Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
^ Taidamme olla ketjun kaksi ääripäätä värimaailmojen valinnassa.

^ Taidamme olla ketjun kaksi ääripäätä värimaailmojen valinnassa.
Hehe.

Parikymppinen poikamies kun muuttaa ekaan omaan asuntoon, niin musta ei liene suuri yllätys päävärinä. Makkarissa on kyllä sinistä ja keittiössä vähän vaaleampaa, mutta näillä mennään toistaiseksi!

Tuo partycooleri-jääkaappi oli tyhmä ostos, houkutus täyttää se tölkkijuomilla sitä mukaan kun tyhjenee on valitettavan suuri :D

7406_938026112878013_1929628124525985246_n.jpg

Mä en eqqu näe noita sun kämppäkuvia. Ei toimi :(

Kellarin askarteluhuoneessa (lämmin) on ulko-ovi joka pitäisi jotenkin peittää, kuitenkin siten että siitä pääsee tarvittaessa ulos. Tila on suunniteltu vierashuoneeksi joten ulko-ovi on vähän karun näkönen. Olen ajatellut että oven peittäisi kokonaan jollain "matolla" tai ylösvedettävällä verholla. Onko jotain ideoita?

Olisko kellään ajatuksia tän näköiselle kämpälle (pohjapiirrustus)? Olen nyt intissä, aikaa tapettavana, mutta ei kuvia kämpästä vielä esittää!
http://i60.tinypic.com/181w7d.png

Tällä hetkellä käytössä parvisänky, mutta aion siitä vaihtaa mahdollisesti vuodesohvaan, jos sellaisen hyvän löydän jostakin. Ellei joku keksi minulle käytännöllistä tapaa saada se mahtuun fiksusti? Minulla on siis vasemmalla alakulmassa sänky ja sen alla sohva. Suoraan sitä vastapäätä on tvtaso ja tv. Tvn vieressä, jääkaapin välissä sellainen kirjotuspöytä/kaappi kompleksi. Keittiön edessä on pyötä ja tuoleja.

Onko kellään mitään ehdotusta miten ne voisi järjestellä? minulla aika must on sohva, ruokapyötä ja kirjotuspöytä ainakin.

Kiitos vastauksista!

Auttakaas viisaammat tyhmää. Mulla on pari huonekalua, sohvapöytä ja pieni dvd-hyllyä pähkinäviilupinnalla. Sisällä varmaan ties mikä puumassa, mutta siis pinnan pitäisi oikeaa viilua olla kyllä. Huonekalut ovat muuten ok, mutta alkanut vain kyllästyttää se vaalea pähkinäsävy ja nyt toiveissa olisi tuunata ne joko korkeakiiltovalkoisiksi tai sitten sävyttää tumman suklaanruskeiksi. Maalikaupan tyyppi oli sitä mieltä että can do, pinta pitää hioa ja sitten maalata tartuntapohjamaalilla + päälle korkeakiiltomaali (hinta yht. maaleille noin 50 €) tai sitten vain hionnan jälkeen vedellä sävytetyllä lakalla (hinta alle 20 €), koska haluan että puukuvio jäisi näkyviin (jos tummennan).

Oon kokematon maalaaja ja pintakäsittelijä, enkä tiedä, onko järkeä alkaa tähän. Onko tällaisilla tuunauksilla mikään mahku onnistua? Onhan tuossa kuitenkin työtä ja varsinkin korkeakiiltomaali on aika tyyristä, ei viitsisi turhaan polttaa rahaa ja nähdä vaivaa. What say you? Kummassakaan ei olisi käsiteltävänä mitään valtavaa laakeaa pintaa, pöydän kansikin on suurimmaksi osaksi lasia.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Kiiltopinta tosiaan vaikea, tummennus helppo. Alle petsi ja päälle lakka. Valitse spriiliukoinen petsi, sillä on aloittelijan halpompi onnistua. Hylkää petsilakat heti alkuun, niillä saa tehokkaasti tapettua puun fiiliksen.

Miksi kiiltopinta on vaikea tai sitä ei saa tehtyä, siis onko kyse jostain maalausteknisesta seikasta että kiiltävää maalia on vaikea käsitellä vai siitä, että kaupan täyskiiltävä maali ei ole aivan yhtä kiiltävä, kuin valmiissa korkeakiiltopintaisissa kalusteissa? Joku Tikurilan alkydimaali, jota katselin, omaan silmään kiilsi ihan kohtuullisesti. Noista lakoista maalikaupan mies ehdotti mulle jotain Kiva-kalustelakkaa tms, koska kyseessä on yksi tuote niin onko se petsilakka?

E. sitten näkyy olevan myynnissä korkeakiiltomaalin nimellä olevia spray-maaleja, joiden väitetään sopivan puulle. Mitenkäs ne?

Miksi kiiltopinta on vaikea tai sitä ei saa tehtyä

Maalipinnasta on aika vaikea saada kotioloissa tasaista. Voihan sitä testata toki jos on kova luotto omaan osaamiseen tai vastavuoroisesti ei ole kovin tarkka laadusta ja huonompikin jälki kelpaa.

Tossa jonkun esimerkki, kovasti mainostaa kuinka tuli hyvä, mutta jos katsoo tuota lähikuvaa nurkasta niin onhan siinä aivan järkyt pensselin jäljet.

Ellies Wonder: How to: Paint Ikea Furniture
painting+Ikea+furniture1_ellieswonder.jpg

Joo, tuollaiset jäljet ovat kyllä aivan kamalat. Kovasti Tikkurila väittää että se heidän kiiltävä maalinsa on jotain hyytelöä joka leviää tasaisesti mutta tottakai ne väittävät niin. Ja osaamistahan mulla ei ole, mä olen tällaisissa hommissa kuin Homer Simpson.

Oon niin ylpeä suuresta saavutuksestani, että laitan kuvan tännekin. Päällystin vuokra-asunnon pyökkiovet d-c-fixillä. Näpertää sai, mutta lopputulos on yllättävän hyvä ottaen huomioon, että ovissa on kontaktimuovi nyt pinnassa. Ei todellakaan huuda kaikille mitä on oikeasti tehty. Vetimet 5 euroa/2kpl, kiiltävä d-c-fix 10 euroa rulla, oviin tarvittiin kolme 90 cm leveää rullaa ja siitä jäi vielä reilusti yli keittiön kapeampiin kaappeihin.

ennen-jälkeen.webp

Kertokaapas pakkiksen sisustusgurut ratkaisuja tähän ongelmaan:
Ostamamme asunto on rakenteille ja vielä ehtii tehdä muutoksia. Liitteenä on yläkerran pohja ja tuo parvekkeellinen makkari on ongelma, kun siinä on tuo kaide (avoin alakertaan/olohuoneeseen). Jos haluaisi käyttää huonetta makuuhuoneena niin tuon kaiteen lisäksi pitäisi keksiä jokin systeemi, mikä eristäisi tuota huonetta olohuoneen melusta. Jos esimerkiksi joku haluaa mennä muita aiemmin nukkumaan, mikä on tosin harvinaista eli suurimman osan ajasta tuo aukko saisi olla avonainen.
Rakennusyhtiö ehdotti kiinteää seinää (n. 1000e), mutta seinän laittamalla menee vähän se koko juju avoimesta tilasta.
Toimisko esim. taiteovet? Ideoita?

Niin ja kaiteen pituus 3m.

Pohja: imgur: the simple image sharer

Ostamamme asunto on rakenteille ja vielä ehtii tehdä muutoksia. Liitteenä on yläkerran pohja ja tuo parvekkeellinen makkari on ongelma, kun siinä on tuo kaide (avoin alakertaan/olohuoneeseen). Jos haluaisi käyttää huonetta makuuhuoneena niin tuon kaiteen lisäksi pitäisi keksiä jokin systeemi, mikä eristäisi tuota huonetta olohuoneen melusta. Jos esimerkiksi joku haluaa mennä muita aiemmin nukkumaan, mikä on tosin harvinaista eli suurimman osan ajasta tuo aukko saisi olla avonainen.
Rakennusyhtiö ehdotti kiinteää seinää (n. 1000e), mutta seinän laittamalla menee vähän se koko juju avoimesta tilasta.

Lasitus.

Tuollainen metrin rako? Kysykää saisko sen umpeen, lattia tilalle ja vähän lisätilaa makkariin.

Lasilattia jos vaan mahdollista. Äänieristys hyvä, avonaisuus säilyy ja saa lisää lattiatilaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom