Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kumma kun jengi perustelee niin mielellään kaikkea muuta sillä että niin teki myös metsästäjä-keräilijä, mutta yhtäkkiä suolan kohdalla sama logiikka ei pädekkään.
Samaa teki mun pappa. Herkkua oli myös pullapitko josta 1cm paksuisia viipaleita, voita päälle ja sokeria voihin kiinni. Marie-kekseillä sama juttu: voita ja sokeria. Voileipäkekseihin hunajaa. Eli 97-vuotiaaksi ja omat hampaat oli suussa hautaan asti.Tulin vain kertomaan että mun eno heittää leivänpäälle 3cm kerroksen voita johon ripottelee päälle suolaa :D
Voisko paletaani käydä lyömässä faktat pöytään, ettei täällä tarvi enään sen enempää ihmetellä?
Vastaus kysymykseen: ihan ehdottomasti! Ennen en syönyt juuri ollenkaan suolaa koska luulin, että se on kamalan vaarallista. Tillannehan johti siihen, että mua huimasi ihan jatkuvasti varsinkin salilla. Yäk. Nykyisin käytän reilulla kädellä. Aamupuuroon pari grammaa jodisuolaa ja muihin ruokiin herbamarea. Mulla on luonnostaan hulvattoman matala verenpaine.
Ensimmäisessä katsauksessa havaittiin, että keskimääräinen 4,4 gramman vähennys päivittäisessä suola-annoksessa vähintään neljän viikon ajan alensi systolista verenpainetta keskimäärin 4,18 mmHg ja diastolista verenpainetta 2,06 mmHg.
Toisessa meta-analyysissa natriumin päiväannoksen vähentäminen alle 2 grammaan (alle 5 g suolaa) alensi systolista verenpainetta keskimäärin 3,47 mmHg ja diastolista verenpainetta 1,81 mmHg.
Suola demonisoitiin jenkeissä samaan aikaan kuin rasvatkin ja odotan koska myös suola saa vapautuksen tuosta harkitusta väärästä propagandasta.
Niin no kuka tekee rahaa/saa hyötyä varoittamalla suolan haitoista? Ketä voisi tehdä bisnestä sillä, että ihmiset söisivät vähemmän suolaa? :D Tohtorithan voisivat nimenomaan saada pientä palkkiota käytännössä koko elintarviketeollisuudelta/ravintola-alalta, jos nimenomaan puhuisivat suolan olevan ihan vaaratonta...? Ei se oikein toistepäin taida toimia.Suola demonisoitiin jenkeissä samaan aikaan kuin rasvatkin ja odotan koska myös suola saa vapautuksen tuosta harkitusta väärästä propagandasta.