Suuri tupakointiketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ras
  • Aloitettu Aloitettu
Ja nuo kevyet tosiaankin ovat kevyitä. Joskus vuosia sitten joku eukko tuli pummaamaan baarissa röökiä, heitin silloisen Pall mallin specialin sille ja sytytin, se katsoi imaisun jälkeen röökiä ja kysyi vihaisena "mitä tämä on?", sanoin että röökiä, heitti maahan ja lähti vihaisena pois.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tää kuulostaa varmaan monien korvissa naiivilta ja tyhmältä, mutta mä en todellakaan usko että kevyemmät röökit ois "jopa haitallisempia" kun punaset. Pelkkää lääkärien pelottelua. Ite pystyn hyvin polttamaan kaks sinistä röökiä putkeen, mutta jos poltan kaks punasta niin alkaa jotenkin heikottaa ja tulee huono olo. Ja kerran kaveri tarjos mulle röökin sen Sininen LM-askista, niin tottakai oletin että se oli sininen. Sitten kun sytytin se maistukin yllättävän voimakkaalta, ja osoittautuikin punaiseksi. Eikös tää jo kerro jotain? Että muka vähemmän stydin makuset röökit ois haitallisempia? Ja sekin on täyttä :anssi: että niitä poltetaan jotenkin eri tavalla, kevyitä röökejä muka imetään kovempaa. Herrajestas, kuka tällasta keksii? Ja onko sillä nyt loppujen lopuks väliä että miten lujaa sä sitä syöpäkäärylettä imet? IMO ei. Yhtä haitallista se on riippumatta polttamistyylistäsi.

Nikotiini, joka ei loppupeleissä käsittääkseni ole se keborssin vittumaisin myrkky, tekee sen rentoutumisen, koukun, (yliannostuksessa)pahan olon ja vissiin huimauksenkin. Nikotiinin määrästä siis johtunee se, että herra markus ei pysty polttamaan kahta punaista pötköön. Eli vaikka se voimakkaalta maistuu, se ei välttämättä merkitse yhtään mitään terveyden kannalta.

Ylläoleva on sitten perusvarmaa, aitoa ja oikeaa mutuilua.

Joka tapauksessa noi kevytsavukkeet on aivan turha keksintö. Niistä ei saa mitään irti. Melkein voisin lyödä vetoa, että kevytsavukkeesta imetty tavara on puhtaampaa, kuin tämä tavara mitä joudutaan muuten hengittämään. Muutenkin alkaa välillä tuntua siltä, että noiden nykyisten "vahvimman" makuisten merkkien myrkkymääriä vähennetään. Eipä niistä tahdo saada enää mitään irti.

Yksi pahimmista muutoksista oli se kun ne puiset suukappaleet otettiin pois markkinoilta ja lisättiin kääryleisiin ne filtterit mitkä kerää kaiken nautinnon itseensä. Kyllähän niitä viellä saa mutta ei oikein kiinnosta seikkailla joka viikko savukkeihiin erikoistuneissa liikkeissä.

ite kääritty, kunnon läski ja löysä sätkä pitää miehen tiellä!

Tai vastaavasti voi napata tupakista filtterin vittuun ja poltella ns. karvaperseenä. Potkii tujummin.

Elämän pikku nautintoja. Itse polttelen ykköstä, eli niin kevyttä kuin kaupasta irtoaa, ei pysty polttamaan vahvempia kun ne maistuu aika kitkerälle. Tervaa ja nikotiinia noissa uber kevyissä on vähemmän, mutta muuta paskaa taitaa olla samanverran. No tervakertymä ainakin on ihan vitusti pienempi kuin jollain nortilla vuosien saatossa, mutta silti, pitäisi lopettaa, mutta kun se on niin kivaa kiskasta sumpin jälkeen rööki katsellen ihmisten kävelyä kadulla. Mutta nyt olen päättänyt, en enää vedä röökiä kun kävelen, eli poltan vain paikallani ja otan kaiken irti. Alle aski menee päivässä, pitäisi johonkin viiteen päästä. Se vain on niin koukuttava tapa hetken aikaa ajatella asioita ja poltella menemään, olen aika luovalla päällä öisin röökillä.

Hyviä ajatuksia. Fiksua myös lopettaa se pakonomainen kiskominen esim just kävellessä ja ottaa ilo irti aamuröökeistä jne. Tosin varmaan ruokkii koukkuuntumista entisestäänkin, kun oikein hakemalla hakee sitä nautintoa. Ja tosiaan...parvekerööki yöllä on ihan parasta ku yrittää funtsia jotain :D

Itellä röökaaminen ollut kausiluonteista. Ei koskaan mitään ongelmaa lopettaa, mutta se, että miten lopettaa loppuelämäksi, niin se onkin jo haasteellisempaa. Aattelin taas lähiaikoina pitää breikkiä, mutta jotenki sen tietää jo etukäteen et uudestaan se alkaa taas maistumaan kuitenkin. Eikä siis niin, että pitäisin tuskassa breikkiä viikon ja sortuisin sitten, vaan voin ihan hyvin olla breikillä puolivuotta ja sortua sen jälkeen. Tullut näin tehtyäkin muutamaan otteeseen vuosituhannen vaihteen jälkeen. Kuukausien breikkejä on useita myös. Vähän kun kuurittelua :jahas:

-edit- Mikähän helvetin korrelaatio röökaamisella ja luovuudella muuten on. Ihan sosiaalisissa tilanteissakin sen huomaa säännöllisesti, että toimistolla jne puhutaan paskaa, mutta lähtee jonku kanssa röökille, niin keskustelu muuttu heti älykkäämmäksi ja analyyttisemmaksi aiheesta riippumatta :)

Mä taas huomasin että ainoat aidosti nautinnolliset kessut on aamukessu, safkan ja kaffen päälle vedetty ja sitten yöllä jotain vesku loiria tjs ja pimeessä polttelee ja katelee myrskyä <3 Lopuista tulee vaan paska olo.

Mä taas huomasin että ainoat aidosti nautinnolliset kessut on aamukessu, safkan ja kaffen päälle vedetty ja sitten yöllä jotain vesku loiria tjs ja pimeessä polttelee ja katelee myrskyä <3 Lopuista tulee vaan paska olo.
Toi on kyllä totta. Koulussa käyn kyllä lähes joka välitunti tupakilla mutta se on ihan turhaa, kuhan seuraan kavereita meiän "röökirinkiin". Jos oon himassa koko päivän niin menee ehkä 2-3 röökiä.

ite kääritty, kunnon läski ja löysä sätkä pitää miehen tiellä!

Tai vastaavasti voi napata tupakista filtterin vittuun ja poltella ns. karvaperseenä. Potkii tujummin.

Todellakin. Pienessä nousuhumalassa kun huiskasee siihen alkoholin tuomaan "tupakanhimoon" tuollaisen tai suoraan aamusta, niin kukkuluuruu (humahtaa) sanon minä. Jos fiilistelyhetkiä haetaan, niin 25 asteen aamupakkasessa talon terassilla rankan bileillan jälkeen, fiilikset ihan täysi kymppi. Tai sitten syksyn ja talven rajamailla joutsenten laulaessa vielä jäillä, niin siinä pisti tupakan huuleen ja katseli maisemia. Kesällä järven rannalla saunan jälkeen terassilla pieni sininen hetki. Onhan noita. Ja kun oikein muistelee, niin siihen tajuttomaan hinkuun kun saa polttaa sen yhden vahvan, niin voi sitä helpotuksen tunnetta.:D

Ei tosin tule enää poltettua. Joskus 7 vuotta sitten ahkerammin. Pahana poikana.

Oon kuullut sellaista, että tupakkeihin pistetään pieniä reikiä ainakin filtteriin, ettei savua tule niin paljoa suuhun. Tarvii siis imee kunnolla, että saa haluamansa nikotiinimäärän. Ja nehän palaa silloin tietysti myös nopeammin. Askitupakan tupakanpuruja ei siis käsitellä mitenkään.

1 Oon kuullut sellaista, että tupakkeihin pistetään pieniä reikiä ainakin filtteriin, ettei savua tule niin paljoa suuhun.2 Tarvii siis imee kunnolla, että saa haluamansa nikotiinimäärän.3 Ja nehän palaa silloin tietysti myös nopeammin.4 Askitupakan tupakanpuruja ei siis käsitellä mitenkään.

1 Lightiin tehdään.2 Yleensä kompensoidaan vetämällä savut syvemmälle keuhkoihin tai polttamalla nopeammin/useammin ja reiät on helppo peittää sormilla(lähinnä vahingossa).3 Luulisi palavan hitaammin.4 Ei kai.

Todellakin. Pienessä nousuhumalassa kun huiskasee siihen alkoholin tuomaan "tupakanhimoon" tuollaisen tai suoraan aamusta, niin kukkuluuruu (humahtaa) sanon minä. Jos fiilistelyhetkiä haetaan, niin 25 asteen aamupakkasessa talon terassilla rankan bileillan jälkeen, fiilikset ihan täysi kymppi. Tai sitten syksyn ja talven rajamailla joutsenten laulaessa vielä jäillä, niin siinä pisti tupakan huuleen ja katseli maisemia. Kesällä järven rannalla saunan jälkeen terassilla pieni sininen hetki. Onhan noita. Ja kun oikein muistelee, niin siihen tajuttomaan hinkuun kun saa polttaa sen yhden vahvan, niin voi sitä helpotuksen tunnetta.:D

Ei tosin tule enää poltettua. Joskus 7 vuotta sitten ahkerammin. Pahana poikana.

Huuh! Johan se alkaa tekemään savuja mieli. Luonnon helmassa pikkupakkasella täydessä hiljaisuudessa! Luettelemas jutut pitäs laittaa tupakkimainoksiin (jos sais suomessa mainostaa). Kyllä itelläki alko sen verta himottaa tupanki. Puris 100x paremmin suomalaisiin, ku joku marlboromies.

Juuh, mutta ei auta. Tässä on tullu taas jätettyä kesän jälkeen savuttelu vain alkoholin yhteyteen. Nykysin tulee varsinki talvi aikaan hyvin näin toimeen. Silti enemmän tai vähemmän nyt on jo mullaki 14v sauhutteluja takana.

Loistavia nuo mainokset!

Itse tein kummallisen jutun.... vaihdoin punaisen vihreään. Tosin nyt sattuu olemaan punaista tuossa pöydällä, piti nyt pitkästä aikaa ostaa ja muistella miltä se maistuu. Lopputulos: huomenna käydään taas vihreätä.

Ite lopetin röökaamisen reilu kuukausi sitten. Taino, nikotiiniriippuvainen olen edelleen. :D Mutta kai se on jo jtn jos pääsee siitä tavasta eroon. Nuuska kuitenkin IMO helpompi jättää pois.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom