Sykemittarit: Kokemuksia? Sisältää myös avautumista Suunnon mittarista.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cipe
  • Aloitettu Aloitettu
no hei yrittäkää pikkasen ;)

palstan aerobistist (dymond ja muut) auttakaa nyt jotenkin. oon miettiny suunnon T3:sta. mutta se suuri kysymys: suunto vai polar?

Osta Polar. Uusi mallisto TF lanseerattiin pari viikkoa sitten niin siitä noiden perusteella voisin sulle suositella TF40. Käy paikanpäällä jossain liikkeessä hipelöimässä ja katselemassa. TF40, 60 ja 80 on suomenkieliset valikot ja tulevaisuudessa jos haluat ostaa G1 (GPS) lisälaitteena niin se sopii noihin kaikkiin. Haluamasi toiminnot löytyvät myös kaikista perustoimintoina. TF80 on myös sellainen saliharjoitteluun tehty ohjelma, joka auttaa sua palauttaa tehokkaasti sarjojen välillä seuraamalla sun sykettä. TF80 tulee myös mukana paketissa Flow Linkki, joten kalliimpi hinta johtuu osaksi siitä.

Toivottavasti auttoi ;)

Itsellä on Polar sekä suunto niin kokemusta löytyy kummastakin ja vaihdan juurikin tuohon TF80 seuraavaksi:)

Edit. ps. Ja jos on ensimmäinen sykemittari hakusessa niin mielestäni Polar on käyttäjäystävällisempi. No, toki jotkut tykkää Samsungista ja jotkut Nokiasta, että mielipidekysymys. Monet asiakkaat on vaan ainakin mulle sanoneet, kun ovat tulleet ostaa sykemittaria, että on ollut aikaisemmin Suunto ja nyt haluavat Polarin. Tiedä häntä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja vähän korjausta edelliseen...
TF40 ei sisällä suomenkielisiä valikoita eikä siihen saa myöskään G1:tä.

kriteerit:

-kertoo kulutuksen
-mittaa keskisykkeen
-saa säädettyä sykealueen hälytyksillä
-varmatoiminen
-näyttää harjoitteen keston

muuta en nyt keksi. eli aika perus mittaria hakemassa. tekeekö noilla kunnon määrittämis yms jutuilla mitään noissa mittareissa. voishan siinä joku sellanenkin olla jos hinta ei pompsahda kauheesti.

Lidlin 14,99e mittari täyttää jotakuinkin (-varmatoiminen) nämä kriteerit, tosin sitä ei helvetissä voi suositella kenellekään. Vuoden verran tuollaisella kärvistelin, kunnes yhdellä maantielenkillä heitin sen aika pitkälle mettään. FRWD:n kanssa tuo toimi jotakuinkin hyvin, mutta pannan ja mittarin välinen toiminta oli jotain aivan käsittämätöntä.

Kuten jo muutama muukin on tässä maininnut, niin osta Polarin mittari. Nuo ominaisuudet taitaa löytyä melkein jo siitä halvimmasta mallistakin. TF-mallisto näyttää hienolta, mutta näytöt niissä on jotenkin nihkeen oloiset, ainakin kuvien perusteella? Livenä en oo päässy näkemään vielä tuota. Jokohan Polarin GPS-mokkula tallentaa reittidataa? Suht perusjuttu, joka ainakin aikaisemmin on puuttunut.

no hei yrittäkää pikkasen ;)

palstan aerobistist (dymond ja muut) auttakaa nyt jotenkin. oon miettiny suunnon T3:sta. mutta se suuri kysymys: suunto vai polar?
^LOL, aerobisti. :D Aika hiljasta on pidelly sen suhteen. Mutta mun kokemukset Suunnosta taiskin olla tuolla edellisellä sivulla ja ainakin tonne kirjottelin kai siitä IU:sta ja muustakin jotain.

T3:han olis lähes sama kuin mitä tuo T4 mikä mulla on, mä otin nelkun vaan sen takia, että se tuli jossain paketissa autoomaagisesti.

Edit. ps. Ja jos on ensimmäinen sykemittari hakusessa niin mielestäni Polar on käyttäjäystävällisempi. No, toki jotkut tykkää Samsungista ja jotkut Nokiasta, että mielipidekysymys. Monet asiakkaat on vaan ainakin mulle sanoneet, kun ovat tulleet ostaa sykemittaria, että on ollut aikaisemmin Suunto ja nyt haluavat Polarin. Tiedä häntä.
Samaa sanoisin. Toi Suunnon IU:n logiikassa ainakin allekirjottaneella kesti aika kauan, eikä se oikeen pidemmänkään käytön jälkeen tunnu omalta vs. Polar, jonka uudemmista malleista ei tosin ole kokemusta.

edit: Ai joo, olikos niin, että Polarit skulas vedessäkin kuin "vettä vaan" ja Suunnolla piti ostaa erikseen joku 150€ vyö sitä varten ja silloinkaan reaaliajassa et voinu seurata sykkeitä jne. vaan vasta (koneelta?) harjoituksen jälkeen.

^LOL, aerobisti. :D Aika hiljasta on pidelly sen suhteen. Mutta mun kokemukset Suunnosta taiskin olla tuolla edellisellä sivulla ja ainakin tonne kirjottelin kai siitä IU:sta ja muustakin jotain.

T3:han olis lähes sama kuin mitä tuo T4 mikä mulla on, mä otin nelkun vaan sen takia, että se tuli jossain paketissa autoomaagisesti.

Samaa sanoisin. Toi Suunnon IU:n logiikassa ainakin allekirjottaneella kesti aika kauan, eikä se oikeen pidemmänkään käytön jälkeen tunnu omalta vs. Polar, jonka uudemmista malleista ei tosin ole kokemusta.

edit: Ai joo, olikos niin, että Polarit skulas vedessäkin kuin "vettä vaan" ja Suunnolla piti ostaa erikseen joku 150€ vyö sitä varten ja silloinkaan reaaliajassa et voinu seurata sykkeitä jne. vaan vasta (koneelta?) harjoituksen jälkeen.

Suunto ei skulaa ollenkaan uidessa, kun ne käyttää jotain Sfäärisiä aaltoja mitkä siis ei toimi vedessä. Tai siis näin minä käsitin asian :)Polar taas on suojannut tämän käyttöominaisuuden jollain tapaa joten se on tällä hetkellä ainut merkki, joka toimii sykkeenmittauksessa vedessä. Toki siis Suunnon kellotkin on vedessä käytettäviä 50m asti, mutta sykkeen mittaus ei toimi.

kiitosta vaan. suunnon vehkeet on tyylikkäämpiä mutta jos polaron parempi käyttää tms niin sellaseen varmaan käännyn. minkälainen kantama on vyön ja "kellon" välillä noin yleisesti merkistä riippumatta?

kiitosta vaan. suunnon vehkeet on tyylikkäämpiä mutta jos polaron parempi käyttää tms niin sellaseen varmaan käännyn. minkälainen kantama on vyön ja "kellon" välillä noin yleisesti merkistä riippumatta?

Polarin ohjekirjassa lupaillaan metrin verran, voi olla hieman enemmänkin. Tuntuu olevan samaa luokkaa muillakin merkeillä.

Mulla on nyt ollut polarin rs200sd käytössä yli vuoden ja kerran olen paristot vaihtanut molempiin. Vyöhön tuskin olisi tarvinut vielä vaihtaa, mutta päätin sitten vaihtaa samalla. Mitään moitteita ei voi antaa kyseiselle värkille.

Luotettavuudesta huolimatta olen nyt ostamassa tuota uutta rs800cx -mittaria kunhan se nyt myyntiin saadaan. G3 podin kanssa totta kai. Harjoittelun kannalta ajateltuna en sitä tarvitse, mutta jos se lisää motivaatiota lähteä lenkille niin se on hyvä sijoitus :)

Tässä ketjussa kun tuntuu olevan ihmisiä joilla on kokemuksia kummastakin mittarista, valaiskaapa hieman seuraavasta asiasta:

Itselläni on nyt käytössä Polarin s610. Muuten ei valittamista, mutta yksi asia on todella rasittava - junaradan vartta kulkevaa pyörätietä fillarilla ajaessa mittari sekoaa ja sykkeeksi tulee yli maksimin oleva 220. Juttelin kollegan kanssa ja Suunnon t6c kanssa tätä ongelmaa ei ole ollut erilaisesta tekniikasta johtuen. Kellään muulla kokemusta tuosta t6c "järjissään pysymisestä"? Eihän ongelma iso ole, mutta kun työmatkalla tulee ajeltua tuota reittiä päivittäin edestakaisin, ei millään jaksa ruveta korjaamaan keskisykettä kun tiedot lataa koneelle.

Myös sykkeen häviämisen kanssa oli ongelmia, ne poistuivat hetkeksi patterin vaihdon ansiosta. Välillä ei meinaa löytää alkusykettä vaikka vyön kastelee, täytynee vaihtaa vyöhönkin paristo niin eiköhän tuo sillä korjaannu. Polariin olen ihan tyytyväinen, mutta vähän kutkuttelisi testata myös tuo Suunto.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom