni tuolla em. "jedienergialla" ei ole käytännössä minkäänlaista roolia, ainakaan harjoittelun alussa. periaatteista kun lähdetään liikkeelle, ensiksi pitäisi todellakin laittaa tärkeysjärjestykseen asiat (asenne kohdalleen, sitten vasta muut). toimivassa itsepuolustuksessa on kaikki osa-alueet kohdallaan. simuloimalla todellinen tilanne, saadaan jonkinnäköistä osviittaa omista puutteista. jos pelkkiä taikatemppuja on opetellut, kolahtaa nyrkki naamaan turhan nopeasti.
tällä alueella tuntuu kaikilla olevan se oman lajin arvostus niin korkealla, joten järkeviä keskusteluita tuskin mistään aiheesta saa aikaan. oman lajin oppeja kun ei tietenkään voi kyseenalaistaa. (esim. zoid kertoi aiemmin että harjoittelulla voi muuttaa omia refleksejä ja näköjään haluaa pysyä kannassaan).
zoidille voisin neuvona sanoa, että kokeile harjoittelua ennentuntematonta vastustajaa vastaan, joka hyökkää nopeasti ennalta sopimattomalla tekniikalla, jos silloin saat tehtyä lajisi tekniikat, olet valinnut itsellesi sopivan lajin.
vääntäkää ihmeessä muidenkin lajien vastustajia vastaan ja pitäkää mieli avoimena uusille asioille. sillä tavoin sitä kehittyy.
ps. vka, laita mailia jos haluat nähdä systemasta lyhyen klipin kovemmalla nopeudella..