Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by pexxi
Kysymys kuuluukin, kertooko elimistö, milloin ei pitäis käydä salilla? Eli mulla olo flunssainen välillä, mutta salilla hyvä ja kevyehköt treenit ainakin sujuu hyvin?
Originally posted by veijo esso
Mutta välillä on hyvä vetää känni päälle niin nuppi nollaantuu ja elämä maistuu.. Korostan edellisen lauseen sanaa "välillä"..
Originally posted by pexxi
Eli sydän löi hitaammin kuin "keskivertotyypillä" ja voimakkaammin, mutta sehän on vaan hyvä asia?
Sama homma mulla. Reipas kuukausi nyt tullu oltua toipilaana. Ensin nousi kova kuume ja muutaman päivän päästä tuli kovat rintakivut. En itsekkään sairaana ollut urheillut. Tämä onkin jonkun viruksen aiheuttama eikä siis sairaana urheilemisen tulos. Eli sydänlihastulehdus voi tulla myös vaikkei sairaana urheilisikaan mutta aika harvinaistahan se on.pambbers sanoi:itse ollut kyseisen taudin takia nyt 6 viikkoa sairaslomalla. sairaalassa olen 5 yötä viettänyt. kouluun en perkele mene ennenkun saan terveet paperit. itellä nyt ollut rytmihäiriötä, tykytystä sun muuta mutta lääkkeillä kaikki saa kuntoon. jep jep. ja TOI ON TÄYTTÄ PASKAA ETTÄ MENEE KIPEENÄ LIIKKUMAAN NIIN SAA SEN, itse olin sängyssä ja sain silti. enkä tiedä millon paranen. mutta tällänen vituttaa tottakai.
Dopey sanoi:Takavuosina yks tuttu otti melkein ohi menneessa flunssassa maastavetotreenin ja kuoli myohemmin illalla.
En oo sen jalkeen kipeena eksynyt salille.
syöttösika sanoi:Mitä vittua!?!?!?!
Terveet nuoret miehet tuntuu tipahtelevan vasemmalla ja oikealla kun ovat pienessä nuhassa treenanneet. Iteltäkin löytyy yksi kaverin kaveri joka kuoli pelattuaan lätkää kuumessa ja sairastuttuaan tuon takia sydänlihaksentulehdukseen.
Mielenkiintoistahan tästä koko jutusta tekee se tosiasia, että se terveen ja sairaan raja on niin mahdottoman häilyvä. Itellä tuntuu välillä että nuhaa on enemmän tai vähemmän koko talvi, treenaamista en ole koskaan pelkästään pienen nuhan takia jättänyt väliin.
Pääsin juuri intistä ja olen lähes varma että siellä on monestikkin liikuttu aivan kestokyvyn äärirajoilla puolikuntoisena. Sitä pientä lämpöä kun on niin vaikea tuntua kun on nukkunut viikon ajan 1-3h yössä ja tärissyt koko muun ajan hangessa (asemissa oltiin monesti monia tunteja). Onneksi mitään suurempia komplikaatioita ei tullut.
Tälläset jutut pistää aina miettimään. On se vaan niin väärin että jonkun 20kymppisen elämä loppuu pari päivää liian aikaisin vedetyn mavetreenin takia.
syöttösika sanoi:selvennetään vielä...
voiko sydänlihaksentulehdus tulla siitä jos treenaa pelkässä lievässä nuhassa? Eli siis tarkoitan nyt sellaista nuhaa jonka ainoa oire on lievä nenänvuoto (pitää niistää vaikka n 10krt/pvä) eikä sairauteen liity siis minkäänlaista kuumetta tai väsymystä.
Pienessä darrassa on tullu muutaman kerran treenattua, mutta nyt kyllä lopetan senkin kokonaan. Ja jos kuumetta on ollut niin en kyllä ole pitänyt kokonaista kuumeetonta viikkoa ennen treeniä, mutta jatkossa varmaan pitäisi.
Timba79 sanoi:Kuka tähän voi mitään varmaa vastata, ei kukaan. Jos olo on vähänkään voimaton tai salilla alkaa tulemaan voimattomuuden tunnetta, outoa hikoilua tai muuten tavallisuudesta poikkeavaa oloa, niin sitten treenit pois. Jos treeni pienestä nenänvuodosta huolimatta sujuu normaalisti, olo on täysin normaali jne jne, silloin voi IMO treenata. Mutta tämä vaatii oman kropan tuntemista ja rehellisyyttä itselle siitä onko kipeä. Moni kun vähättelee niitä oireitaa jotta pääsee treenaamaan. Ennemmin siis lepoa kuin treeniä, jos on vähänkään epävarma olo omasta kunnosta. Flunssan kyllä erottaa pienestä nuhasta todella helposti.