Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onko Tampereella sunnuntaina joku keittiönäyttely?

Olin näkevinäni tvssä mainoksen, että Pirkkalassa olisi joku, missä on suurimpien keittiönvalmistajien näyttely.

Tietääkö joku asiasta enemmän, vai olenko nähnyt unta. Googlesta en ainakaan äkkiä löytänyt.

Vielä kun löytäisi kromatulla kaukosäätimellä tällaisen...

1141115828639.jpg

Vähän kalpeilta tämä näyttää sohvapöydälä möllöttäessään.

Edit: Olisikohan noi sellaisia, että saisin mun logitech- all-in-onen oppimaan noiden käskyt... jos ne on IR-tunnistavia, niin sit kait kyllä....
Ollaan muuten väsäämässä tällä hetkellä koulussa tsydeemiä, millä saisi haluamiansa valoja ohjattua suoraan sohvasta. Siis sohvan sisälle tulee pari anturia, jotka eivät näy päällepäin mitenkään, niitä voi tunkea istuimien alle, sekä käsinojiin, mistä sitten haluaakaan automatiikkaa/ohjausta. Myyntikelpoista tuosta ei tosin ikinä ole tulossa, eikä sitä laillisesti mihinkään saisi myöskään asentaa :D Tietysti jos siihen liittäisi vastaanoton IR-signaalille ja tallentaisi valmiilta kaukosäätimeltä signaalin, niin voisi sitten ohjailla jonkun tuollaisen laillisemman viritelmän vastaanottimia sillä. Mutta eipähän tarvitsisi enää näkyvää kaukosäädintä.

Nyt kun itsellä on sisustaminen käynnissä niin haluaisin hieman kysellä osaavien ihmisten mielipiteitä väreistä jne. Itseä viehättää japski/minimalistinen tyyli, jota olisi tarkoitus nyt alkaa mukailemaan soluasunnosta pois pääsyn kunniaksi. Nykyinen asunto on siis 29 neliöinen yksiö, jota olisi tarkoitus lähteä vähitellen rahatilanteen salliessa muokkaamaan parempaan suuntaan.

Seuraavaksi sitten laajaa höpöttelyä siitä miten olen asiaa itse miettinyt.

Sängyksi olen jo tilannut 140 cm Futon woodstockin joka tulee nykyisen sängyn tilalle ja on siis hiukan tuota leveämpi. Päiväpeitteen beige-väri + 2 mustaa kiksukarvatyynyä näyttää minusta edelleen niin kivoilta että aion käyttää niitä sitten myös uuden sängyn kanssa. Sohvapöydäksi olen suunnitellut Woodstock sarjan pöytää.

Nykyinen nojatuoli + hylly olisi tarkoitus korvata 2 hengen sohvalla jonka väriksi olen suunnitellut joko beigeä tai harmaata. Sohvan päälle seinälle ajattelin laittaa ikean LACK-seinähyllyn koriste-esineitä varten. Nykyisen hyllyn koko muu sisältöä piiloitetaan kellariin/kaappeihin piiloon, vain siis koristeet olisi tarkoitus jättää esille.

Matto on aivan karmea joka olisi syytä heittää helvettiin mahd. pian. Tilalle olen suunnitellut joko beigeä mattoa tai sitten beigeä mattoa jossa olisi ruskeat reunat, tuokin olisi siis ikeasta. Kolmas vaihtoehto olisi kokonaan musta matto mutta tuo menisi ehkä jo hieman liian synkäksi.

Verhot on lähdössä myös hiiteen, tilalle olen suunnitellut yllätys yllätys beigeä, vaaleanruskeaa tjsp. olevia kevyitä kesäisiä verhoja. Yksi mikä kiehtoisi olisi ns. tuplaverhot eli tummanruskeat ja vaaleat verhot tavallaan päällekkäin, vaikea selittää. :)

Työpöydän viereen mahtuisi vielä pieni ruokapöytä, ikesta olen katsellut pyöreää lasista kahden hengen pöytää. Hifien päälle olisi tarkoitus laittaa toinen lack-seinähylly. Kaiutinjalustat on tarkoitus vaihtaa nyt matalempiin etteivät olisi noin massiivisen näköiset. TV-tason haluaisin vaihtaa myös kapeampaan ja sellaiseen malliin mihin tuo HK:n vahvari menisi siististi sisälle ilman ylikuumenemisen vaaraa.

Sängyn päällä olevalla seinälle ajattelin tehdä pienen koristekuvion puisista woo! seinälevyistä, väreinä, tummaa, vaaleaa ja pari punaista.

Lisäksi maalaaminen houkuttelisi harmaan sävyllä ja yksi seinä (hifiseinä) haluttaisi laittaa punaiseksi. Mukana siis tuo tikkurilan kauniskoti-maalikartta joka miellyttää omaa silmää.

Selostus muuttui pitkäksi ja hieman epäselväksi mutta jos joku saisi tästä jonkinlaisia parannusehdotuksia, yksityiskohtia/väriasioita neuvottua niin olisin kiitollinen kaikesta kriitiikistä. Sanottakoon vielä että nykyisillä tuloilla ei ole varaa hommata kalleinta ja parasta ja kaikkea heti mutta vähitellen sellaista kivaa perustavaraa. :)

Liitteet

• 18032007129.webp
    18032007129.webp
    52,3 KB · Katsottu: 357
  • 18032007130.webp
    18032007130.webp
    73,8 KB · Katsottu: 396
  • 18032007131.webp
    18032007131.webp
    27,3 KB · Katsottu: 588
  • 18032007133.webp
    18032007133.webp
    61 KB · Katsottu: 354
  • 18032007134.webp
    18032007134.webp
    56,1 KB · Katsottu: 336
  • 18032007135.webp
    18032007135.webp
    25 KB · Katsottu: 273
  • 18032007136.webp
    18032007136.webp
    17,1 KB · Katsottu: 257
Viimeksi muokattu:
Nyt kun itsellä on sisustaminen käynnissä niin haluaisin hieman kysellä osaavien ihmisten mielipiteitä väreistä jne.

Sul o kajarit asennettu väärinpäin, miksi :eek: Eihän ne ole suunniteltu toimivaksi noinpäin, mahtaa "hieman" tulla kaikensorttisia heijastuksia :lol2:

Sul o kajarit asennettu väärinpäin, miksi :eek: Eihän ne ole suunniteltu toimivaksi noinpäin, mahtaa "hieman" tulla kaikensorttisia heijastuksia :lol2:

Ne on makuuasennossa siksi että olisivat muuten niin korkealla. Ja höpö höpö että siitä muka mitään heijastuksia tulisi. Ja jos tulee niin omalla ipodin käyttömäärällä en niitä todellakaan kuule. :lol2:

Verhot on lähdössä myös hiiteen, tilalle olen suunnitellut yllätys yllätys beigeä, vaaleanruskeaa tjsp. olevia kevyitä kesäisiä verhoja. Yksi mikä kiehtoisi olisi ns. tuplaverhot eli tummanruskeat ja vaaleat verhot tavallaan päällekkäin, vaikea selittää. :)

Ihkut verhot. Onko siinä kaksi kiskoa vierekkäin? Tarkoitit varmaankin lomittain. Muista, että ne verhot kuuluu olla lattiaan saakka;) .

Joo muistan, verhoja on tulossa ostamaan ja laittamaan verhoexpertti äiti joten ei vaaraa epäonnistumisesta. Nykyiset verhot on vain mitoitettu vanhan kämpän mukaan. Nuo värikokonaisuudet/yhdistelmät mietityttää vaan tiseä. Tässä on nyt hirveät paineet saada sisustuksesta yhtenäinen ja saada värit sopimaan yhteen. Ja tosiaan on kaksi verhokiskoa eli saa laitettua ne verhot lomittain.

GoA: Sulla on tosi makeen värinen matto. Itse saattaisin harkita harmaan sohvan ostamista ja käyttäisin tehosteväreinä noita maton kolmea eri sävyä esim. tyynyissä. Verhot voisi olla yksiväriset.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tässä kuvassa näkyy aika hyvin se, kuinka harmaata ja tuota purppuraa voi mukavasti yhdistää. Eli tuli mieleen, että tuon hifiseinän voisi maalata esim. tämän tyyppisellä punaisella ja muut seinät sellaisella hyvin vaalean harmaalla niin, että sohva olisi selkeästi tummenman harmaa. Ja sitten paljon sellaisia lämpöisiä valopisteitä ympäri asuntoa ja himmennin. Niillä on suuri merkitys siihen, että kämppään saa sellaista lämpöä.

221901_avotakkaruudukkopopup.jpg

Kiitoksia, tuli tänään itseasiassa käytyä ikeassa ostamassa uusi matto + pari hyllyä. Lisäksi löysin jo tietyn tyyppiset verhot + sohvan ja ruokapöydän jotka miellyttivät omaa silmää.

Tässä uusi matto: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...13&categoryId=16057&chosenPartNumber=80084920
on siis tuollaista pitkää villalankaa ja näyttää omaan silmään todella kivalta.

Tällaisia verhoja suunnittelin: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...13&categoryId=15845&chosenPartNumber=20111988
Olisivat tuollaiset pehmeän valkoiset/pellavan väriset.

Ruokapöydäksi löytyi yksi tummaa puuta olevan pieni mutta massiivisen oloinen ruokapöytä joka taitaa mennä ostoslistalle. Toinen vaihtoehto olisi sitten lasista/teräksestä tehty pöytä mutta tuo tumma pöytä voisi sopea paremmin futonin tumman värin ja muun vaaleuden kanssa hyvin yhteen.

Lisäksi löytyi yksi upea punainen 2 hengen nahkasohva joka toisi sitten kivasti uutta väriä olohuoneeseen.

Tuli ostettua sitten 2 kpl noita tummin seinähyllyjä jotka olisi tarkoitus viritellä epäsymmetrisesti tuohon telkun päälle.

Webistä tuli myös pikaisesti kateltua kans uusia 40 cm kaiutinjalustoja jotta saisi nuo pönikät telkun kanssa samalle tasolle.

Tässä kuvassa näkyy aika hyvin se, kuinka harmaata ja tuota purppuraa voi mukavasti yhdistää. Eli tuli mieleen, että tuon hifiseinän voisi maalata esim. tämän tyyppisellä punaisella ja muut seinät sellaisella hyvin vaalean harmaalla niin, että sohva olisi selkeästi tummenman harmaa. Ja sitten paljon sellaisia lämpöisiä valopisteitä ympäri asuntoa ja himmennin. Niillä on suuri merkitys siihen, että kämppään saa sellaista lämpöä.

w00t, takka makuuhuoneessa? Näkevätkö harittavat silmäni oikein?

Meillä on yksi huone tapetoitu tuollaisilla väreillä. Violetti/purppura/whatever on pikkuisen haaleampi kuin tuo väri ja harmaa vähän lähempänä valkoista, mutta aika samat sävyt. Kalustaminen on vielä kesken, täytyykin muistaa tuo tumma harmaa, se näyttää aikas hyvältä tuossa.

Hieno värimaailma kyllä tuossa kuvassa.

Mitäs mieltä olette jos lattia on harmaa, aikalailla tuon värinen kuin tuo sängynpeite, ja sohva olisi myös harmaa? Hukkuuko sohva liiaksi lattiaan? Olin ajatellut sellaista harmaameleerattua kangassohvaa, jonka väri ei siis ole ihan tasaisen harmaa.

Olen nyt kovasti ihastunut tuohon harmaaseen ja uuteen kämppään ajattelinkin laittaa harmaan laminaatin (kunhan ensin olen saanut avaimet käteen). Toinen vaihtoehto oli pähkinälaminaatti, mutta jotenkin tuo harmaa miellyttää enemmän.

Mistä muuten Anonymity löydät tuollaisia kuvia? Olisi kiva katsella vielä etukäteen erilaisia sisustuksia, vaikka olenkin jo aikalailla päättänyt miltä uusi (ensimmäinen oma!:D ) asuntoni tulee näyttämään.

Mistä muuten Anonymity löydät tuollaisia kuvia? Olisi kiva katsella vielä etukäteen erilaisia sisustuksia, vaikka olenkin jo aikalailla päättänyt miltä uusi (ensimmäinen oma!:D ) asuntoni tulee näyttämään.

Tuolta ainakin löytyy jotain kuvia erilaisista sisustuksista:
http://www.nelonen.fi/inno/arvostele.asp

Itse sain vihdoin vaihdettua pyökkiset keittiön laminaattitasot pähkinäisiin.
Linkki kuviin

Mitäs mieltä olette jos lattia on harmaa, aikalailla tuon värinen kuin tuo sängynpeite, ja sohva olisi myös harmaa? Hukkuuko sohva liiaksi lattiaan? Olin ajatellut sellaista harmaameleerattua kangassohvaa, jonka väri ei siis ole ihan tasaisen harmaa.

Olen nyt kovasti ihastunut tuohon harmaaseen ja uuteen kämppään ajattelinkin laittaa harmaan laminaatin (kunhan ensin olen saanut avaimet käteen). Toinen vaihtoehto oli pähkinälaminaatti, mutta jotenkin tuo harmaa miellyttää enemmän.

Se sohva voi hukkua liikaa siihen lattiaan, eli ainakin itse suosisin joko vaaleampaa tai tummempaa sävyä harmaata.

Itse en laittaisi lattiaa harmaaksi, vaikka siitä väristä paljon tykkäänkin. Pitää huomioida että väri on sellainen, mikä käy monen muun värin kanssa yhteen, johon ei kyllästy ja josta myös muut tykkäisivät. Siis tämä viimeinen juttu siksi, että jos lähtee myymään asuntoa eteenpäin. Ja sitten tumman (ruskean) laminaatin omistajana olen huomannut, että tummassa lattiassa näkyy todella hyvin pöly... Eli kannattaa miettiä asioita monelta kannalta.

Näitä erilaisia kuvia löytyy sisustusohjelmien sivuilta, googlettamalla kuvia sisustukseen liittyvillä sanoilla jne... Tämän kuvan olen aikoinani siepannut eräältä toiselta palstalta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom