syöminen

Miten ihmeessä voi saada syötyä päivän aikana noin 5000 kcal, ilman että ruokaa
tulee korvista pihalle?! Laskin vuorokauden tarpeeni ja täytyy sanoa, että meinasin tippua tuolilta: yli 4000 kcal tarve, että ei laihtuisi! Olen yrittänyt syödä terveellisesti ja ns. bodyruokaa, mutta reseptit on vähissä ja syöminen alkaa uhkaavasti muistuttaa kohtauksilta elokuvasta Päiväni murmelina...Että on vaikeaa!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten ihmeessä voi saada syötyä päivän aikana noin 5000 kcal, ilman että ruokaa tulee korvista pihalle?!
5000 kcal on kieltämättä jo aika haastavaa, mutta 4000 kcal menee/menisi multakin suht. vaivattomasti. Aamiainen (600 kcal), välipala (400 kcal), iso ateria töissä (1000 kcal), välipala (400 kcal), iso ateria kotona (1000 kcal), iltapala (400 kcal), yöproteiini (200 kcal).

Lisää rasvaa vaan, tai vaikka pähkinöitä pitkin päivää, jos tuosta haluaa kaloreita kasvattaa. Rasvaahan kuuluu syödä muistaakseni n. 30% päivän energiantarpeesta, eli tässä tapauksessa 1200 kcal:in edestä. Tuostahan tulee puhdasta rasvaa 133 g eli noin 19 ruokalusikallista (n. 7 g).

Edit: mitä sä oikein teet tuon 4000 kcal:in eteen? Mulla tuohon kuuluisi peruskulutus, salitreenit ja noin 1.5 tuntia pyöräilyä päivässä.

On kyllä parempi tarkastaa heti ensin tuo rasvan saanti. Kun se on muutenkin tärkeää ja sillä saa aika mukavasti kaloreita nousemaan. Jos ei ole massista kiinni niin vaihdat välillä tonnikalaa rasvaiseen loheen ja väitän että on myös terveellisempää.

Ja nuo pähkinät on loistava lisä. Vaikkakaan ei ole eläinkunnasta saatuja prodeja niin hyvin tukevat sen saantia ja samalla hyviä rasvojakin tulee.

Esim kunnon munakkaasta saa helposti kaloreita ja proteiinia. Makuakin on helppo muutella kun välillä sekoitat sinne jauhelihat välillä kalat tai vaikka sieniä ja katkarapuja... Jos vaikka laitat hieman esimerkkiä mitä päivän aikana syöt niin eiköhän siitä joku tarkastele mitä voit lisätä.
Ja kerrotko samalla mihin nuo kalorit menevät sillä kuulostaa melkoiselta määrältä. (siis mikä on esim painosi)

Kiitos hyvistä vinkeistä! Pähkinät ei ole kuuluneet ruokavalioon aiemmin, nyt kuuluu. Lohta olen syönyt säännöllisesti noin 2 krt viikkoon. Muuten ruokavalio koostuu kaurapuurosta, vihanneksista, ruisleivästä, kalkkunasuikaleista-ja fileistä, paistijauhelihasta, perunoista, riisistä ja tietenkin helvetillisestä määrästä rahkaa. Vitamiinit yms. joka aamu ja tietenkin protskut/kreatiini päälle...Kulutukseni on laskettu 10-12 tunnin keskiraskaalle työlle, 1 ½ kovalle punttitreenille tai vastaavan pituiselle kamppailu-urheilutreenille...painoa tosiaan sen 91-92 kg, pituus 181, rasvat tällä hetkellä n. 9. Tavoitepaino on 96-100, rasvat täytyisi pysyä alle 11. Olen huomannut, että kova kamppailutreeni kuluttaa niin älyttömästi, että kaikki vapaa-aika pitäisi viettää jääkaapilla.

Kysäisen nyt vielä että oletko tarkkaillut rasvan saantiasi? Laitatko esim aamupuuroosi kylmäpuristettua rypsäriä ja miksei mielellään muuallekin?
Sillä on huomattavan helppo nostaa kaloreita kuten myös jos keittelet kattilallisen kananmunia jääkaappiin ja sieltä kiskot niitä aina muutaman ääntä kohden. Äläkä heitä keltuaista pois sillä siitä saat myös hyviä aineita (prode, hyvät rasvat, vitamiinit ym.)

Itellä menee esim naposteltavana juuri noita pähkinöitä ja vaikka viinirypäleitä. Mukavampi herkuttelu hetki kuin jos kiskois joka ilta marianne pussin.

Rypsäriä liruttelen ruokiin silloin tällöin, aamupuuro nautitaan oikeaoppisesti äiteen tekemän omenahillon kanssa:rock:

Itse koen homman vaikeudeksi sen, että ruuanvalmistukseen kuluu kohtuuttomasti aikaa. Kaksi kunnon ruokaa päivää kohti vielä onnistuu, mutta se ainainen ruuanlaitto ottaa järkeen. Siksi esim. tämä pähkinä -neuvo tulee tarpeeseen! Rasvojen saantia en ole seuraillut ja hyvin vähän muutakaan syömistä pl. painonpudotusajat. Nyt kun tarve painonlisäykselle on konkreettinen olen alkanut tarkkailla syömistäni ja epätoivokseni huomannut, että en tiedä asiasta yhtään mitään.

Jos hyvä ruoka kuten makaronilaatikko ei ala nopeasti tökkimään niin tee sitä todella iso satsi kerralla ja syö sitä sitten 2-4 päivää :)
Ei tarvii olla koko ajan ruokaa tekemässä...

Itse olen huomannut, että kaloreita on helpompi juoda kuin syödä. Eli suosittelen välipaladrinkkejä.

Ite bulkilla söin lounaan ja illallisen jälkeen usein jälkiruokaa, esim. jätskiä. Mutta toisaalta mullapa rasvat onkin vähän eri lukemilla kuin nisulenkillä :D

Jos hyvä ruoka kuten makaronilaatikko ei ala nopeasti tökkimään niin tee sitä todella iso satsi kerralla ja syö sitä sitten 2-4 päivää :)
Ei tarvii olla koko ajan ruokaa tekemässä...

Ëhdoton neuvo! Itse usein kun teen ruokaa (kun yksin asun niin teen vain itselleni ruokaa) niin teen lähes aina minimi 4 annosta... esim pastaa keittelen aina kattilallisen ja siihen lisukkeeksi vaikka pari annosta jotain staffia. Parin päivän päästä sitten pastaa on vielä ja teen uudet lisukkeet. Tuohon tarkoitukseen on tietty hyvä omistaa muutama käytännöllinen suljettava astia niin säilyy parempana.

Jos alkaa helpommin tökkimään vetä monta päivää samaa ruokaa niin helposti voi muunnella, varsinkin jos on tarkoitus syödä enemmän.

Esim loistava paistos:

450g jauhelihaa (naudan)
1 iso sipuli
2 tomaattia
1/2 paprika (punainen)
1/2 purkkia Uncle Ben's thai chili kastike
50g aurajuustoa

Mausteeksi hieman suolaa, reilusti mustapippuria, chiliä, rouhittua jalapenoa, cayanne pippuria, yrttejä.:worship:
Tuo kun on yön yli tekeytynyt jääkaapissa niin menee loistavasti vaikka kylmänä leivän päällä ja yli vielä siivu 5% juustoa jossa prodetkin yli 30% (oliko se nyt Kadett vai mikä se juusto)

Kokeilenpa tänään illalla paistosta! Olen kyllä aina tehnyt valtavat määrät ruokaa (kahdelle), mutta maistuuhan se toisen syöntikerran jälkeen enemmän tai vähemmän minkinrehulta...täytyy koittaa vähän modifioida ohjeiden mukaan. Pähkinät on kyllä loistava lisä ruokavalioon (suu käy koko ajan). Mites noi välipaladrinkit, kohtuullisen hintaisia ei ole vielä vastaan tullut, esim. Gainomax on aika arvokasta? ts. mistä halvalla?

just toi öljy tuo kaloreita,jota voit lorotella ruokiin.

lisäilet juustoja,pähkinää,öljyä.

hiilarit paljon hiilaria sisältävistä lähteistä.

voit kokeilla kevyttä kävelyä päivittäin,se lisää ruokahalua,jolloin ei ole mikään mahdottomuus enä''ahtaa'' sitä 4000-5000.ja kun kehosi tottuu moiseen ruokamäärään,sulla voi olla jopa nälkä seuraavaan ateriaan.

Palauttavia kävely/juoksulenkkejä teen silloin tällöin (n. 2 krt/vko), mutta täytyy tästä lähin varata aikaa päivittäiselle kävelylenkille, piristää muutenkin...ongelmana on kun ei enää pysty harjoittelemaan täysipäiväisesti niin aika on vähän kortilla, toisaalta priorisoinnilla luulisi kaikkeen tärkeään löytyvän aikaa.

Olen huomannut, että ruokahalu kasvaa treeni määrän lisääntyessä, mutta kyllä 5000 kcal syöminen tuntui aluksi paljolta. Saamillani ohjeilla pyrin nyt pääsemään tavoitteeseen sekä kalorimäärissä, että painossa.

Suositut

Back
Ylös Bottom