Syöttekö roskaruokaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmm. mites kun striimissä vasta pari päivää sitten vetelit pienen kipollisen karkkia, sekä mainitsit että mutsilla käydessä tais mennä pannaria viikonloppuna?. en tiiä sitten
Niin JUURI ollenkaan. pieni kippo karkkia menee vaikka pre workoutista, kun on nopeaa hiilaria, eikä pannari ole huonoin mahdollinen plus kuka kielytyy äitinsä leipomuksista :D

Mutta jos teet ne 52 treeniä tehokkaammin, on sulla lihasta enemmän vuodessa. Ikävää, mutta totta. Äläkä vaan selitä että olis samanverran. Kun ei ole.
1408 treeniä olet tehnyt optimaalisesti, et näe fysiikassa eroa(vaikka sitä onkin) jos 52treeniä on mennyt huonommin.

Syöminen on mukavaa ja yksi pulla kyläillessä ei kenenkään maailmaa kaada.Mulle ei ainakaan tää kanariisiparsa munkkeilu sovi.Nytkin tässä treenin päälle perunaa ja paistettua muikkua.Itse kalastamaa lähiruokaa.Samalla keitin kattilallisen muikkua Wilho rotikalle.Maistuu kaverille.

Onko joku tässä ketjussa sanonut yhden konvehdin lihottavan 10 kiloa vuodessa. En ainekaan itse huomannut
Ei ollut kirjaimellisesti noin. Mutta väitettiin että yksi konvehti päivässä lihottaa vuositasolla. Aivan älytön väite. Vain silloin lihoo kun syö enemmän mitä kuluttaa. Ei taatusti ole kenelläkään niin tarkassa oikeassa elämässä että 2500 kalorilla pysyt hyvässä kunnosaa mutta 2530 kalorilla alat lihoa. Se 30 kaloria kuluu kun pinnistelet paskalla ollessa vähän enemmän. Ei päivän kulutus ole niin vakio että muutaman kymmenen kalorin lisäys aiheuttaa lihomista. Harrastelijat eivät edes laske kaloreita niin turha jostain kaloreiden sadasosista puhua. Kilpabodarien kisadieettejä turha sotkea asiaan. He voivat hifistellä rauhassa kaloreiden desimaaleilla.

Mutta jos teet ne 52 treeniä tehokkaammin, on sulla lihasta enemmän vuodessa. Ikävää, mutta totta. Äläkä vaan selitä että olis samanverran. Kun ei ole.
Tämäkään asia ei ole noin mustavalkoinen. Se voi jopa parantaa kehitystä kun ottaa yhden treenin vähemmän tai tekee sen löysemmin. Tuo 52 treeniä on 4% vuoden kokonais treeneistä. Se 96% määrää kehityksen. Ei ne 4%.

e voi jopa parantaa kehitystä kun ottaa yhden treenin vähemmän tai tekee sen löysemmin.
Asia selvä, nyt riittää mulle. Kiitos ja näkemiin. Tää on uskomatonta paskaa. Kana ja riisi on roskaruokaa ja treenaamatta kehittyy paremmin. Nyt saatana, pitäkää tunkkinne, syökää pullaa ja skipatkaa treenejä. Pakemmassa kunnossa ootte, ei enää kiinnosta.

Älkää enää quotatko mua, poistan jokaisen quoten, en halua enää osallistua tähän keskusteluun. En ole hetkeen mitään näin naurettavaa nähnyt tällä forumilla.

Kieltämättä tän ketjun alkupään viesteistä tuli aika positiivinen kuva roskaruoasta, ihmettelin sitä vähän itsekin että paukutellaan henkseleitä sillä, kuinka joka päivä vedetään makkaraperunat.

Lähtökohtaisesti roskaruoka on aina epäterveellistä, se kannattaa muistaa. Varsinkaan aloittelijan ei ole hyvä saada sitä kuvaa hommasta, että roskaruoka on ok. Mutta jos aloittelijan tavoitteet eivät vaadi helvetin kurinalaista syömistä ja pizzasta saa nautinnon niin mikäs siinä, jos homma toimii ja on itseensä tyytyväinen. Sit jos pizza alkaa näkyä kropassa ja et ole enää tyytyväinen, niin vedä vaikka kerran kuukaudessa.

Itse henk.koht. saan isomman nautinnon kun vedän strictisti ruokavaliolla, lähinnä tulee paska olo ja vitutus jostain lätystä, varsinkin jos joka viikko sellasen vetäis.

Ei ollut kirjaimellisesti noin. Mutta väitettiin että yksi konvehti päivässä lihottaa vuositasolla. Aivan älytön väite. Vain silloin lihoo kun syö enemmän mitä kuluttaa. Ei taatusti ole kenelläkään niin tarkassa oikeassa elämässä että 2500 kalorilla pysyt hyvässä kunnosaa mutta 2530 kalorilla alat lihoa. Se 30 kaloria kuluu kun pinnistelet paskalla ollessa vähän enemmän. Ei päivän kulutus ole niin vakio että muutaman kymmenen kalorin lisäys aiheuttaa lihomista. Harrastelijat eivät edes laske kaloreita niin turha jostain kaloreiden sadasosista puhua. Kilpabodarien kisadieettejä turha sotkea asiaan. He voivat hifistellä rauhassa kaloreiden desimaaleilla.
Tiedän kylllä mistä oli kysymys. Siitä että päivittäinen konvehdin syönti voisi nostaa kilon painoa vuoden aikana. En näe tässä mitään epäselvää . Kilo on vuositasolla ihan häviävän pieni määrä ja ei mitenkään mahdottomuus että näin kävisi. Nimen omaan päiväkalorit vaihtelee mutta keskiarvokalorit on joku x määrä ja sen nostaminen lähtee vaikuttamaan ensimmäisestä kalorista. Lihominen ei ole mikään porrastettu ilmiö

Älkää poistako tätä koska en quotaa mutta kukaan ei käsittääkseni missään ole väittänyt että kana ja riisi on roskaruokaa..

Minä kirjoitin ettei mulle sovi riisikanaparsa munkkeilu.Tykkään vaan syödä vaihtelevasti.Usein menen vaimon kanssa lounaspöytään treenin jälkeen.Ja syön paljon kasviksia.

Minä kirjoitin ettei mulle sovi riisikanaparsa munkkeilu.Tykkään vaan syödä vaihtelevasti.Usein menen vaimon kanssa lounaspöytään treenin jälkeen.Ja syön paljon kasviksia.
En minäkään syö koska inhoan kanan koostumusta ja sitä että siellä on niitä narskuvia paloja.

Naudan jauheliha lihatiskiltä ja pasta on parempaa itselle, toimii ihan yhtä hyvin

Eikö missään asiassa voi olla keskitietä 🙄 Puhuin viikon YHDESTÄ treenistä. Sen epäonnistumisesta tai pois jättämisestä. Nyt piti vääntää sekin niin että kokonaan treenaamatta kehittyy. Sama ruokakeskustelussa. Yksi pulla tarkoittaa koko terveyden romahtamista ja automaattisesti läskiksi tuloa. Jokainen kyllä tietää ettei mikään herkku pienessä määrässä romuta terveen ihmisen kondista tai terveyttä. Ehkä jossain rottakokeissa mutta ei oikeassa elämässä.

Meillä syödään paljon kalaa.Meinaa homma karata käsistä kalastuksessa.Pakkaset täyttyy ahvenista,kuhista ja muikuista.Vaimoa jo kyllästyttää .Ja koira syö hauet.

Meillä syödään paljon kalaa.Meinaa homma karata käsistä kalastuksessa.Pakkaset täyttyy ahvenista,kuhista ja muikuista.Vaimoa jo kyllästyttää .Ja koira syö hauet.
Ja kun vaimo kyllästyy, niin siitä tulee pian jonku tyttöystävä,sinäkin kuulet siitä sitten joskus.Luultavasti viimeisenä.

"Aina sitä vitun kala ja kalaa"

Ja oletko lihonut joka vuosi kymmeniä kiloja ? Osan mukaan jo yksi konvehti päivässä tai yksi pulla viikossa tietää 10 kg lihomista vuodessa.
Kulutan niin perkeleesti, että olen kutakuinkin ihmisen mitoissa. Mutta mun kohdalla ei voida kyllä puhua mistään pullasta viikossa, vaan saatan vetää esim. iltapalalla 3000kcal vajaa tuntiin.

Jännäksi meni tämä keskustelu kyllä.

Mutta eikö se oo roskaruuan kanssa vähän sama kun alkoholin. On aivan totta että roskaruoka tai alkoholi eivät varsinaisesti edistä kenenkään terveyttä. On aivan totta että on olemassa ihmisiä, jotka ovat juoneet tai syöneet itsensä ojan pohjalle tai 150-kiloisiksi. On aivan totta että näiden ihmisten ei kannata kuvitella että kyllä mä aina sillon tällön ja perjantaisin voin vähän ryypiskellä tai napostella, jos homma yksinkertaisesti ei pysy hanskassa tai ne hanskat on olleet hukassa jo parisen vuotta. On totta että jotkut ihmiset kokevat jo yhdenkin pitsan tai humalan jälkeen olon paskaksi eikä ole sen arvoista.

Mut sit voihan se olla, että on olemassa ihmisiä jotka ihan aidosti pystyy harmittomaan kohtuukäyttöön, ratkeamatta välittömästi ryyppäämään tai paisumatta muodottomiksi. Ja jos tämä ei ole ristiriidassa vakaumuksen tai tavotteiden kanssa, ehkä asian kanssa on mahdollista elää.

Jännäksi meni tämä keskustelu kyllä.

Mutta eikö se oo roskaruuan kanssa vähän sama kun alkoholin. On aivan totta että roskaruoka tai alkoholi eivät varsinaisesti edistä kenenkään terveyttä. On aivan totta että on olemassa ihmisiä, jotka ovat juoneet tai syöneet itsensä ojan pohjalle tai 150-kiloisiksi. On aivan totta että näiden ihmisten ei kannata kuvitella että kyllä mä aina sillon tällön ja perjantaisin voin vähän ryypiskellä tai napostella, jos homma yksinkertaisesti ei pysy hanskassa tai ne hanskat on olleet hukassa jo parisen vuotta. On totta että jotkut ihmiset kokevat jo yhdenkin pitsan tai humalan jälkeen olon paskaksi eikä ole sen arvoista.

Mut sit voihan se olla, että on olemassa ihmisiä jotka ihan aidosti pystyy harmittomaan kohtuukäyttöön, ratkeamatta välittömästi ryyppäämään tai paisumatta muodottomiksi. Ja jos tämä ei ole ristiriidassa vakaumuksen tai tavotteiden kanssa, ehkä asian kanssa on mahdollista elää.
NO vielä piti tähä keskusteluun alkoholi vetää:D se aine on kyllä ryypättynä aina haitaksi ,enkä suosittele kenellekkään. Ei sama kun herkut silloin tällöin. Mutta kyllä itse juon välillä 2-6kk välein 2pv tumut ja ei tee hyvää millään mittarilla terveydelle.

Kulutan niin perkeleesti, että olen kutakuinkin ihmisen mitoissa. Mutta mun kohdalla ei voida kyllä puhua mistään pullasta viikossa, vaan saatan vetää esim. iltapalalla 3000kcal vajaa tuntiin.
Tätä vähän ajoin takaa. Kun urheilee paljon ei ne pizzaperjantait vaikuta yhtään mitään. Itsellä treenejä niin paljon ettei herkut näy millään tapaa fysiikassa eikä terveydessä. Esim eilen fillaroin salille 10km suuntaansa. Puntteja 60min ja spinning 60min. Söin pullan kahvin kanssa lähtiessä. Menikö minun treenit pilalle pullan takia ja olen läski jouluna 🤔 Tai olisinko kovemmassa kunnossa ilman pullaa. En taatusti. Kulutus on niin suurta ettei tartte stressata joka suupalasta. Eri juttu jos on lihomiseen taipuva endomorffi joka tekee toimistotyötä ja ainoa energian kulutus on penkki treenit. Silloin on katseltava mitä suuhun pistää.

Suositut

Back
Ylös Bottom