Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jos joku muuten on epäkäytännöllinen niin Arabian 24h -astiasto, siis ne värilliset, on aivan saatanasta syödä niistä kun ovat sellaista röpelöpintaa, mieluummin syön vaikka sormineni. Käsittääkseni valkoinen versio on kuitenkin tasaista pintaa.
Noi 24h astiat... Ruokailuvälineen koskettaessa lautasen pintaa tulee hyvin samantyyppinen fiilis kun vetäisi kynsillä liitutaulua pitkin...

Itse en ole noille 24h astioille syttynyt muutenkaan, lähinnä muotoilu ei iske.

Pitäisi laittaa vaatehuoneeseen uudet hyllyt ja jotain sellaisia Elfan kiskohyllyjä olen miettinyt. Eli se metallikisko seinään kiinni ja siihen sitten niitä siirrettäviä metallisia kannakkeita ja hyllyt päälle. Elfat näytti olevan aika kalliita, löytyykö halvempia vastaavia jostain? Tarkoitus olisi laittaa 125 cm leveitä ja 50 cm syviä hyllyjä. Ilmeisesti kolme kannatinta tarvii noin pitkälle hyllylle? Kuinka pitkiä kannattimia kannattaisi laittaa, näytti olevan 5 sentin välein: 32cm, 37cm, 42cm. Ja mistä materiaalista ne hyllyt tekisi? Kaupassa näytti olevan valmiina vain sellaisia ritilähyllyjä, mutta nekin olivat vain 40 cm syviä. Onko tuollainen ritilähylly hyvä, ilmeisesti ainakin ilma kiertäisi vähän paremmin? Vai kannattaako laittaa vaan jotain lastulevyä?

Itse pistin Elfan "korviketta", ostin Hong Kongista. Ovat tosin suht. samanhintaisia kuin Elfa jossain tarjouksessa, rauta on kallista.

Hyllyiksi valmista valkeaa hyllylevyä (halpaa, ei näy kun on vaatekomerossa), olisiko 30cm syvää ja 3m pitkää josta pätkittiin sopivia pätkiä. Sahauspäädyt pistetään sellaisella muoviteipillä ja silitysraudalla sitten siisteiksi. Hyllylevyjä saa varmaankin myös 50cm syvänä. Itse laitoin kannattimet siten että olivat "sopivat" tuolle hyllylevylle, olisko muutaman sentin lyhyempiä.

Kipsilevyyn noiden kiskojen kiinnittäminen onkin sitten hankalampaa muttei mahdotonta :D

Pitäisi laittaa vaatehuoneeseen uudet hyllyt ja jotain sellaisia Elfan kiskohyllyjä olen miettinyt. Eli se metallikisko seinään kiinni ja siihen sitten niitä siirrettäviä metallisia kannakkeita ja hyllyt päälle. Elfat näytti olevan aika kalliita, löytyykö halvempia vastaavia jostain? Tarkoitus olisi laittaa 125 cm leveitä ja 50 cm syviä hyllyjä. Ilmeisesti kolme kannatinta tarvii noin pitkälle hyllylle? Kuinka pitkiä kannattimia kannattaisi laittaa, näytti olevan 5 sentin välein: 32cm, 37cm, 42cm. Ja mistä materiaalista ne hyllyt tekisi? Kaupassa näytti olevan valmiina vain sellaisia ritilähyllyjä, mutta nekin olivat vain 40 cm syviä. Onko tuollainen ritilähylly hyvä, ilmeisesti ainakin ilma kiertäisi vähän paremmin? Vai kannattaako laittaa vaan jotain lastulevyä?

Mä tein varastoon keväällä tuollaiset hyllyt Motonetin tarvikkeilla (vastaavat kuin Elfat, mutta paljon halvemmat). 60 cm syvää lastulevya ostin K-raudasta. 4 hyllylle kulut oli muistaakseni n. 60e.

Itse pistin Elfan "korviketta", ostin Hong Kongista. Ovat tosin suht. samanhintaisia kuin Elfa jossain tarjouksessa, rauta on kallista.

Hyllyiksi valmista valkeaa hyllylevyä (halpaa, ei näy kun on vaatekomerossa), olisiko 30cm syvää ja 3m pitkää josta pätkittiin sopivia pätkiä. Sahauspäädyt pistetään sellaisella muoviteipillä ja silitysraudalla sitten siisteiksi. Hyllylevyjä saa varmaankin myös 50cm syvänä. Itse laitoin kannattimet siten että olivat "sopivat" tuolle hyllylevylle, olisko muutaman sentin lyhyempiä.

Kipsilevyyn noiden kiskojen kiinnittäminen onkin sitten hankalampaa muttei mahdotonta :D
Ok, tarvii varmaan käydä jossain Hong Kongissa tai vastaavassa katsomassa hintoja. Eihän tuo nyt kokonaissummana mikään mahdoton ole, mutta jotenkin vaan tuntuu aika kalliilta varsinkin ne pidemmät hyllynkannattimet, jotain 5 euroa kappale.

Mitä materiaalia tuollainen hyllylevy on ja mistä hankit? Onko tuo ihan rautakauppakamaa? Kaikkein parasta olisi kun saisi nuo hyllylevyt jostain valmiiksi pätkittynä, ei tarvisi alkaa näin talviaikaan sahailemaan ja mahtuisi ihan henkilöauton kyytiin.

Kipsilevyyn ei onneksi tarvi kiinnitellä, betoniseinään kelpaa pultata kiskot kiinni. :)

Päädyin sitten lopulta noihin Elfan hyllyihin. Otin 120x40 -kokoisia ritilähyllyjä ja noille kolme kiskoa seinään, ettei mene notkolle. 50 senttiä syviä ritilähyllyjä ei löydy tuon levyisinä, enkä viitsinyt alkaa itse sahailemaan 180 senttiä leveistä, joten noilla mennään. Noissa Elfan vermeissä on 10 vuoden takuu, joten pitäisi ainakin toimia. Ei niitä halpoja kopioita kuitenkaan olisi kovin paljoa halvemmalla saanut.

Asennettiin lähimenneisyydessä tuollainen tapetti olkkarin pikkuseinään. Vannon tämän tapetoinnin jälkeen, etten enää koskaan tapetoi enkä mene lähellekään liisterisankkoa tai tapettilastaa. Ylivoimaisesti vittuimaisinta hommaa mitä voi selvinpäin tehdä. Edes muutama asennusbisse ei auttanut vitutukseen.

seina.jpg

Aika ovela tuo seinä, saattaa tosin olla että alkaa vituttamaan myöhemmin? Toisaalta mikä vaan saattaa alkaa harmittamaan/häiritsemään myöhemmin.

Tuosta olen kyllä samaa mieltä, että tapetointi on kamalaa. Ja sen pois repiminen vasta kauheeta onkin.

Ihana tapetti Neuvostoliitolla. Sen verran pieni seinä että tuskin heti kyllästyy. Ja jos kyllästyy niin so what, eikun uutta kehiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt olen eläskellyt melkein vuoden uudessa kodissa ja sitä pikkuhiljaa hionut. Edellinen viesti, missä aika tyhjän asunnon esittelin, löytyy täältä.

Uutta, mitä on tullut: piano, dvd-hylly (4 x Stemman Alan-hylly), pari design-tyynyä Ahvenanmaalaiselta käsityöläiseltä, muutama viherkasvi + kivat ruukut Anttilasta ja taulu, jossa itse ottamani valokuva muistoksi lentomatkasta. Niin ja pari kitaraa lisää. Voin ymmärtää että Huppea pännii se, että DVD:t ei ole siistin lasioven takana, tai MissEvilEve hermostuu siitä että verhot on liian kapeassa kasassa, mutta mulle kelpaa varsin mainiosti... :D vitsi vitsi.

Mitä vielä olen ajatellut lisätä, niin johonkin nurkkaan lattialampun. Kunhan keksin, millaisen.

Jos pikkukuvat ei näy, niin tässä on linkit: Panorama olkkarista, näkymä eteisestä, pilvet ja kitarat.

.

Liitteet

• panoarama.webp
    panoarama.webp
    37,3 KB · Katsottu: 1 513
  • 1.webp
    1.webp
    32,6 KB · Katsottu: 1 158
  • pilvet.webp
    pilvet.webp
    27,9 KB · Katsottu: 1 021
  • kitarat.webp
    kitarat.webp
    42,9 KB · Katsottu: 900
Voin ymmärtää että Huppea pännii se, että DVD:t ei ole siistin lasioven takana, tai MissEvilEve hermostuu siitä että verhot on liian kapeassa kasassa, mutta mulle kelpaa varsin mainiosti... :D vitsi vitsi.

Hihhii :D :nolo:

Nii voishaan niitä pikkusen levittää mut ei paha, ei paha ;) Tosi hyvät nuo kuvat, antaa selkeemmän kuvan tuosta kokonaisuudesta.

Ihanhan sitä kohteen mukaan arvostellaan, esim. itse jos sisustaisin viihde-elektroniikan ja elokuvien ehdoilla niin totta helvetissä joka ikinen leffa olisi esillä, ja boksit vielä aitiopaikoilla! Hyvältä tuo mixun kämppä minusta näyttää.

Neuvostoliiton seinä on mielestäni parempi luonnossa, koska se tosiaan on varsin pieni seinä ja istuu tuohon kokonaisuuteen hienosti, myös värimaailmaltaan. Vielä kun saisi hommattua uuden tv-tason LCD:lleen niin... :D

PS. Ensi kerralla kohdistat sitten ne tapetit oikein ;)

Ottaisitteko sellaisia kuvia asunnoistanne, joissa näkyy hyvin myös lattia ja laittakaa merkkiä ja mallia/hintaa/ostopaikaa myös viestiin.

Olen itse siinä vaiheessa remonttia, että pitäsi saada valittua ja ostettua sopiva lattia ja laminaattia taitaa tähän nyt sitten tulla. Valinta tuntuu olevan melko vaikeaa, vaihtoehtoja kun on liikaa.

Neuvostoliiton seinä on mielestäni parempi luonnossa, koska se tosiaan on varsin pieni seinä ja istuu tuohon kokonaisuuteen hienosti, myös värimaailmaltaan. Vielä kun saisi hommattua uuden tv-tason LCD:lleen niin... :D

Uutta tasoa olen ostanut jo vuoden, muttei ole tullut sopivaa vastaan. Värimaailmahan meidän olkkarissa on aika kirjava, koska lattiaa peittää polveen asti yltävä kerros pikkuautoja, lastenkirjoja, muovisia elukoita yms kamaa :D

Pojan huone alkaa onneksi pikkuhiljaa valmistua joten nuo rojut saadaan sinne ja sitten alkaa olkkarin laitto vasta kunnolla. Sohva, tv-taso, taulut, valaistus ja verhot menee uusiksi aikavälillä tästä ikuisuuteen.

PS. Ensi kerralla kohdistat sitten ne tapetit oikein ;)

Tapetti on kyllä oikein kohdistettu, mutta osa kaupunkien nimistä on eri pituisia joten jossain kohdassa näyttää, että on "väärin" kohdistettu.

Meillä on Hupen kanssa joku hassu tapa etsiä "virheitä" toisen asunnosta. Mä aina silmät sihrallaan kattelen Hupen tekeleitä ja aina sieltä jotain säröä löytyy. Esim. 10cm halkaisijaltaan oleva ylimääräinen reikä keittiön kaappien välitilasta, joka tässä kuvassa on kätevästi jemmattu kahvinkeittimen taakse tai fotosopattu pois :D

keittio1.jpg

Omaa taloa aletaan keväällä rakentamaan ja sisustusta on tullu mietittyä. Täältä on saanu kyllä hyviä ideoita. Ite tykkään pelkistetystä tyylistä ja oon ajatellu tuota vedikkeetöntä keittiötä. Onko kellään semmosta? Valkoset kaapistot ja pöytätasot tumma pähkinä ja laminaatti tumma pähkinä.
Olis mukava tietää mitä tollaset maksaa/mistä kannattaa hankkia?
Ala cartelta löytyy mutta on ihan sikahintanen.
http://www.alacartekeittiot.fi/skandinavia.html

Tuossa siis ylimpänä kuva vedikkeettömästä keittiömallista

Olis mukava tietää mitä tollaset maksaa/mistä kannattaa hankkia?
Ala cartelta löytyy mutta on ihan sikahintanen.
http://www.alacartekeittiot.fi/skandinavia.html

Tuossa siis ylimpänä kuva vedikkeettömästä keittiömallista

http://www.capriskeittiot.fi

Tuolla on myös vedikkeettömiä keittiökaappeja. Itse pysähdyin juuri pari päivää sitten Capris-Keittiöiden ikkunaan ihailemaan pelkistettyä keittiökaapistoa.

Silmiini osunut kaapisto ei ollut kuitenkaan tämä, vaan juurikin tuollainen kokonaan valkoinen, joka tuolla sinunkin linkissä oli.
ala_paakuva_sagne6.jpg

Firmasta ja heidän laadusta en muuten tiedä mitään, mutta kun itse etsiskelin keittiökaapistoja, niin en Capris-Keittiöistä ollut kuullutkaan.

http://www.capriskeittiot.fi

Tuolla on myös vedikkeettömiä keittiökaappeja. Itse pysähdyin juuri pari päivää sitten Capris-Keittiöiden ikkunaan ihailemaan pelkistettyä keittiökaapistoa.

Silmiini osunut kaapisto ei ollut kuitenkaan tämä, vaan juurikin tuollainen kokonaan valkoinen, joka tuolla sinunkin linkissä oli.
ala_paakuva_sagne6.jpg

Firmasta ja heidän laadusta en muuten tiedä mitään, mutta kun itse etsiskelin keittiökaapistoja, niin en Capris-Keittiöistä ollut kuullutkaan.

Kiitti. Toiki on Helsingissä. En tiiä minkälainen ongelma on kun tavara pitäs kuitenki toimittaa Rovaniemelle asti. Tai sitten pitäs hakea. Mies meinasi pistää ite pystyyn. Kyllähän ne varmasti saa, mutta mitä maksais.
Normi L-mallinen keittiö olis tulos. Alacarte arvioi heidän hinnakseen
n.8000-9000e.
Voivoi ku jostain ikeasta löytys..

Alacarte arvioi heidän hinnakseen
n.8000-9000e.
Voivoi ku jostain ikeasta löytys..
:eek:
Mitä ihmettä tuo hinta pitää sisällään? Tuo meidän keittiö
(ryssän foto) maksoi jotain 3400e + koneet vajaa 3000e.
Tietty luksuskoneet (Miele) + asennus niin saahan sitä 9000e helpostikin menemään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom