Syke koholla flunssan jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja faerie
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko normaalia, että perusflunssan varsinaisten oireiden mentyä ohi (kuumepäivistä aikaa puolisen viikkoa, nuhasta ja yskästä jäljellä rippeet) syke on edelleen koholla verrattuna normaaliin? Tuntuu, että muuten uskaltaisi jo salille lähteä, mutta ei oikein lupaavalta tunnu, että sydän pompottelee sen 80-90 lyöntiä minuutissa verrattuna flunssaa edeltäneeseen 55-65:een. Pelästyneenä luin jo sydänlihastulehduksenkin oireita, mutta ilmeisesti tällöin kyse olisi enemmänkin sydänkivuista kuin pelkästä sykkeen noususta?

Hakua yritin käyttää, mutta tarkalleen aiheesta kertovaa postausta en onnistunut löytämään.

Mulla on ollu poskiontelon tulehduksen jälkeen syke koholla ja jos vähänkin tekee jotain aerobista niin syke kohoaa johonkin 170 minuutissa. Mutta punttikunto on ollu aina yllättävän hyvä sen jälkeen.. :rock:

Räkätaudista palautuminen kestää jonkin aikaa, muistaakseni perusohje on että raskasta liikuntaa kannattaa välttää suunnilleen yhtä monta extrapäivää kuin tauti on kestänyt, eli hyvinkin viikon verran kun pahimmat oireet ovat menneet ohi. Teoreettisesta puolesta muistelen joskus kuulleeni että yksi kuumeen seurauksista olisi pintaverenkierron heikentyminen ohuempien verisuonten supistuessa ja tämän tilan palautuminen kestää jonkin aikaa, joten taudin jälkeinen suorituskyvyn heikkeneminen johtuisi ainakin osittain huonommasta verenkierrosta.

Itse en edes suostu kuntoilemaan sairaana, oli kyse flunssasta tai itseaiheutetusta tilasta, sen verran olen kuullut kauhutarinoita sydänlihastulehduksista sun muista. Kieltämättä tosin aina monen päivän räkätaudin jälkeen olisi mukava heti päästä puntille, mutta onpa tullut huomattua että yleensä jää vain huono maku suuhun kun kunto on vielä heikko.

Tämä nimimerkillä taas kerran räkätaudissa :D No, ensi viikolla sitten painojen pariin taas.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom