Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Hyviä ideoita, kiitos! Veikkaan että lasitus tulee vähän liian kalliiksi(?), joten kysytään tuota lattian tekemistä. Ei varmaan myöskään olisi hassumpi, jos osa seinästä olisi lasia, esimerkiksi puolet. Kellään kokemuksia tälläisistä ja minkälaista hintaa voi odottaa vrt. normaali seinä??

Oliko täällä porukka tilannut allpostersista tauluja/julisteita? Onko luotettava? Kantsiiko tilata kehystettynä vai viedä kehystettäväksi suomessa/ostaa kehykset ikeasta?

Takkaan tekisi mieli ostaa uusi satiininvärinen luukku, eli sellanen vaalean harmahtava. Ongelmana on että tuhkaluukku valurautaa ja musta, eikä sitä ihan helposti vaihda johtuen sen sijainnista. Pystyyköhän tuollaisen mustan valurautaluukun maalaamaan satiinin harmaaksi, vai tuleeko siitä vaan outo? Muuten voi olla että luukku ja tuhkaluukku ei ihan sovi keskenään.

Oliko täällä porukka tilannut allpostersista tauluja/julisteita? Onko luotettava? Kantsiiko tilata kehystettynä vai viedä kehystettäväksi suomessa/ostaa kehykset ikeasta?
En itse ole tilannut sieltä, mutta käsittääkseni ihan luotettava paikka se on. Mä en itse mitään kympin julisteita kehystäisi kalliilla, Ikeasta tms. kehykset vaan. Jos kehyksessä on lasi eikä muovi, niin lopputulos on paremman näköinen. Yksi juliste oli mulla sen kokoinen, ettei siihen mennyt standardikehys eikä myöskään kehyksen passepartout-pahvi, joten leikkasin mattoveitsellä pahvin reiän isommaksi. Ei kyllä tullut ihan priimaa, mutta ei sitä kukaan niin tarkkaan kyttää...

Ei ole ollut mitään ongelmia Allpostersin tilausten kanssa. IKEAn kehyksiin voi halutessaan ostaa mittojen mukaiset reunuspahvit kehystysliikkeestä, niin saa siistin lopputuloksen.

Korkataas neitsyys myös tässä ketjussa. Tommosen urakan tein viime kesänä. Oli aikamoinen homma hioa noi, kun purkamisen jälkeen käsissä oli aika lailla erilaisia kalikoita, mutta kyllä kannatti. Lopputulokseen oon tyytyväinen.

Tuunasin taas d-c-fixillä yhden kaapin, tummanruskeasta valkoiseksi. Tuosta muuten näkyy se paikka, johon tarvitsisin sen Tombo-oven. jota olen täälläkin ostopalstalla huudellut. Yhä haussa, vink vink! Ihme kun niitä ei mistään löydä Tampereelta, muualta kyllä...

kaappi2.webp

Kuvasta näkyy myös, millasen tapetin vuokranantaja tänne lätkäisi, voi jee. Jos vain saan luvan, vaihdan tuon tai maalaan seinät tms.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Millaselle pohjalle vedät? Betoni, puu? Olis kyllä aika mielenkiintoinen veto maalata saunan paneelit oikein värillä, mitenkäs nuo kestää lämpöä?

30 vuotta vanhaan mäntylautaan, vedin niistä pinnan pois hiomakoneella.

Kai tuo Supi Arctic lämpöä kestää.

Putkiremonttia pukkaa ja yksiön keittiö ja kylppäri menevät uusiksi. Tarvitsisinkin konsultaatiota kylppärin laattojen värin valinnassa. Olen mieltynyt tummiin sävyihin ja tummaa on myös kylppäriin tulossa.

Värivaihtoehdot ovat tässä:
13697385.jpg

Elikkä kyseessä on pienen yksiön pieni kylppäri, n 1,5m x 2m.

Kysymys kuuluukin, että tuleeko liian tumma, jos laitan lattian Lattialaatta1 ja seinät kokonaan Seinälaatta3:lla?

Toisaalta laatoittaisin lattian mielummin tummalla, mutta kokotumma kylppäri on poissuljettu. Kaksivärisiä seiniä on myös tullut funtsittua, toinen mielessä pyörinyt ratkaisu:
lattia Lattialaatta2, alaosa seinistä Seinälaatta1 ja yläosa seinistä Seinälaatta3. Mielipiteitä tästä ratkasusta? Jos joltain löytyy kuvia tummasta tai kaksivärisestä kylppäristä, laittakaa ihmeessä jakoon. :)

Päätettäväksi jää myös, että haluanko seinälaatat vaakaan vai pystyyn.

Putkiremonttia pukkaa ja yksiön keittiö ja kylppäri menevät uusiksi. Tarvitsisinkin konsultaatiota kylppärin laattojen värin valinnassa. Olen mieltynyt tummiin sävyihin ja tummaa on myös kylppäriin tulossa.

Värivaihtoehdot ovat tässä:

Elikkä kyseessä on pienen yksiön pieni kylppäri, n 1,5m x 2m.

Kysymys kuuluukin, että tuleeko liian tumma, jos laitan lattian Lattialaatta1 ja seinät kokonaan Seinälaatta3:lla?

Toisaalta laatoittaisin lattian mielummin tummalla, mutta kokotumma kylppäri on poissuljettu. Kaksivärisiä seiniä on myös tullut funtsittua, toinen mielessä pyörinyt ratkaisu:
lattia Lattialaatta2, alaosa seinistä Seinälaatta1 ja yläosa seinistä Seinälaatta3. Mielipiteitä tästä ratkasusta? Jos joltain löytyy kuvia tummasta tai kaksivärisestä kylppäristä, laittakaa ihmeessä jakoon. :)

Päätettäväksi jää myös, että haluanko seinälaatat vaakaan vai pystyyn.

- Tee mielummin niin että laita lattia tummalla laatalla ja seinät yksiväriset. Jos seiniin haluat väriä niin tee yksi kokonainen seinä samaan sävyyn kuin lattia ja muut valkoisella.

Jos seinät haluat kokonaan jollain muulla kuin valkoisella sit toi vaalenharmaa. Luulen et jos seinät vetäsee tolla ruskeella/mustalla niin tulee aika synkkä koppi.

Huomattavasti yleisempi tapa on lattaa tollaset laatat vaakaan.

Imo tuo ruskea ei sovi harmaan kanssa. Harmaan harmaiden sävyjen kanssa (tai valkoisen), ruskea valkoisen kanssa. Jos päädyt tuohon että ruskea lattia ja seinissä ruskeaa ja valkoista kuvaamallasi tyylilla, niin laittaisin ruskean alimmaksi ja seinän yläosan valkoisella. Mutta muuten ehdottaisin samaa, kuin cryscythe yllä.

Tässä tän viikon puntaroituani alan kallistua cryscythen ehdotukseen, eli yksi seinä ja lattia ruskealla, loput valkoisella. En tullut edes moista ratkaisua kylppäriin harkinneeksi, vaikka kämpän seinät on maalattu samaan tyyliin, muut valkoisella ja yksi seinä tummalla.
Tattista vastauksista. :)

Onkos pakkiksen väki teippauttanut kaapistojen ovia? Kuulemma tulee hienoa jälkeä, itseä vielä epäilyttää.
Jälki on kyllä hyvää koska tasavärinenkalvo tulee kaapinoven pinnalle. Yläkaapeissa menee mut lattiantasolla oleviin kaappeihin en laittaisi. Ohut kalvo oven päällä niin ei tartte iso osuma tulla et repeää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom