Syömistä uusimassa..

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
Tervehdys.

Kaivattaisiin vähän kommenttia miten voisi syömisen järjestää uudelleen.

En viitsi tähän nyt paljoa vanhaa settiä pistää, että näkee muuttuuko se johonkin suuntaan vai mennäänkö oikeilla linjoilla.

lähiaikoina vetänyt kevyttä vajaan vuoden (kesällä heikommin) ja nyt pari kk kovempaa salilla.

Noin 190cm/115kg (mahaa löytyy pikkasen)

Tuttuja pussielämiä malto ja hera80..

Päivät:

aamupala kl 7-9

työmaaruokalasta mitä löytyy noin kl 11

iltapäiväkaffeet kl 14

reenit arkisin noin kl 17 (3xvko)

Ja kysymys kuuluukin mitä laittaisitte mihinkin väliin tällaisessa päiväohjelmassa?

Erityisesti miten saisi tehoja nostettua reeniä varten paremmin.

Selaa aloittelijoiden osioo vähän. Varsinki tärkeäksi merkityt tredit. Täältä löytyy kans tietoo.

Jos tossa sun päivän syömiset, niin lisäisn niitä aika lailla. Syön nykyään 3 tunnin välein jotain ja hyvin tämä toimii.

Eiku pakkista selaan niin kyllä sitä tietoo löytyy.

(tämä ois voitu pistää sinne aloittelijoiden osioon)

Kuten sanoin "En viitsi tähän nyt paljoa vanhaa settiä pistää", eli ei ole syömiset tuossa. Laitin lähinnä aikatauluja ajatellen.

Mutta laitetaan nyt sitten koko setti tänne, että näkee mistä vois lähteä parantamaan...

Jotakuinkin näin:

Aamulla hera, leipää, kahvia, jogurttia kl 7-9

Päivällä työmaaruokalan safkat kl 11

kl 14 kahvia leipää jogurttia banaania.

ennen ja jälkeen treenin maltoa+mehu

kotiutuessa/illalla kotiruokaa / paketti jauhelihaa parissa osassa / jotain muut / heraa(maitokaakao)

Lepopäivinä harvemmin tulee otettua esim maltoa.

älä nyt sitä maltoa holvaa pitkin päivää!!!
ota ennemmin sen tilalla prodea,ei maltoa kannata muuten nappailla kun palkkarissa ja korkeintaan joskus prodejuomassa vähän jos muuten hiilarin saanti vaikeaa

Pitkin päivää ?

"Lepopäivinä harvemmin tulee otettua esim maltoa." - tarkoittaa että en ota.. (sori huono sanamuoto)

Olen ottanut 1/2h treenin alle, että saa ees vähän tehoja varastoon ja sitte jälkeen palautukseen..

Proteiinit tosiaan tulee aika myöhään n. tunti reenin jälkeen, kun pääsen salilta kotiin.

Homma toimi vielä kuukausi takas, mutta nyt alkaa jostain puuttumaan jotain kun maanantain reenit tuntuu vielä keskiviikkona paikoissa ja muutenkin tehot puuttuu... Tosin olen parivko vetäny pitkää sarjaa tappiin asti lyhyillä pausseilla. Kuluttaa kait enempi vaikka reeniaikana lyhyempi?

Jos malto on huonoa tuohon reenin alle, niin mikäs siihen sitten sopisi paremmin? Lisätehot tulisivat todellakin tarpeeseen...

30-50g proteiinii 30min ennen treenii. Kannattaa kokeilla.

paukutin sanoi:
Perustelu olis kova sana tässä vaiheessa.

"Hiilarit polttoainetta, prodet rakennusainetta" oon joskus kuullu..

Ite en kyllä maltoa ottais ennen treeniä, siitä vasta vetelä olo tulee, kun sokerit heittelee veressä. Kannattaa testata tuota prodea ennen treeniä. Mä oon syömättä 1-2h ennen salille menoa :O.

Jakob sanoi:
Ite en kyllä maltoa ottais ennen treeniä, siitä vasta vetelä olo tulee, kun sokerit heittelee veressä. Kannattaa testata tuota prodea ennen treeniä. Mä oon syömättä 1-2h ennen salille menoa :O.

Kyllä siitä ainakin kuvitteellisesti virtaa saa :hyper:

Reenin lopussa vajaan tunnin kohdalla sit loppuu patterit :kuola:

Joskus kauansitten oli vaa prodea käytös mut en kyl muista siitä mitään kostuneeni ennen reeniä.

Tarttis vissiin syödä vaan vitusti enempi päivällä jotenkin..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minä ostaisin jonku valmiin palkkarin. Niissä on hyvät suhteet eikä tartte miettiä ja mittailla sit ku ottaa mukaan salille.

Mulla toimii hyvin sama palkkari n ½ tuntia - tunti enner reenejä, ku minkä otan heti reenejen jälkeenkin. Muilla taas hiilarit tekee veteläksi salilla, joten kokeilemalla se selviää.

Tällä hetkellä käytän After Maxia eikä ole valittamista. :)

HuppiHarri sanoi:
Minä ostaisin jonku valmiin palkkarin. Niissä on hyvät suhteet eikä tartte miettiä ja mittailla sit ku ottaa mukaan salille.

Mulla toimii hyvin sama palkkari n ½ tuntia - tunti enner reenejä, ku minkä otan heti reenejen jälkeenkin. Muilla taas hiilarit tekee veteläksi salilla, joten kokeilemalla se selviää.

Tällä hetkellä käytän After Maxia eikä ole valittamista. :)

Onko nuo kauhean makeita ?

Joskus heitin mäkeen jotain tollasta vastaavaa ku oli liian makeeta --> ei menny alas.

Herat ja maltotkin vetelen erikseen. En tie miksi ei maistu yhdessä :urjo:

Sit on vielä ongelma, et missä noita säilyttää? Ei oo jääkaappia töissä :(

paukutin sanoi:

Termospullo voisi olla aika kova sana. Malton käyttöä olen pohtinut ja tullut siihen tulokseen, että ei sitä ainakaan kovin paljon tarvinne. Ennemmin katsoo, että saa sen 2g/painokilo proteiinia. Olen miettinyt sitäkin, että jos käyttää paljon proteiinijauhoa niin kannattaa ehkä vetäistä aina pieni osa normaalin ruokailun yhteydessä. Saa monipuolisemmin ravintoaineita aina kerralla. Ainakaan sellainen ei ole kovin fiksua, että vetää kerralla hirveän määrän proteiinijauhetta huiviin.

paukutin sanoi:
Onko nuo kauhean makeita ?

Onhan toi aika makeeta.. Mulla ainakin menee hyvin alas, ja Mass Blastiahan ollaan kehuttu maun puolesta. En oo sitä maistanu ite (vielä).

Säilytys järjestyy sillain et jauhot vaan kuivaan sheikkeriin ja sit ku on aika vetästä, ni vettä vaan sekaan. :thumbs:

paukutin sanoi:

"prodet rakennusainetta", itsehän sanoit jo perustelun. On hyvä olla vapaita aminohappoja veressä kun treenaa.
Muutenkin saadaan virtaa niistä proteiineista.

HuppiHarri sanoi:
Onhan toi aika makeeta.. Mulla ainakin menee hyvin alas, ja Mass Blastiahan ollaan kehuttu maun puolesta. En oo sitä maistanu ite (vielä).

Säilytys järjestyy sillain et jauhot vaan kuivaan sheikkeriin ja sit ku on aika vetästä, ni vettä vaan sekaan. :thumbs:

:urjo: :urjo: :urjo: :urjo: :urjo: :urjo: :urjo: :urjo: :urjo:

Hyi stna !

paukutin sanoi:

Mä voin perustella, vaikken tota esittänytkään.

Eli 2-3 tuntia ennen treeniä reilusti hiilaria hitaammassa muodossa, esim. normaalia kotiruokaa jossa iso kasa vaikkapa riisiä, pastaa tai perunaa (ja tottakai sitä protua myös). Sitten puolituntia ennen treeniä nappaseen tuon pelkän protun, niin on niitä aminohappoja veressä koko treenin ajan ja vielä treenin jälkeenkin. Sitten treenin jälkeen palkkari jossa myös reiluhko määrä protua ja ei ainakaan jää siitä kiinni ettei olisi aminoita tarpeeksi veressä kun niitä tarvitaan.

Malto just ennen treeniä aiheuttaa mulla ainakin hiton huonon olon jos treeni on muuta kuin jotai satujumppaa.

Timba79 sanoi:
Mä voin perustella, vaikken tota esittänytkään.

Eli 2-3 tuntia ennen treeniä reilusti hiilaria hitaammassa muodossa, esim. normaalia kotiruokaa jossa iso kasa vaikkapa riisiä, pastaa tai perunaa (ja tottakai sitä protua myös). Sitten puolituntia ennen treeniä nappaseen tuon pelkän protun, niin on niitä aminohappoja veressä koko treenin ajan ja vielä treenin jälkeenkin. Sitten treenin jälkeen palkkari jossa myös reiluhko määrä protua ja ei ainakaan jää siitä kiinni ettei olisi aminoita tarpeeksi veressä kun niitä tarvitaan.

Malto just ennen treeniä aiheuttaa mulla ainakin hiton huonon olon jos treeni on muuta kuin jotai satujumppaa.

Jees, tässä oli kunnon vastaus. :worship:

Huono homma tässä on just se kun ei oikeen pysty kunnolla vetään ku sen päivän satsin tos aamupäivällä kl 11 aikoihin ja reenit on sit vast jotain 17.

Tars kyl keksiä joku järeä ja vaivaton pikavälipalasetti tohon kaffepaussille. Nyt vaan just jotain reissaria/jogurttia/hedelmää/mitä ny sattuu saamaan...

Maltosta ei kyl oo koskaan tullu pahaa oloa..

Lainaus pakkauksen tuoteselosteesta: "MALTO6 jauhetta käytetään sekä hiilihydraattitankkaukseen että palautumiseen yhdessä proteiinin kanssa. "

Mitäs tuosta tajusin väärin? Selittäkääs joku tuo tankkaus jotenkin suomeksi.

No sillä tankkauksella tarkotetaan just tota ennen treeniä nautittavaa drinkkiä. Joillakin toimii ongelmitta, mulla ei taas tule kuin ongelmia.

Tohon sun välipalalle voisi sopia pari reilua reissaria ja vaikka sellainen protujuoma kyytipojaksi ja proteiininlähteeksi, ennen treeniä sitten vielä toinen protujuoma. Protun määrä tietysti noihin ihan omien tarpeidesi mukaisesti. Itsellä on seuraavanlainen rutiini yleensä töissä.

5.00 aamupala kotona (kaurahiutaleita ja rahkaa)
8.00 välipala töissä, protujuoma öljyn kera
11.00 töissä iso annos normaalia kotiruokaa työpaikan safkalassa, maitoa reilusti kyytipojaksi
14.00 proteiinijuoma
14.30 töistä lähtö salille ja treenaamassa 14.45 - 15.00

Tota kaavaa olen soveltanut jo pitkään ja hyvin tuntuu toimivan. Jos pääsen töistä esim. vasta 16.00 otan tossa 14 paikkeilla vähän pienemmän protujuoman parin banaanin kera ja loput tosta protujuomasta sitten ennen salillelähtöä.

Mä en jaksa minkään leipien kanssa töissä säätää. Jos maha kestää laktoosia, ota vaikka litra maitoa ja huitase se niiden parin leivän kanssa.

onhan sulla tietenkin painoaki 115kg..mutta,mutta.. itse syön tasan 2 tuntia ennen jumppailua normaalia ruokaa reilusti ja toimii ainakin minu kohdalla huomattavasti paremmin kuin malto.
jos otan maltoa lähellä ennen,kuin alan treenata niin on jotenki sellainen löysä olo,ihan kuin olis tosi väsyny.

Back
Ylös Bottom