Sykemittari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarkko
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: ⌚🔥 SYKEMITTARI 🔥⌚

Meta description: Tarkkuutta treeniin, dataa palautumiseen ja sykelukemat jotka kertovat totuuden – pysy kartalla jokaisella askeleella.

Hieman hämärän peitossa vielä mitä näiden Suunnon mittareilla oikein voi tehdä. Eli kannattaako ostaa t4 vai t6? Olisi kyllä varaa tohon kalliimpaan, mutta onko siinä mitään mikä olisi olennaisesti parempi? Tuossa t4:ssa oli joku training toiminto jota ei kalliimmassa löytynyt.

Eli tälläselle nörtille olis tärkeetä että tiedot voi helposti siirtää tietokoneeseen, ja että ohjelma osaa laatia treeniohjelman tavoitteista riippuen (kestävyys, laihdutus, ym.). Onnistuuko tämmöinen jollakin näistä laitteista?

Niin ja vielä että voiko näitä laitteita käyttää uinnissa?

Itsehän tuli ostettua Adidaksen miCoach, olin kännykän ja sykemittarin tarpeessa niin tottakai innostu :D

Ihan hyvä vehje loppujenlopuks: kännykkänä ihan perus, urheiluominaisuuksiltaan mahtava.

ja noihin treeniohjelmiin ni miCoach ainakin pistää kaikki juoksut mitä vetäny autom. koneelle ja saa luotuu treeniohjelmii joka lähtöön. Mut onhan laitteella hintaakin. Suosittelen :thumbs:

Hieman hämärän peitossa vielä mitä näiden Suunnon mittareilla oikein voi tehdä. Eli kannattaako ostaa t4 vai t6? Olisi kyllä varaa tohon kalliimpaan, mutta onko siinä mitään mikä olisi olennaisesti parempi? Tuossa t4:ssa oli joku training toiminto jota ei kalliimmassa löytynyt.

Eli tälläselle nörtille olis tärkeetä että tiedot voi helposti siirtää tietokoneeseen, ja että ohjelma osaa laatia treeniohjelman tavoitteista riippuen (kestävyys, laihdutus, ym.). Onnistuuko tämmöinen jollakin näistä laitteista?

Niin ja vielä että voiko näitä laitteita käyttää uinnissa?

Itsellä Suunnon T3c ja PC-podilla (en omista) saa harjoitteludataa koneelle.

Itse laite ja sykevyö ovat vedenpitäviä niin, että kyllä kai...? :rolleyes:

Mikä edistynyt sykemittari sitten toimisi myös veden alla? Se olisi itselleni aika pakollinen toiminto...

Suunto observer on hienon näkönen mutta hinta vaa on aika suolanen.
http://www.ewatches.com/media/largenologo/OBSERVER-Titanium.jpg
Hieno laite, omasta ranteesta löytyy samanlainen. Siitä ei tosin löydy tuota kaivattua sykemittaria.
Metalliranneke on ollut yllättävän mukava kovassakin menossa, mutta treenikäyttöön suosittelisin kuitenkin rannekemateriaaliksi muovia/kumia. Metallinen on kuitenkin aina hieman löysempi ja etenkin juostessa hölskyminen saattaa välillä tuntua epämiellyttävältä. Vaihdoin omaan kellooni inttivuoden ajaksi elastomeerirannekkeen enkä ole toistaiseksi viitsinyt vaihtaa metallista ranneketta takaisin.

Polarin FT-sarja näyttää aika sievältä, esim. huippumalli FT80 kuvassa. Metallirannekkeella sitä ei tosin saa.

polar_ft80_1.gif

Suunnon mittareihin saa lisäksi hankittu Memery Beltin eli "muistivyön", joka toimii myös uinnissa. Tällöin ei kelloa tarvitse olla välttämättä lainkaan mukana.

Tässä ketjussa kun tuntuu olevan ihmisiä joilla on kokemuksia kummastakin mittarista, valaiskaapa hieman seuraavasta asiasta:

Itselläni on nyt käytössä Polarin s610. Muuten ei valittamista, mutta yksi asia on todella rasittava - junaradan vartta kulkevaa pyörätietä fillarilla ajaessa mittari sekoaa ja sykkeeksi tulee yli maksimin oleva 220. Juttelin kollegan kanssa ja Suunnon t6c kanssa tätä ongelmaa ei ole ollut erilaisesta tekniikasta johtuen. Kellään muulla kokemusta tuosta t6c "järjissään pysymisestä"? Eihän ongelma iso ole, mutta kun työmatkalla tulee ajeltua tuota reittiä päivittäin edestakaisin, ei millään jaksa ruveta korjaamaan keskisykettä kun tiedot lataa koneelle.

Myös sykkeen häviämisen kanssa oli ongelmia, ne poistuivat hetkeksi patterin vaihdon ansiosta. Välillä ei meinaa löytää alkusykettä vaikka vyön kastelee, täytynee vaihtaa vyöhönkin paristo niin eiköhän tuo sillä korjaannu. Polariin olen ihan tyytyväinen, mutta vähän kutkuttelisi testata myös tuo Suunto.

Harkitsen sykemittarin ostoa, mutta en tiedä minkä laista. Tekeekö sykemittarilla salitreeneissä yleensäkkään mitään? Vai onko se suunnattu spinningiin, juoksioille, pyöräiliöille...

Kärsin LIEVÄSTÄ sydänviasta, joten failureen ei ole terveellistä pyrkiä, ja pitkäaikaista rasitusta tulisi välttää.

Elikkäs tämän takia olisin hankkimassa, mutta onko sykemittarista loppujen lopuksi hyötyä?

Ite oon sykemittaria salilla joskus käyttäny, mutta en tiedä onko siitä varsinaista hyötyä. Onhan se ihan kivaa katsoa, mihin sykkeet nousee tiukan sarjan aikana ja kuinka nopeesti syke palautuu normaalitasolle. Itse en kuitenkaan varsinaista hyötyä sykemittarin käytölle salilla näe, yleensä sitä tulee käytettyä lenkillä, jotta tietää pysyä oikealla sykealueella.

Ja ihan perus sykemittari käy vallan mainiosti, siis sallainen joka näyttää vain sykkeen. Onhan noissa halvimmissa mittareissakin jo muitakin ominaisuuksiakin...

Ite sain firmalta lahjaksi Suunnon T1:sen, missä on käytännössä vain sykkeen mittaus ja kalorikulutuksen laskenta. Ja nyt kun punttailua aloittaessani oon yrittäny opetella myös syömään riittävästi, olen käyttäny sitä muutaman kerran juurikin tohon jälkimmäiseen tarkoitukseen. Syke nousee korkeimmilleen kyykyssä ja mavessa mutta tippuu aika reilusti heti kun lopettaa. Kohtuuvauhtisella juoksulenkillä pääsen paljon korkeampaan keskisykkeeseen kuin raskaallakaan salitreenillä. Tai sitten en kovin raskaasti osaa vielä treenatakaan :)

Mutta en itte pelkkää punttailua varten hommaisi minkäänlaista sykemittaria.

Itsellä ollut sykemittari käytössä useamman vuoden ja aina käytän sitä kun liikun. Mielenkiintoista seurata omaa kalorinkulutusta ja keski- ja maksimisykkeitä. Tietenkään kalorinkulutukset eivät ole ehdottoman tarkat, mutta niistä saa tietää treenien suhteelliset tehot. Lisäksi voi lisätä harjoitukset netissä olevaan treenipäiväkirjaan ja kirjoittaa kommentteja omista liikumisistaan. Myöhemmin kiva katsoa, miten sitä on tullut vuoden aikana liikuttua. Ollut järkevin ja "hyödyllisin" ostos mitä oon tehnyt. En kadu.

Malli on polarin f11

Suunto T1, edullinen ja helppo käyttää -mittaa kulutuksen, sykkeen ja treenin keston (mitä muuta ihmiskunta tarvitsee :D). Maksoin omasta 60e (Sokos)

Ja mikä parasta, siinä on myös kello :D

Back
Ylös Bottom