Sviippi ongelma?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pahoittelen heti alkuun jos tälläinen kysymys jo joskus on käsitelty. Hakua tietenkin käytin ja aiheesta olen tietoa etsinyt jo jonkun aikaa, mutta en vastausta suoranaisesti löytänyt.

Ongelmanani on reiden sivuosa eli sviippi, tarkennettuna vielä vastus lateralis. Sviippien kehitys on jäänyt roimasti jälkeen muiden reiden lihaksien suhteen ja tähän kaipailisin apua/vinkkejä. Tiedän että parhaimmat liikkeet sviippien kehittämiselle ovat perus kyykky, prässit, reisiojennuskset pienillä variaatioilla mutta siltikään en niitä sivuosia saa kasvatettua. Lisäksi haastetta tähän tuo salini laitteiden suppeus. Perus vehkeet löytyvät kyykky-prässi-reidenojennus akselilta, smith-konetta salillamme ei löydy (treenaan siis paikkakunnan tarjoamalla ilmaissalilla).

Joten, olisiko pakkiksen väellä nyt kertoa minulle jotain kikkoja sviippien kehitykseen? Onko olemassa jotain perusliikettä jolla saa rasituksen menemään pääosin reiden sivuille? Kaikki neuvot aina linkeistä yhden sanan viisauksiin käyvät ja ovat enemmän kuin tervetulleita. Salikokemusta minulla on noin 3v mutta uskaltaakohan vielä tuolla kokemuksella puhua geneettisestä vibasta vaan todennäköisemmin hitaasta kasvusta? Kuinka todennäköistä on myös liian kireät lihaskalvot?

Kiitos etukäteen!

Geneettiset taipumukset alkavat usein hahmottua jo varhaisessa vaiheessa. Eli jos jalkoihin on jo tullut kokonaisuutena jonkun verran lihasta, niin voisi aavistella kropan olevan penseä lisäämään juuri ulkoreiden lihasmassaa kosmeettista silmää mielyttävällä tavalla. Asiaan vaikuttaa hermotuksen lisäksi ainakin tuo mainitsemasi lihaskalvojen kireys ja erityisesti lihaksen pituus suhteessa nivelvälin pituuteen.

Yrittää tietysti voi ja pitää ja ainakin hermostolliseen puoleen voi vaikuttaa paljon. Hyvä hack tai smith-laite voisi auttaa, mutta annetulla liike- ja laitevalikoimalla voisi tehdä ainakin tätä ohjelmaa:
http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1783782

Tuolla ovat monet sviippivammaiset, itseni mukaan lukien, saaneet vähemmän huonoa kehitystä yleensä todella huonosti treeniin vastaaviin jalkoihin.

Täällä taitaa olla yks jota taas on sviippigeeneillä siunattu. Oon huomannut että kyykkyt ja varsinki hackit, jalkaterät hieman uloskäännettynä kohdistavat rasituksen ainakin mulle sviippeihin. Itsestä tuntuu että kohtaa saa alkaa jotain reidenlähennyksiä hinkkaamaan, että sais jotain tonne sisäreiteenkin : D Mun jalkojen rakenne luuston ja nivelten puolesta onkin aivan hanurista, intistäkin pistivät pihalle niiden takia. Ei antanu lekuri lupaa juosta ja asennossa seisominenkin tulhedutti ne. Onneksi sentään ok malliset lihakset ne tuntuvat mulle kuitenkin antavan, jotain hyvää tästäkin :D

Suositut

Back
Ylös Bottom